20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: England  (Lest 28477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #90 på: 22. Juni 2006, 03:18 »
En ting jeg kanskje vil bemerke med børsen, det er vel at Robinson vel kanskje ikke er så veldig stødig bestandig. Syns han generelt er usikker og ofte svak i feltarbeidet, samtidig som han står passivt på 2. målet også.
Bare en liten detalje  :wink:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #91 på: 22. Juni 2006, 03:24 »
Mulig det men jeg føler at han i denne kampen ikke ble teste så mye og gir han derfor en 6er.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #92 på: 22. Juni 2006, 15:28 »
Robinson har flere ganger i mesterskapet vist store svakheter i feltarbeidet.

Forøvrig, er jeg den eneste som ser meg lei på at Cole ALLTID skal forsøke å gjøre alt selv? Jeg har sett flere gode initiativ fra Ashley, som aldri blir benyttet, og som ender med at Joe dribler seg bort og England mister ballen.

Det har skjedd utallige ganger mot både Paraguay, T&T og Sverige. Jeg synes det er synd at en spiller i så stor grad skal forsøke seg på det umulige. Riktignok har Joe Cole vært kreativ, skapende og god i alle tre kamper, men jeg synes han er i overkant egoistisk. Hvis Joe Cole er rundt 20-25 meter så prøver han ALLTID selv. Det skjer aldri, såvidt jeg har greid å observere, at Ashley får muligheten til å legge inn fra dødlinja.

For all del, målet til Joe Cole mot Sverige var pent, men man må sette spørsmålstegn både ved Andreas Isaksson og det svenske forsvaret ved den anledningen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #93 på: 22. Juni 2006, 17:05 »
Det kan kanskje til tider bli litt mye, som jeg også kan si om Arjen Robben.
Men Cole har uten tvil alikevel vært Englands beste offensive spiller, og den som skaper mest. Og Cole sine overlapper gir jo også J.Cole mer rom å boltre seg i. Men at han kan bli bedre på å variere er jeg enig i. Men England skal være sjeleglad for Joe Coles kontribusjon sålangt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #94 på: 22. Juni 2006, 18:57 »
Jeg synes egentlig at Joe Cole har vært Englands beste spiller til nå.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #95 på: 22. Juni 2006, 19:47 »
Sammen med John Terry ja, uten tvil!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
England
« Svar #96 på: 22. Juni 2006, 21:21 »
John Terry har vært en meget solid midtstopper i alle de tre kampene for England, og har vært Englands beste defensive spiller.

Jeg må si at jeg hadde mye høyere forventninger til Paul Robinson, som har virket altfor ukonsentrert, usikker og vinglete i sine prestasjoner. Han gjorde en god figur mot Paraguay, men da hadde han ikke stort å streve med.

Backspillet til England virker noe skranglete. Vi så at Sverige kom mye rundt på kant, og fikk lagt mye inn. Heldigvis for England var svenskenes innlegg altfor upresist slått, og forsvaret til England var veldig stabile i markeringspillet sitt.

Markeringspillet var dog høyst skuffende på Sveriges dødballer, og da tenker jeg spesielt på hjørnesparkene. Engelskmennene stod som en saueflokk foran mål, men hadde verken dekning foran eller bak i sekstenmeteren, der svensker fikk stå umarkerte døgnet rundt. Det sørget for mange sjanser til Sverige og noen mål.

Joe Cole syntes jeg virker som et frisk pust fra Englands side. Joakim har helt rett i at han gjør mye på egenhånd, men han gjør tingene vellykket. Han får lagt inn mye fra sin kantposisjon, setter fart på angrepspillet for England og scoret også en perle mot Sverige, til tross for at Isakson kunne ha avverget den scoringen.

Beckham har spilt greit, men har lite å bidra med om vi ser bort i fra hans innleggsfot. Men innleggsfoten hans er så presis og god, at det veier opp med det meste.

Jeg var veldig skuffet over Steven Gerrards første kamp mot Paraguay, men han har kommet seg, og scoret henholdsvis et mål mot både Trinidiad og Tobago og Sverige. En typisk matchvinner. Han er blitt bedre på hodespillet, holder høyt balltempo, slår gode tversoverpasninger, jobber fælt og er involvert i avgjørende situasjoner. Englands nummer en, til tross for at han ikke har vært den beste så langt i mesterskapet.

