20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #2310 på: 11. Sep. 2013, 16:13 »
Jeg syns da ærlig talt både Audun Lysbakken og Bjørnar Moxnes fremstår som veldig fine folk, jeg. Er faktisk veldig spent på hva Lysbakken kan få til med SV når de er ute av posisjon. Mener han har et veldig stort potensiale - og at han avslutta valgkampen veldig imponerende. Moxnes er fin han - det er jo beundringsverdig at en enda faktisk tror at kommunisme vil slå an i Norge, enda så mange ganger Rødt har prøvd å komme seg inn på tinget de siste åra.

La det være sagt at der fins idioter og mindre likanese mennesker fra alle partier og på tvers av politisk overbevisning. Siv Jensen har jeg aldri hatt sansen for på noe som helst tidspunkt. Men der fins, faktisk, FrPere jeg anser som svært dyktige og skikkelige personer selv om jeg er dypt uenig med de. Anundsen springs to mind med det samme eksempelvis. Solvik Olsen er en annen som jeg syns jevnt over fremstår med verdighet og saklighet. Begge disse bør jo være fremtidige lederkandidater? Det er dog noe med FrPs sine kontroversielle utspill rundt diverse saker som gjør at der er flere der jeg har store problemer med å takle. Veien fra FrP og til Høyre der syns jeg er helt enorm. Gud så godt det er å få Amundsen ut av tinget. Den representanten jeg helt klart kommer til å savne minst av samtlige.

At ytterste venstre vil skyte hardt mot motsatt side, og omvendt, er jo i grunn ganske naturlig også med tanke på hvor langt fra hverandre de står. Men jeg ser ikke for meg at verken Lysbakken eller Moxnes ville fremstått på en slik måte i lignende situasjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2311 på: 11. Sep. 2013, 16:17 »
Helt enig i hovedpoenget ditt, Geir. Men allikevel føler jeg at feks Moxnes virker faktisk som en ganske allright fyr rent personlig.  :P  (kan bli farget av at han var mot OL i Oslo)

En tanke jeg også har hatt er at det virker veldig kommunistisk å ha "x" i etternavnet.

Jeg kjenner en del folk som stemmer Rødt og har vært medlemmer av partiet, og selv om det aldri kunne falt meg inn så er det stort sett veldig oppegående og hyggelige mennesker. Greia er vel heller at de tiltrekker seg utrolig mye forskjellig.

Ellers er vel ikke Yngve Brox spesielt kommunistisk?  ;)

At ytterste venstre vil skyte hardt mot motsatt side, og omvendt, er jo i grunn ganske naturlig også med tanke på hvor langt fra hverandre de står. Men jeg ser ikke for meg at verken Lysbakken eller Moxnes ville fremstått på en slik måte i lignende situasjon.

Dette er jeg egentlig enig i. Jeg tenkte ikke først og fremst på lederne heller, men en del andre medlemmer som er mer eller mindre diplomatiske.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2312 på: 14. Sep. 2013, 14:01 »
@Geir; aldri hørt om Yngve Brox (H) før, men nei - virker som en oppegående fyr, det.  ;)

Lest en bok i sommer som konkluderer med at det bare er et tidsspørsmål før Dagbladet går konkurs ("Beretningen om et avismord") som følge av dårlig ledelse og liten evne til å tenke nytt. Men er det en reell mulighet for at den kommende regjeringen fjerner pressestøtten og gjør Marte Michelet og Marie Simonsen arbeidsløse ved å hurtiggjøre den prosessen?

Ingenting hadde jo vært bedre. Aldri sett maken til hodeløs sutring enn det som foregår i DBs kronikker og på Twitter nå om dagen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2313 på: 01. Okt. 2013, 19:04 »
KRLE? Virkelig? ::)
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2314 på: 02. Okt. 2013, 00:08 »
Desperate krampetrekninger fra KrF som forsøker tviholde seg til troa på at de kan kristne landet. Helt idiotisk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2315 på: 02. Okt. 2013, 07:40 »
@Geir; aldri hørt om Yngve Brox (H) før, men nei - virker som en oppegående fyr, det.  ;)

Lest en bok i sommer som konkluderer med at det bare er et tidsspørsmål før Dagbladet går konkurs ("Beretningen om et avismord") som følge av dårlig ledelse og liten evne til å tenke nytt. Men er det en reell mulighet for at den kommende regjeringen fjerner pressestøtten og gjør Marte Michelet og Marie Simonsen arbeidsløse ved å hurtiggjøre den prosessen?

Ingenting hadde jo vært bedre. Aldri sett maken til hodeløs sutring enn det som foregår i DBs kronikker og på Twitter nå om dagen.

Leser ikkje den avisa lengre men hadde ikkje vore meg i mot.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2316 på: 07. Okt. 2013, 20:50 »
Erna & Siv med noen nye planer for landet, og jeg kan vel ta for meg de hovedpunktene VG listet opp for så å skrive litt subjektivt om dem.

