20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rosenborg  (Lest 30999 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #75 på: 03. Okt. 2005, 20:30 »
Har egentlig likt Vålrenga, men det har forandret seg drastisk, og jeg håper virkelig IKKE at Vålrenga blir seriemester. Han Rekdal orker jeg ikke mer, maken til fyr. Frydet meg med Lyn igår...

Men RBK ja:
NUFCern: det er desverre fortsatt teknisk mulig at Rosenborg rykker ned, men jeg tror og håper du får rett.

Sterkt å slå HamKam igår på Briskeby og det kan tyde på at det er i ferd med å snu for RBK nå. HamKam har ikke vært dårlig i det siste, og Odd var jo, inntil nylig, Tippeligaens formlag i høst. Mot disse to lagene har vi 9-0 i målforskjell på 2 kamper. Tre tøffe kamper gjenstår:
- Brann på Lerkendal
- VIF på Ullevoll
- Tromsø på Lerkendal
Men er RBK i ferd med å finne tilbake til sitt gode gamle jeg kan vi fort ta 9 poeng på disse tre kampene. 1-0 tap for Lyon var heller ikke no' dårlig resultat selv om vi så hvem som var det beste laget i den kampen....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #76 på: 03. Okt. 2005, 23:10 »
Ikke nevn Lyon, er du snill. Det er utrolig bittert å tape den kampen. Blir enda bitrere når jeg nøster opp i minnene igjen.

Kampene mot Odd og HamKam har vært gode, og vi har begynt å sette sjansene våre. Terje Hauge holdt på å ødelegge kampen på Briskeby, men reddet seg heldigvis inn. Vi gjør mye bra, men vi har også en del å gå på. VIF blir særs vanskelig, men Brann og Tromsø bør vi kunne slå. Og uansett, verken Aalesund eller Bodø/Glimt tar fire poeng på Rosenborg på de gjenstående kampene. Det nekter jeg å tro.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
Rosenborg
« Svar #77 på: 03. Okt. 2005, 23:39 »
rosenborg håper jeg virkelig rykker ned, hadde trengt det.

plebbster

• Gjest
Rosenborg
« Svar #78 på: 04. Okt. 2005, 09:39 »
Sitat fra: "djmattis"
rosenborg håper jeg virkelig rykker ned, hadde trengt det.

Det blir llitt likt det AIK presterte, blir det ikke?  :roll:

( Fulgte ikke så mye med på det )

djmattis

• Gjest
Rosenborg
« Svar #79 på: 04. Okt. 2005, 14:17 »
AIK kunne gjerne holdt seg nede i 1 divisjon de, hehe
bare folk i stockholm som liker de uansett.
de er ganske like rosenborg idyllen, men har ikke vunnet så fantastisk mye men har masse tilskuere så sånn sett er det jo bra for allsvenskan

plebbster

• Gjest
Rosenborg
« Svar #80 på: 04. Okt. 2005, 14:27 »
Supporterne der er jo helt gale i hodet. Klanen har AIK-fansen som sitt store forbilde og det sier kanskje sitt. Håper ikke fotballvold smitter fra vår søta bror. Det verste som kan skje er at jeg blir redd for å gå på kamper her hjemme i Norge.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #81 på: 04. Okt. 2005, 14:45 »
Sitat fra: "Joakim"
Ikke nevn Lyon, er du snill. Det er utrolig bittert å tape den kampen. Blir enda bitrere når jeg nøster opp i minnene igjen.

Kampene mot Odd og HamKam har vært gode, og vi har begynt å sette sjansene våre. Terje Hauge holdt på å ødelegge kampen på Briskeby, men reddet seg heldigvis inn. Vi gjør mye bra, men vi har også en del å gå på. VIF blir særs vanskelig, men Brann og Tromsø bør vi kunne slå. Og uansett, verken Aalesund eller Bodø/Glimt tar fire poeng på Rosenborg på de gjenstående kampene. Det nekter jeg å tro.

