20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges beste politiker har gitt seg  (Lest 3971 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norges beste politiker har gitt seg
« på: 05. Mai 2006, 21:15 »
La det aller først være klinkende klart: rent politisk er jeg langt unna FRP!

Men makan til politikeren Carl I. Hagen fins ikke i Norge. Han er - med enorm avstand - den beste politikeren. Her snakker vi om klasseskille i ordets rette forstand.

Han overtok Norges minste parti. Når han forlater det, er det på meningsmålingene Norges største. Det sier sitt!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 05. Mai 2006, 21:18 »
Når det gjelder det rent politiske har vi våre uenigheter men jeg får da være litt hyggelig å ønske han lykke til videre i livet.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2 på: 05. Mai 2006, 22:40 »
Når en har utrettet så store ting som det Carl I. Hagen har klart med Fremskrittspartiet, da kan man ikke bli kalt for annet enn et geni. Uansett om du er enig i politikken hans eller ikke, så kan ingen motsi det faktum at Hagen har vært en veldig intelligent mann. Slik jeg ser det, så har Hagen vært veldig klar i sin politikk, og klarer å føre debatter på en helt egen og unik måte. Hagen er veldig troverdig når han snakker, og det er vanskelig å ikke la seg "forføre" av hans politiske synspunkter.

Det som er så beundringsverdig ved Carl I. Hagen, utenom hans sprudlene karisma, må nok være hans mot. Han eier ingen frykt, og han sier sine meninger uten å bry seg om konsekvensene. Den norske politikken er påvirket av den norske feigheten. Godt at det finnes noen politikere som faktisk våger å si sine egne meninger!

Jeg vil gå så langt som å kalle Carl I. Hagen for norges største politiker opp gjennom tidene.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Mai 2006, 22:46 »
Ikke for å være frekk Geordie-Olav, men akkurat det kan vel kanskje betviles... Har jo vært mange store opp gjennom årenes løp, og det er vanskelig å sammenligne Carl I. Hagen med en som satt under 2 verdenskrig for eksempel...

Men at han har oppnådd veldig mye som politiker kan vel ikke betviles...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Mai 2006, 23:01 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Ikke for å være frekk Geordie-Olav, men akkurat det kan vel kanskje betviles... Har jo vært mange store opp gjennom årenes løp, og det er vanskelig å sammenligne Carl I. Hagen med en som satt under 2 verdenskrig for eksempel...

Norge kjempet tappert under 2.verdenskrig, men jeg forstår ikke helt hva politikerne gjorde da som var så stort. Tror du kanskje Carl I. Hagen hadde feiget ut i en slik situasjon? Det betviler jeg sterkt. Mange av politikerne på den tiden var feiginger som overga seg til tyskerne eller trakk seg.

Det var selvfølgelig mange staute karer i stortinget på den tiden, men jeg tror Carl I. Hagen hadde skilt seg ut fra alle dem om han hadde levd på den tiden. Men det er veldig vanskelig å si, dette blir jo bare spekulasjoner, fordi Carl I. Hagen levde ikke på den tiden.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05. Mai 2006, 23:09 »
Sitat
Det som er så beundringsverdig ved Carl I. Hagen, utenom hans sprudlene karisma, må nok være hans mot. Han eier ingen frykt, og han sier sine meninger uten å bry seg om konsekvensene. Den norske politikken er påvirket av den norske feigheten. Godt at det finnes noen politikere som faktisk våger å si sine egne meninger!

Jeg ser ikke det positive i den samenhengen. Som topp-politiker bør han da kunne begrense seg. Han må få ha sine meninger men kan ikke la være å bry seg om konsekvensene.

