20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334507 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #1020 på: 26. Mai 2009, 02:34 »
Håper ikke at jeg dør i en offentlig helsekø mens jeg tenker: hadde jeg bare hatt penger til å få meg plass på et privat sykehus. Det hadde vært kjekt om jeg kunne kommet forran den jenta som skulle fjerne mandlene. Hadde baref oreldrene mine hatt penger til å sende meg til en privatskole, så kunne jeg tjent nokk penger til å betale meg forran alle andre.

Når du Berntsen sammenligner SV sin politikk med nazisme og Spania og bergunner det med "Det er de samme ideologiene" elelr noe, kan folk her inne sammenligne Høyres privatisering av Norge med USA så mye de vil.

Forøvrig vil jeg nevne at Frp mener at klimekrisen egentlig ikke er så alvorlig.
http://www.aftenbladet.no/energi/klima/1033310/Frp_setter_klimakrisen_paa_vent.html
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1021 på: 26. Mai 2009, 18:58 »
Moro at du ble så provosert og likevel ikke klarte å svare på et eneste argument annern. Kanskje ikke fullt så moro at du syntes det er helt greit at folk dør i helsekø. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 26. Mai 2009, 19:26 »
Klimakrisen er ikke så farlig. At isen på nordpolen smelter mer og mer for hver dag, at isbjørnen knapt nok er i stand til å leve og alt det der er ikke så farlig. Det er da bare varmere i været, er det så galt da?

Venter bare på at Frp skal gå ut og hylle David Irving offentlig jeg nå, og si at Holocaust er en fantasihistorie, og at Irving gjør riktig i å påpeke dette for verden. Det er ikke så farlig med nazisme, så lenge det frontes at en mann som Irving. Hadde Siv vært statsminister ville jo Irving fått audiens hos Kongen.

Sånn, det var dagens porsjon med svada.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 26. Mai 2009, 20:45 »
Moro at du ble så provosert og likevel ikke klarte å svare på et eneste argument annern. Kanskje ikke fullt så moro at du syntes det er helt greit at folk dør i helsekø. :)

Jeg blir ikke provosert av deg i det hele tatt. Jeg gidder ikke svare på tall som du tar helt ut av luften, og kaller for argument. Du sitte hjemme på rommet ditt, og regner over hvor mange fattige som vil overleve en helsekø. Privatisering av sykehus og skole vi føre til et klasseskille som sansynligvis vil bli større og større jo lenger man driver med det. I sum vil dette føre mer negativt med seg, en at noen personer dør i helsekø mener jeg.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1024 på: 27. Mai 2009, 07:33 »
;D Haha, ja, du har virkelig skjønt det ser jeg.

Det egentlige problemet er vel alle de som er helt friske mens folk med livstruende sykdommer lider i helsekø. Utrolig urettferdig og usosialistisk. Må da finnes en måte å få hele landet i helsekø på? Kreftfremkallende tvangsdietter, hadde det vært noe?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 27. Mai 2009, 17:04 »
Jeg skjønner ikke hva du skriver her.

i tillegg vil jeg nevn at: sarkasme+kreft=ikke morro
« Siste redigering: 27. Mai 2009, 17:06 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 28. Mai 2009, 13:06 »
Klimakrisen er ikke så farlig. At isen på nordpolen smelter mer og mer for hver dag, at isbjørnen knapt nok er i stand til å leve og alt det der er ikke så farlig. Det er da bare varmere i været, er det så galt da?

Venter bare på at Frp skal gå ut og hylle David Irving offentlig jeg nå, og si at Holocaust er en fantasihistorie, og at Irving gjør riktig i å påpeke dette for verden. Det er ikke så farlig med nazisme, så lenge det frontes at en mann som Irving. Hadde Siv vært statsminister ville jo Irving fått audiens hos Kongen.

Sånn, det var dagens porsjon med svada.
Ikke nok med at det er svada, det er irrasjonell svada...
Vet ikke om du er mottakelig for ting som ikke er svada, men here goes:
 FRP støtter Israel. Gir det da mening at de støtter Nazismen? Jeg bare spør...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1027 på: 28. Mai 2009, 13:24 »
Vel, Israel driver jo nå på nøyaktig samme måte som de ble offer for under andre verdenskrig. Israel behandler palestinere på nøyaktig samme måte som Hitler behandlet jødene.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 28. Mai 2009, 14:59 »
Tror ikke Joakim er åpen for noe annet enn svada nei. Han får jo panikk når folk tenker realistisk.

Jeg skjønner ikke hva du skriver her.

i tillegg vil jeg nevn at: sarkasme+kreft=ikke morro

Så var kanskje ikke poenget å være morsom heller. Men her må tydeligvis poengene serveres med teskje.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1029 på: 28. Mai 2009, 15:44 »
Tror ikke Joakim er åpen for noe annet enn svada nei. Han får jo panikk når folk tenker realistisk.

En kommende rikspolitiker med andre ord

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 29. Mai 2009, 11:54 »

En kommende rikspolitiker med andre ord

Dagens!

Og Joakim: Jeg hakker så mye på innleggene dine for tiden, at jeg gjerne vil presisere at det er nettopp innleggene og ikke personen jeg hakker på. altså ingen personlig vendetta ;-)

Når du skriver at Israel oppfører seg på samme måte som Nazityskland, blir jeg veldig interessert i å høre oppfølgingen. Har du en del to?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 29. Mai 2009, 13:51 »
Når du skriver at Israel oppfører seg på samme måte som Nazityskland, blir jeg veldig interessert i å høre oppfølgingen.

Tenk deg om. Er du egentlig det?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 29. Mai 2009, 14:36 »
Del to?
Det er jo fakta faen.
Og jeg overdriver ikke en millimeter.

Isael behandler palestinerne som jordas avskum. Palestinerne må leve under Israel. Bokstavelig talt. Enkelte plasser er det som om Palestina er under rennesteinen, mens Israel er over, og jødene kaster søppel ned i rennesteinen og i hodet på palestinerne. Man skiller seg fra omgivelsene med en gedigen mur, som man kaller et "sikkerhetsgjerde". En mur som går milevis inn på palestinsk territorium for å inkludere gamle, nye og ikke-eksisterende ULOVLIGE jødiske bosettinger. Det eneste man ikke har, er gasskamre. Likevel blir palestinere verden rundt mer eller mindre stuet sammen i bittesmå konsentrasjonsleire, som Israel styrer med hard hånd. Elektrisitet har de lite av, og den forsvinner like fort som den kommer. Vann har de lite av, og det forsvinner like fort som det kommer. Det finnes stammer i tjukkeste Afrika som har bedre levekår enn palestinerne.

Den konsekvente mobbingen av et annet folk, med en annen religion, og behandlingen av dem som avskum, er i aller høyeste grad veldig lik den metoden Hitler brukte overfor jødene under andre verdenskrig. Det kan man da for faen ikke benekte?
Siv Jensen kan det riktignok. Men Siv Jensen har aldri vært på palestinsk territorie uten en israelsk delegasjon rundt seg som forklarer alt det gale palestinerne har gjort. Da blir en liten stein fort til en gedigen bazooka.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 30. Mai 2009, 00:17 »
du kan få sagt det...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1034 på: 30. Mai 2009, 21:15 »
Vel, jeg har fortsatt ikke møtt et eneste motargument, så foreløpig er det jeg og kun jeg som sitter på sannheten.