20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Neste sesong  (Lest 7556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Neste sesong
« på: 09. Mai 2006, 20:26 »
Ettter en  en tragsik start på denne seongen. Med Souness ved rore så det ikke bra ut. Så kom Roeder og tok over som manger i mens. Han fikk tilbake moralen i klubben og laget begynte å vinne kamper.  Det hele endte  med 7 plass, + intertoto cup. Nå er det se fram til nest sesong.Å hvilke målsetninger skal newcastle ha for den sesongen. Få en 4 plass og få en CL plass. Å prøve å vinne uefa-cupen, vis vi kommer vidre fra intertoto cup. Vi har kommet til semi-finale og kvart-finale. Skal newcastle lykkes denne sesongen med å vinne noe?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Neste sesong
« Svar #1 på: 09. Mai 2006, 20:30 »
Først og fremst må vi nå prøve å nå UEFA-cupen, noe jeg selvfølgelig tror vi burde klare å gjøre.

Til neste år burde vi gå for å vinne FA-cupen og UEFA-cupen (FA-cupen er førsteprioritert!) og selvfølgelig å vinne tilbake fjerdeplassen! Det er der Newcastle hører hjemme! Jeg er veldig optimistisk, mer optimistisk enn noensinne før.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Neste sesong
« Svar #2 på: 09. Mai 2006, 20:33 »
Jeg mener vi har forutsetninger for å kunne være blant topp 4. Dette er selvsagt ingen enkel sak, og fjerde plass er nok trolig det vi skal forsøke på neste sesong. Allikevel er det flere lag som har denne målsettingen. Og når flere av disse lagene også kan spille fotball, er det vanskelig. Men vi har et godt fotballag, en by som elsker fotball og rammene skal være av slik art at laget skal kunne kjempe om en Champions League plass.

Vi trenger først og fremst å fokusere på å finne den rette manageren. Dette vil være alfa og omega for å kunne rette opp noe av inntrykket fra de to siste sesongene. Så må denne manageren få tid på seg i sommer til å finne de rette spillerne, og forme laget slik at vi får et godt mannskap før neste sesong.

Klarer vi det, bør vi også kunne kjempe om en plass blant de fire beste i Premier League. Når vi i tillegg vinner UEFA-cupen, kan vi kalle det en god sesong.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #3 på: 10. Mai 2006, 09:45 »
Alt ligger til rette for å kjempe om inngang til CL, det eneste som mangler per dags dato er en manager som er i stand til å gjøre dette. Når det gjelder spillerstallen så er den sterk, men minst 1 spiss og mulig en venstreback er nødvendig for å holde følge med de andre lagene.

Spillere som f.eks Boumsong vil ventelig heve seg under en dyktig manager, og man har enda ikke sett hva Luque er god for. Som Mack sier er det først og fremst nødvendig å finne den riktige manageren, så må vedkommende få tid på seg til å forme et slagkraftig lag. Det meste ligger allerede til rette, så det er ikke mye som skal til før Newcastle er i godt, gammelt slag. Om Newcastle ikke i løpet av kort tid begynner å vise at de har en lys fremtid foran seg, så står man i fare for å tape kampen om de gode spillerene og man står samtidig i fare for å miste noen av de beste spillerene.
Carr har altfor få landskamper for England!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #4 på: 10. Mai 2006, 10:11 »
Neste sesong blir ufattelig spennende
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

folesvert

• Gjest
Neste sesong
« Svar #5 på: 10. Mai 2006, 10:38 »
Målsetninger for 06 / 07:

- fortsette den gode utviklingen som har vært med innsatsvilje og godt spill
- komme med i UEFA-cup og nå sluttspill der
- få inn en toppspiss og en sikker stopper til
- at Luque får plass på laget
- slå topplagene på hjemmebane
- kjempe om FA-cup finaleplass
- kjempe om CL-plass

... og så skal jeg til Newcastle før jul - må bare se an kampoppsettet før jeg bestiller billett. Lykke til med neste sesong - stor forhåpninger fra Reykjavik.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #6 på: 12. Mai 2006, 22:45 »
Interessant tråd. Neste sessong bør så absolutt allerede planlegges. Vet ikke om vi kan sette en eksakt tabellplass på målsetningen men det bør iallfall være å avslutte enda høyere enn i år. Mest av alt fordi vi bør begynne å vinne allerede fra runde 1 og komme igang. Vi har iallfall ikke råd til å vente til Mars før vi får ræva i gir enda en sessong, unnskyld uttrykket.