Brann ligger vel nærmest i ingenmannsland nå, og har ikke mye å spille for. Tromsø derimot er i poengnød og blir derfor svært vanskelige å slå.
Vålrenga kampen blir interessant. 'Enga er nede i en dårlig bølgedal nå og sliter, mens RBK begynner å finne den gode gamle høstformen (lovelig sent)? Tror nok ganske sikkert at Rosenborg berger plassen men hvor og når poengene kommer er ekstremt vanskelig å forutsi nå slik situasjonen er blitt. Tror Brann hjemme er 3 poeng, Vålrenga på Ullevoll er håpløs å spå, Tromsø hjemme blir vanskelig, men trenger RBK 3 poeng her for å overleve tror jeg de tar dem. Men jeg kan veldig fort ta veldig feil her...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #82 på: 04. Okt. 2005, 20:35 »
RBK slår både Brann og Tromsø på hjemmebane. Brann er den vanskeligste kampen, i mine øyne. I og med at de er så ustabile.

Tromsø trenger selvsagt poeng for å overleve, men jeg tror de vil bite godt nok fra seg i de to kampene før møtet med RBK. RBK skal spille passe ræva for at Tromsø skal slå dem på Lerkendal. I 2003 vant de, men da hadde RBK allerede vunnet serien, og var ikke i like god form som på våren. Hadde tross alt tapt to kamper tidligere den høsten.

Jeg ber til høyere makter om at RBK vinner på Ullevaal og gir Start en fordel i kampen om seriegullet. Jeg tror det vil bli veldig jevnt helt til siste serierunde både i topp og bunn. Jeg ser faktisk ikke bort fra at Lyn kan ha flaks og stjele sølvet fra nabo Vålerenga.

Aalesund er det eneste laget jeg er ganske sikker på at ikke vil ha noen sjanse til å overleve. De har nok sannsynligvis tatt sitt siste poeng i år. Glimt, FFK og Tromsø vil kjempe om å unngå 13. plassen. Glimt vil forhåpentligvis vinne hjemme mot Start, så fremt det ikke ødelegger sørleningenes sjanse til å vinne seriegull.

Tror Aalesund og Fredrikstad rykker ned. Glimt spiller sannsynligvis kvalik.
Tromsø greier seg med et nødskrik.

Mitt tips er at laget på kvalikplassen ender med 28 poeng. Vinneren vil etter mine beregninger ha 50 eller 51 poeng. Andreplassen har 49 eller 50 poeng. Tredjeplassen halser like bak. Så får LSK og Viking kjempe med nebb og klør om å komme over 40 poeng og kapre den siste Royal League-plassen.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Rosenborg
« Svar #83 på: 06. Des. 2005, 22:53 »
Kjempekamp av gutta i kveld, men tapte dog 2-1 mot Rosenborg.

Wiltord er en stor jævel!! For en idiot!! Her prøver Basma å spille ut ballen til fair play, så snapper Wiltord opp ballen og setter i gang et angrep som det blir mål ut av. Herlighet for en tosk!! Er det mulig!!??

Skjønner godt frustrasjonen til RBK-gutta etter kampen... Skuffende av en så profesjonell spiller som Wiltord.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Rosenborg
« Svar #84 på: 06. Des. 2005, 23:49 »
Braaten lå på bakken en stund og RBK-spillerne mente Wiltord burde spille ballen ut av spill. Han nektet å spille ut ballen og signaliserte at Braaten måtte komme seg opp på beina, men mistet den like etterpå. 10 sekunder senere skulle Basma spille ballen ut til innkast, men da var allerede Braaten på beina. Samme Wiltord snappet opp ballen, og det hele endte i at Fred puttet 2-1 2 minutter på overtid.

Det er Basma som er den store synderen her, ikke Wiltord. Hvorfor i helvete skal han spille ut ballen hvis ingen ligger nede? Jo nettopp. Han ville bare "lure" Lyon til å tro at han trodde at Braaten lå nede, slik at RBK fikk rodd i land et poeng.

Sikkert litt kjipt for RBK å miste det flotte poenget på overtid av en slik grunn også...Men når Basma er så disorientert og ikke har nok teknikk til å treffe en ball slik at den blir spilt ut over sidelinja, så mener jeg de bare har seg selv å takke. En av RBKs midtstoppere hadde også muligheten til å sende ballen over linja. Hvorfor sendte han da ballen til Basma? Er det bare Christer Basma som vet hvordan dette gjøres?

