20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #1035 på: 30. Mai 2009, 21:31 »
Vel, jeg har fortsatt ikke møtt et eneste motargument, så foreløpig er det jeg og kun jeg som sitter på sannheten.

Tja, det ville nå vært som å diskutere evolusjonsteorien med paven eller Irak-krigen med Bill O'Reilly. Forståelig at ingen gidder. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 31. Mai 2009, 00:18 »
Tosk.
Da snakker man like mye til en vegg når man prøver å diskutere privatiseringspolitikk med deg.

Jeg synes det er bedre å komme med motargumenter i stedet for å avfeie meg som en tosk. Og hvis du ikke har motargumenter å komme med, hold kjeft i stedet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 31. Mai 2009, 13:13 »
Vel, jeg har fortsatt ikke møtt et eneste motargument, så foreløpig er det jeg og kun jeg som sitter på sannheten.

Hvis du ikke har møtt motargument er det bare fordi du ikke leser dem, og fordi dine "motargumenter" i diskusjoner med andre, gjerne er av typen; "jeg syns det burde være sånn" når du skal prøve å gi status på hvordan det ER...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 31. Mai 2009, 18:53 »

Hvis du ikke har møtt motargument er det bare fordi du ikke leser dem, og fordi dine "motargumenter" i diskusjoner med andre, gjerne er av typen; "jeg syns det burde være sånn" når du skal prøve å gi status på hvordan det ER...
I forbindelse med akkurat DETTE innlegget (eller disse to innleggene om Israel) så har jeg ikke møtt et eneste motargument. Noe annet kan du bare ikke prestere å påstå. Det er ikke alltid jeg har like gode argumenter selv, men jeg prøver da i det minste. Og hvis ikke jeg ser noen grunn for å prøve, så holder jeg kjeft i stedet for å kalle motdebattanten en tosk, selv om han aldri så mye er det.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 31. Mai 2009, 20:06 »
Tosk.
Da snakker man like mye til en vegg når man prøver å diskutere privatiseringspolitikk med deg.

Jeg synes det er bedre å komme med motargumenter i stedet for å avfeie meg som en tosk. Og hvis du ikke har motargumenter å komme med, hold kjeft i stedet.

:) OK, men forventer du å bli tatt seriøst når du sier ting som at "palestinere verden rundt sitter stuet sammen i bittesmå konsentrajonsleirer" altså? Å komme med argumenter og motargumenter mot deg har vært forsøkt før, de blir verken svart på eller tatt til deg i det hele tatt virker det som.

Jeg kjenner faktisk to palestinere i Norge, de sitter ikke i konsentrasjonsleirer. Det gjør heller ingen av slektningene deres i Jerusalem. De har kanskje bare hatt flaks. Jeg var også med å lage en dokumentarfilm om muren på Vestbredden for et par år siden, og snakket med både lederen for Palestinakomitéen, flere palestinere og Kåre Willoch for eksempel. Da fikk vi høre partisk, men saklig informasjon om situasjonen for araberne i området. Noe som ikke kan sammenlignes med det du skriver i det hele tatt. Enten ljuger du så det renner av deg, eller så overdriver du altfor mye til at det i det hele tatt er mulig å skjønne hva du egentlig mener. Mener ikke å kalle deg en tosk, men dette er faktisk som jeg har sagt tidligere som å diskutere evolusjonsteorien med en kreasjonist.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 01. Juni 2009, 03:00 »
Israel behandler palestinere på nøyaktig samme måte som Hitler behandlet jødene.

At du ikke har stor kunnskap om 2VK er greit, men dette sitatet bør en hver person som i det hele tatt har intelligens til å registrere seg på et forum holde seg for god til. Makan til dritt skal man lete lenge etter.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 01. Juni 2009, 21:11 »
Israel behandler palestinere på nøyaktig samme måte som Hitler behandlet jødene.

At du ikke har stor kunnskap om 2VK er greit, men dette sitatet bør en hver person som i det hele tatt har intelligens til å registrere seg på et forum holde seg for god til. Makan til dritt skal man lete lenge etter.

