20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 335268 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #105 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
tralalala. Håper ingen leser dette sludderet fra en mann som beviser at han kun baserer seg på sine egne fordommer mot sosialistisk politikk. Jeg gidder ikke engang svare, enkelt og greit fordi det blir kjedelig å få akkurat det samme våset mot seg hver eneste gang. Mack tror at den sosialismen Ap og SV kjemper for er synonymt med det helvetet en ekstremt maktsyk Stalin greide å lage i Sovjetunionen.

Vi får se om jeg gidder å svare en gang. Det gjør jeg ihvertfall ikke nå. Men man skal nok alltids få høre hvorfor man i september MÅ stemme rødt, og ingenting annet. Alt annet vil føre dette landet til helvete.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #106 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Du skriver så mye sludder om FRP at jeg må sammenligne AP og SV med Stalins kommunisme.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #107 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Sitat fra: "Mack"
Du skriver så mye sludder om FRP at jeg må sammenligne AP og SV med Stalins kommunisme.

Ja, da er det ikke rart det aldri blir noen god diskusjon utav dette. Jeg sier bare det jeg vet FRP fort kan komme til å kjempe for, og det er ting som ikke er tegn på et godt samfunn for min del.

Forresten, hva er dette tøvet til Carl Ivar om at Bondevik er satan sjøl? Han lyger så nesa vokser. Du kan tydelig se det på bildene av Hagen at han får Pinnochio-nese når han snakker om kjeltringen Bombevik.
Tro meg, det Carl I. Hagen sier om Bombevik og KrF er bare vrøvl. Når alt kommer til alt i september, så er Carl Ivar såpass innstilt på å få et ikke-sosialistisk flertall, at han med glede kan samarbeide med hvem som helst på ikke-sosialistisk side. Selv om jeg selvsagt håper at han faktisk gjør alvor av sine ord. For det vil uten tvil styrke det rødgrønne alternativet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #108 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Bondevik har vært det største hinderet for å få til en flertallskoallisjon på borgerlig side. Bondevik har også sagt mye sludder om FRP. Men jeg kan ikke se at Hagen har sagt en eneste ting om Bondevik som ikke er sant. Han sier jo bare at han ikke vil ha han som statsminister neste periode. Det må han få lov til å mene. KRF er jo jammen strie til å ha bare 5% oppslutning hos folket.

FRP har som mål å bidra til at det blir et ikke-sosialistisk flertall etter valget og at det deretter innledes forhandlinger med sikte på å få etablert en styringsdyktig flertallsregjering. Og FRP vil selvfølgelig gjøre alt som er i deres makt for å redde folket fra en sosialistisk regjering. Så om du vil bli reddet - stem FRP!
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Politikk
« Svar #109 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Om du vil bli reddet, ikke stem på NOEN av partiene. Syntes at vi har bruk for et godt parti her i landet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #110 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Om du vil bli reddet, ikke stem på NOEN av partiene. Syntes at vi har bruk for et godt parti her i landet.

Ikke kom å klag dersom du mener at ingen partier burde stemmes på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #111 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Da kan du bruke eliminasjonsmetoden, Olav. RV er bare usaklig - og kommer heldigvis ikke inn på Stortinget. SV er kommunister. AP bare ljuger. Så trekker du ut de du absolutt ikke vil stemme på. Så stemmer du på det partiet som står igjen til slutt - FRP:
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #112 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
FRP er nok det beste partiet for tiden, men ærlig talt, så holder ikke de mål i internasjonal sammenheng de heller.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #113 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Hvilke internasjonale partier sikter du til, Olav?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #114 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Da kan du bruke eliminasjonsmetoden, Olav. RV er bare usaklig - og kommer heldigvis ikke inn på Stortinget. SV er kommunister. AP bare ljuger. Så trekker du ut de du absolutt ikke vil stemme på. Så stemmer du på det partiet som står igjen til slutt - FRP:

RV er kommunistene. SV har mange gode ideer (i likhet med FRP), men kanskje ikke spesielt styringsdyktig. Arbeiderpartiet ljuger ikke mer enn andre partier. Jens Stoltenberg er en likandes kar, og Arbeiderpartiet er ute etter å sikre menigmann et godt liv, og gir blanke f... i at de rike kan tape litt penger.
Sentrumspartiene er bare "støttepartier", som brukes som fyll i en koallisjonsregjering, og kan være nyttig for å få flertall. Slik som SV og Ap vil bruke Senterpartiet. Og Høyre og KrF vil bruke Venstre (som en gang var radikale). FRP er det partiet som har de største og feteste lovnadene, men som ikke har peiling på hvordan man skal få et budsjett til å gå opp.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #115 på: 22. Juni 2005, 21:47 »
Sitat fra: "Joakim"
FRP er det partiet som har de største og feteste lovnadene, men som ikke har peiling på hvordan man skal få et budsjett til å gå opp.