Flott kamp av ungguttene til Lyon.
Flott andreomgang av flere RBK-spillere, spesielt Braaten.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #85 på: 07. Des. 2005, 00:27 »
Typsisk RBk

Her kunne dei slått LYON på BORTEBANE

Men dei rota d bort og tapa.

Veldig underholdane kamp

Og kjemebra spill frå RBK

Syns Bråten fekk scoringa annulert. Dommarane skal ikkje sjå det der!

Helstad skal ikkje kalre å bomma frå 5 meter upresa uansett om han fekk støvel i trynet
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #86 på: 07. Des. 2005, 12:31 »
Lyon har to muligheter til å spille ut ballen. Og de burde gjort det på den første. Det er direkte USPORTSLIG å ikke spille ut ballen når motstanderens spiller ligger nede. Det er mulig han er på beina igjen når ballen er nede på RBKs halvdel, og RBK burde selvsagt gjort en bedre jobb for å spille ut ballen. Men det er direkte usportslig gjort av Lyon. Direkte usportslig. Selv om Braaten kanskje ikke er skadet, så ligger han uansett nede. Det er god sportsånd å spille ut ballen da.

Basma skal heller ikke skytes i filler for det der. Ja, han gjorde en dårlig jobb med å få ut den ballen, men samtidig, han var på vei til å dytte den ut, når Lyon snappet den. DEN var kanskje grei nok, men ballen skulle jo vært spilt ut lenge, lenge før.

Vi spiller en glimrende kamp, men vi er maks uheldig som får den helvetes scoringa der i trynet to og et halvt minutt på overtid.
Selvsagt kunne vi ha tatt seieren. Skjønner bare ikke hvorfor Braatens mål blir annulert. Hvor i helvete skal han ha armene da? Armene er der de er, og er ikke spesielt aktive. Ballen spretter opp i armene hans, og for meg ser det ut som Braaten prøver å unngå det. Hadde Lyon scoret et lignende mål tør jeg garantere at det hadde blitt godkjent. Det der er fryktelig irriterende.

Og Helstad da. En spiss SKAL score der. UANSETT om han er døv eller blind. Selv Tufte IL skal score på slike sjanser. Du har bare ikke lov til å bomme der. En GROV feil av Helstad. Selv med et blått øye. Ingen unnskyldning. Der SKAL du score!

Men grunnen til at vi taper denne kampen er at Lyon viser fransk arroganse på sitt aller aller verste. Det er svært dårlig sportsånd, og RBK har all mulig rett til å tenne på alle plugger når det der skjer.
FAEN!

Enda godt det ikke var avgjørende for avansement/ikke avansement da. Enda godt at vi fikk det målet vi fortjente mot Olympiakos, slik at vi ikke gikk glipp av UEFA-cup på målstreken og pga fransk arroganse.

plebbster

• Gjest
Rosenborg
« Svar #87 på: 07. Des. 2005, 12:35 »
Jeg er enig med Joakim i at det var usportslig opptreden av Lyon å ikke spille ut ballen da de hadde sjansen. Det jeg lurer enda mer på er hva høyrebacken til RBK prøvde på da Wiltord snappa ballen. Det så ut som han var stresset over å skyte ballen utover sidelinjen slik at han bommet på ballen. Når du ikke klarer å skyte ballen ut bør du kanskje også droppe å si senere at du gjorde ditt ytterste for å få inn en hvitkledd lege på banen så kjapt som mulig. Var ikke Braaten på bena igjen da Lyon scorte? Det mener jeg at jeg så.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #88 på: 07. Des. 2005, 12:51 »
Bildene viser ingenting av det. Bildene sier ikke noe om hvorvidt Braaten var på beina da, såvidt jeg har greid å sett.

plebbster

• Gjest
Rosenborg
« Svar #89 på: 07. Des. 2005, 13:40 »
Jeg tror jeg så ham løpene bak på reprisen. Dette forandrer kanskje litt mitt syn på saken.