Angrepsposisjonen til England har vært en skuffelse. Forventningene til Rooney er altfor høye, og jeg føler at han blir veldig oppskrytt. Owen var uheldig med sin skade, Crouch er god, men ingen spiller i verdensklasse, mener nå jeg Så har vi Theo Walcott som ikke har noe å gjøre på et såpass høyt nivå. Når det gjelder spissplassen har England det bare i kjeften. Syltynn dekning, spør dere nå meg.

Men Ecuador skal beseires, og det tror jeg England fikser uten store problemmene. Men jeg er ikke videre imponert over fotballens moderland.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #97 på: 23. Juni 2006, 01:48 »
forventningene til rooney er i overkant høye i forhold til at han nettopp har blitt skadefri, og mangler en del viktig matchtrening. Samtidig gjør det også Rooney mer sulten.

Men vi kan se på Rooneys angrepsspill at han er svært viktig for England. Og det er virkelig synd at han og Owen ikke fikk muligheten til å teste ut om samarbeidet sitter i hodet eller beina. Rooney er en bevegelig spiller, som møter mye ball. Owen er spissen som hele tida lukter rom og ligger på offsidegrensa hele tiden.

Problemet med Rooney-Crouch er at begge er møtende spisser. Ingen av dem truer bakrom, og de er i mine øyne lettere å forsvare seg mot enn Rooney-owen.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #98 på: 23. Juni 2006, 03:32 »
Sant det Jokke. Men jeg så mot Sverige at Rooney var flink til å gå på løp når Crouch gikk ballen i møte og omvend. Når Rooney møter og Crouch stikker sier det seg selv at det kanskje ikke kommer til å gå så bra men da er det bare å slå ballen ut på kanten. Så et stort potensiale i Crouch - Rooney. Owen er historie for dette mesterskapet. Synd men sant. Gidder ikke fokusere mer på han nå. Skal England vinne VM må de glemme Owen. Glemme hvor avhengig de er av Rooney i form osv og heller fremtre som et lag uten spesiele individer som er bedre enn andre.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #99 på: 23. Juni 2006, 11:40 »
Skal England vinne VM, tror jeg de må legge om til en femmermidtbane, for å få benyttet BÅDE Lampard og Gerrard offensivt, samtidig som man har en Carrick eller Hargreaves liggende bak dem for å plukke opp søppel.
Da har Cole flere pasningsalternativer når han avanserer med ball, og England har enda større slagkraft offensivt.
Spørsmålet er da om Rooney skal spille alene på topp, eller om man skal spille med tre bak. Jeg tror faktisk England kan klare seg meget godt med en trebackslinje, som de brukte mye på 90-tallet, under både Taylor, Hoddle og Venables.

Mitt forslag ser ut som følger:
-------------------Robinson------------------------

-----------Carragher - Ferdinand - Terry-------------

Beckham - Gerrard - Hargreaves - Lampard - Cole

-------------------Rooney - Crouch-----------------

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #100 på: 23. Juni 2006, 15:01 »
En 3-5-2 kler ikke England så godt. Jeg foreslår heller en 4-4-1-1 taktikk, med Gerrard som hengende spiss. Han storkoser seg i den rollen, og det har han bevist samtlige ganger for Liverpool denne sesongen.

---------------Robinson--------------
Carragher--R.Ferdinand--Terry--A. Cole

Beckham...Lampard---Carrick--J.Cole
------------------Gerrard----------
-----------------Rooney----------

I denne taktikken er Wayne Rooney oppspillspunktet, og midtbanen til England kjører offensivt. Du har helt rett i at Rooney er en spiss som møter ball, Joakim. Men han er også en spiss som kjemper seg fram mot mål i høy hastighet, til tross for at han kan vært litt treg på løpepasninger. Men med ball er Rooney en farlig type, og kan skape mye rom for Gerrard.

Problemet i denne taktikken er vel at England mangler en spiller som kan bryte fort i gjennom med gode løp, og en som klarer og posisjonere seg bra. Rooney er litt stasjonert, litt stillestående og passiv. Men alt i alt kan en slik taktikk slå godt an, i hvert fall med tanke på det defensive spillet.