Politikere tør jo ha egne meninger. Men det å ha andre meninger (i forhold til Hagen) blir vel det samme som å ikke ha egne meninger.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05. Mai 2006, 23:16 »
Når jeg sier konsekvenser, så mener jeg reaksjonene til enkelte folk. Og hvorfor skulle ikke Hagen få lov til å lufte sine meninger, bare fordi noen andre ikke er enige?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05. Mai 2006, 23:43 »
Har jeg sagt han ikke får ha egne meninger?
iverpool FC

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06. Mai 2006, 01:27 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Supersylthe"

Norge kjempet tappert under 2.verdenskrig, men jeg forstår ikke helt hva politikerne gjorde da som var så stort. Tror du kanskje Carl I. Hagen hadde feiget ut i en slik situasjon? Det betviler jeg sterkt. Mange av politikerne på den tiden var feiginger som overga seg til tyskerne eller trakk seg.

Det var selvfølgelig mange staute karer i stortinget på den tiden, men jeg tror Carl I. Hagen hadde skilt seg ut fra alle dem om han hadde levd på den tiden. Men det er veldig vanskelig å si, dette blir jo bare spekulasjoner, fordi Carl I. Hagen levde ikke på den tiden.

Det sa jeg ingenting om. Var bare tilfeldig at jeg valgte 2 verdenskrig. Kunne liksågodt sagt 1930... Når vi ikke har levd i den tiden er det vanskelig å si hvilken politiker som har vært den beste...

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #9 på: 06. Mai 2006, 09:59 »
En æra tar slutt i dag.

Det er liten tvil om Hagen er den største politiker de siste 30 årene. Men han får sterk konkurranse om vi tar med de siste hundre år av blant andre Einar Gerhardsen, som var statsminister i 17 år.

Det er flott med en tråd som hyller Carl I Hagen. Han overtok et dødsdømt parti, og har gjort det til Norges største parti. Og det er ikke lenger en total utopi at FRP skal kunne regjere landet med flertall alene.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06. Mai 2006, 15:30 »
Det er liten tvil om at Carl I. Hagen har gjort veldig mye bra for Fremskrittspartiet. Og han har satt spor etter seg i norsk politikk. Men jeg må få lov å si at jeg håper virkelig min teori om at Fremskrittspartiet vil oppleve en viss tilbakegang til neste års kommunevalg slår til.

Jeg vil kanskje savne klovnen Carl I. Hagen som benytter seg av enhver sjanse til å fortelle media hvor dum Kjell Magne Bondevik og Jens Stoltenberg er. For det skal Carl Ivar ha, han har mye mer karisma og sjarm, og er langt mer morsom enn sin etterfølger Siv Jensen. Selv Thorbjørn Jagland er morsommere og har mer karisma enn Siv Jensen. Siv Jensen er tørrere enn Dagfinn Høybråten og Jan Petersen.

Menmen. Du får kose deg som visepresident da, Carl Ivar :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #11 på: 06. Mai 2006, 16:54 »
Carly, jeg vil savne deg!

Han er en tøff kar, og sier alltid sine meninger. Alt kommer rett fra levra! Og det liker jeg!

Nå gir Alan seg. Nå gir Shearer seg. Tiger tar pause...

Hva skjer med verden? :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #12 på: 06. Mai 2006, 23:15 »
mms://mms1.online.no/kommodpub/001cihtale.wmv

Denne talen vil jeg anbefale dere å se. Det er Carl I Hagens tale til landsmøtet på Gardermoen.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Mai 2006, 23:34 »
"Mange lurer på om jeg vil bli en sjuende far i huset, slik som Kåre Willoch i Høyre. Nei, det vil jeg ikke. For jeg vil mitt parti all vel."

Den satt! :lol:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Mai 2006, 13:34 »
Sitat fra: "geordie-olav"
"Mange lurer på om jeg vil bli en sjuende far i huset, slik som Kåre Willoch i Høyre. Nei, det vil jeg ikke. For jeg vil mitt parti all vel."

Den satt! :lol:

Jeg tror faktisk Carl I. Hagen vil bli et spøkelse i FRP, som Nils Arne Eggen er i Rosenborg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon