20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 70219 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #90 på: 22. Des. 2005, 16:32 »
Hvis RBK selger Helstad blir jeg jææææææævlig forbanna. 8 mill? Det er jo INGENTING for en goalgetter som Helstad. RBK hadde rykket ned uten den mannen i år. Vi hadde heller ikke fått CL, og ikke UEFA-cup.

Men ingenting overrasker meg med RBK. De verdsetter aldri virkelig kvalitet. Men Frode Johnsen, han skal overhodet ikke selges.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #91 på: 23. Des. 2005, 01:38 »
Helstad er en god spiler. Tror nok han er høyere verdsatt i Trondheim enn han hadde blitt her ved en eventuell overgang.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #92 på: 23. Des. 2005, 15:09 »
Sitat fra: "Lasse"
Helstad er en god spiler. Tror nok han er høyere verdsatt i Trondheim enn han hadde blitt her ved en eventuell overgang.

Vel. Hvis åtte millioner stemmer, så er jo det en latterlig lav sum. Brann i dag hadde aldri i verden solgt en så god spiller for samme sum. Ikke om han hadde ene og alene reddet lagets sesong.

Helstad har gitt RBK CL (med et mål rett før slutt i første kvalik-kamp, pluss et mål i andre kamp) og UEFA-cup (takket være et mål i grevens tid mot Olympiakos på Lerkendal), og reddet store deler av tippeligasesongen. Og i flesteparten av disse kampene har han spilt høyreving, av og til midtspiss, og sliter med en formasjon han ikke helt liker. Har tidvis vært andrevalg for Frode Johnsen. Likevel scorer han 14 tippeligamål i en sesong hvor toppscoreren scorer 16. Og da er åtte millioner en god sum? Aldri i verden. Helstad skal ALDRI I VERDEN selges. Goalgettere i Helstads alder er sjelden vare for norske lag.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #93 på: 24. Des. 2005, 13:18 »
Sitat fra: "Joakim"

Vel. Hvis åtte millioner stemmer, så er jo det en latterlig lav sum. Brann i dag hadde aldri i verden solgt en så god spiller for samme sum. Ikke om han hadde ene og alene reddet lagets sesong.

Du misforstod. Jeg mener ikke prislapp, jeg mener blandt supportere. Vi har i Brann tre av Tippeligaens beste spisser i Robbie Winters, Charlie Miller og Bengt Sæternes. Ved at Helstad kom til Brann ville endt opp med at noen ble benket, og jeg tror Helstad ville vært den mannen. Derfor ville ikke han blitt satt så stor pris på (blandt supportere) som han ville blitt i Rosenborg der han er den reddende engelen.

Skjønner?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #94 på: 24. Des. 2005, 14:01 »
bortsett fra at miller er mye bedre sentralt på midten enn som spiss! Andresen og miller sentralt på midten i år, kanskje helge haugen og, når andresen blir skadet, hvis haugen får litt bedre pasninger og teknikk kan han bli sykt god
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #95 på: 24. Des. 2005, 14:50 »
Jeg tror Brann-fansen har lettere for å knytte Helstad til sitt hjerte, av den grunn til at hans status som redningsmann fort kan bli enda større i en dårligere klubb enn RBK. For vi er vel begge enige om at RBK er en bedre klubb, til tross for en noe misvisende tabellplassering i 2005?

I RBK har han jo flere ganger blitt danket ut av Frode Johnsen (gudene vet hvorfor). I Brann ville han blitt en suveren ener sammen Sæternes. Winters er god, men ikke fullt så god som Helstad og Sæternes. Miller er vel hakket bedre litt lenger bak på banen?

Det er lettere å oppnå heltestatus i Bergen enn i Trondheim.
Her har vi en tendens til å elske "våre egne" mer enn noe annet, og ta resten litt som det kommer.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #96 på: 25. Des. 2005, 16:24 »
Sitat fra: "Joakim"
For vi er vel begge enige om at RBK er en bedre klubb, til tross for en noe misvisende tabellplassering i 2005?

Dette vet du ufattelig godt at vi ikke er enige om, men jeg biter ikke på denne gangen og hisser meg ikke opp!!! Det er trossalt jul :wink:

Hva som skjer med Helstad, vil tiden vise. Vil Brann virkelig ha han, ender han nok opp her!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Brann
« Svar #97 på: 09. Feb. 2006, 20:25 »
Hvorfor er det slik at alle andre enn bergensere har en stygg oppfatning av Brann?
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #98 på: 09. Feb. 2006, 21:58 »
Tror det er flere som unner Brann noe enn som unner Engen noe. Bergen er et land og Brann er landslaget.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #99 på: 09. Feb. 2006, 22:54 »
Sitat fra: "Mack"
Hvorfor er det slik at alle andre enn bergensere har en stygg oppfatning av Brann?

Du kan vri om på den Mack, og si "Hvorfor er det bare bergensere som har en så korrekt oppfatning av Brann?"

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #100 på: 09. Feb. 2006, 23:35 »
Kan ikke vri den sånn når jeg tror så mange har lik oppfatning av både Brann, Bergen og bergensere.
Toon, Toon,
Black and white army

djmattis

• Gjest
Brann
« Svar #101 på: 10. Feb. 2006, 05:01 »
norsk fotball er bedre enn svensk allsvenskan fotball som suger totalt...
da kan dere regne ut resten selv...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #102 på: 10. Feb. 2006, 09:33 »
Jo Mack, hvis du legger godviljen til :wink:  Se det fra vår side!!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #103 på: 10. Feb. 2006, 10:03 »
OK! La oss si at det bare er bergensere som har rett oppfatning av bergensere, Bergen og Brann. Hvorfor har alle vi andre gal oppfatning?
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #104 på: 10. Feb. 2006, 15:29 »
Sitat fra: "Mack"
OK! La oss si at det bare er bergensere som har rett oppfatning av bergensere, Bergen og Brann. Hvorfor har alle vi andre gal oppfatning?

Det er veldig vanskelig å se en slik sak fra innsiden!

Kom på Brann Stadion til sommeren, Magnar. Da ser du at vi har rett. Oss ekte fotballsupportere fortjener snart et seriegull. Det kommer i år!