20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334563 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Politikk
« Svar #420 på: 19. Jan. 2006, 18:35 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Det er mange på forumet som er blitt matet med amerikas propaganda siden de krabbet rundt i bleier. Utrolig at folk er så lettpåvirkelige.

ta ein titt på din eigen uttalelse, sjekk all anti-amerikansk propaganda som er i Noreg, og spør deg sjølv om du er lettpåverkeleg.

Kva med å vise litt meir vidsyn enn det du gjer?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Politikk
« Svar #421 på: 19. Jan. 2006, 18:46 »
MortenM, når jeg sier EU mener jeg ikke Europa, men EU. Du har kanskje ikke fulgt med i tiden du. Kanskje ikke å forvente heller.

Anti-Amerikansk propaganda? Det er nok MYE mer Amerikansk propaganda. Vi er så "wannabe" Usa at det ikke går an.

Om du ikke dilter etter Usa, hvorfor forsvarer du dem og hvorfor ser du opp til dem da? Jeg og Lasse forsvarer ikke akkurat Cuba og Venezuela.

Ikke ta alt jeg sier personlig i denne tråden. I politikktråder skal det gjerne gå litt hardt for seg.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #422 på: 19. Jan. 2006, 18:49 »
90% av alle amerikanske filmer og serier er også ren propaganda.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Politikk
« Svar #423 på: 19. Jan. 2006, 19:05 »
EU-områder er europa. Ferdig arbeid. Vil du kverulere på det, så værsågo.

Eg har all rett i verda til å forsvare det eg meiner er rett. Berre på grunn av at du ikkje er einig, så ksal ikkje du komme å forklare meg kvifor eg meiner det eg gjer, spesielt ikkje når du kjem med nedsettande kommentarar, som at eg dilter etter USA. Eg har budd i USA, og du skal vite at eg har kritisert systemet dei har der borte.

SKAL det gå hardt utover folk i politiske debattar? Nei, det er i Wrestling. Politikk er ingen kampsport, men ei fordeling av samfunnet sine ressursar. Ser du på ein politiske debatt som om at det er om å gjere å komme med nedsettande kommentarar til motdebattanten, til denne gjer seg, så har du misforstått.

Politikk og politisk debatt er nettopp det; Debatt. Sakleg diskusjon. Argumentering. Og med argument, så anerkjenner eg ikkje "hjernevaska"-argumentet som du kjem med. Sorry.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #424 på: 19. Jan. 2006, 19:13 »
Da snakker vi om to forskjellige ting. For amerikanerne mente den nye organisasjonen (eller hva man kalle det) EU for en trussel. Ikke direkte Europa.
Det er klare forskjeller mellom en verdensdel og et internasjonalt felleskap.

Jeg sier at du dilter etter USA, og du sier at jeg er en idiot som tror på alt som skrives i media.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Politikk
« Svar #425 på: 19. Jan. 2006, 19:25 »
Så, EU som organisasjon skal true integriteten til USA som eit sjølvstendig land, men landa i Europa gjer ikkje det...

Lærte noko logisk resonnement på matteforelesninga i dag, og det der var ikkje eit logisk resonnement.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Politikk
« Svar #426 på: 19. Jan. 2006, 21:00 »
Har dette og utviklet seg til en digresjon av dimensjoner?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Politikk
« Svar #427 på: 19. Jan. 2006, 21:44 »
Sitat fra: "MortenM"

Og kalle meg for ein som dilter etter USA, pga at eg er enig i noko av politikken deira vert feil. I så tilfelle så diltar Lasse og Geordie-Olav etter Cuba og Venezuela. Take your pick.
.

Så clue ditt er å dilte etter et annet storland? Det er langt ifra mitt poeng, faktisk så lang vekke som du kommer. Mitt poeng er at vi skal lavære å bøye oss for alt et land sier, kun fordi halvparten av jordas befolkning har blitt hjernevasket til å tro at ingen kan leve uten USA.

Jeg blir smålig forbanna, men aller mest oppgitt over det. Norge har blitt ett land som bare følger forbildene sine. Det vil ikke jeg. Jeg vil ha ett norsk land, med et norsk folk. Kall meg hva du vil.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #428 på: 19. Jan. 2006, 21:44 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg sier at du dilter etter USA, og du sier at jeg er en idiot som tror på alt som skrives i media.

