20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334469 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anthony

• Gjest
Sv: Politikk
« Svar #450 på: 10. Sep. 2008, 22:32 »
Hyggelig å se at det er noen som leser i politikk-tråden. Det bør bli liv i den igjen.
Men hvorfor drar du opp denne tråden for å si så mye, Anthony?
Er du sikker på at det er nødvendig å skrive så mye?

Riktig. Jeg dro liv i den igjen, noe som jeg hadde intensjon om. Ok, jeg skriver ikke mye i det tilfellet her fordi det er flere år siden Morten M dro dette frem i forumet. Som sagt jeg ville bare gjøre tråden aktiv igjen...jeg mente ikke å skade noen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #451 på: 10. Sep. 2008, 23:40 »
Fantastiske bilder fra Stamsund på Landstinget idag :)   Gleder meg til å reise fra flatlandet og dra på helgetur til Bodø i helga, selv om Bodø ikke er like idyllisk som Lofoten da ;)

Og Vesterålen topper igjen Lofoten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #452 på: 11. Sep. 2008, 19:23 »
Lofoten ja. Min mor er fra Leknes. Morfar bor på Ballstad for de som vet hvor det er. Vikingmuseet er ikke så fryktelig langt unna heller. Har minst to tanter som bor der oppe til enhver tid, og resten svipper innom i ny og ne(4 til).

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 11. Sep. 2008, 19:57 »
Slapp av Anthony. Alle her inne vet at det kun er Joakim som er kapabel til å skrive noe sånt piss. Bare bli vandt til det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 11. Sep. 2008, 20:22 »
Hyggelig å se at det er noen som leser i politikk-tråden. Det bør bli liv i den igjen.

Riktig. Jeg dro liv i den igjen, noe som jeg hadde intensjon om. Ok, jeg skriver ikke mye i det tilfellet her fordi det er flere år siden Morten M dro dette frem i forumet. Som sagt jeg ville bare gjøre tråden aktiv igjen...jeg mente ikke å skade noen...
Okey. Greit nok.
Jeg ser den.

Jeg er vanligvis ikke langsint, og ikke i dette tilfellet i hvert fall.
Kunne valgt å blitt sint på danield, men det er ikke en fornuftig bruk av tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 11. Sep. 2008, 20:24 »
Kunen blitt sint på deg? Det jeg skrev er fakta faen, og det vet alle her på forumet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 11. Sep. 2008, 20:28 »
Å herre fred, må du virkelig?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 11. Sep. 2008, 20:32 »

Ja, jeg må virkelig. Hva i all verden prøver du å oppnå ved å være så krass i innlegget mot Anthony? Og dette er langt i fra første gangen du kommer med innlegg som dette.

Burde ikke vi som er i NewUtd.no-teamet være med å lage en positiv stemning, fremfor å trykke ned andre debattanter?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 11. Sep. 2008, 23:07 »
Bare for å ha sagt det:

ABSOLUTT ALT JEG HAR SKREVET I DENNE TRÅDEN FØR DETTE INNLEGGET HAR INGEN VERDENS TING Å GJØRE MED MITT POLITISKE SYNSPUNKT! Det siste året har jeg forandret den delen av livet mitt noe helt hinsides forståelsen.

Kan du ikke fortelle oss historien om hvordan dette skjedde, Lasse, og hvilket parti du sympatiserer med nå osv? Blir veldig nyskjerrig.

Det ble jeg også :)

Mener å huske at Lasse var en ivrig FRP patriot? Mulig jeg husker feil...

For min egen del så er jeg veldig usikker på hva jeg skal stemme ved neste valg. Jeg kan ikke si at jeg er superimponert over hva denne regjeringen har fått til, og jeg irriterer meg til tider grønn over Kristin Halvorsen.

Hadde AP vært store nok til å gå i regjering alene hadde jeg nok stemt de, men nå vurderer jeg Høyre.

Anthony

• Gjest
« Svar #459 på: 12. Sep. 2008, 11:34 »
Slapp av Anthony. Alle her inne vet at det kun er Joakim som er kapabel til å skrive noe sånt piss. Bare bli vandt til det.

::)

Ja, jeg må virkelig. Hva i all verden prøver du å oppnå ved å være så krass i innlegget mot Anthony? Og dette er langt i fra første gangen du kommer med innlegg som dette.