FRP vet veldig godt hvordan man skal gjøre opp et busjett. Hva synes du om det FRP har fått til i de siste budsjettforhandlingene (også revidert), Joakim?
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #116 på: 23. Juni 2005, 11:02 »

Mange partier, Mack. Franske, engelske og amerikanske spesielt. The labour party, og the conservative party holder vel høyere mål enn noen av de norske partiene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #117 på: 23. Juni 2005, 12:53 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Mange partier, Mack. Franske, engelske og amerikanske spesielt. The labour party, og the conservative party holder vel høyere mål enn noen av de norske partiene.

Labour? Høyere nivå? Ehh.... Et parti som egentlig skal kjempe for arbeiderklassens rettigheter slikker Bush langt oppetter ryggen, og de er da bedre enn DNA? Det er det verste jeg har hørt. Tony Blair er en forbanna dust. Dessverre er Labour det eneste alternativet i Storbritannia. For skal de konservative styre der i gården blir det ikke lett. Å velge mellom de to store partiene i Storbritannia er verre enn å velge mellom republikanerne og demokratene i USA. Likevel er valget såre enkelt begge plasser.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #118 på: 23. Juni 2005, 13:04 »
Men så må jeg over til det jeg egentlig hadde planlagt å skrive om. En sak som ble tatt opp i min "tidligere arbeidsgiver" Byavisa i Trondheim (ei lita gratis fisavis).

Joda, for her kommer FRPs Kristian Dahlberg Hauge (like perfekt av utseende som alle andre unge FRP-folk, og like korrekt kledd. Ufyselig type) og kritiserer venstresidens enhetsskole for at man ikke tar vare på de skoleflinke elevene. Denne idioten skal lage egne klasser på videregående for veldig skoleflinke ungdomsskoleelever. Disse skal få særskilt undervisning, og skal ikke være sammen med sine medelever som kanskje ikke er like flinke. Ja, for ellers vil jo disse gå over til de private skolene, og det vil vel ikke venstresiden?

Nei, vi vil ikke det Hauge, men vi er fast bestemt på at vårt hjertebarn enhetsskolen, skal ta godt vare på alle sammen, enten de er lite eller veldig skoleflinke. Og de som er flinkere enn de andre kan heller være medhjelpere for de som ikke er like flinke. Det vil også styrke det sosiale samholdet mellom elevene, og det ser jeg på som fornuftig og bra. De som ikke tåler sosial omgang med de som er dårligere faglig enn seg, kan for min del mer enn gjerne ha seg over i privatskolene og få den undervisningen de føler de trenger. Litt av poenget med enhetsskolen er nemlig det sosiale aspektet. Så må man heller tilrettelegge undervisningen bedre for de som har lettere for ting enn andre. Gi de noen vanskeligere oppgaver og slikt. Men de tar ingen skade av å følge undervisning sammen med resten av klassen, som ikke er like flinke.

Enhetsskolen vil prøve så langt som mulig å lage gode rammer for alle. Enten man er håpløs faglig, eller ekstremt flink faglig. Eller kanskje midt på treet. Jeg ser ingen grunn til at elever med femmere og seksere i alle fag ikke skal kunne fungere optimalt også i den offentlige enhetsskolen under samme rammer som i dag, bare man passer på å tilrettelegge undervisningen bedre for den enkelte elev.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #119 på: 23. Juni 2005, 23:59 »
Mulig dette vil sjokkere noen. Men jeg er faktisk tilbøyelig til å være veldig enig med Joakim i akkurat dette. Slik jeg ser det har ingen av partiene på Stortinget noen spesielt fornuftig skolepolitikk. Og det slår meg at ingen utdanningsminister jeg kan huske har hatt en pedagogisk utdannelse.

Og selv om jeg ikke er FRPs største skolepolitiske fan, kan jeg ikke se at de andre partiene har noe bedre alternativ. Sosialister og sosialdemokrater vil presse barna inn i det offentlige skoleverket lenger før skolemoden alder. Og Gudmund Hernes fikk det til med Reform 97. Da måtte barna begynne på skolen enda et år tidligere. Jeg synes synd på disse barna. De bør få lov til å gå hjemme eller i barnehage enda et år. Slik det er i dag har småskolen blitt noe helt annet enn skole. Det er jo nesten som en barnehage. Og tenk på de stakkars barna som må være på SFO og skole fra kl 07-17. De blir slept opp om morran, og taua til SFO hvor de er til skolen starter. Når skolen er slutt er det rett tilbake til SFO hvor de er til mor eller far henter dem. Og så må de legge seg et par timer etter at de har kommet hjem. Når får de tid til å se mor og far? Nei, det er vel best at det offentlige tar seg av oppdragelsen av våre barn. Da er vi sikra at de får oppdragelsen gjennom de sosialkonstruktivistiske pedagogene. Og det er vel det eneste rette?
Toon, Toon,
Black and white army