20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334548 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #2115 på: 04. Mai 2012, 15:21 »
http://www.aftenposten.no/nyheter/Her-er-Oslos-forste-innvandrerbydel-6820184.html

Må berre få sagt eg reagerar litt på dette.

FRP spådde det her for 20 år siden synes jeg å huske.

Og poenget ditt er?
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2116 på: 04. Mai 2012, 15:24 »
At folk forsatt virker overrasket overasker meg :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2117 på: 04. Mai 2012, 15:27 »
Breivik sa vel også dette, og ble avvist som løgn av dagbladet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2118 på: 04. Mai 2012, 15:29 »

:P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2119 på: 04. Mai 2012, 15:45 »
Som MJ sa : Start with the man in the mirror.

Her har vi altså et parti som advarer mot dette.
Samtidig flytter tidligere partiformann og flere av partiets medlemmer til Spania, hvor de forlanger at de lokale spanjolene som jobber der, skal snakke norsk. Hvor ramaskrik hadde det ikke blitt om pakistanere hadde forlangt at nordmenn skulle prate pakistansk i Norge?

Istedet for å grine og gnåle om at de kommer til landet "vårt", hvorfor ikke prøve å gjøre det beste ut av det? Nordmenn er en innestengt, kald og kynisk folkegruppe. Jeg ser heller det positive i at det kommer folk med andre kulturer osv til landet. Selvfølgelig er det en forutsetning at de lever etter norske lover og regler.

Jeg skjønner meg virkelig ikke på de paranoide menneskene som faktisk tror at muslimer er sendt ut for å "overta" Norge og Europa. Må være trist.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2120 på: 04. Mai 2012, 15:47 »

Sitat
Påstander om innvandring
Breiviks påstand: «Vi er i ferd med å bli en minoritet i egen hovedstad, eget land.»
LØGN: Forsker Lars Østby fra Statistisk sentralbyrå er stevnet som vitne i saken av Breiviks forsvarere. Østby forsker på innvandring til Norge, og har tidligere avvist påstander om et muslimsk flertall i Norge som «usannsynlig». Han anslo i fjor at det i 2060 vil kunne være en halv million muslimer i Norge, av en befolkning på totalt 6,9.
? Dette utgjør bare sju prosent av folkemengden, skrev Østby i en artikkel i Morgenbladet.
Breiviks påstand: «Storbritannia har blitt et dysfunksjonelt land, som et resultat av multikulturalisme. Kilde er The Times februar 2010».
LØGN: Ifølge The Guardian stemmer ikke dette.
?Jeg kan ikke si at artikkelen han henviser til eksisterer, skriver The Guardian i sin liveblogg.

Breiviks påstand: «Som et resultat av dette, ser vi at etniske nordmenn flykter i store strømmer fra de muslimske enklavene i dag, som for eksempel Groruddalen».
RIKTIG: Tall SSB utarbeidet for VG i 2010 viste at 17000 nordmenn hadde flyttet fra Groruddalen siden 1997, mens gruppen med innvandrerbakgrunn har vokst med nesten 30000.

?I Oslo flytter mellom 20 og 25 prosent av befolkningen i løpet av ett år, så det er ganske store flyttestrømmer internt i byen, sier byrådsleder Stian Berger Røsland (H) til Dagbladet.

En Fafo-rapport fra 2007 viste at minoritetsbefolkningen tidligere har vært bosatt i Oslo indre øst, men at andelen innvandrere i indre øst i løpet av mange år har gått ned, mens andelen i Groruddalen og andre drabantbyer har gått opp.

Breiviks påstand: «Årsakene er at Arbeiderpartiet åpner Oslo vest for muslimer ved at de kjøper opp leiligheter, offentlige leiligheter, og deler dem ut til disse muslimer».
LØGN: Det er Høyre, Krf og Venstre som sitter i byrådet i Oslo, og det finnes heller ikke noe statlig organ som kjøper opp offentlige leiligheter i hovedstaden.

?Hva gjelder kommunale leiligheter i Oslo, har det lenge vært et uttalt mål å spre disse utover byen i større grad, opplyser byrådsleder Stian Berger Røsland. Den siste kommunale bygården som ble kjøpt opp i Oslo ligger i Frogner bydel på vestkanten. Men den kommunale politikken i Oslo er det altså ikke Arbeiderpartiet som er ansvarlig for.

Breiviks påstand: «I tillegg så viser statistikk fra 2010 at så mye som 47 prosent av de som blir født på sykehus i Oslo, ikke er etnisk norske».
OMSTRIDT: Av totalt 10267 fødte i 2010 hadde 6451 norsk mor. Med andre ord hadde 63 prosent norsk mor, og 37 prosent hadde det ikke, viser tall fra Oslo kommune.

Men det er uklart hvordan «etnisk norsk» skal defineres. I juni 2011 sa Helge Brunborg, seniorforsker i Statistisk Sentralbyrå, dette til Nettavisen:
?SSB bruker ikke begrepet «etnisk norsk» fordi vi ikke kjenner til noen presis definisjon av det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2121 på: 04. Mai 2012, 15:51 »

Samtidig flytter tidligere partiformann og flere av partiets medlemmer til Spania, hvor de forlanger at de lokale spanjolene som jobber der, skal snakke norsk. Hvor ramaskrik hadde det ikke blitt om pakistanere hadde forlangt at nordmenn skulle prate pakistansk i Norge?

Istedet for å grine og gnåle om at de kommer til landet "vårt", hvorfor ikke prøve å gjøre det beste ut av det? Nordmenn er en innestengt, kald og kynisk folkegruppe. Jeg ser heller det positive i at det kommer folk med andre kulturer osv til landet. Selvfølgelig er det en forutsetning at de lever etter norske lover og regler.