Get used to it.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 01. Juni 2009, 22:17 »
Takk, der kom det endelig noe.
Jeg overdriver nok en liten tanke, og setter ting på spissen, men at forholdene for palestinere enkelte plasser er helt jævlig, og at de blir behandlet som jordas avskum, er det liten tvil om. Det finnes selvfølgelig palestinere som bor i vanlige hus i vanlige byer, men det er også veldig mange som bor under veldig kummerlige forhold i store, men likevel ganske små og trange flyktningeleirer. Og som navnet sier, så er disse flyktninger. Folk som har måttet rømme fra sine hjem ettersom de har blitt okkuppert av Israel.

Jeg føler jeg har mitt på det tørre med hensyn til det sitatet der. Det er ingen åpenbar faktafeil der.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 02. Juni 2009, 11:35 »
Vel og bra det Joakim. Ta nå det siste innlegget ditt og sammenlign det med innlegget ditt der du sammenligner Israel med Nazi-tyskland. Ringer det en bjelle?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 02. Juni 2009, 18:49 »
Bortsett fra at jeg var vel engasjert og skrev at jeg ikke overdrev en millimeter, så ringer det ingen bjelle, dessverre. Jeg står fullt og helt inne for det jeg sa.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 03. Juni 2009, 11:24 »
http://www.dagbladet.no/2009/06/03/kultur/debatt/kronikk/miljo/6529849/

Prioriteringen av finanskrisen har sannsynligvis hjulpet til å bryte mye løfter for regjeringen i år og tildels i fjor, og det er det media vil være opptatt av i høst. Tipper det blir blått flertall i år jeg, uten at jeg helt vet om det er positivt eller ikke...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 03. Juni 2009, 16:55 »
Frykter blått flertall jeg også. Men nå har jo FRP begynt å snakke om likelønn, og da raser de på meningsmålingene. Det partiet som er så opptatt av ryddighet har plutselig blitt uryddige, og løper fra sitt eget partiprogram. Det gir meg håp. At Jens også er en kløpper på valgkamp er også grunn til optimisme.

Jeg vet ikke om fire nye år med Stoltenbergs eventyrregjering er så veldig bra at det gjør noe, men jeg vet utmerket godt at fire år med Siv og Erna er det absolutt verste som kan skje.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 03. Juni 2009, 21:31 »
Frykter blått flertall jeg også. Men nå har jo FRP begynt å snakke om likelønn, og da raser de på meningsmålingene.

Hva slags likelønn snakker du om her? Mener du likelønn som i at kvinner og menn i samme jobb skal ha like lønnsbetingelser, eller mener du som kua Inga Thorkildsen, som vil ha "lik lønn for arbeid" - har du noen gang hørt noe så jævlig dumt?!

Nekter å tro at FrP presterer å mene noe så dumt - slike meninger er reservert SV.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 03. Juni 2009, 21:53 »
Bare vi klarer å få SV ut av denne regjeringa så er jeg fornøyd. Makan til håpløst parti, slik som jeg ser det er de en fiende for næringslivet i Norge og må vekk fra makta med en eneste gang! Er ingen tilhenger av FRP heller, men stemmer gladelig på de hvis det er det som skal til for å få styrtet den regjeringa som sitter nå.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 04. Juni 2009, 12:29 »
Bare vi klarer å få SV ut av denne regjeringa så er jeg fornøyd. Makan til håpløst parti, slik som jeg ser det er de en fiende for næringslivet i Norge og må vekk fra makta med en eneste gang! Er ingen tilhenger av FRP heller, men stemmer gladelig på de hvis det er det som skal til for å få styrtet den regjeringa som sitter nå.

Er egentlig enig i det her. Problemet er at alternativene sannsynligvis er en AP-styrt regjering hvor SV har minimal makt, eller en FRP-styrt regjering hvor Høyre og Venstre har minimal makt. Og da stiller saken seg litt annerledes, uansett hvor skummelt det er med SV i regjering.