20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 335981 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #225 på: 05. Sep. 2005, 00:05 »
Sitat fra: "Joakim"
At LO støtter tre partier som står for en politikk som LO har mest til overs for, og hvor LO kan få mest gjennomslag for sine hjertesaker er veldig, veldig farlig. Enn det. At en interesseorganisasjon kan øve innflytelse på norske toppolitikere! Skremmende. Skal vi se. Hva med rederiforbundet og NHO? Nei, de teller ikke. Grunnen er at de støtter høyresiden. Ikke venstresiden. Der er det virkelig store forskjeller, gitt.

Det er stor forskjell på å kjøpe seg plass i sentralstyret og å støtte opp om et partis politikk. LO burde dessuten jobbe for sine medlemmer i stedet for å kjøpe seg inn i AP. Det er ikke veldig bra når over halvparten av LOs medlemmer tenker på å melde seg ut siden fagforeningsorganisasjonen de er medlem i korrupt. De såkalte gutta på gølvet, de vanlige medlemmene i LO, og deres synspunkter og interesser, blir ikke lenger ivaretatt av pampeveldet i LO. Det eneste man kan oppnå med dette er en svekket fagorganisasjon, og det vil vi vel ikke ha, Joakim? Skal vi gå tilbake til slik det var før krigen?
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #226 på: 05. Sep. 2005, 17:57 »
VG har laget en test som jeg tror er ganske god. Resultatet jeg fikk var ihvertfall ikke veldig overraskende.

Toon, Toon,
Black and white army

djmattis

• Gjest
Politikk
« Svar #227 på: 05. Sep. 2005, 18:46 »
Vet ikke hvor mye man stole på testen, da dette er ting som politikerne lover men aldrig oppfyller......

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #228 på: 06. Sep. 2005, 21:52 »
LO-ledelsen har aldri kjøpt seg inn i Arbeiderpartiet. Ap har søkt om valgkampstøtte, og fått det. Og det er ikke så unaturlig at Ap får mest.
SV søkte også om støtte, og fikk det.
Sp søkte ikke. Dermed fikk de det heller ikke.
Og de som er valgt inn i SV og Aps sentralstyre, er valgt inn der for de personene de er, ikke i kraft av deres posisjon i fagbevegelsen.

Men joda. LO er ikke direkte en kjempedemokratisk organisasjon. Dessverre. Men det er det opp til forbundenes medlemmer å kjempe for at det blir.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #229 på: 06. Sep. 2005, 22:13 »
Hmm. Merkelig resultat.

Disse partiene ligger nærmest dine standpunkt i de spørsmålene du har valgt.
RV 100,00%
SV 96,30%
Ap 66,67%

Jeg har et problem.
Jeg kommer ikke under noen omstendigheter å stemme på Rød Valgallianse ved et stortingsvalg. Grunnen er at partiet i flere saker går lengre enn jeg ønsker det selv. Jeg oppfatter meg selv som en radikal sosialdemokrat.

Dernest er problemet at jeg liker Arbeiderpartiet mer enn SV, selv om SV støtter mine standpunkt i mye større grad enn Arbeiderpartiet.
INGEN av disse forskjellige testene har gjort meg særlig mye klokere. Gudene vet hvilket av de to partiene som får min stemme på mandag.
Det jeg imidlertid vet, er at det er sterke krefter innen Arbeiderpartiet, som kjemper for en del av mine hjertesaker. Som blant annet Eu-spørsmålet.

Kritikken mot denne testen er at den tar for seg et særdeles lite område av partienes program. Du får dermed ikke noen bredde.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Politikk
« Svar #230 på: 06. Sep. 2005, 22:36 »
Synes dette var en meget dårlig test. Fikk av en eller annen grunn grønt lys både på RV og FrP, selv om jeg overhodet ikke hadde stemt noen av disse partiene om jeg hadde vært myndig. Må ha vært en bug, men jeg orker ikke å ta testen en gang til. Noen som har fått lignende pussige resultat?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #231 på: 07. Sep. 2005, 13:03 »
Jeg trodde dette var en av de beste testene. Syntes det var bra å velge hjertesaker, og svare utfra det. Selvfølgelig må man også ha evnen til å se på partienes helhetspolitikk, men testen ga ihvertfall et fornuftig resultat for meg.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #232 på: 07. Sep. 2005, 14:52 »
Jeg tar ingen av de testene helt seriøst da, men jeg har fått hva jeg på forhånd har bestemt meg for bestandig som svar da. Fikk nesten 90% på AP på den testen der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Politikk
« Svar #233 på: 07. Sep. 2005, 23:02 »
vet ikke om det ble nevnt, men at Frp vant skolevalget var vel ingen stor overraskelse?

fikk selv ikke stemt, siden jeg var på en dritt-tur i Aurlandsdalen.

bare så dere vet det: norsk natur er oppskrytt!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #234 på: 08. Sep. 2005, 13:36 »
Frp vant skolevalget? Det var Arbeiderpartiet som ble vinneren av skolevalget. Men ja, Frp ble det nest største partiet, og det er en utvikling jeg ikke liker.

Anbefaler alle å stemme, bare for å veie opp for de idiotene som stemmer Frp. Og fordi det er ett mandat fra sør-trøndelag som går ENTEN til Ap eller til Høyre. Og da må alle sørge for at Arbeiderpartiet får den plassen.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Politikk
« Svar #235 på: 08. Sep. 2005, 14:46 »
På vår skole vant ikke overraskende FrP. Billigere sprit og bensin er noe som klinger godt i ungdommens ører. Heldigvis var ikke AP mer enn 7% bak med sine 27% av stemmene. Ellers var det knapt stemmer på SP, Venstre og KrF, mens RV gjorde et "brakvalg" og fikk 4%. SV og Høyre gikk noe ned i forhold til dagens meningsmålinger.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #236 på: 08. Sep. 2005, 15:28 »
Anbefaler alle å stemme, bare for å veie opp for de idiotene som stemmer Frp.

:?:
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #237 på: 08. Sep. 2005, 17:23 »
Sitat fra: "Mack"

Det har da vel aldri vært noen hemmelighet at jeg ser på FRP-velgere som idioter, gjør det? Og jo flere som stemmer på FRP, jo flere må da stemme rødt. Derfor oppfordrer jeg folk til å stemme det motsatte av alle idiotene som stemmer Carl I. Hagen. Det siste Norge trenger er et sterkt FRP og en sterk høyreside.

plebbster

• Gjest
Politikk
« Svar #238 på: 08. Sep. 2005, 17:24 »
Sitat fra: "Mack"

Det har da vel aldri vært noen hemmelighet at jeg ser på FRP-velgere som idioter, gjør det? Og jo flere som stemmer på FRP, jo flere må da stemme rødt. Derfor oppfordrer jeg folk til å stemme det motsatte av alle idiotene som stemmer Carl I. Hagen. Det siste Norge trenger er et sterkt FRP og en sterk høyreside.

Du høres akkuratt ut som min far, Jokke! Helt likt!

Må si at jeg misunner dine politiske kunnskaper.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #239 på: 08. Sep. 2005, 17:28 »
Mine politiske kunnskaper er ikke så vanvittig gode. Men gode nok til at jeg vet forskjellen på høyre og venstre i norsk politikk, og vet hva som er det beste for meg og mine venner.