20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Emre selges for 4-5mp i januar?

Ja
Nei
For minst 6mp

Skrevet av Emne: Emre  (Lest 82602 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Emre
« Svar #240 på: 09. April 2008, 12:08 »
Jeg snakker om rollen Emre ville hatt i en 4-3-3, og det ville vært på midtbanen. Der tror jeg Bentley eller Arshavin kunne passet inn, samtidig som de kunne vikariere på spissplass.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #241 på: 09. April 2008, 12:18 »
Nå husker jeg ikke like godt tilbake til starten av sesongen, det skal jeg innrømme, men jeg kan ikke huske at Emre har vært direkte strålende i noen kamper denne sesongen. Det kan godt hende han er på toppen av klubbens assist-liste, men så skal ikke det så mye til heller da. Vi har ikke akkurat vært bortskjemt med å score mål denne sesongen.

Men at Emre er en god spiller, hvis han bare vil, er det ingen tvil om. Men han har vist altfor lite og altfor sjelden hvor god han egentlig er, og hvis vi baserer oss på det han faktisk har vist i sort og hvitt, og legger det sammen med skadene hans, så klarer jeg ikke finne så veldig mange grunner for å beholde Emre.

vel for å spille ca 1/4 så lite som butt. geremi og barton så viser jo det berre ka emre skaper når han først spiller..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 09. April 2008, 12:22 »
Jeg snakker om rollen Emre ville hatt i en 4-3-3, og det ville vært på midtbanen. Der tror jeg Bentley eller Arshavin kunne passet inn, samtidig som de kunne vikariere på spissplass.

i en 4-3-3 formasjon ville det vert naturlig for emre og ligge som anker på midten og styre spillet og fordele baller(playmaker), bentley har verken overblikket eller teknikken til å holde på ballen i den posisjonen, og kan heller ikkje sjå for meg arshavin i den posisjonen..
« Siste redigering: 09. April 2008, 12:24 av Human »
- carry on!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #243 på: 09. April 2008, 12:29 »
Ja, det er vel det som det er snakk om til 7 å sist.
Emre hadde nok hatt den sentrale rollen i 3eren på midten, eller trukket ut mot venstre..
Arshavin å Bentley passer IKKE  i den rollen. De har ikke de defensive ferdighetene til den oppgaven.

Ser noen nevner Barry. Kansje den spilleren som er mest undervudert i hele England. Hadde vært en drøm å få han. Men det kan vi bare glemme tror jeg. Å ja, han hadde kostet mere enn 10 mill pund tror jeg.
Uansett, mener vi skal gi Emre 1 år til, la han bli kvitt skadene som forfølger han, la han komme i form.. Så kan han igjen storspille å være en sentral spiller i Newcastle ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 09. April 2008, 12:40 »

i en 4-3-3 formasjon ville det vert naturlig for emre og ligge som anker på midten og styre spillet og fordele baller(playmaker), bentley har verken overblikket eller teknikken til å holde på ballen i den posisjonen, og kan heller ikkje sjå for meg arshavin i den posisjonen..

Du mener Emre skal bekle den rollen Butt fyller i dag? Isåfall er jeg uenig. Jeg kunne tenkt meg noe sånn:

Barton - Butt - Emre

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 09. April 2008, 12:50 »

Du mener Emre skal bekle den rollen Butt fyller i dag? Isåfall er jeg uenig. Jeg kunne tenkt meg noe sånn:

Barton - Butt - Emre

vel butt er ikkje noke playmaker, sjølv om han har fungert som ballfordeler(merkelig nok) vertfall i reading kampen, men jeg mener at vi skal droppe butt etter kvert, vertfall om vi skal satse mest mulig offansivt, eller en anna mulighet er ved å la butt kunn konsentrere seg om det defansive og la barton og emre spille sentralt, der barton ligger offansivt mens emre styrer spillet..
- carry on!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 09. April 2008, 14:30 »
Er jo ikke et must at spilleren må koste under 10 mill heller da...

Men her har du noen som er bedre enn Emre (skal ikke så sjukt mye til å være bedre enn en spiller som aldri spiller):

Jimmy Bullard, Simon Davies, Steven Pienar, Boupa Diop, Gary O`Neill, Lee Cattermole, Pedro Mendes, Stephen Hunt, Tim Cahill, Michael Johnson, Julio Arca, George Boateng, Reo-Coker (og han er dårlig), Muamba, Malbranque, Gareth Barry, Mikel Arteta, Elano, Tom Huddlestone, Jermaine Jenas, Mark Noble, Scott Parker.

Det var noen som spiller i PL nå, vil du ha spillere fra utenlandske ligaer også?

De aller fleste av disse vil koste under 10 mill pund, og de aller fleste av disse ville vært interresert i å spille for Newcastle (i allefall hvis de hadde fått lønna til Emre.)