Jeg skjønner meg virkelig ikke på de paranoide menneskene som faktisk tror at muslimer er sendt ut for å "overta" Norge og Europa. Må være trist.

Problemet er jo at FrP peiser på med en tidvis patetisk propaganda hvor de etter mitt syn spiller på fremmedfrykten til folk. De gir jo også et klart bilde av at innvandringen summa sumarum har ført til fler negative følger enn positive - det er jeg overhodet ikke enig i.
Men det er ikke til å stikke under en stol at vi har utfordringer. Velg da heller å se på innlegget til Hughie som er veloverveid og pragmatisk i forhold til dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2122 på: 04. Mai 2012, 23:23 »

Ta deg ein bolle. Kva har Breivik med det her å gjera? Kan vera eg misforsto deg no men...
Det må vera lov å sei at ein stille seg kritisk til at områder i byar består nesten kunn av innvandrarar. Det må og vera lov å sei at ein då i mange tilfeller alltid må ta hensyn til andre sin kultur mens vår eigen kultur er det aldri snakk om.
FRP driv Donald duck politikk på mange områder. Hadde dei styrt hadde vel coca cola eigd all vatnkraft her i landet.
« Siste redigering: 04. Mai 2012, 23:25 av lgrinde »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2123 på: 05. Mai 2012, 02:46 »

De er ikke sendt for å overta Norge og Europa; de dro hit selv for å forbedre livene sine. Med seg i bagasjen har de det tankesettet som gjorde hjemlandet deres så ulevelig. De har en veldig irrasjonell (islamdominert) kultur som fullstendig betinger deres politiske, sosiale og moralske oppfatninger. Å tro at innvandring fra disse landene ikke har en innvirkning på norske forhold er i beste fall naivt.

Enig i at nordmenn generelt er kalde og innesluttede.

Enhver som bor i de innvandrertunge Oslo-bydelene kan på en annen side skrive under på at muslimene er den mest asosiale gruppen, og at de generelt ikke liker å omgås med etniske nordmenn eller andre minoritetsgrupper med mindre de må. Dette er overhodet ikke tilfellet med øst-asiatere, hinduer, sør-amerikanere, kristne afrikanere, øst-europeere eller andre.

Særlig muslimske jenter er det umulig å komme i kontakt med, siden vantro ikke kan stå over en muslim (og i islam står mannen over kvinnen). Det i seg selv er jo ekstremt! Pluss på koranversene om at en ikke skal ta vantro til venn eller at vantro er onde/dumme/blinde/løgnaktige/falske etc. etc. etc. (finnes noe hatefull demonisering av vantro på nærmest hver eneste side i koranen, som muslimene jo indoktrinerer sine barn i helt fra fødselen av), så skjønner en kanskje hvilken side det virkelige holdningsproblemet ligger hos.

Hadde jeg skrevet om muslimer i samme vendinger som koranen beskriver slike som meg, ville jeg blitt kalt Breivik eller Hitler.
« Siste redigering: 05. Mai 2012, 02:49 av geordie-olav »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2124 på: 05. Mai 2012, 09:14 »
Godt innlegg geordie-olav!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2125 på: 05. Mai 2012, 15:05 »
Ja, det var et bra innlegg. Selv er jeg ekstremt liberal når det gjelder innvandring og asyl, først og fremst på rent ideologisk grunnlag. I tillegg er jo arbeidsinnvandring i ganske stor skala rett og slett helt nødvendig for Norge. Dessverre er det så godt som ingen partier som både klarer å innse dette, samtidig som de tør å konfrontere de ekleste religiøse dogmene og andre kulturforskjeller på en pragmatisk måte. Venstre får poeng fra meg i innvandrings- og asylpolitikken, men mest fordi de er minst dårlige. Det er så utrolig mye som er dårlig med integreringen i dag, det er helt tydelig for meg at man må bruke mer ressurser på det. Obligatorisk opplæring i både norsk språk, norsk arbeidskultur og norsk moral, og kompromissløshet overfor de innvandrerne som ikke følger opp.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2126 på: 05. Mai 2012, 15:21 »

Ta deg ein bolle. Kva har Breivik med det her å gjera? Kan vera eg misforsto deg no men...
Det må vera lov å sei at ein stille seg kritisk til at områder i byar består nesten kunn av innvandrarar. Det må og vera lov å sei at ein då i mange tilfeller alltid må ta hensyn til andre sin kultur mens vår eigen kultur er det aldri snakk om.
FRP driv Donald duck politikk på mange områder. Hadde dei styrt hadde vel coca cola eigd all vatnkraft her i landet.

Hehe, du missforstod der ja. Jeg er helt enig med deg. Synes det er latterlig å holde på slik DB gjør, da det er mange som mener dette.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2127 på: 05. Mai 2012, 19:54 »
Det er vel flere enn meg som puster lettet ut av den enkle grunn av at man befinner seg på høyresiden av politikken når venstresiden kommer med forslag som dette:

Makslønn på 1,5 millioner.

Forslaget er på et så lavt nivå at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne å argumentere mot.

Christian

• Gjest
« Svar #2128 på: 05. Mai 2012, 19:56 »
"Kanon" forsalg av Rødt...  :koko:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2129 på: 05. Mai 2012, 20:11 »
Haha. Det er like feilaktig å tro at Rødt vil få støtte for noe slikt av noen som helst andre partier med reell innflytelse på venstresiden.
Skjønt - der fins sikkert de i SV som faktisk kunne funnet på å støtte noe slikt alene, eksempelvis Torkildsen.