20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: En "diverse VM snakk" tråd  (Lest 21429 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
En "diverse VM snakk" tråd
« Svar #60 på: 04. Juli 2006, 17:50 »
Sitat
Først England, deretter Brasil.
Hvorfor må du gjøre dette mot meg, Gud?
Hvorfor?

Tenkte nok noe i de samme baner da først Argentina røk ut, og deretter Brasil. De 2 mot hverandre ville vert en drømmefinale for meg.
De 2 lagenes opptreden i dette mesterskapet tatt i betraktning var det kanskje verst at Argentina røk ut, til tross for at Brasil var min favouritt (en favouritt som forøverig aldri var i nærheten av å innfri).

Hva England gjelder kan jeg ikke si at jeg syns det gjorde noe. Faktisk har de vert en enorm skuffelse for min  del, selv om jeg aldri heiet spesielt på de. Svennis er jo ansett som en meget flink trener (såvidt meg forstått, kanskje med unntak av engelsk presse. Jeg mistenker riktignok at deres største problem var at han ikke var engelsk). En såpass god trener og så gode spillere. Å så er de generelt elendige over hele banen. Rooney skal delvis vere unnskyldt som hadde alt annet enn en ideel VM oppladning. Men Englands antatt 2 beste stoppere skal da klare å forsvare det engelske målet bedre enn de gjorde?
Greitt at det kanskje er litt vanskelig å ha en midtbane med plass til både Gerrard og Lampard, men i mine øyne var det luksusproblemet løst på en dårlig måte.
Og hva er det som gjør Lampard og Terry til 2 av PL's beste spillere på klubblaget, mens de virker som 2 nervøse 20 åringer som bare blir plutselig kastet inn i det (noe som ikke er tilfellet) når de representerer nasjon i et verdensmesterskap?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 04. Juli 2006, 18:01 »
Sitat
Lenge leve Otto Rehagel og Hellas!

:shock:  :shock:  :shock:

Det der er ikke som å banne i kirka. Det er så mye verre som det bare kan få blitt. Da VM ble sparket i gang for snart en måned siden var det en seier i seg selv at det hele skulle foregå uten gørrkjedelige Hellas.
Det er morsomt at en liten nasjon overrasker, og tilogmed vinner. Men IKKE når det skjer på måten Hellas gjorde det på. Jeg vet du ikke liker Portugal Joakim (er jeg skarp eller?), derfor skal jeg ikke bruke de som et mot-argument. Men at Hellas, med sin gørrkjedlige og kyniske fotball, skulle vinne på bekostning av det fantastiske laget Tsjekkia var da, det er et tap for fotballen. Kan man jo selvfølgelig diskutere seierherre av en evt finale mellom Portugal og Tsjekkia, men det er tross alt 2 år siden og derfor ber jeg innstendig om at vi dropper det....

Sitat
Vi må sørge for at stygge, usportslige og gørrkjedelige Portugal IKKE får medalje i VM2006.

Jeg skal gladelig innrømme at det ofte er interessant og morsomt å lese dine innlegg her på forume Joakim(og at jeg i tillegg ofte er enig i det du mener og klarer å yttrykke på en god måte). Jeg syns også du virker dyktig i det du debaterer om.
Men når du hyller at Hellas vant EM den gangen, og kaller Portugal for gørrkjedelig.... Ja da får det meg til å lure på om det er 2 Joakimer som bytter på å poste her...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 04. Juli 2006, 18:07 »
Sitat

Shearer var i sin fulle rett til å være sterkt kritisk til at Ronaldo maser på dommeren. For det er noe han ikke skal gjøre. Og det ser ut som han maser nok til å påvirke dommerens beslutning.
Det er usportslig opptreden.

