20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Emre selges for 4-5mp i januar?

Ja
Nei
For minst 6mp

Skrevet av Emne: Emre  (Lest 82713 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Emre
« Svar #270 på: 11. April 2008, 11:56 »
Noen som nevnte en midtbane bestående av Barton - Barry - Carrick ....
Det jeg kan si??
JEG SKAL SPISE 5 KG MELANGE VIST VI STILLER MED DEN MIDTBANEN TIL NESTE ÅR ;)

Som jeg skrev: Jeg vet at dette ikke kommer til å skje, så dette trenger du ikke fortelle meg...

Det kan jo fort skje for England :D

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 11. April 2008, 14:06 »
Det bør jo iteorien være lurt å la han sitte en del på benken så han ikkje blir matcha for hardt. Desverre ser ikkje det ut til å hjelpe heller.

ja det er lurt å sette han på benken og la han spille reservelagskamper over 6-7 kamper???

Det har då ikkje skjedd heller. Uansett trur du vel ikkje at det er samme risiko ved å spele reservekampar som i Premier League-kampar?

Det vil jo være idiotisk å la Emre spasere rett inn på førstelaget etter skade uansett. For det første så treng han ein del kampar på å komme seg i form, og for det andre veit ein 99% sikkert at han vil bli skada igjen med en gang. Då er det bedre å la andre få sjansen til å få spele ein del kampar frå start på rad så dei kan spele seg i form. Barton er jo eit godt eksempel. Var dårlig ei stund, så fekk han tillit frå start ei stund og sjå på han no, han briljerar jo på midtbana om dagen! Det samme kunne sikkert skjedd med Emre, men det går berre ikkje med det skademarerittet han har. Og det ser heller aldri ut til å bli bedre. Big Sam gjorde ein kjempejobb med å bekjempe skader i klubben, men heller ikkje han kunne fikse Emre. Då syns eg det er på tide å sei at 3 mislykka sesongar i Newcastle er over, og lykke til vidare Emre. Så er spørsmålet om nokon i det heile tatt er villige til å betale for den oppskrytte kjeksen.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #272 på: 12. April 2008, 01:43 »
Han spilte en del kamper i høst, og satt på benken i en god del også, synes jeg erindre. Ikke at vi gjorde det nevneverdig bedre verken med eller uten Emre, men det bør være mulig for Emre å spille 17 kamper sammenhengende også.

javell?? husker blant anna mot wigan og everton der emre fikk nevneverdig tid å spille.. altså lenger enn 10 min på tampen av kampen og snudde vel begge de kampene meir eller mindre på eingenhand, ved å legge opp til det eine owen målet mot wigan og scorte og la opp til 1 mot everton... bortsett fra de kampene satt han på benken og kom inn i slutten av kamper der newcastle alt hadde tapt og gitt opp

Enten så tar du helt feil, eller så mener du bare feil kamp. Men mot Wigan kom aldri Emre inn og snudde noe kamp. Den kampen vant vi 1-0 etter at Oba kom inn og slo et innlegg på pannebrasken på hode til Owen :)

Det stemmer sikkert at han gjorde det i en kamp, men mot Wigan var det ikke. Hade

wigan.. birmingham wathever.. samma driten :P
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #273 på: 12. April 2008, 01:48 »
Han spilte en del kamper i høst, og satt på benken i en god del også, synes jeg erindre. Ikke at vi gjorde det nevneverdig bedre verken med eller uten Emre, men det bør være mulig for Emre å spille 17 kamper sammenhengende også.

javell?? husker blant anna mot wigan og everton der emre fikk nevneverdig tid å spille.. altså lenger enn 10 min på tampen av kampen og snudde vel begge de kampene meir eller mindre på eingenhand, ved å legge opp til det eine owen målet mot wigan og scorte og la opp til 1 mot everton... bortsett fra de kampene satt han på benken og kom inn i slutten av kamper der newcastle alt hadde tapt og gitt opp