Men først:
nå har endeli Given fått på plass sin 5 års kontrakt og det gleder meg stort. Han blir klart førstevalg og Harper fungerer enda som mer enn god nok backup og Krul skal vel bare bli bedre og bedre? Med andre ord: en viktig brikke er på plass.
Deretter skal neste brikke på plass. Den faller på plass allerede på Mandag, og heter mest sannsynlig Glenn Roeder, altså vår nye manager. Nå skal vi ikke ta det for helt sikkert at det blir ham men det har vi jo en annen tråd til å diskutere, så lenge det er rom for det (lenge til Mandag).
Og først nå kan man begynne å jobbe med helheten av puslespillet. Den nye manageren må vurdere troppen nøye ut ifra innstilling, holdning, moral, form osv. Etterhvert kan vedkommende danne seg et bilde av hvem han vil satse på, og hvem han ikke anser som noe å satse på.
På transfer fronten er vel det eneste vi vet er at Lee Clark går inn i en ny rolle, som trener for junior- eller reservelaget, eller...?! Hvorvidt han er nødvendig å erstatte kan godt diskuteres, særlig ettersom Matty Pattison har kommet opp og gjort en brukbar innsats de gangene han har fått muligheten.
Men det er viktig å få avklart med spillerne det hersker uro rundt. Enten så blir de, og vil oppnå noe i Newcastle, ellers er det like greitt at det drar fortest mulig, etter 1.juni. Det vil også være gunstig for klubben at de som vil bort drar tidligst mulig. Da er det lettere å danne seg et bilde av hva slags type spillere vi vil trenge for å bli et enda bedre lag. Butt kommer vel tilbake fra B'ham, men blir vel neppe hos oss. La oss bare håpe David Moyce mener alvor med å gjenforene ham med Phil Neville i Everton, kanskje kan vi få en liten slump penger for Butt....
Ellers er jeg av den mening at vi trenger minst en spiss. En kvalitetsspiss som kan  utfylle Owen på topp. Men i tillegg bør vi ha enda en som kan kjempe med Ameobi om plassen på benken, særlig hvis vi skal beholde Owen.... rett og slett fordi han er altfor skadeplaget.
Jeg mener vi trenger 2 nye backer, 1 på hver side. Elliott holder ikke lengre mål, derfor trenger vi en som kan konkurrere med Babayaro på venstreback. Bridge har vært nevnt som ideell tidligere, men tviler på at han kommer til Newcastle. Videre trenger vi en høyreback, da Carr er den eneste rene høyrebacken. Kanskje kan evt. Solano gå ned å spille back som en reserveløsning for å gjøre plass til Milner foran ham. En spiller vi må hente hjem. Så kommer mye an på om Boumsong blir eller ikke. Drar han bør det vurderes å hente en erstatter. Det samme med Luque, selv om vi allerede har en knallgod N'Zogbia på venstrekant. Aller helst ser jeg at vi beholder Luque, og den har jeg begrunnet så mange ganger at jeg føler ikke noe behov for å gjøre det nå igjen.
Det har vel også vært usikkerhet rundt sentrale midtbanespillere, nærmere bestemt Bowyer og Faye. Sistnevnte er jeg villig til å la gå, syns han strever og strever, uten å nå opp til det nivået han bør holde i en klubb som Newcastle. Men en ting er sikkert: skal vi ha like mye skader kommende sessong som vi har hatt nå må vi minst ha like stor stall som nå, helst enda større......

- Få på plass vår nye manager
- Bygg opp et slagkraftig lag
-> noen forsvinner
-> nye må inn
- kvalitet over kvantitet, men vi kan nok ikke redusere spillerantallet
- viktig å jobbe godt foran VM, tror det vil være bedre å få på plass flest mulig før mesterskapet starter med tanke på konkurranse om spillere og prisen deretter.
- komme oss igjennom en overkommelig intertoto cup runde i sommer å sikre UEFA cup spill.
- deretter får vi ta det litt utover fra seriestart hvor høyt vi kan klare å komme til slutt. Avhengig av hvor store endringer det kan bli i spillergruppa og evt støtteapperatet i sommer mener jeg det er litt tidlig å sette seg en konkret målsetning for neste sessong.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #7 på: 13. Mai 2006, 00:08 »
når jeg tenker på neste sesong ser jeg bare for meg newcastle uten shearer... er så trist å tenke på at jeg ikke gidder!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Neste sesong
« Svar #8 på: 13. Mai 2006, 12:10 »
Er du Newcastle-fan, eller Shearer-fan?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #9 på: 13. Mai 2006, 16:48 »
må man være en av delene? latterlig spørsmål

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #10 på: 13. Mai 2006, 16:51 »
Hvis du ikke gidder å tenke på Newcastles neste sesong fordi Shearer har lagt opp, så er jeg neimen ikke sikker på hva du er.

Men for all del, det er jo trist at han har lagt opp. Likevel går det ikke an å la være å tenke på Newcastels kommende sesong. Det sier seg selv.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #11 på: 13. Mai 2006, 16:55 »
fordi shearer har betydd utrolig mye for meg opp gjennom åra og tanken på at han ikke er newcastle spiller neste år er skremmende. newcastle er mitt lag og shearer er min gud. tro hva du vil, men ikke spør meg om å velge mellom newcastle og shearer

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #12 på: 13. Mai 2006, 17:04 »
ja selvfølgelig blir det trist uten shearer sånn er det. men gleder meg allikevel veldig mye til neste sesong , akkurat like mye som før.

blir spennende på transfermarkedet. jeg tror vi kan kjempe både med arsenal og liverpool neste sesong. 4/5 plass på tabellen og uefacup pokal!

med et 4-5 kvalitets spillere inn og taylor,boumsong, dyer , parker og owen helt i toppslag til sesongstart, ja da skal vi se, gleder meg som en unge!
lt;3 Newcastle <3

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #13 på: 13. Mai 2006, 19:10 »
Selfølgelig blir det trist uten sheareR?? :S kommer ikke til og ha en "fødte" kamptein.. eller sjeff om du vil kalle han det=) jeg vil:P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Neste sesong
« Svar #14 på: 13. Mai 2006, 19:12 »
Sitat fra: "Doffi"
ja selvfølgelig blir det trist uten shearer sånn er det. men gleder meg allikevel veldig mye til neste sesong , akkurat like mye som før.

TAKK!