Hehe, for det har aldri Shearer gjort? Dersom han klarer å påvirke dommerens beslutning syns jeg det sier mer om dommeren enn om Ronaldo. Uten at jeg så episoden live har jeg sett den flere ganger i ettertid. Det Rooney gjør fortjener intet annet enn rødt kort. Det var Rooney som dreit seg ut, IKKE Ronaldo.
Jeg skulle likt å høre Shearers grunn til at han hadde all mulig rett til å mase på dommeren å prøve å påvirke hans beslutninger, mens andre som f.eks C.Ronaldo ikke har lov til det.
Egentlig så tror jeg det var en kommentar fra Shearer mest fordi han som alle andre garantert ønsket sitt England videre og fort ble revet med der og da. Han var vel med andre ord mer eller mindere programforpliktet til å kritisere Ronaldo......

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 04. Juli 2006, 19:02 »
Det blir bare latterlig og patetisk av engelskmennene å innbille seg selv at Ronaldo gjorde slik at Rooney fikk det røde kortet. Og å i det hele tatt drive på å enda mase om det. Han har kun seg selv og takke, og England gikk fortjent ut. Ferdig med det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #64 på: 05. Juli 2006, 00:04 »
Voldsomt til hat det var til portugal her da. Det er et av lagene som har spillt best her i vm og er nå i en semifinale. Og hvis man skal snakke om gørrkjedelige, så er jo uten tvil Frankrike vært mer kjedelig enn Portugal i dette vm.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 05. Juli 2006, 14:34 »
Jeg synes ikke Portugal har spilt godt overhodet jeg. De spilte bra i førsteomgang mot Mexico, men i samtlige kamper i dette mesterskapet har de spilt med håndbrekket på. Minst like mye som England. Forskjellen er at Portugal har spillere på et helt annet teknisk nivå enn England.
Det gjorde at Portugal vant mot Mexico, og det gjorde at de hadde tjuvflaks og jukset seg til seier mot Nederland, før de ikke gjorde et eneste forsøk på å vinne mot England, men istedet halte ut kampen til straffekonk, hvor de dessverre greide å vinne.
Det var en ufortjent seier BÅDE mot Nederland OG mot England. Og jeg forventer så mye mer av Figo og hans venner. Og jeg skjønner ikke hvorfor Deco skal være så forbanna viktig for dette portugisiske laget. Og hvorfor spilte han ikke da mot Angola? Ingen grunn til å hvile han mot erkefienden, er det vel, selv om man på alle mulige måter er motstanderen overlegen?

Portugal har et ok forsvar, men jeg tror de vil få problemer mot Zidane og Henry. Offensivt er det utelukkende Deco og Figo som kan skape noe for Portugal. Den eneste sjansen Portugal har til å vinne er at Scolari er sin franske kollega overlegen på alle mulige måter.

Men jeg håper Zidane og Henry redder sin talentløse trener, selv om jeg innerst inne ikke ønsker det. Men når alternativet er Portugal, så er det bare Franrkike som gjelder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 05. Juli 2006, 15:28 »
Que putaria es eso!
Deco var skadet mot angola. De vant fortjent mot holland, de manglet mye offensivt mot england ja. Det var fordi postiga, pauleta spilte en utrolig dårlig kamp. Og vi alle vet at Viana ikke er i nærheten av å kunne erstatte deco. Det står utrolig mye på spill og alle lagene spiller med brekket på nå.

Jeg er selv fra Portugal og gleder meg som faen til kampen ikveld!
Andreas Martins

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #67 på: 05. Juli 2006, 17:46 »
England klarer på mirakuløst vis å dra ned alle kamper de er med i slik at både de og motstanderlaget får lite til offensivt. Uansett i kampen ikveld håper jeg på Portugal. Dette mye pågrunn av at jeg misliker Frankrikes nye defensive tankegang. Men hadde jo vært moro med Zidane i finalen også. Mange franskmenn som kan få suspensjon og blir jo trist hvis Zidane får et nytt gult kort ikveld.

Deco tilbake er veldig viktig for Portugal, men Frankrike er vel egentlig store favoritter i dette oppgjøret. Men håper på en overraskelse!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 05. Juli 2006, 20:54 »
Spennende kamp i vente nå. Reklamepausen benyttes til å titte innom her. Tror at Fransk seier kveld er det eneste som kan hindre Italia i å bli verdensmester nå, tror ikke Portugal er gode nok til å hamle opp med Italia, men større mirakler har skjedd før.