Mot Everton kom han inn helt på slutten, men var svært avgjørende for at vi vant mener jeg å huske. Jeg forstår godt at du liker Emre for i form er han en fantastisk fotballspiller. Problemet er bare at han er alt for mye skadet. Ja, det var perioder han var skadefri, men da satt han mest på benken som du sier (kanskje det også var derfor han forble skadefri?). Skadene gjør dessverre at flere spillere som vil ha lavere lønn, som er mindre verdt og som sikkert også er dårligere fotballspillere vil være mer nyttige gjennom en lang sesong.

poenget mitt er at vi burde gi emre neste sesong for å se om kan klarer å holde seg skadefri.. om vi selger emre i sommer får vi nada for han(typisk newcastle), får vel ikkje noke mindre for han neste sommer om han er skada heile den sesongen og.. men vi har vertfall gitt gutten en sjangsen som vil vere heilt avgjerande om han holder seg skadefri for då vil newcastle ha en spiller som er en av de beste offansive midtbanespillere i england..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #274 på: 12. April 2008, 02:00 »
Det bør jo iteorien være lurt å la han sitte en del på benken så han ikkje blir matcha for hardt. Desverre ser ikkje det ut til å hjelpe heller.

ja det er lurt å sette han på benken og la han spille reservelagskamper over 6-7 kamper???

Det har då ikkje skjedd heller. Uansett trur du vel ikkje at det er samme risiko ved å spele reservekampar som i Premier League-kampar?

Det vil jo være idiotisk å la Emre spasere rett inn på førstelaget etter skade uansett. For det første så treng han ein del kampar på å komme seg i form, og for det andre veit ein 99% sikkert at han vil bli skada igjen med en gang. Då er det bedre å la andre få sjansen til å få spele ein del kampar frå start på rad så dei kan spele seg i form. Barton er jo eit godt eksempel. Var dårlig ei stund, så fekk han tillit frå start ei stund og sjå på han no, han briljerar jo på midtbana om dagen! Det samme kunne sikkert skjedd med Emre, men det går berre ikkje med det skademarerittet han har. Og det ser heller aldri ut til å bli bedre. Big Sam gjorde ein kjempejobb med å bekjempe skader i klubben, men heller ikkje han kunne fikse Emre. Då syns eg det er på tide å sei at 3 mislykka sesongar i Newcastle er over, og lykke til vidare Emre. Så er spørsmålet om nokon i det heile tatt er villige til å betale for den oppskrytte kjeksen.

_han satt_ på benken i 7 kamper mellom 29 september mot man city til 9 desember mot brimingham og starta 3 kamper der en av de var mot tottenham når newcastle vant 3-1.. sjå litt kamper før du uttaler deg.. blei satt inn på benken og blei tatt av heilt sporadisk, men satt 7 av dei 10 kampane på benken.. så hadde vel lite med at han "kunne" bli skada som du seier.. og koffor skal en ikkje bli skada i en reservelagskamp trur det er det dummaste eg har hørt, e vel sikkert meir skader i 6 div i norge en det er i 1 div eller tippeligaen.. folk som spiller på reservelaget vil vel gjerne komme på 1 laget så dei giir alt for å vise seg fram.. peeeeeeeeace out
- carry on!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #275 på: 12. April 2008, 12:15 »
Er nok en del som har sett seg blind på Emre. Når han er skadefri er han en fantastisk fotballspiller, men det som er problemet hans er at han blir skadet ofte og etter å ha vert her i 3 sesonger syns eg det e på tide vi lar han gå. Dette fordi han har egentlig aldri slått skikkelig til i Newcastle, man har bare sett glimtvis av hva han kan, men skader og Big Sam har hindret han i å slå rot i første 11'ern.

Så er noge villige til å kjøpe han er det bare og selg.
Newcastlesupporter siden 1992

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 12. April 2008, 12:54 »

Mot Everton kom han inn helt på slutten, men var svært avgjørende for at vi vant mener jeg å huske. Jeg forstår godt at du liker Emre for i form er han en fantastisk fotballspiller. Problemet er bare at han er alt for mye skadet. Ja, det var perioder han var skadefri, men da satt han mest på benken som du sier (kanskje det også var derfor han forble skadefri?). Skadene gjør dessverre at flere spillere som vil ha lavere lønn, som er mindre verdt og som sikkert også er dårligere fotballspillere vil være mer nyttige gjennom en lang sesong.

poenget mitt er at vi burde gi emre neste sesong for å se om kan klarer å holde seg skadefri.. om vi selger emre i sommer får vi nada for han(typisk newcastle), får vel ikkje noke mindre for han neste sommer om han er skada heile den sesongen og.. men vi har vertfall gitt gutten en sjangsen som vil vere heilt avgjerande om han holder seg skadefri for då vil newcastle ha en spiller som er en av de beste offansive midtbanespillere i england..