For jeg syntes ærlig talt at angrepsposisjonen til England er altfor dårlig, med mange spisser som sliter med å få nettkjenning.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #101 på: 26. Juni 2006, 16:32 »
England leverte nok en dårlig kamp. Denne gangen mot Ecuador. Engelskmennene virket ikke til å ha mye interesse av å verken bevege på seg, eller av å angripe. Derfor kan man nesten stille spørsmålstegn ved pågangsmotet og viljen deres.

De la altfor lite inn i boksen, og Wayne Rooney klarte ikke en døyt alene på topp. Hargreaves skuffet nok en gang, og jeg tror at Carrick burde få starte mot Portugal i stedet for ham.

Så var det Joe Cole da, som gjorde det så godt i gruppespillet. Men det hadde vært bedre med en som kunne brukt venstrefoten på den kanten, og en som slår flere baller inn i feltet. Joe Cole lar ikke Ashley Cole få bryne seg i det hele tatt, og jeg syntes at han brukte feil løsninger mot Ecuador. Løper mye og jobber, men ellers ingen god prestasjon.

Lampard og Gerrard skuffet. De skulle stå for Englands offensive spill, men lå bare på midtstreken og sov gjennom hele kampen. Gerrrard prøvde i hvert fall, noe jeg ikke syntes at Lampard gjorde.

Fortsetter England sånn mot Portugal blir jeg rasende. De går ikke videre mot portugiserne med slikt spill. Heldigvis har de trent på straffespark. For mitt tips til Portugal - England er 0-0, både etter ordinær tid og ekstraomganger. Om ikke Portugal klarer å score mål da, noe som ikke er helt umulig med en John Terry som svirrer rundt som en veps.

Utrolig at ikke Ecuadors hurtige spisser klarte å sette ballen i mål. Men det kan man bare takke tilfeldighetene for. England hadde englevakt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #102 på: 26. Juni 2006, 16:38 »
Så kan jeg nevne David Beckham. En helt anonym spiller gjennom hele kampen, før England får en frisparksituasjon. Etter det jeg så klarte ham ikke å legge inn et eneste brukbart innlegg, og han kom seg ikke bort til cornerflagget en gang. Det ble mer fart da Aaron Lennon kom innpå. Han håper jeg får vise seg mer, for han viste gode takter mot slutten av kampen. Synd at han ble brukt til å kaste bort tid i stedet for å legge skikkelig inn. Sven Gøran Erikson er ikke akkurat ute etter å vinne med mange mål.

Sven Gøran Erikson er en skuffelse. Han legger alltid hele laget bakpå etter at de har scoret et mål. Nå spiller England som Italia. Det er jo akkurat slik de spiller. Hvorfor ikke heller bruke lagets offensive styrke, og få litt fart og aggresivitet i spillet? For dette minner meg om Semb sitt Norge, Souness sitt Newcastle og Lippi sitt Italia. Angrip, England! Angrip!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #103 på: 26. Juni 2006, 16:46 »
Semb sitt Norge var forresten bedre enn Hareides Norge, bare for å ha det sagt.
Nå er Owen ute, og ingen Newcastle-spillere med. England står ikke for den finfotballen jeg ønsker, og ja, de er skummelt likt Souness sitt Newcastle til tider.
Heia Tyskland!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #104 på: 27. Juni 2006, 12:11 »
Sven Göran Eriksson har aldri gjort noe annet enn å legge laget lavt når de først har tatt ledelsen. Det har kostet dem dyrt tidligere.
Svennis har aldri vært typen som maner laget frem og som hiver innpå tusenvis av angrepsspillere. Svennis har alltid vært litt forsiktig av seg som england-sjef. Det er ikke noe nytt han har begynt med.

Jeg synes det har blitt i overkant mange lange baller som fører ingensteds. Men det var av og til tendenser i Englands spill mot Equador. Jeg mener Svennis bør fortsette med det laget som slo Equador, men han må gi Joe Cole en skikkelig overhøvling. Han må løpe mer, han må utfordre mer med ball, og han må ikke bare stå der og se dum ut. Kombiner det enkle med det spektakulære, og ikke lek Ronaldinho ved enhver anledning.
Det eneste Joe Cole bidro med mot Equador var fine TV-bilder av hælspark, nydelige flikker og slike tekniske finesser. Han bidro ikke med noe av verdi for Englands offensive spill.

Men England må slutte å slå langt mot Rooney som er pakket inn av store, sterke midtstoppere. Rooney hadde en fabelaktig andreomgang mot Equador. Han må for Guds skyld fortsette sånn mot Portugal.