20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334566 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #2190 på: 22. Juni 2012, 14:36 »
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår helt pleb, men mener du at meningsfelle og lederstjerne går under det samme?
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2191 på: 22. Juni 2012, 14:41 »
Hehe, skulle vel brukt "meningsfelle" der.  :P

Poenget forblir egentlig ganske uendret.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2192 på: 22. Juni 2012, 14:45 »
Å rakke ned på meninger ved å sammenligne med ekstremister som Breivik er alltid veldig dårlig argumentasjon. På samme måte kunne man ha sagt at alle partier som er for en sosialistisk måte å drive jernbanen på delvis sympatiserer med Hitler. Det blir en helt meningsløs og irrelevant diskusjon.

Ja, det er garantert mange FRP-poenger som Breivik er enig i. Men hva så? De poengene kan jo likevel være helt glimrende.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2193 på: 22. Juni 2012, 14:54 »
Hvorfor i det hele tatt nevne at ABB har noen gode poenger? En mann som har tatt livet av 77 uskyldige mennesker har selv gjort at han har mistet alt som heter ytringsfrihet osv, så alt den fæle mannen sier burde bare bli slettet.

Er så jævla kvalmt å se den sleske, stygge drittungen der sitte i fin dress og smile.

Og for en forklaring han nettopp kom med! Herre for et forvrengt verdensbilde..

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2194 på: 22. Juni 2012, 15:05 »
Hvorfor i det hele tatt nevne at ABB har noen gode poenger?

Tja, det blir jo det mest naturlige forsvaret når noen FRP-ere får slengt mot seg at ens egne relativt moderate meninger om innvandring (som JEG forøvrig er helt uenige i) sammenfaller med noe Breivik sier. Men generelt sett enig. "Smarte mennesker diskuterer idéer, gjennomsnittlige mennesker diskuterer saker, dumme mennesker diskuterer personer." Sammenlikninger med Breivik, Hitler, Bin Laden osv er en uting, men dessverre ganske vanlig i debatter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2195 på: 22. Juni 2012, 17:58 »
Whoa, nå nevnte aldri Jokke noe annet enn at han har meningsfeller der. Det er jo milevis fra det til en ledestjerne.
Det er også noe helt annet enn å implifisere at noen går rundt med samme menneskesyn som ham. Men der er mange tendenser til et nesten demonisk syn på enkelte grupper - og likheter i en del av retorikken. Nå er det vel ikke FrPs offisielle politikk sentralt det er prat om her heller vel? Men du trenger ikke gå lenger enn til Amundsen for å dra frem en type som flere ganger prater om snikislamifisering av samfunnet. Heldigvis har de fjernet han som innvandringspolitisk talsmann.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2196 på: 23. Juni 2012, 01:49 »
Vet ikke om det er så heldig, jeg. Problemet med så offensive rasist-beskyldninger som har kommet i bølger mot FRP de siste årene er at de kan komme til å moderere utsagnene uten å moderere meningene sine. Det er bedre at folk sier det de faktisk mener.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2197 på: 23. Juni 2012, 01:58 »
De skal få velgermassen de behøver. Da får de dem som er enige i ytringene og ikke de "hemmelige" meningene

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2198 på: 23. Juni 2012, 02:11 »
Slik de har holdt på de siste årene tror jeg de får begge deler... Omtrent en gang i uka dukker det jo opp en ny lokalpolitiker i FRP som har skrevet noe ekstremt på Facebook...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2199 på: 23. Juni 2012, 17:26 »
Hver gang en SV'er hyller Castro-regimet kommer ikke det på trykk, selv om det er en mer ekstrem posisjon enn å bruke 22. juli som sammenlignelsesobjekt i kritikk av helsevesenet f.eks., så jeg føler det er en viss uproporsjonalitet her. I dette landet blir en kalt ekstremist, rasist og etnosentrisk dersom man påstår at noen kulturer ivaretar menneskelig velvære bedre enn andre, og videre elaborerer hvorfor man ikke tror at islamsk kultur scorer så veldig høyt sånn sett. En ansees derimot plutselig som helt oppegående dersom en sier at alle kulturer og moralske systemer er fullstendig likeverdige og fortjener like mye respekt, men at å kritisere importerte kulturelle og religiøse dogmer ikke er greit (bortsett fra hvis disse er jødiske, selvfølgelig). Det er tross alt rasistisk, xenofobisk, islamofobisk, etnosentrisk, ABB-aktig etc. etc.

De som kritiserer ondskap i alle sine former har mindre å skamme seg over enn de som kritiserer ondskap i kun vestlige former, og opererer som apologeter for all annen ondskap under kulturrelativistiske, anti-rasistiske og solidariske bannere.
« Siste redigering: 23. Juni 2012, 17:30 av geordie-olav »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2200 på: 26. Juni 2012, 11:20 »
Det er mulig jeg var uklar når jeg skrev at Breivik har meningsfeller i FrP. Poenget er at - hvis man legger til grunn at Breivik faktisk er drevet av en politisk agenda - så er det svært mange idioter i det nevnte partiet som deler mye av det samme synet på innvandring og andre kulturer, i særdeleshet muslimer. Da snakker jeg ikke om at sharialover ikke skal gjelde i Norge. Det er ikke en eneste oppegående person fra et eneste oppegående politisk parti i landet som mener det. Jeg snakker om dette med å se på innvandrere, og i særdeleshet muslimer, som annenrangs mennesker. Det å se på dem som en stor gruppe av farlige forbrytere som kun er ute etter å gjøre ugagn, og som liksom vil innføre sharialover i Norge. Når FRP setter langt, langt, langt strengere krav til nye landsmenn enn til sine egne partimedlemmer, så ber de om å bli nevnt i samme åndedrag som en terrorist. At de tar sterk avstand fra handlingene til ABB er uvesentlig. Selvfølgelig gjør de det. Det er ingen oppegående personer som synes det er bra at noen tar livet av 77 uskyldige mennesker. To tredjedeler av dem under 18 år.
Likevel er det flere medlemmer i det partiet som synes drapstrusler mot andre politikere er helt greit, og som ærlig og oppriktig mener at Jens Stoltenberg er en kommunist, og trussel mot "rikets sikkerhet".
Som innerst inne, selv om deneppe tør å si det, synes det ville vært helt greit om Breivik lot det være med regjeringskvartalet, og ikke dro til Utøya.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2201 på: 26. Juni 2012, 11:22 »
Som innerst inne, selv om deneppe tør å si det, synes det ville vært helt greit om Breivik lot det være med regjeringskvartalet, og ikke dro til Utøya.

Det der tror jeg helt ærlig vi skal droppe å spekulere i. Man skal være ekstremt forsiktig med å tillegge folk slike meninger som du gjør her.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2202 på: 26. Juni 2012, 12:08 »
Jeg tror det kan være folk som tenker slik, uten å tenke seg om. Om det gav mening.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2203 på: 26. Juni 2012, 16:35 »
Selvsagt. På samme måte ønsker jo en del arbeiderparti-medlemmer å innføre gulag-systemet i Norge. Uten å tørre å si det.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2204 på: 26. Juni 2012, 16:43 »
På samme måten som en del freppere er rasister og vil utslette alle som ikke er av den ariske rase, uten å tørre å si det. Men vi skjærer jo selvfølgelig ikke alle over en kam.