Nå er det vel et spørsmål hvor mange sjanser vi skal gi Emre. Han var mye skadet på slutten i Inter og han har vært mye skadet i Newcastle. Ingenting tyder på at han ikke skal bli skadet mye neste sesong heller. Han er i tilegg dyr i drift og det er da langt fra sikkert at vi får lite pener for han. Emre har fortsatt en høy stjerne i Tyrkia og der har de også en del penger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 12. April 2008, 14:58 »
Enten så må vi selge Emre nå, og bestemme oss for at han har gjort sitt i Newcastle, eller så må vi gi mannen tillit. Full tillit. Vi kan ikke innta en vente-og-se-holdning, det blir for dumt. Vi har gitt ham mange nok "sjanser" allerede. Skal vi beholde Emre, så må vi gi ham tillit. Da må vi anse han for å være en av våre aller beste spillere, og tilnærmet uerstattelig. Da må vi slutte å snakke om skadene hans, og fokusere på det han gjør på banen.

Hvis da Emre fortsetter å bli preget av mange skader, og bare en gang iblant presterer opp imot sitt bestenivå, så har vi dritt oss loddrett ut, og vi får sannsynligvis enda mindre igjen for ham, enn vi gjør nå, og vi taper så til de grader ansikt. Hvis Emre faktisk greier å spille mer og bedre, så har vi jo gjort et kupp. Men vi må gi han tillit. Vi kan ikke vente og se.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 14. April 2008, 12:00 »
Å plassere Emre sentralt på midten i 4-3-3 er ikke noen dårlig idé. Men da er vi avhengig av å ha et bedre forsvar, og jeg tror vi kunne hatt bruk for mer klassiske vinger, istedet for Owen og Martins.

En treermidtbane med Barton - Emre - Geremi kunne kanskje gått an. Spørsmålet er om Geremi klarer å løpe så mye som han må gjøre da.
Skal vi bruke Butt må han spille sentralt. Han har ikke sjans til å løpe så mye som han må gjøre som indreløper, selv om han skal ha utelukkende defensive oppgaver. Hadde vi hatt Parker hadde det gått an.

Det er jeg totalt uenig i. Slik som Butt har spilt i det siste har han gjort en utrolig viktig og ganske usynlig jobb for laget. Han har brutt foran motstandernes angripere utrolig mange ganger, og i tillegg er han en veldig taklingsterk spiller. Når man spiller 4-3-3 er man veldig avhengig av å ha en slik spiller som rensker unna mest mulig før ballen kommer til den kritiske fasen rundt 16-meteren. Jeg kan aldri i livet se for meg at Emre kan utfylle en slik rolle, da jeg hverken kan se for meg at han er god å bryte foran, og da han ikke er særlig taklingssterk. I tillegg har jeg liten tro på at vår mest skadeutsatte spiller er den spilleren som skal trå til i duellene. Hvis jeg sier at Emre har blitt liggende nede etter rundt 50% av duellene han har vært involvert i kan jeg ikke være langt i fra sannheten.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 14. April 2008, 12:05 »
Enig. Emre er ute på sidelinja for behandling minst to ganger per kamp.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #280 på: 14. April 2008, 19:00 »
Å plassere Emre sentralt på midten i 4-3-3 er ikke noen dårlig idé. Men da er vi avhengig av å ha et bedre forsvar, og jeg tror vi kunne hatt bruk for mer klassiske vinger, istedet for Owen og Martins.

En treermidtbane med Barton - Emre - Geremi kunne kanskje gått an. Spørsmålet er om Geremi klarer å løpe så mye som han må gjøre da.
Skal vi bruke Butt må han spille sentralt. Han har ikke sjans til å løpe så mye som han må gjøre som indreløper, selv om han skal ha utelukkende defensive oppgaver. Hadde vi hatt Parker hadde det gått an.

