20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva er du mest lei av å høre om?  (Lest 16613 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hva er du mest lei av å høre om?
« Svar #60 på: 09. Juli 2006, 16:45 »
Jo, det går. Scott Parker er ikke like god som Wayne Rooney. Michael Owen er, og Given heller ikke milevis fra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #61 på: 09. Juli 2006, 16:54 »
Men det er ikke korrekt, for man kan ikke vite slikt. Du kan ikke sammenligne en spiss med en keeper, feks.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 09. Juli 2006, 17:07 »
Ikke rent ferdighetsmessig, men prestasjoner, viktighet for laget og verdi kan en vurdere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 09. Juli 2006, 17:14 »
Verdi i pris? En spiller er ikke nødvendigvis bedre fordi han er dyrere?
Og stort sett alle spillere spiller en ufattelig viktig del av laget, og det er ytterst sjeldent at noen er MER viktig enn andre. Og når det en gang skjer, TVILER jeg på du klarer å bedømme hvem som er best av de to igjen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #64 på: 09. Juli 2006, 18:39 »
når det gjelder Boumsong så kalte jeg han for en vandrende katastrofe tatt hans prestasjoner den siste sesongen i betraktning. jeg nevte at han var en i form meget god stopper også. han har spilt som en vandrende katatsrofe og da kaller jeg han en vandrende katastrofe. uretferdig, overdrevent eller for hard kritikk har jeg likefullt lov til å kalle ham det, noe jeg også akter å gjøre.

Owen og Given er de eneste spillerene som kan målest opp mot Rooney, tatt de punktene Kristoffer nevnte i betraktning. Etter min mening er Owen for ustabil til å kunne kallest bedre enn Rooney. Given er jo en klassekeeper men - etter min mening - på et nivå under Owen og Rooney.

og jeg mener også at spillerene kan samenlignes selv om det ALDRI vil bli 100% riktig. dette er et forum hvor vi diskuterer våre meninger og man får aldri vite hvem som har rett eller tar feil i denne typen diskusjoner men det er en del av sjarmen. kan vi prøve å overbevise den ene og andre personen via saklige  argumenter og ikke fortelle hvor mye dere lo av et innlegg. for da er det ikke lenger saklig, konsruktiv kritikk, da er det hets. og du Lasse var jo veldig opptatt av å få noen "hetsere" straffet i en annen tråd. bare nevner det.

ps: jeg skriver faktisk dette på en litt snål datamaskin på englandsbåten, på vet til newcastle. ser land.. og jeg har ikke fått bruke store bokstaver mer enn absolutt nødvendig i dette innlegget grunnet noen snåle knapper. :P
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #65 på: 09. Juli 2006, 19:03 »
Sitat fra: "Dag Riise"
når det gjelder Boumsong så kalte jeg han for en vandrende katastrofe tatt hans prestasjoner den siste sesongen i betraktning. jeg nevte at han var en i form meget god stopper også. han har spilt som en vandrende katatsrofe og da kaller jeg han en vandrende katastrofe. uretferdig, overdrevent eller for hard kritikk har jeg likefullt lov til å kalle ham det, noe jeg også akter å gjøre.

Owen og Given er de eneste spillerene som kan målest opp mot Rooney, tatt de punktene Kristoffer nevnte i betraktning. Etter min mening er Owen for ustabil til å kunne kallest bedre enn Rooney. Given er jo en klassekeeper men - etter min mening - på et nivå under Owen og Rooney.

og jeg mener også at spillerene kan samenlignes selv om det ALDRI vil bli 100% riktig. dette er et forum hvor vi diskuterer våre meninger og man får aldri vite hvem som har rett eller tar feil i denne typen diskusjoner men det er en del av sjarmen. kan vi prøve å overbevise den ene og andre personen via saklige  argumenter og ikke fortelle hvor mye dere lo av et innlegg. for da er det ikke lenger saklig, konsruktiv kritikk, da er det hets. og du Lasse var jo veldig opptatt av å få noen "hetsere" straffet i en annen tråd. bare nevner det.

Du kan selvsagt kalle Boumsong akkurat hva du vil, eller kalle Alex Ferguson for en ubrukelig manager. Men å kalle Boumsong for en vandrende katastrofe vitner enten om lite gjennomtenkte (eventuelt bevisst provoserende) uttalelser, eller dårlig fotballfaglige evner.

