20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334804 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Politikk
« Svar #1350 på: 08. Okt. 2009, 14:16 »
Her har vi en helseminister som ønsket statlig støtte til healing og alternativ medisin fordi en slektning visstnok ble helbedret av Snåsamannen, så synes folk det er trist når han går? Takk og lov er vi kvitt denne mannen, og det er forferdelig farlig å sette slike folk i såpass viktige stillinger.

Mennesker dør der ute, mens han heller ønsker å gi penger til svindlere som bruker steiner i sin "behandling" (uten noen som helst påvist effekt) fremfor å investere pengene i medisin-vitenskapelige institusjoner. Dette er virkelig virkelig farlig, og svært alvorlig.

Ufattelig uansvarlig av regjeringen i det hele tatt.

« Siste redigering: 08. Okt. 2009, 14:18 av geordie-olav »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1351 på: 08. Okt. 2009, 16:21 »
Sitat

- Jeg har lite tro på healing og andre alternative ting som spåaktiviteter. Men jeg synes heller ikke det er riktig å underslå mine egne opplevelse med Snåsakaillen. Jeg forteller bare det jeg opplevde, sier Hanssen.

- Har du fått sterkere gudstro?

- Jeg har min barnetro. Denne hendelsen gjør også at jeg har måttet revidere mitt syn og tror det er mer mellom himmel og jord enn det som lar seg forklare med ren vitenskap. Men jeg vil la det ligge, og la denne opplevelsen stå for seg selv uten å gå mer inn på slike spørsmål, sier Hanssen.

- Det er klart det er krevende for en helseminister å fortelle en slik historie, men det er to grunner til at jeg velger å gjøre det. For det første driver han ikke butikk, og for det andre er Joralf veldig tydelig på at alle skal gå til fastlegen sin og følge behandlingsopplegg, sier Hanssen.

- Mener du at Snåsamannen kurerte din sønn?

- Jeg og Rigmor diskuterte dette en kveld. Håkon nærmet seg jo alderen der kolikk ofte går over, men både jeg og Rigmor følte den gangen at han ble kurert av Snåsakaillen. At det var nøyaktig samme forløp to ganger forsterker dette inntrykket, sier Hanssen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1352 på: 08. Okt. 2009, 16:43 »
Jeg ser en vesentlig forskjell i de to siste framstillingene :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1353 på: 08. Okt. 2009, 16:50 »
Altså - Bjarne Håkon Hanssen har sagt diverse uheldige ting, blant annet om hun feministen fra Sverige på Skavlan, fair nok det. Jagland har også en heller ufin rekke sitater, men jeg rater de begge som meget dyktige politikere, som om ikke annet er ærlige. Hanssen er en folkelig type, som også er dyktig. Liker slike typer som han, Jagland, og gode gamle Thorbjørn Berntsen :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1354 på: 08. Okt. 2009, 16:56 »
Ja, jeg synes alltid Hansen har virka som en likandes type jeg. :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1355 på: 08. Okt. 2009, 20:37 »
Når jeg først tenker over det er det overraskende få AP-politikere jeg har sansen for. Stoltenberg er vel den eneste jeg kan trekke fram, hun Bjørnøy-dama virker kanskje ikke så ille heller. Men det er en rekke folk i partiet jeg ikke kan fordra. Det har riktignok blitt en mindre nå.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1356 på: 08. Okt. 2009, 21:09 »
Synes Støhre saman med Stoltenberg er den klart beste AP-politikaren.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1357 på: 08. Okt. 2009, 21:11 »
Kun eg som irriterer meg over at rovdyr i Norge blir skutt fordi sauene her til lands får gå fritt? Det er da faen ikke bøndene sitt land, og dei må jo kunne forvente at sauene deres blir drept når dei går fritt.

Kan ikkje sei eg irriterar meg over dette. Kan egentlig ikkje sjå ka vi skal med ulv.