Burde ikke vi som er i NewUtd.no-teamet være med å lage en positiv stemning, fremfor å trykke ned andre debattanter?

:-\

Okey. Greit nok.
Jeg ser den.

Jeg er vanligvis ikke langsint, og ikke i dette tilfellet i hvert fall.
Kunne valgt å blitt sint på danield, men det er ikke en fornuftig bruk av tid.

Greit dette er overflødig. nå sitter jeg her med en narsisistisk latter.Reaksjonen til Joakim var noe jeg hadde ventet meg på forhånd. Slik har forumkulturen blitt. Ikke bare her men flere sider jeg ikke gidder å nevne. Når jeg tenker meg om er ikke dette overflødig. "Jeg mener" er overflødig, ettersom det jeg sier om subjektive emner blir mening, uansett hvilke ord jeg slenger foran for å dempe effekten mine tanker kan ha på folk. Dette har ikke noe med saken å gjøre...

Bare for å ha sagt det:

ABSOLUTT ALT JEG HAR SKREVET I DENNE TRÅDEN FØR DETTE INNLEGGET HAR INGEN VERDENS TING Å GJØRE MED MITT POLITISKE SYNSPUNKT! Det siste året har jeg forandret den delen av livet mitt noe helt hinsides forståelsen.

Kan du ikke fortelle oss historien om hvordan dette skjedde, Lasse, og hvilket parti du sympatiserer med nå osv? Blir veldig nyskjerrig.

Det ble jeg også :)

Mener å huske at Lasse var en ivrig FRP patriot? Mulig jeg husker feil...

For min egen del så er jeg veldig usikker på hva jeg skal stemme ved neste valg. Jeg kan ikke si at jeg er superimponert over hva denne regjeringen har fått til, og jeg irriterer meg til tider grønn over Kristin Halvorsen.

Hadde AP vært store nok til å gå i regjering alene hadde jeg nok stemt de, men nå vurderer jeg Høyre.

SV,AP og SP er den mest gniende regjeringen som har presidert landet. Itillegg til dette er Halvorsen en dårlig representant for SV,hvorav jeg generelt ikke har mye til overs for partiet hun representerer, men også til dels med AP som representerer Norges Arbeiderparti på en merkelig måte. Av erfaring er ikke Høyre noen frelser i valget slik jeg ser det. Sist gang de var i regjering bidro de minimalt, skjønner ikke at folk ser dette av kjennskap til forrige gang de styrte nasjonen. FRP er ikke optimalt sånn sett, men bør få en real mulighet til å prøve seg, hvis de kjører den samme policyen som de tidligere erfart har jeg liten troverdighet i den norske politikken generelt sett. 
« Siste redigering: 12. Sep. 2008, 11:49 av Anthony »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 12. Sep. 2008, 11:49 »
Nå ja, FRP kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri kommer til å stemme på. En grunn alene er Siv Jensen, er verre kvinnemenneske enn henne skal man lete lenge etter. Hagen kunne jo være litt morsom av og til, men Jensen er for min del kun fæl. Det andre er at de ønsker å skatteletter og ØKE kjøpekraften til det norske folk nå. Det er som å be om høyere rente og arbeidsledighet, det siste Norge trenger i dag er høyere inflasjon. Flerfoldige makroøkonomer har sagt dette i lang til men FRP støtter seg til de få som mener noe annet..

Dersom du tar med at FRP nekter å godta globaloppvarming, ønsker å kutte ut all støtte til kultur, stramme inn alt for hardt i asylpolitikken og har de mest grusomme lokalpolitikerne i landet, så får man til slutt en parti jeg aldri vil se styre Norge :)

Edit: Jeg skal legge til at jeg SVÆRT lite interessert i politikk, følger kun med fra tid til annen. Så jeg har ikke så veldig godt grunnlag for å diskutere her.
« Siste redigering: 12. Sep. 2008, 11:51 av kesse »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 12. Sep. 2008, 12:30 »
Flerfoldige makroøkonomer har sagt dette i lang til men FRP støtter seg til de få som mener noe annet..

...som for eksempel SSB, som har støttet FRP i gjennom en undersøkelse som viste at FRPs ekspansive finanspolitikk ville fungere.