Herregud! Hvordan kan du sammenligne Lee Cattermole med Emre? Cattermole er en panzer-DM mens Emre er en kreativ offensiv spiller...Julio Arca er venstreback/kant, BoubaDiop og Muamba er også DM, Arteta er kant, O'Neill er kant, Hunt er kant....

Vær så snill å se litt fotball før man uttaler seg!!!!!!! Dessuten er mange av disse spillerene selvfølgelig langt under Emre sitt nivå...men det forventer jeg ikke at du skal skjønne.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 09. April 2008, 15:01 »
Jeg er enig i at Cattermole og Emre ikke kan sammenlignes, da som du så riktig påpeker Cattermole er DM og Emre spiller sentralt på midten. Jeg mener fortsatt at Cattermole ville gjort en bedre jobb for oss pr. dags dato og i framtiden enn det Emre ville gjort. Det hele spørs jo på hvilken versjon av Emre du sammenliger med da? Den Emre som er skadet 4/5 deler av sesongen eller den Emre som briljerte for mange år siden i Galatasaray/Inter? 

Tar du den gamle versjonen av Emre er han nok bedre av mange av de spillerne jeg har nevnt tidligere. Tar du dagens versjon av Emre ville jeg heller hatt alle de jeg lista opp.

Ser også at du Human vil at Emre skal spille i Butt sin posisjon. For det første, vil du at Emre skal spille i stedet for spilleren mange mente var den beste spilleren i VM i 2002? For det andre, Butt er jo DM, og hovedoppgaven hans er jo å vinne ballen, for så å gi den videre til de mer kreative spillerne i laget. Har du noensinne sett Emre ta ei tackling som ligner på noe av det Butt driver med ute på banen? Tror det ville blitt et håpløst bytte.

Det virker som mange av dere her inne mener at Emre alltid er i toppform når han spiller, men det er jo selvsagt ikke tilfelle. Han spiller jo som alle andre en god del elendige kamper. Tror Emre ville vært akkurat like rævva som alle andre under den elendige formen vi har vært i i det siste. Jeg er overhode ingen Emrehater, og har flere gode minner fra Emre fra hans tid som Newcastlespiller. En Emre i toppform ville nok kunne danket ut Geremi på midtbanen, og da mener jeg vi burde spilt slik Barton Butt Emre. Men når Emre har vært i klubben i 3 år, og aldri vært i toppform i mer enn 3 uker før han blir skadet ser jeg ingen grunn til  å holde på ham noe lengre.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 09. April 2008, 15:53 »
Jeg er enig i at Cattermole og Emre ikke kan sammenlignes, da som du så riktig påpeker Cattermole er DM og Emre spiller sentralt på midten. Jeg mener fortsatt at Cattermole ville gjort en bedre jobb for oss pr. dags dato og i framtiden enn det Emre ville gjort. Det hele spørs jo på hvilken versjon av Emre du sammenliger med da? Den Emre som er skadet 4/5 deler av sesongen eller den Emre som briljerte for mange år siden i Galatasaray/Inter? 

Tar du den gamle versjonen av Emre er han nok bedre av mange av de spillerne jeg har nevnt tidligere. Tar du dagens versjon av Emre ville jeg heller hatt alle de jeg lista opp.

Ser også at du Human vil at Emre skal spille i Butt sin posisjon. For det første, vil du at Emre skal spille i stedet for spilleren mange mente var den beste spilleren i VM i 2002? For det andre, Butt er jo DM, og hovedoppgaven hans er jo å vinne ballen, for så å gi den videre til de mer kreative spillerne i laget. Har du noensinne sett Emre ta ei tackling som ligner på noe av det Butt driver med ute på banen? Tror det ville blitt et håpløst bytte.

Det virker som mange av dere her inne mener at Emre alltid er i toppform når han spiller, men det er jo selvsagt ikke tilfelle. Han spiller jo som alle andre en god del elendige kamper. Tror Emre ville vært akkurat like rævva som alle andre under den elendige formen vi har vært i i det siste. Jeg er overhode ingen Emrehater, og har flere gode minner fra Emre fra hans tid som Newcastlespiller. En Emre i toppform ville nok kunne danket ut Geremi på midtbanen, og da mener jeg vi burde spilt slik Barton Butt Emre. Men når Emre har vært i klubben i 3 år, og aldri vært i toppform i mer enn 3 uker før han blir skadet ser jeg ingen grunn til  å holde på ham noe lengre.