Først skriver du, Dag:

Det blir kanskje litt vanskelig å samenligne

...før du så hevder litt senere at det går an å sammenligne. Bestem deg. Helt greit at du mener noe annet etter hvert, men hvorfor uttrykker du ikke det klart og tydelig med en gang? Utrolig frustrerende.
Anbefaler deg å lese mitt nest siste avsnitt i forrige innlegg. NØYE.  :wink:

Og det er ikke hets å le av andre sine innlegg, så lenge det ikke går over grensen til personangrep. Og hvis vi skulle blitt arrestert for å le av andres meninger her til lands, hadde det ikke vært mange ledige fengselsplasser igjen her i landet.  :wink:

Og jeg vil fortsatt bastant hevde at det er totalt umulig å sammenligne kvalitetene til spillere som Rooney versus Given, Parker og Owen. Man kan til en viss grad sammenligne Owen og Rooney, men å gå så mye lenger enn det blir ganske meningsløst, med mindre man ikke er altfor konkluderende og i tillegg tar hensyn til parallelle nyanserte verdier som ikke gir utslag på den totale analysekonklusjonen.

Og å kalle Owen ustabil er jo regelrett latterlig. Han har scoret og spilt over all forventning i de klubbene han har vært i, selv om det "bare" ble 13 mål på 36 kamper (inkl. plenty innhopp) i Real Madrid. Utenom det har han 118 mål på 216 kamper i Liverpool, og 7 mål på 10 kamper for Newcastle. Og dette på tross av skadeplagene. Det er faktisk svært sterke prestasjoner. Hvis dèt er å være ustabil....  :lol:

8)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 09. Juli 2006, 22:57 »
Hva Boumsong angår, selvsagt satt på spissen, men basert på hva han presterte i Newcastle-drakta forrige sesong syns jeg dessverre Dag har rett til å kunne kalle han en vandrende katastrofe.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 09. Juli 2006, 23:31 »
å le av en brukers innlegg er så langt ifra akseptabelt som du kommer.
argumenter for dine meningerpå en saklig måte, kom med konstruktiv kritikk men aldri le av en annen brukers innlegg. trodde da at du kunne forstå noe så opplagt..!

Owen er en spiller som kan score 9 mål på 10 kamper og så gå 10 kamper med et mål. 10 mål på 20 kamper. ser bra ut men i de 10 kampene han ikke har scoret kan han også være meget usynlig. det er sånn Owen er, en goalgetter som  står og lurer og bare venter på den nødvendige goalen.
Rooney er delaktig i absolutt alt offensivt, og en del deffensive saker sådan, og i de fasene av spillet er han bedre enn Owen. og når han scorer omtrent like mangen mål som Owen så faller det rett og slett på at Rooney er bedre enn Owen. der har du min mening.

og Tore, selv om det kan være vanskelig å samenligne  Rooney og Parker så betyr ikke det at det er umulig. så jeg motsier ikke meg  selv da vel?
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #68 på: 09. Juli 2006, 23:37 »
Sitat fra: "Lasse"
Det blir kanskje litt vanskelig å samenligne.

Jeg sluttet (for din egen skyld) å lese der. Takk for en morro halvtime, Dag Riise. Jeg fikk meg en god latter!

her kan vi jo se hva jeg mener, Tore! når man arumenterer på et forum skal man diskutere saklig. ikke forteller han meg hva som er galt med innlegget og dette er ren og skjer usaklig hetsing uten mål og mening. dette burde jo vært krystallklart gult kort. ikke tvil. hvis alle førte debbatene sine på denne måten hadde dette forumet vært meget dårlig. da kunne man like gjerne lagt det ned. hva er det du forsvarer mann??
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. Juli 2006, 23:59 »
Men om vi skulle hatt best mulig forum, skulle nok flere enn meg sluttet å skrive, Dag. Det hersker det ingen tvil om.

Poenget er at jeg skrev dette for å avslutte diskusjonen. Det nytter ikke diskutere med ( i dette tilfellet) deg når du tilsynelatende er blottet for sannheten, og kun er opptatt å forsvare det du har skrevet i begynnelsen. For i ditt tilfelle, så ender ofte diskusjoner med deg opp slik. Du skriver noe som er lettere kontroversielt, og med engang noen finner sprekker og feil i det du sier, så går du i forsvarsstilling. Og da blir det til at du forsvarer og vrir på det du først skrev. Og for å være helt ærlig, så blir ikke forumet stort bedre av det. Dermed skrev jeg det jeg gjorde, for å få avsluttet "diskusjonen" asap.