Dersom du tar med at FRP nekter å godta globaloppvarming, ønsker å kutte ut all støtte til kultur, stramme inn alt for hardt i asylpolitikken og har de mest grusomme lokalpolitikerne i landet, så får man til slutt en parti jeg aldri vil se styre Norge :)

At de stiller seg skeptiske til at mennesker har den største skylden i den globale oppvarmingen, er etter min mening helt greit. Det er altfor mange forskere som har hengt seg til de grader opp i uttrykket "føre var", at de ikke ser helheten. Det er MANGE ANERKJENTE forskere som hevder at det er altfor tidlig å si om dette er menneskeskapt eller ikke.

De vil absolutt ikke kutte ut all støtte til kultur. De vil beholde de viktigste kulturarenaene, men allikevel forandre på den SINNSYKE kulturpolitikken til blant andre AP. I dag er det vel sånn at når man f.eks bygger en skole, skal 10% av byggeutgiftene gå til kunst på skolen! HVA FAEN?! Det er sånne ting FRP vil få en slutt på.

Asylpolitikken kan ikke gåes for hardt inn i.

Anthony

• Gjest
« Svar #462 på: 12. Sep. 2008, 12:46 »
Nå ja, FRP kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri kommer til å stemme på. En grunn alene er Siv Jensen, er verre kvinnemenneske enn henne skal man lete lenge etter. Hagen kunne jo være litt morsom av og til, men Jensen er for min del kun fæl. Det andre er at de ønsker å skatteletter og ØKE kjøpekraften til det norske folk nå. Det er som å be om høyere rente og arbeidsledighet, det siste Norge trenger i dag er høyere inflasjon. Flerfoldige makroøkonomer har sagt dette i lang til men FRP støtter seg til de få som mener noe annet..

Edit: Jeg skal legge til at jeg SVÆRT lite interessert i politikk, følger kun med fra tid til annen. Så jeg har ikke så veldig godt grunnlag for å diskutere her.

Det ligger en viss desperesjon i det radikale innlegget ditt. Det du hører og henviser i hva du skrev ovenfor er ren 'propaganda ifra RV, SV og andre som *vivilknusekapitalismenopplegg*. Alle partier i Norge har en global-oppvarmingspolitikk-gassutslipps politikk. Så flott, fordi Norge som nasjon utgjør en vanvittig forskjell i gassutslipp i verden idag, om våre utslipp reduseres. Det med å kutte ut all støtte til kultur har jeg aldri hørt om...kan du sende en link? elns...

USA har faktisk strengere innvandringspolitikk enn Norge på mange måter så jeg ser ikke dem som et eksempel på at liberal innvandringspolitikk er en dømt katastrofe. Andre land i Skandinavia som Danmark, Finland osv har i det siste sluppet inn 1/8 av hva Norge har. Til dags dato blir man stemplet som Gestapo
om man hører at noen ytrer seg om: Reduksjon-i-invandringspolitikken...

:-\

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 12. Sep. 2008, 12:51 »
"OECD peker på at stadig økende offentlige utgifter bidrar til å presse inflasjonen i Norge oppover. Organisasjonen anbefaler derfor at Norge bruker mindre penger enn det handlingsregelen åpner for, for at staten ikke skal bidra til ytterligere press på inflasjonen."

Det kommer ann på hvem man "stoler" på. Jeg ser hvertfall på OECD som et sterkere organ enn SSB, samt at en ekspansiv pengepolitikk for Norgen i dag strider mot alle makroøkonomiske regler.

Om globaloppvarming er menneskapt eller ikke er jeg likegyldig til, det eneste som teller er at Norge må være en er nasjon som setter miljø høyt, og er et eksempel for andre land. Det spiller ingen rolle HVEM eller HVA som satte i gang globaloppvarming så lenge det er vi som bor på denne planeten uansett. Det er bedre å være "føre var" enn "etterpåklok".

Kultur, ja, greit nok. Jeg ser poenget der... Kunst i skole er helt greit for meg å fjerne. Og kultur, hva samler hundretusenvis av mennesker sammen hver eneste Lørdag og Søndag? Jo, fotball!! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 13. Sep. 2008, 00:49 »
Hehe, skulle hørt hva min samfunnsøkonomi-lærer syns om FrP.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida