20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Neste sesong  (Lest 7546 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #30 på: 16. Mai 2006, 13:14 »
Enig de fleste her.

Prioriteringen neste sesong er å få bort overflatiske spillere, type Faye, Butt osv. Vi mister nok mest sannsynlig Milner, trist, samtidig som Chopra drar, i likhet med Elliott og Clark som mest sannsynlig får roller i klubben på andre måter. Dette betyr at vi må hente inn 3, 4 kanskje t.o.m 5 spillere i sommer. 2spisser, 1venstreback, 1midtbane og enda en muligens? Blir Milner mener jeg vi ikke trenger noen fler på midten. Nå har jo Shearer blitt utnevnt som sportslig ambasadør, noe som fungerer på den måten at han skal skaffe kontakter i utlandet(slik jeg har forstått), noe som igjen betyr at jeg tar dette med Roeders navn utenfor brtisike grenser litt mer avslappet.

Spillermessig mener jeg vi bør få 5plassen. Over Spurs, som har lekt deilig hele sesongen når de egntlig er mye dårligere enn oss. Altså mitt hovedmål, jekke ned Spurs og ta over den 5 eller 4 plassen. Da vinner Chelsea over Man Utd som sist med Liverpool bak der igjen. Enten oss eller Arsenal på 4, mye avhenger av Henry. Stikker han tror jeg vi klarer CL-plassen forran de.

Et annet mål bør være å matche skadde spillere mer forskitig enn vi gjorde denne sesongen. Type Dyer, Emre osv, folk som får småskader hele veien. Dette bør lukes bort.

Vi bør også, helt seriøst få inn en psykolog eller noe liknende i troppen, Newcastles poengtap pga personlige feil er så mange at jeg har kommet ut av tellinga. Eks Boumsong, som sliter med personlige problemer. Dette ser jeg nesten på som en skade. Man ser jo hvordan han har spilt. Morra mi hadde gjort en bedre jobb som stopper. Få litt oppfølgning, få gruppa samlet osv. Nå er ikke jeg en rev på akkuart dette med psykologi, men jeg ville hvertfall gitt det et forsøk, tror det hadde hjulpet for spillere som sliter litt med potensialet osv. Aner ikke selv, det eneste jeg vet er at vi MÅ få bort åpenbare personlige feil, det har kostet oss så uendelig dyrt i år.

Og ikke kom med beef til meg her nå, bare tenker litt høyt, ikke noe jeg på død og liv mener voldsomt.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #31 på: 24. Mai 2006, 18:20 »
kan ikke fatte at elliott fikk ny kontrakt. Greit om han fikk en annen rolle i klubben. han er ikke god nok, men det er nok for å kompensere for lang og tro tjeneste og at ingen andre vil ha han.
Andreas Martins

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #32 på: 24. Mai 2006, 18:31 »
Synst det var helt okay at Elliott fikk seg en ny 1 års kontrakt, men håper jo ikke at han kommer til å spille 20 kamper i år akkurat..

Er nok lurt å ha Elliott med på treningsfeltet. Han er 100% proff og maser ikke om lite spilletid etc.

Tror jeg sa det samme da Souness gav han en 1 års kontrakt i fjor også!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #33 på: 24. Mai 2006, 23:36 »
Elliott får ny kontrakt fordi han er en allrounder som kan dekke både venstreback og midtstopperplass i krisetilfeller. Han vet hvordan situasjonen er, og han vet han ikke vil få mye spilletid. Han får kontrakten for lang og tro tjeneste, og sikkert med tanke på at han skal være en viktig støttespiller for unge, lovende spillere som kommer opp.

Helt greit at han får ny kontrakt, da det uansett ikke er noe point i å prøve å selge han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #34 på: 24. Mai 2006, 23:52 »
I mine øyne blir det helt feil å gi Elliott en ny kontrakt fordi han har en eller annen slags affeksjonsverdig for klubben. Det blir feil å støtte seg til Robbie Elliott straks Celestine Babayaro er ute (og det skjer ofte). Jeg frykter nemlig at Newcastle ved å gi Elliott ny kontrakt nå ikke kommer til å prioritere en ny venstreback i sommer.

Spillemessig holder Robbie Elliott ikke mål. Som midtstopper er han OK, men som back er han ganske enkelt grusom til tider. Han er treg både i kroppen og i hodet, og er rundingsbøye i ordets rette forstand. I tillegg har han en distribusjon som selv får den norske tippeligaen til å se ut som  klikk-klakk-fotball av prima kvalitet.

Kan hende er jeg for kynisk. Robbie Elliott er nemlig en sympatisk kar. Han er en ekte Geordie, og hadde sannsynligvis amputert høyrearmen for å få blø enda mer for klubben. Men han er ikke god nok. Faktisk vurderer jeg ham som så svak at han ikke engang holder som backup for backupen. Nettopp derfor mener jeg det er feil å gi ham ny kontrakt som spiller.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #35 på: 25. Mai 2006, 00:26 »
synes roeder allerede kløner med transfers.

- gir elliot ny kontrakt som jeg ikke skjønner .han er ikke god nok, han var bare det beste alternativet når vi hadde masse skader.
bedre og kjøpe ny venstreback, så kan baba være backup istedet

- venter til etter vm med kuyt, hvor eventuelt prisen stiger og andre klubber kommer på banen

- vurderer og beholde butt, som har skyhøy lønn og ikke er i nærheten til og gi parker konkurranse.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #36 på: 25. Mai 2006, 00:30 »
La oss nå ikke dømme Roeder allerede.  Vi er bare i mai ennå. Vi vet at Newcastle har prøvd å få Martin Taylor i bytte med Faye, men at det sannsynligvis skortet på Taylor selv. Vi vet at det har ligget i kortene lenge at Elliott ville få fornyet sin kontrakt. Og jeg nekter å tro at dette er for å "slippe" å kjøpe en venstreback.

At man venter til etter VM med Kuyt tror jeg har med Feyenoord og spillerens egen interesse å gjøre. I tillegg til at Roeder tydeligvis tviler litt på speiderne sine.

Men jeg vil ikke legge noen føringer for verken det ene eller andre for Roeder. Han må få gjøre sine valg. Og jeg er sikker på at han gjør gode valg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #37 på: 25. Mai 2006, 01:31 »
Kan vel forsvares at Elliott får ny kontrakt. Men jeg håper at det ikke er et tegn på at Roeder ikke skal forsterke forsvaret ytterligere...

Hadde selvsagt vært greit å fått på plass en ny spiss før VM starter av flere grunner. For det første fordi ikke prisen skal stige og andre skal bli intereserte i en spiller som har et godt VM. For det andre kan tiden etter VM fort bli knapp, og vi vil måtte lete etter spissen som skal erstatte Shearer tett opp i seriestarten. Alle husker jo hva som skjedde i fjor. Vet ikke hvor overveid kjøpet av Albert Luque var, men han slo i allefall ikke igjennom som folk hadde håpt. Michael Owen var jo selvsagt et røverkjøp, og det er vel lite trolig at vi kunne sikret oss ham tidligere om sommeren. Men hadde vi gjort det hadde det jo selvsagt vært en enorm fordel. Det er stor forskjell på 1 måneds sesongoppladning sammen med resten av laget og det å komme 1 måned etter at serien har startet...

Jeg tror heller ikke det er mange spillere som ønsker å fokusere på klubbskifte nå før VM. De fleste vil nok vente til VM er over.

Jeg nekter å tro på at Nicky Butt får tillitt i Newcastle neste sesong... Ferdig med den saken...