20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 70101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #255 på: 31. Mai 2006, 23:32 »
Ludde ble vel hentet ifjor. Scoret to mål mot Alliansi tror jeg.

Sæternes har ikke hatt sin beste sesong akkurat. Vi har god dekkning på stopper plassen, det er kanskje vår sterkeste lagdel. Merk deg kanskje.

Jeg mener vi heller bør satse på de spissene vi har for på sitt beste har vi tippeligaens beste duo. Dette også diskutabelt. Trenger ikke gjenta det jeg sa i mitt forige innlegg. Ikke alt ihvertfall.

Prøv heller å få det beste ut av de spissene vi har fremfor å kjøpe nye er det jeg synes vi bør gjøre. Att han forlot oss til fordel for RBK er jo katastrofe men dersom han kommer er det bare å tilgi.

Det tar sikkert tid før Karadas slår til i full blomst også. La oss vente tålmodig på att Sæternes - Winters slår ut i full blomst igjen fremfor å kjøpe en ny som helt sikkert trenger tid. Men en ting er sikkert, ferdighetene er det ingen ting i veien med.
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #256 på: 01. Juni 2006, 08:59 »
Sæternes er alltid god å ha, han taper jo aldri en duell i lufta. Hvem kan si at han er en dårlig spiller selv om han ikke var vært på topp denne sesongen?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #257 på: 01. Juni 2006, 12:19 »
JEG kan si at han har spilt rævva intill forrige kamp.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #258 på: 01. Juni 2006, 13:57 »
Sæternes er av den typen spillere som kan være helt anonym og usynlig frem til han får én sjanse, og scorer to mål (ja, faktisk!).
Det er kanskje ikke alltid disse spillerne som blir publikumsfavorittene i Bergen. Dere vet jo knapt hva en goalgetter er.
Men her i Trøndelag elsker vi dem.
Alle som scorer mål er publikumsfavoritter her oppe. Men har du måltørke, ja, da er du drit dårlig, og må selges snarest.
Med mindre du er trønder, selvsagt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #259 på: 01. Juni 2006, 13:59 »
Nå skal ikke jeg terge på meg noen bergensere, men Sæternes var endel bedre i Glimt. Gud som jeg savner den tiden, da han gikk under navnet Nord-Norges Maradona etter et fantastisk raid fra midtbanen som endte i scoring mot Moss. Han var farlig god da.
Men for all del, fortsatt en av Tippeligaens aller beste spisser, og en herlig kar også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #260 på: 01. Juni 2006, 14:04 »
Jeg er enig i det du sier, Kristoffer. Dessverre rotet han seg bort i en belgisk bakgårdsklubb (selv om Trond var aldri så mye trener for laget).
Bare så synd han har rød drakt på seg nå da.
Rosenborg hadde jo hatt muligheten til å kjøpe hjem Sæternes et års tid før Brann gjorde det, men Bratseth mente han var for dyr. Hvordan kan en spiller være for dyr for Rosenborg når Brann har råd til vedkommende? (ja, jeg vet de fikk trøndersk hjelp, men likevel. RBK matcher Volvik godt økonomisk)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #261 på: 01. Juni 2006, 14:10 »
Ja, husker det, og jeg er evig takknemlig for Sæternes, som også kunne gått gratis til RBK, men som ville at klubben ikke skulle sitte igjen uten noe.
Mannen har klubbfølelse, og ble jo også den spilleren han er i Glimt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #262 på: 01. Juni 2006, 14:18 »
Sitat fra: "Joakim"
Sæternes er av den typen spillere som kan være helt anonym og usynlig frem til han får én sjanse, og scorer to mål (ja, faktisk!).
Det er kanskje ikke alltid disse spillerne som blir publikumsfavorittene i Bergen. Dere vet jo knapt hva en goalgetter er.
Men her i Trøndelag elsker vi dem.
Alle som scorer mål er publikumsfavoritter her oppe. Men har du måltørke, ja, da er du drit dårlig, og må selges snarest.
Med mindre du er trønder, selvsagt.