Det er all grunn til å være kritisk norske mediers dekning av alt som har med USA å gjøre. Det er et faktum at norske medier er svært venstrevridde. Hvis man baserer all sin kunnskap ut i fra hva man har lest i VG, Dagbladet, Dagsavisen og Klassekampen er man i tillegg svært uvitende.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #429 på: 19. Jan. 2006, 22:41 »
Så Aftenposten og landets gode, gamle høyreaviser er altså fasiten, mens Dagsavisen og de andre er ren løgn? Joda, det henger veldig på greip.
Så alt vi leser i Dagsavisen er med andre ord løgn, fordi avisen aldri har lagt skjul på sitt politiske syn, og at alle vet at Dagsavisen støtter arbeiderpartiet og de sosialistiske partiene?
Alt som står i Klassekampen er også løgn, fordi de er enda mer venstreorientert enn Dagsavisen?

Joda, det henger veldig på greip.

Jeg baserer ikke all min kunnskap på VG, Dagbladet, Dagsavisen og Klassekampen, men det er liten tvil om at jeg heller leser Dagsavisen enn Aftenposten.

Men det skal sies at jeg i skolesammenheng og i oppgaver omhanldende internasjonal politikk og utenrikspolitikk har lettere for å ty til Aftenposten (hovedsaklig på nett), fordi nettutgaven faktisk er ganske god på dette området. Men jeg skjønner at Magnar aldri kan ta meg seriøst når jeg bruker mye av Thorbjørn Jagland i mitt arbeid. Noe min bror stadig vekk skjeller meg ut for. Min bror er langt verre enn meg, dessverre. Han leser nå Einar Gerhardsens "Tillitsmannen", og jeg skjønner at dette er forbudt litteratur for Magnar. Antakeligvis regner han det som like mye dritt og propaganda som Mein Kampf og Marx' komministiske manifest. Og verst av alt, han stemmer på "kommunistene" i SV. Skrekk og gru. Nei, her er det best jeg bryter alle bånd umiddelbart. Stakkars meg, som har en bror som er enda mer revolusjonær enn meg selv.
Og som attpåtil ABBONERER på Dagsavisen fremfor Adresseavisen!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #430 på: 19. Jan. 2006, 23:35 »
Les mitt tidligere innlegg, Jokke! Du innrømmer også at disse avisene i mye større grad påvirkes av sitt politiske syn enn f eks Aftenposten.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #431 på: 20. Jan. 2006, 10:43 »
For den jevne, uvitende leser, så skal jeg være enig i at det er lettere å se hvor Dagsavisen og Klassekampen hører hjemme på den politiske skalaen, enn Aftenposten.
Men så har jo Klassekampen heller aldri hatt som mål å skrive om det samme som Aftenposten.

Men for et trent øye, så er det veldig lett å se at Aftenposten dreier til høyre.

Det er klart at hvis du vil vite hva den forrige regjeringen gjorde galt, så må du lese Dagsavisen eller Klassekampen.
Vil du lese hva dagens regjering gjør galt, les Aftenposten.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #432 på: 20. Jan. 2006, 16:41 »
Sitat fra: "MortenM"
Så, EU som organisasjon skal true integriteten til USA som eit sjølvstendig land, men landa i Europa gjer ikkje det...

De er redde for at et samlet Europa kan være et trussel ja. Derfor er de nettopp urolige med tanke på EU og IKKE Europa!

Er amerikanerne som mener dette, og ikke meg. Så derfor trenger ikke du hakke på meg av den grunn.

Gidder ikke denne diskusjonen mer. Alle vet at den kan fortsette i det uendelige.

Anthony

• Gjest
Sv: Politikk
« Svar #433 på: 01. Sep. 2008, 09:30 »
Sitat fra: MortenM

Og kalle meg for ein som dilter etter USA, pga at eg er enig i noko av politikken deira vert feil. I så tilfelle så diltar Lasse og Geordie-Olav etter Cuba og Venezuela. Take your pick.
.

Så clue ditt er å dilte etter et annet storland? Det er langt ifra mitt poeng, faktisk så lang vekke som du kommer. Mitt poeng er at vi skal lavære å bøye oss for alt et land sier, kun fordi halvparten av jordas befolkning har blitt hjernevasket til å tro at ingen kan leve uten USA.

Jeg blir smålig forbanna, men aller mest oppgitt over det. Norge har blitt ett land som bare følger forbildene sine. Det vil ikke jeg. Jeg vil ha ett norsk land, med et norsk folk. Kall meg hva du vil.

;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #434 på: 01. Sep. 2008, 13:46 »
Hyggelig å se at det er noen som leser i politikk-tråden. Det bør bli liv i den igjen.
Men hvorfor drar du opp denne tråden for å si så mye, Anthony?
Er du sikker på at det er nødvendig å skrive så mye?