eg seier at viss vi skal satse offansivt må emre inn for butt.. fordi vi vil då kunne opprettholde ett press masse lenger og med bedre presisjon.. men om vi skal ha med det defansive på midten må butt spille bak emre barton og kunn gi han defansive oppgaver.. Ingen her inne kan vel påstå at butt er en god offansiv tilrettelegger som har god ballkontroll og kan holde lenge på ballen.. men eg er enig med at emre danker ut geremi og at vi bruker butt emre barton der butt ligger bak mens emre og barton ligger forran.. men som du sier at han aldri har vært i toppform for newcastle er jo fordi greit nok har han verdt skadet for newcaslte, men BS hadde vel han på benken i 6-7 kamper på rad rundt jul da det begynte å gå dårlig. Så kan vel heller ikkje skylde alt på skader og ingenting på at han ikkje har fått sjangsen i år
- carry on!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #249 på: 09. April 2008, 16:11 »
At Butt ble sett på som en av de beste i et VM som gikk av stabelen for SEKS år siden er vel ikke akkurat et plausibelt argument for at han skal få spille nå ::)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 09. April 2008, 17:15 »
Prestasjonene til Butt per i dag er nok til å forsvare at han får spille nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 09. April 2008, 17:20 »
Human: Da er vi mer enig her. Nicky Butt legger ned en veldig stor jobb i hver kamp han spiller, men mye av den jobben han gjør er ganske usynlig. Hvis Butt bryter foran eller vinner ei tackling for så å slå ei enkel pasning videre er det ikke alle som legger like godt merke til det. Og den jobben tviler jeg veldig sterkt på at Emre er i stand til å gjøre. Selv om den jobben er ganske usynlig er den ekstremt viktig. Og som du sier, Butt er ingen GOD offensiv midtbanespller. Det er derfor den enesten posisjonen han kan og bør spille er den han spiller akkurat nå. Jeg er meget kritisk til at det ville vært noe sjakktrekk og byttet ut de. Er det noen som skal ut i dagens midtbane så må det bli Geremi, og jeg ser ikke bort i fra at en Emre i toppform ville danket ut Geremi. Spørsmålet blir vel om vi noen gang får se Emre i toppform?

Tommy Sten: Det at Butt ble sett på som en av de beste i VM som gikk av stabelen for seks år siden er vel et like dårlig argument som at Emre skal få spille nå på grunn av sine gamle bragder. Var mer et svar på den kommentaren om at Emre storspilte i Inter, men det kom kanskje litt dårlig fram :) Men uansett, slik Butt har spilt de to siste sesongene synes jeg han uten tvil fortjener plassen i laget. (men ja, han har hatt sine dårlige dager som resten av laget  år)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 09. April 2008, 17:40 »
Å plassere Emre sentralt på midten i 4-3-3 er ikke noen dårlig idé. Men da er vi avhengig av å ha et bedre forsvar, og jeg tror vi kunne hatt bruk for mer klassiske vinger, istedet for Owen og Martins.

En treermidtbane med Barton - Emre - Geremi kunne kanskje gått an. Spørsmålet er om Geremi klarer å løpe så mye som han må gjøre da.
Skal vi bruke Butt må han spille sentralt. Han har ikke sjans til å løpe så mye som han må gjøre som indreløper, selv om han skal ha utelukkende defensive oppgaver. Hadde vi hatt Parker hadde det gått an.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 09. April 2008, 23:55 »
Human: Da er vi mer enig her. Nicky Butt legger ned en veldig stor jobb i hver kamp han spiller, men mye av den jobben han gjør er ganske usynlig. Hvis Butt bryter foran eller vinner ei tackling for så å slå ei enkel pasning videre er det ikke alle som legger like godt merke til det. Og den jobben tviler jeg veldig sterkt på at Emre er i stand til å gjøre. Selv om den jobben er ganske usynlig er den ekstremt viktig. Og som du sier, Butt er ingen GOD offensiv midtbanespller. Det er derfor den enesten posisjonen han kan og bør spille er den han spiller akkurat nå. Jeg er meget kritisk til at det ville vært noe sjakktrekk og byttet ut de. Er det noen som skal ut i dagens midtbane så må det bli Geremi, og jeg ser ikke bort i fra at en Emre i toppform ville danket ut Geremi. Spørsmålet blir vel om vi noen gang får se Emre i toppform?

Tommy Sten: Det at Butt ble sett på som en av de beste i VM som gikk av stabelen for seks år siden er vel et like dårlig argument som at Emre skal få spille nå på grunn av sine gamle bragder. Var mer et svar på den kommentaren om at Emre storspilte i Inter, men det kom kanskje litt dårlig fram :) Men uansett, slik Butt har spilt de to siste sesongene synes jeg han uten tvil fortjener plassen i laget. (men ja, han har hatt sine dårlige dager som resten av laget  år)

er helt enig med at det du sier angående butt med å hente opp baller og jobbe defansivt, men poenget mitt med å bruke emre sentralt og sette ut butt (snakker om neste sesong) er at ved å bruke emre på midten vil det vere mindre behov for å jobbe ned defansivt å hente baller fordi laget har et sikkert punkt å spille på offansivt for emre mister aldri ballen når han får den.. så om vi skal tenke mest mulig offansivt burde emre spille ved siden av barton og milner/zoggy eller en ny spiller
- carry on!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 10. April 2008, 09:57 »
Mister aldri Emre ballen? Nå må du gi deg. Jeg husker da flere ganger han har sendt fæle tversoverpasninger m.m, uten at jeg kan nevne kamper, det er jo tross alt så lenge siden han har spilt.