Det er jeg totalt uenig i. Slik som Butt har spilt i det siste har han gjort en utrolig viktig og ganske usynlig jobb for laget. Han har brutt foran motstandernes angripere utrolig mange ganger, og i tillegg er han en veldig taklingsterk spiller. Når man spiller 4-3-3 er man veldig avhengig av å ha en slik spiller som rensker unna mest mulig før ballen kommer til den kritiske fasen rundt 16-meteren. Jeg kan aldri i livet se for meg at Emre kan utfylle en slik rolle, da jeg hverken kan se for meg at han er god å bryte foran, og da han ikke er særlig taklingssterk. I tillegg har jeg liten tro på at vår mest skadeutsatte spiller er den spilleren som skal trå til i duellene. Hvis jeg sier at Emre har blitt liggende nede etter rundt 50% av duellene han har vært involvert i kan jeg ikke være langt i fra sannheten.

grunnen til at han er ute 50% av duellene som forresten er bullshit, er at han har en syk ballkontroll og evne til å skjerme ballen så når han blir takla treffer folk som regel beina hans fordi dei blir så frustrerte når de ikkje klarer å ta fra han ballen så dei slenger i vei etterslengere å hodeløse taklinger, grunnen til at butt, barton til dels og smith aldri blir skadet på den måten er fordi det er dei som slenger i vei etterslengere og hodeløse taklinger
- carry on!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 14. April 2008, 19:09 »
Joda. Greit nok det, men han blir fortsatt alt for lett skadet, og jeg nekter å tro at det kommer til å bli en bedring på det problemet hvis Emre selv skal gå i 10 tøffe taklinger i hver kamp...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 14. April 2008, 19:15 »

grunnen til at han er ute 50% av duellene som forresten er bullshit, er at han har en syk ballkontroll og evne til å skjerme ballen så når han blir takla treffer folk som regel beina hans fordi dei blir så frustrerte når de ikkje klarer å ta fra han ballen så dei slenger i vei etterslengere å hodeløse taklinger, grunnen til at butt, barton til dels og smith aldri blir skadet på den måten er fordi det er dei som slenger i vei etterslengere og hodeløse taklinger
Fordi andre spillere med god teknikk blir aldri feid ned? Ronaldo, Fabregas, Arteta, Cole er eksempler på tekniske spillere som nesten aldri er skadet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 14. April 2008, 20:11 »
Emre er et salgsobjekt, uten tvil. Han er altfor mye skadet, det kan virke som om kroppen hans ikke tåler det høye tempoet og den fysiske stilen som spilles i England og PL.
Synes også at Emre er ganske så ujevn i prestasjonene når han først spiller, veldig god når han har dagen, men er også typen som det kan renne over for når han ikke har dagen.

Jeg hadde store forventinger til han da han ankom klubben, men på grunn av alle skadene og hans varierende prestasjoner synes jeg han alt i alt har skuffet meg.

I form og skadefri en meget god spiller, men det har desverre skjedd altfor sjeldent de 3 sesongene han har vært i NUFC til at jeg vil gi han en 4. sesong å vise seg frem i.
Tror Emre vil ha godt av å bytte klubb og liga for å få karreren på rett kjøl igjen, det vil forhåpentlig også gi klubben noen midler til å hente en ny mann vi forhåpentligvis vil få mer nytte av............

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #284 på: 15. April 2008, 19:22 »

Fordi andre spillere med god teknikk blir aldri feid ned? Ronaldo, Fabregas, Arteta, Cole er eksempler på tekniske spillere som nesten aldri er skadet.

ronaldo er helt spesiell for han er så kjapp at folk sjeldent klarer å sette etterslengere på han, dessuten så spiller han ikkje sentral midtbane så er sjeldent i dei samme duellane som emre, det samme er det med arteta.. mens fabregas er ung og yngre bein, og cole har vel vert skada i ganske store perioder.. antar at det er joe cole du snakker om. Dessuten så kan du ikkje netke på at det er i taklinger at emre blir skadet da 80% av skadene hans gjelder ankler og leggskader
- carry on!