** Politiet får bære våpen.

Helt uenig i at dette er nødvendig da alt tyder på at økt bevæpning hos politiet også fører til økt bevæpning hos kriminelle.

** Vinmonopolet får utvidet åpningstid .

Alltid vært for en veldig streng alkoholpolitikk, men er egentlig fornøyd så lenge det ikke selges vin og sprit i butikk. Utvidede åpningstider på vinmonopolet er vel i og for seg greit.

** Legge til rette for et sterkere næringsliv. Skape flere trygge arbeidsplasser og ha en sterkere finansiering av velferdsordningene. Vil øke satsingen på forskning og styrke det private norske eierskapet.

Dette er grunnen til at jeg stemmer som jeg gjør - så her er det lite å utsette for min egen del.

** Lukkede asylmottak for kriminelle.

Gunstig. Burde vært gjort for lenge siden.

**  Mer rusbehandling

Ser heller ikke noe poeng her, men "kostnad-nytte" er alltid noe man må tenke i slike saker. Hører til stadighet fra folk som jobber i denne sektoren at de offentlige bevilgningene under den tidligere regjeringen har vært ganske labre. Tommel opp.

** Vannscooter lov

Det er vel sammen med segway et av disse forbudene som ingen egentlig klarer å argumentere godt for. Også greit å slippe frasen "Det er kun i Norge at et så idiotisk forbud skal være lov!" når man snakker med vannscooterentusiaster fra små bygder rundt om på Vestlandet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2317 på: 08. Okt. 2013, 03:12 »
frp i regjering. Jaggu.

Nå forventer jeg at jeg så og si ikke må betale avgifter når jeg kjøper meg ny bil.
Jeg forventer at alle bomstasjoner fjernes - staten får ta seg av regninga når veier skal bygges.
Jeg forventer verdens beste veier.
Jeg forventer at jeg fremover bare trenger å betale 10% skatt. Maks.
Jeg forventer at jeg nå kan dra til Sverige og kjøpe så mye øl, røyk og kjøtt jeg bare vil!
Jeg forventer en halvliter på byen til 35 spenn.
Jeg forventer en liter bensin til 8 spenn.
Jeg forventer 3 politimenn pr. 10 innbyggere.
Og det første jeg skal gjøre neste mandag er å cruise rundt på en splitter ny segway!! Oh yeah.
Same old Shearer, always scoring!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2318 på: 08. Okt. 2013, 09:29 »
Jeg skjønner at du overdriver, men det virker som at mange tror/forventer at FRP skal få gjennom 100% av sine saker. Spesielt på facebook er det mange pinlige kommentarer. FRP sitter da ikke alene i regjering.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2319 på: 08. Okt. 2013, 09:52 »
Hehe, ja bare spøker jeg. Men er "redd" for at mange kommer til å bli skuffet. Når det er sagt, så fortjener man ikke bedre om man stemmer frp. IMO altså.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2320 på: 08. Okt. 2013, 10:10 »
Altså, FRP er ett av norges største partier, så jeg synes man bør holde seg for god til å latterliggjøre dem ved enhver mulighet. Spesielt når flere avslører sin egen uvitenhet med sine desperate forsøk på latterliggjøring.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2321 på: 08. Okt. 2013, 10:17 »
Forventer at du skal reise til Sverige for å kjøpe sånt? Dette skal du selvfølgelig slippe - da vi skal bli like billige på sånt som de er der ;)

Hehe. Litt morsomt er det da. Selv begynner jeg faktisk bli litt lei (!) de som kjører veldig hardt på med å kritisere FrP om dagen - men helt tåpelig at FrP-folk skal bli gretne av at folk klager på de når de har sutret i 40 år, og svartmalt Norge som samfunn. Høster som man sår heter det. Morsomt at de allerede har brutt endel løfter noen uker etter valget.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2322 på: 08. Okt. 2013, 10:38 »
Andy : IMO står for In My Opinion. Den må jeg vel få lov til å ha?
Og det at de er et av norges største partier er ingen grunn til å respektere de noe mer enn det jeg gjør, imo.
Skal også sies at høyresiden har latterliggjort venstresiden så lenge jeg kan huske, og de holder på fortsatt! Selv etter valget. Så den flisa er rimelig lik på begge sider :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2323 på: 08. Okt. 2013, 10:44 »
Hehe, du må gjerne vise meg hvor jeg har sagt at du ikke skal få lov til å ha egne meninger.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2324 på: 08. Okt. 2013, 10:48 »
Nei, var vel kanskje ikke det du mente. Jeg ser uansett ikke på det som latterliggjøring. Det som var poenget, men nok om det.
"Blåblått" ble det ihvertfall, så får bare håpe de ikke tømmer oljefondet i løpet av de neste par årene :D