20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 29875 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #75 på: 24. Juni 2006, 18:18 »
Jeg støtter Olav. Jeg er nesten sikker på at jeg har sett det samme.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #76 på: 24. Juni 2006, 18:28 »
Sitat fra: "Lasse"

Hva hadde du fått i deg før du så det da?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #77 på: 24. Juni 2006, 19:08 »
Sitat fra: "André Sylthe"

Hva hadde du fått i deg før du så det da?

Noke som får ein til og hallusinere, får ein håpe ialfall...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #78 på: 24. Juni 2006, 19:34 »
Nei, Gud nå var dere skikkelige morsomme gutter.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #79 på: 24. Juni 2006, 19:50 »
Nei, Gud nå var dere skikkelige morsomme gutter.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Vanligvis ville eg ha tatt dette som ironi. Men ved ditt tilfelle er eg jammen ikkje sikker  :?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #80 på: 24. Juni 2006, 19:57 »
Jeg har sett det bli blåst offside på innkast. Det er jo allemannsvite at offsideregelen ikke gjelder på corner og innkast. Det jeg mener med dette er at det er fullt mulig at det blir dømt offside på corner selv om reglene taler imot. Vi har sett mangen innvalide dommere opp gjenom årene og selv om jeg aldri har sett det bli dømt offside på corner så vil jeg ikke si at Olav ër på bærtur. Men Olav, er du sikker på at det ikke er frispark det har blitt dømt, eller at ballen har passert linja i det corneren blir slått?
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #81 på: 24. Juni 2006, 20:07 »
Det er ikke allemannsvite når det er flere personer her inne som ikke visste dette.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #82 på: 24. Juni 2006, 20:11 »
Det er ikke allemannsvite når det er flere personer her inne som ikke visste dette.

Okey, greit. Nå er det allemannsvite (på dette forumet) at det ikke er offside på innkast eller corner.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #83 på: 24. Juni 2006, 22:46 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Men Olav, er du sikker på at det ikke er frispark det har blitt dømt, eller at ballen har passert linja i det corneren blir slått?

Det kan man jo spekulere i, men jeg tror jeg så offside, og kommentatorene så det samme. Det er alt jeg vet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #84 på: 24. Juni 2006, 22:56 »
Katastrofale dommeravgjørelser er blitt gjort tidligere - som nevnt offside på innkast - men det er mulig at corneren er slått over linja og så tilbake igjen. Det er en hendelse som skjer iblandt. Jeg vet ærlig talt ikke men hvis du har rett, Olav, så er det en katastrofal dommeravgjørelse. Da er det ikke bare feil avgjørelse - det er et bevis på at han ikke kan reglene også.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #85 på: 24. Juni 2006, 22:59 »
Det er jo en veldig spesiell situasjon også.

Noreng

• Gjest
Fotballregler
« Svar #86 på: 25. Juni 2006, 10:50 »
Dommern kan jo glemme seg, som f.eks å gi 3 gule kort! :lol:  :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #87 på: 25. Juni 2006, 12:12 »
Ja, det er ikke uvanlig for dommeren å gjøre feil. Det å gi tre gule kort er kanskje like rart som å dømme offside på corner.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #88 på: 25. Juni 2006, 12:39 »
Jeg vet at det ikke er offside på innkast heller. Og jeg har selv sett det blitt blåst offside på innkast. Men det er jo en helt annen sak... Det er faktisk fysisk mulig å stå i offsideposisjon når et innkast blir tatt, og det er også ganske vanlig at spillere står i offsideposisjon når innkast blir tatt... Innkastene blir også som regel kastet framover.

Cornere derimot er det fysisk umulig å stå i offside på og der blir ballen også slått bakover...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #89 på: 25. Juni 2006, 13:06 »
Enig. Og koffer ska dommeren blåsa offside på corner ? Tror ikkje akkurat det er det han ser mest til når det er offside. Eg veit ikkje om eg skal le eller gråte over folk som påstår det har sett dommere dømme offside i PL eller Tippeliga.