20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #1320 på: 24. Sep. 2009, 14:56 »
Leste et litt interessant spørsmål i dag. Nå har det jo seg slik at stemmene til de som bor i utkantNorge teller mere slik at deres stemme skal bli hørt. Er det ikke da rett og rimelig at de superrike også får stemmer som teller mere? De er jo en mindre gruppe enn de som bor i utkantene, i tillegg til at de aller fleste er ute etter å ta dem...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1321 på: 24. Sep. 2009, 15:02 »
Haha. De superrikes stemmer skal telle mer, fordi de er en så liten og utsatt gruppe? Hehe, ja, da vet vi i hvert fall hvordan samfunnet vil se ut. All makt i de rikes hender. Null likhet, null rettferdighet, ekstrem fattigdom. Det høres ut som en god plan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 24. Sep. 2009, 15:10 »
Hvorfor er det så mye mer rettferdig at de som bor i grisegrente strøk sine stemmer skal telle mere? De superrike er jo en mye mindre gruppe enn dem, og deres ekstra stemmer vil ikke akkurat gjøre enorme utslag på resultatet...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1323 på: 24. Sep. 2009, 15:25 »
Hvorfor er det så mye mer rettferdig at de som bor i grisegrente strøk sine stemmer skal telle mere? De superrike er jo en mye mindre gruppe enn dem, og deres ekstra stemmer vil ikke akkurat gjøre enorme utslag på resultatet...

Det er jo tøv at alle vil ta de - dette er jo noe folk som Hagen og Sharif har fått for seg. Videre får jo de mye innflytelse når de gir pengestøtte til Høyre og FrP. Langt mer enn hva en trygdet jævel på Finnmarksvidda måtte få i lengda.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 24. Sep. 2009, 15:29 »
Leste et litt interessant spørsmål i dag. Nå har det jo seg slik at stemmene til de som bor i utkantNorge teller mere slik at deres stemme skal bli hørt. Er det ikke da rett og rimelig at de superrike også får stemmer som teller mere? De er jo en mindre gruppe enn de som bor i utkantene, i tillegg til at de aller fleste er ute etter å ta dem...

Du kan ikke sammenligne geografisk bosetting og en bankkonto!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 24. Sep. 2009, 15:35 »
Selvsagt ikke, men felles er at de avviker fra den "normale" nordmann begge gruppene...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 24. Sep. 2009, 20:06 »
Avviker fra den "normale" nordmann?
De som bor på finnmarksvidda får jo en ekstra kraft bak sin stemme fordi de bor på et så enormt stort område, med ekstremt lite bosetting. Det gjør dem ikke til noe annerledes enn Ola Nordmann av den grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 24. Sep. 2009, 21:00 »
Vi kan vel alle være enige om at det er en svært spesiell regel som aldri skulle fantes. Tror uansett det ville vært mye diggere om de rikes stemmer fikk telle mer enn bøndene sine. Vi nyter godt under Høyre her i Bærum.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 24. Sep. 2009, 21:44 »
Jeg er også enig med André i at de rike likegodt kunne vært like mye verdt som bønda under valget, og dermed få bedre stemmer enn resten.

Peter

• Gjest
« Svar #1329 på: 28. Sep. 2009, 19:16 »
Mette Hanekamhaug svarer på "tett på nett" på vg.no, onsdag klokken 12, Kristoffer!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1330 på: 28. Sep. 2009, 19:56 »
Det er ikke tett på nett jeg vil være med henne...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 28. Sep. 2009, 19:58 »
Det er ikke tett på nett jeg vil være med henne...
;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1332 på: 28. Sep. 2009, 20:08 »
Hehe :P
Men seriøst - jeg vil gjerne gifte meg med henne!

Peter

• Gjest
« Svar #1333 på: 28. Sep. 2009, 20:17 »
Hehe :P
Men seriøst - jeg vil gjerne gifte meg med henne!

Hehe.
Du burde vel helst bli kjent med henne først da.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 28. Sep. 2009, 20:41 »
Kan ærlig talt ikke forstå begeistringen jeg Kristoffer, men men :P

Du får sende noen slibrige meldinger på vg.no da vettu ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