I kveld trodde jeg at jeg kom til å vere nøytral, men jeg må erkjenne at jeg håper på Frankrike i kveld. Men nå skal de ut på banen... der runder jeg altså av!

Go' kamp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 06. Juli 2006, 00:12 »
Ahh, for en lettelse!
Frankrike har spilt seg vannvittig opp iløpet av mesterskapet. Etter en fæl start i gruppespillet har de slått ut Spania, Frankrike og Portugal på svært overbevisende måter, og Zidane kan bli den store kongen av VM. Jeg elsker ham rett og slett!
Heia Frankrike! Gjør det igjen 8 år etter, Zizou, og avslutt som en av de største fotballspillerne noensinne er verdig!

Hadde Portugal og Italia spilt VM-finale hadde jeg seriøst ikke sett den, for hadde bare sittet å grint over overfloden av kjerringer utpå banen. Latterlig å se portugiserne falle som fluer straks de er i eller rundt boksen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 06. Juli 2006, 10:02 »
Da er det altså klart at årets VM finale i Tyskland skal spilles av Italia-Frankrike. Vertsnasjonen og Portugal møtes kvelden i forveien for å gjøre opp om tredje plassen. Av 4 lag i 2 semifinaler nå syns jeg Portugal ser ut som det svakeste laget av de 4. Synd å si egentlig. Derfor tror jeg Tyskland kommer til å ta tredjeplassen på hjemmebane.

Finalen blir en jevn og tett kamp. Og ut ifra det jeg har sett i turneringen nå er jeg ikke i den minste tvil. Jeg heier på Italia og syns de er den verdigste vinneren av VM i Tyskland.

Frankrike har som Kristoffer sier spilt seg opp gjennom turneringen etter en treig start. Men jeg syns ikke de leverte noen veldig imponerende kamp igår. De var heller ikke veldig underholdende å se på. Det manglet også spillermål, og selv om Portugal var svake fremover skapte ikke Frankrike veldig mye heller.
Ellers fortjener Frankrike ros for måten de håndterte Spania på i åttendelsfinalen. Selv om jeg ønsket Spania videre der var Frankrike det beste laget og vant til slutt fortjent. Kvartfinalen fikk jeg dessverre ikke sett, men du slår ikke den regjernde verdensmesteren Brasil bare sånn uten videre.

Italia har imponert meg gjennom dette mesterskapet med unntak av 1-1 kampen mot USA.
Allerede i åpningskampen viste de seg som et meget sterkt lag som tok en kontrollert 2-0 seier over Ghana. Ghana er kanskje ikke noe stort navn men beviste senere at de hadde noe å komme med. Som nevnt var 1-1 kampen mot USA den eneste hvor Italia var dårlige. 2-0 over Tsjekkia overrasket meg stort, og det vitnet om et godt italiensk lag. Litt kronglte åttendelsfinale mot Australia som ble delvis ødelagt av en feilaktig utvisning for italienerne. Men kampen sett under ett var faktisk Italia det beste laget her også.
Deretter syns jeg de har levert 2 imponerende forestillinger mot Ukraina og Tyskland, slik jeg ønsker å se en vinner av ett VM.
Er også imponert over at Gennaro Ivan Gattuso har klart å spille 90+120 min. uten å få et eneste gult kort. Det hadde jeg aldri trodd.

Så forleden dag et innlegg i VM studio (i NRK tror jeg det var) om hvem som kunne bli "VM Konge" denne gangen. Der ble Buffon foreslått, og det skal jeg kunne leve med. Men personlig syns jeg Fabio Cannavaro også er en meget god kandidat. Skulle det skje at Frankrike vinner er det vel en viss 34 åring med 2 veldig like navn som avslutter en utrolig karriere nettop med tittelen som "konge av VM i Tyskland i 2006".