Jeg mener ikke at Sæternes er dårlig. Jeg mener heller ikke at vi bør selge han. Men jeg mener, i motsetning til dere semi-samer, at man ikke kan drive vedledighet i norsk fotball. Greit nok, han har klubbfølelse. Og jeg elsker mannen, ta det med ro. Men vi kan vel ikke la han spille av den grunn, når det kan være andre som presterer bedre?

Sæternes er en målscorer. Han er en goalgetter. Han er ikke en mann man kan se i hele kampen. Han dukker plutselig frem og scorer viktige mål. Men hva hjelper dette når det kun skjer hver tiende kamp? Er det ikke bedre å da ha en spiller som kanskje scorer 2 mål hver 3 kamp? Derfor mener jeg at vi kanskje skal slippe Migen mer til, og eventuelt hente inn en ny angrepsspiller. For Ystås holder jo ikke mål. Det skjønner vel alle.

Og du, Joakim. Siden du har så god peiling på hvorvodt Sæternes er publikumsfavoritt her i Bergen. Fortell meg hvilken spiller de synger mest? Hvilken spiller er det som får sangen sin sunget etter opprop? Jo, det er Sæternes det. Vi elsker han her i byen. Men han har ikke prestert i år, og da må han ut av laget til han presterer igjen.

Men nå putta han 2 mot Lyn, og viste gode takter. Så han skal jo selvsagt starte mot Bart United. Hvem vet? Kanskje har det løsnet for han? Da har Brann ihvertfall Norges farligste angrep. Det kan få si noe på.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #263 på: 01. Juni 2006, 14:55 »
Jeg har aldri sagt at jeg har peiling på hvem som er bergenspublikumets favoritter, men jeg har antydet at spillere som er borte i store deler av en kamp, men som plutselig dukker opp og scorer mål, kanskje ikke er like høyt elsket i Bergen som i Trondheim. Uten at jeg på noen måte prøvde å antyde at jeg visste noe om det.

Enn så lenge har forøvrig ikke Brann stort bedre alternativer enn Sæternes. Og selv om han har slitt litt i år, så vil jeg relatere det til problemene han hadde i fjor. Sæternes visste i 2004-sesongen hvor enormt god han er, på sitt beste. Det kan fort hende at det har løsnet for Sæternes nå. Jeg vil ikke se bort ifra det. Men det betyr ikke at man skal forvente at han scorer to mål i hver kamp. Knapt nok Brattbakk var typen til å score mål på bestilling. Og også han kunne gå flere kamper uten å score mål. Og også Brattbakk kunne ha dårlige sesonger.

Jeg mener Sæternes er såpass god at så lenge han spiller sånn noenlunde bra, så bør han være så godt som fast på laget. Ihvertfall hos dere. Karadas kan aldri i verden erstatte Sæternes, fordi Sæternes gjør så mye annet enn å vinne dueller. Jeg tror, hvis Brann fortsetter sitt gode spill, og forsterker laget sitt i sommer, at sæternes kan få en fabelaktig høstsesong, og jeg er fortsatt mer enn villig til å satse en god slump penger på at Sæternes blir toppscorer. Med flere mål enn Årst scoret i fjor.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #264 på: 01. Juni 2006, 16:16 »
Jeg har aldri sagt at jeg har peiling på hvem som er bergenspublikumets favoritter, men jeg har antydet at spillere som er borte i store deler av en kamp, men som plutselig dukker opp og scorer mål, kanskje ikke er like høyt elsket i Bergen som i Trondheim. Uten at jeg på noen måte prøvde å antyde at jeg visste noe om det.

Antyder du ting når du ikke har peiling på det? Hvorfor det? Skjønner ikke helt hva du mener her. Mener du at trønderne hadde elsket Sæternes høyere enn vi elsker han? Eller er det noe annet dumt du prøver å få frem?