Kan du med handa på hjertet sei du ville hatt ulv i ditt nærområde?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1358 på: 08. Okt. 2009, 22:38 »
Jeg irriterer meg også over at vi skyter ulv. Ser ikke poenget med å utrydde en dyrerase her i Norge bare fordi noen bønder mister noen sauer..

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1359 på: 08. Okt. 2009, 22:48 »
Kun eg som irriterer meg over at rovdyr i Norge blir skutt fordi sauene her til lands får gå fritt? Det er da faen ikke bøndene sitt land, og dei må jo kunne forvente at sauene deres blir drept når dei går fritt.

Kan ikkje sei eg irriterar meg over dette. Kan egentlig ikkje sjå ka vi skal med ulv.

Kan du med handa på hjertet sei du ville hatt ulv i ditt nærområde?

Hva VI skal med ulv? Hvilket antroposentrisk syn... Skal vi kun la de skapningene som har en funksjon for OSS få leve? Her snakker vi for øvrig om en utryddelsestruet ulvebestand i Norge på rundt 12 ulv! Vi kunne ha flyttet bestanden til et folkesky sted. Dette har alltid vært et mulig alternativ. Men bøndene ønsker altså på død og liv å totalutrydde ulven i landet istedet.

Når det gjelder AP-politikere, er uten tvil Jonas Gahr Støre den mest profesjonelle i mine øyne. Men hele gjengen er uansett en flokk korrupte rikinger i dress, og det er veldig trist at disse tråddukkene tilhører Norges største parti. De er ikke idealister, og de gir faen i deg og meg.

De har nå også gitt 5 milliarder kroner (!) i skattelette. Selvfølgelig til støttespillerne sine i LO og fagforeningen!! Hvordan slipper de unna med dette? Hvordan slipper de unna med å gamble bort titalls milliarder av folkets oljepenger i aksjer?? Hvordan slipper de unna med å gi milliarder til korrupte diktatorer? Gang på gang på gang lyver de helt bevisst for folket i full offentlighet. Alt for å vinne valget. Det er det alt handler om for dem.

Hva med sykehus? Hva med omsorg? Dette er virkelig alvorlig. Hva med veier? Det er alt for mange som dør på veiene i dette landet. Vi har blant europas dårligste veier. Men mens folk dør på veiene, eldre ikke får sykehjemsplass og folk står i kø i flere måneder for å få behandling på norske sykehus, bruker disse korrupte løgnerne pengene på å gi sine egne skattelettelser?? Hvordan kan de leve med seg selv? Hvordan kan folk fortsatt stemme på dem?

Det er veldig beklagelig at vi ikke fikk en blå regjering, det ser jeg nå.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1360 på: 08. Okt. 2009, 23:29 »
Så en sak om at Kristin Halvorsen fikk en av Norges høyeste skattelettelser i fjor. Bare for å illustrere hvor solidariske sosialistene er. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1361 på: 09. Okt. 2009, 01:21 »
Hehe. Fin verden du lever i Olav. Er vel ganske naturlig at et parti støtter sine støttespillere, slik FrP ville gitt skattelette til Hagen og Tommy Sharif. Du virker jo til å være en vill konspirastist.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1362 på: 09. Okt. 2009, 11:29 »
Synes folket om at Obama fikk fredsprisen da? Eg synes i grunn det er merkelig at han får den no, uten at han har oppnådd noe enda. Argumenten med at han oppnår håp, synes eg er litt tynt.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1363 på: 09. Okt. 2009, 11:34 »
Helt feil, alt for tidlig å ikke riktig.
Man skal ikke basere en slik pris på visjoner å håp?
Det finnes mennesker i denne verden som har gjort mye for fred, å som hadde fortjent den bedre.

Dette har de gjort for å ha en verdensleder som kan være med å dra lasset i store saker virker det som.
Nei, dette var ikke godkjent.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1364 på: 09. Okt. 2009, 12:22 »
Luktar politisk spel av dette.