Tipper Tyskland klarer tredjeplassen nå, avhengig av at de legger Italia tapet bak seg og klarer å konsentrere seg 100% om bronsjefinalen, og så håper jeg Italia slår Frankrike i finalen og vinner VM 2006.
Det ser også ut til at Tysklands får toppscoreren i Miroslav Klose. Men ser helst at han får en nettkjenning så han kommer opp på 6 mål som nærmest har vert standarden i de siste VMene (med unntak av Ronaldos 8 i Sør Korea og Japan).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 06. Juli 2006, 14:40 »
Sitat fra: "amt"
Que putaria es eso!
Deco var skadet mot angola. De vant fortjent mot holland, de manglet mye offensivt mot england ja. Det var fordi postiga, pauleta spilte en utrolig dårlig kamp. Og vi alle vet at Viana ikke er i nærheten av å kunne erstatte deco. Det står utrolig mye på spill og alle lagene spiller med brekket på nå.

Jeg er selv fra Portugal og gleder meg som faen til kampen ikveld!

Vant fortjent mot Nederland, i en kamp hvor Nederland hadde sjansene, hvor Nederland dominerte og hvor Portugal tok ut sin eneste spiss etter å ha scoret et litt heldig mål tidlig i kampen.
Portugal har vist i hver eneste kamp i VM at de ikke er spesielt interesserte i å vinne kampene. De er først og fremst opptatt av defensiv trygghet, og baserer seg ene og alene på Deco og Ronaldo. Men Deco og Ronaldo er ikke så gode at de kan vinne kampene helt på egenhånd. Paulista er heller ikke så god at han kan vinne dueller mot sterke midtstoppere helt mutters alene. Og hvorfor i all verden flytter man ikke frem folk før det to minutter igjen av overtiden?

Etter 88 minutter angriper jo Portugal ene og alene med Postiga. Det er jo en drømmesituasjon for ethvert forsvar.

At Deco manglet mot England er ikke unnskyldning nok for at de ikke scoret mål, og at de ikke gjorde et helhjertet forsøk på å vinne kampen.
Vi har sett at det tyske forsvaret har forbedret seg utover mesterskapet, og de var ikke så fryktelig dårlige mot Italia, og klarte seg bra også mot Argentina. Og når de nå møter et lag som angriper med særdeles lite folk, og som har null bevegelse, så tror jeg jobben blir enkel for Tyskland, om de bare er motivert for kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #72 på: 06. Juli 2006, 17:42 »
Tyskland håper jeg tar bronsen slik at vi får se Jurgen Klinsmanns fantastiske feiringer igjen. Tror de klarer det også, og har tro på "storseier". Jeg tipper 3-0 i bronsefinalen. Klose 2 mål og Ballack 1.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Jan. 2007, 01:32 »
Jeg må spørre om litt hjelp her. For ikke så lenge siden fikk jeg PC av fruen i huset, så jeg har vel like mye peiling på PC-er som en ape. Men drit i det!

Jeg er interresert i å få skaffet meg fotballkampen mellom Frankrike - Brasil fra VM i Mexico i 1986 (kvartfinale). Det er etter min mening den beste kampen som noensinne er spilt, med verdenstjerner over hele banen. Kampen inneholdt alt fra et flott mål, fantastiske dribleserier, spolerte 100% sjanser, elendige dommeravgjørelser, straffebom rett før slutt, ekstraomganger og til slutt straffesparkkonkurranse. Jeg husker fremdeles nesten begge nasjoners start11, og det hadde vært utrolig gøy å få sett den igjen.

Jeg hadde blitt takknemlig om noen kunne hjulpet meg med å skaffe meg den på DVD, video eller om det går å laste hele kampen ned fra nettet, henvist meg til en side eller lignende.

Håper på litt hjelp her. Og til dere som ikke har sett denne kampen, vil jeg anbefale at dere setter dere ned å ser den. Frankrike - Brasil i VM 1986 er en fotballkamp som til og med vil få de som hater fotball til å elske det.

Håper på noen snille sjeler som kan hjelpe meg med dette.........