Og at du mener dette er personhets, og "krystallklart gult kort", er greit nok. Det er jo jeg selvsagt fullstendig uenig i. Jeg driver ikke hets. Jeg prøver å avslutte en meget uheldig og uvikig diskusjon så fort så mulig. Kanskje jeg gjorde det noe brutalt, men jeg ser ikke på det som personhets. Spesielt ikke når jeg ikke har noe i mot deg som person. God natt og sov GODT. (Hadde ikke sagt det om jeg drev personhets, ville jeg?)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 10. Juli 2006, 00:04 »
Haha. Så når du påstår at det Dag skriver er feil, er det det som nødvendigvis stemmer?
Jeg er helt enig med Dag jeg i det meste han skriver her.

plebbster

• Gjest
« Svar #71 på: 10. Juli 2006, 08:09 »
Jeg var gjennom hele VM lei av at Karl Petter Løken skulle ha det til at alle spillerene hadde dårlige knotter og dermed sklei bortover matta hele tiden.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #72 på: 10. Juli 2006, 16:45 »
Sitat fra: "plebbster"
Jeg var gjennom hele VM lei av at Karl Petter Løken skulle ha det til at alle spillerene hadde dårlige knotter og dermed sklei bortover matta hele tiden.

Løken og Flo ville jo blitt et radar-par. :lol:
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #73 på: 10. Juli 2006, 17:21 »
å le av en brukers innlegg er så langt ifra akseptabelt som du kommer.
argumenter for dine meningerpå en saklig måte, kom med konstruktiv kritikk men aldri le av en annen brukers innlegg. trodde da at du kunne forstå noe så opplagt..!

Owen er en spiller som kan score 9 mål på 10 kamper og så gå 10 kamper med et mål. 10 mål på 20 kamper. ser bra ut men i de 10 kampene han ikke har scoret kan han også være meget usynlig. det er sånn Owen er, en goalgetter som  står og lurer og bare venter på den nødvendige goalen.
Rooney er delaktig i absolutt alt offensivt, og en del deffensive saker sådan, og i de fasene av spillet er han bedre enn Owen. og når han scorer omtrent like mangen mål som Owen så faller det rett og slett på at Rooney er bedre enn Owen. der har du min mening.

og Tore, selv om det kan være vanskelig å samenligne  Rooney og Parker så betyr ikke det at det er umulig. så jeg motsier ikke meg  selv da vel?

Her var det (som vanlig...) litt å ta tak i, ja.

1. Jeg kan finne ti tusen innlegg på dette forumet som enten sier " :lol: ", "hehe" eller " :D  Morsomt!". Så lenge man ikke tar det altfor personlig og ikke går over grensen til personhets, må det da for guden jeg ikke tror på sin skyld gå an å le litt. Selv om det vitner om lite engasjement til å fortsette diskusjonen, er det ikke nødvendigvis ondskapsfullt ment, og vi kan ikke ha en så liten takhøyde at man får "krystallklart gult kort" for å skrive "hehe" eller et leende smilefjes. Det går i hvert fall ikke an på et respektabelt forum.

2. Å fremstille en seriøs, nevneverdig komparasjon av en sentral midtbanespiller (som attpåtil er mest defensiv i spillestilen) og en spiss er svært vanskelig. Du kan ikke for eksempel si at Scott Parker ikke kom med i den engelske landslagstroppen på grunn av at Wayne Rooney ble foretrukket. Å dra sånne vage konklusjoner blir noe håpløst. Det faller for meg også ganske vanskelig å skjønne hvordan man skal kunne sammenligne spillerverdien (ikke økonomisk) og bruksverdien til to spillere i helt ulike situasjoner, når det faktisk er meget vanskelig når det gjelder to spillere med samme favorittposisjon.

3. Og man kan forresten ikke legge ned et forum på grunn av at en person valgte å avslutte en diskusjon på en noe halvbrutal måte. Det var egentlig bedre at det ble gjort på den måten enn at diskusjonen hadde fortsatt å ødelegge tråden. Og jeg sier meg enig i en del av det Lasse sier når han sier at en del diskusjoner du ytrer noe kontroversielt i, ofte fører til argumentasjoner fulle av kveruleringer og omvridninger fra deg. Det er dèt som kan gjøre et forum mindre seriøst.

8)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 10. Juli 2006, 20:32 »
Gidder han ikke argumentere for sine meninger kan han jo heller la være.
Dessuten var ikke dette første gangen jeg registrerte denne typen svar fra Lasse og det han gjorde nå var heller ikke uskyldig morro selv om det kunne vært langt verre. Må også legge til at det var en ikke helt ulik diskusjon hvor folk lo av Olav sine meninger, tre stk fikk gult etter at Lasse hadde rappotert til moderator.  

Og som jeg har sagt tidligere så er det meget vanskelig å samenligne to ulike spillere  i to ulike posisjoner men det er fullt mulig. Dersom det derimot er to gjevngode spillere i ulike posisjoner skal jeg heller innrømme at  jobben blir umulig.

Og hvis det å føre en vanlig debatt, argumentere saklig for sine egne meninger osv er usaklig og kverulerende hvordan skal man da føre en debatt.?
iverpool FC