Enn så lenge har forøvrig ikke Brann stort bedre alternativer enn Sæternes.

Jo. Vi har Memmeli. Han sitter inne med en enorm fotballteft, som han har vist når han har fått spille. Og hittil i år vil jeg si at han har gjort det bedre enn Sæternes på de få minuttene han har fått spille. Men det er jo min mening.

Og selv om han har slitt litt i år, så vil jeg relatere det til problemene han hadde i fjor. Sæternes visste i 2004-sesongen hvor enormt god han er, på sitt beste. Det kan fort hende at det har løsnet for Sæternes nå. Jeg vil ikke se bort ifra det. Men det betyr ikke at man skal forvente at han scorer to mål i hver kamp. Knapt nok Brattbakk var typen til å score mål på bestilling. Og også han kunne gå flere kamper uten å score mål. Og også Brattbakk kunne ha dårlige sesonger.

Jeg mener Sæternes er såpass god at så lenge han spiller sånn noenlunde bra, så bør han være så godt som fast på laget. Ihvertfall hos dere. .

Så du mener en halvskadet, uinteressert Sæternes er mer en god nok for det beste norske laget? For du kan ikke si annet enn at Brann er det.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #265 på: 01. Juni 2006, 16:28 »
Når Memelli imponerer de minuttene han spiller og Sæternes tidvis sliter da må jeg si att jeg støtter Lasse i denne samenhengen. Att Sæternes vinner dueller og jobber hardt er også sant men der har du jo Memelli også.

Men Sæternes har 4 mål nå og kanskje har det løsnet for han?
iverpool FC

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Brann
« Svar #266 på: 01. Juni 2006, 16:29 »
Joakim tror du bør holde deg til saker du har kunnskap om. Når du snakker om Brann så rakker du bare ned på laget, det er ikke våres feil at ditt kjære RBK ligger 10 poeng bak Brann...Men det trenger du ikke la gå ut over oss resten som vil ha en saklig diskusjon.

Brann er veldig lik Newcastle, hvert år forventer vi gull og vi forventer at spillerne som spiller med drakten skal prestere på det høyeste.

Sæternes er en pulikumsynling her i Bergen og som Lasse sier så synges det sangen hans hver eneste gang han er borti ballen, takler, vinner en hode duell osv. Men når han ikke gjør det han er betalt for å gjøre så har vi rett til å forlange litt mer av han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #267 på: 01. Juni 2006, 21:29 »
Sitat fra: "Lasse"
Så du mener en halvskadet, uinteressert Sæternes er mer en god nok for det beste norske laget? For du kan ikke si annet enn at Brann er det.

Noe i den duren ja.
Nettopp fordi han har evnen til å dukke opp når du minst venter det, og score et veldig viktig mål. Den evnen er det ikke mange som har.
Ihvertfall ikke i Brann.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #268 på: 02. Juni 2006, 00:00 »
Sæternes med sin styrke og punch gjør det også lettere for Winters til å finne seg rom å løpe i. Jeg forlanger ikke at Sæternes skal dunke inn mål i hver kamp heller, men sålenge han er med å bidrar til at Winters kommer til scoringsmuligheter gjør han en god jobb!

Håper ikke det er noe hold i ryktene om at Sæternes er på vei til Viking!

Så kan vi jo ta Joakim sin favoritt sang helt på slutten her:

SÆÆÆÆÆterÆÆÆÆÆS scorer mål,scorer mål,scorer må-å-å-l......

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #269 på: 02. Juni 2006, 10:36 »

Noe i den duren ja.
Nettopp fordi han har evnen til å dukke opp når du minst venter det, og score et veldig viktig mål. Den evnen er det ikke mange som har.
Ihvertfall ikke i Brann.

Du snakker jo som om Brann er en middelmådig drittklubb som ikke har noe gode spillere. Hvorfor gjør du dette, Joakim?