20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - WBA, 22 april.  (Lest 45396 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - WBA, 22 april.
« på: 18. April 2006, 13:41 »
Neste kamp (den 36. runden av årets PL) er altså hjemmekamp møt dumpekandidat West Bromwich på mektige og æreverdige St.James Park!

Ifølge Canal+ sin hjemmeside går ikke kampen live, men i opptak klokken 23:00. Litt synd men vil man så greier man å holde seg unna resultatet og da kan det uansett bli like spennende!
Ellers er det vel stor sjanse for at kampen blir streamet over nettet og hvis ikke så svikter neppe radiolinken som allerede er postet på radiolink tråden. Radio er iallfall bedre enn ingenting.

Så over til selve kampen:
Med alt å spille for igjen (Europacup plass) skal dette være 3 greie poeng for formsterke Newcastle, men vi har sett fra tidligere sessonger at bunnlagene ofte er de vanskligste å møte når sessongen nærmer seg slutten og poengene trengs som mest.

Jeg tror og håper på 3 poeng her, men som vanlig kan skadene bli et usikkerhetsmoment for oss.
3 av våre sentrale midtbanespillere er neppe aktuelle:
- Emre
- Bowyer
- Parker
I tillegg er Owen og Taylor på vei tilbake men neppe i start 11'ern. Som om ikke dette er nok er Shearer ute etter gårsdagens kneskade mot Sunderland og Ameobi er vel usikker?
Glenn Roeder må altså forbrede seg på å slå WBA med et noe reservepreget mannskap, men det skal være fullt mulig.
Faye går vel inn sentralt i den deffensive rollen, til tross for en svak opptreden mot Sunderland igår. Videre håper jeg Dyer kan ta den offensive\konstruktive rollen i Emres fravær, riktignok litt i tvil om hvem som da skal danne spisspar. Derfor må vi bare håper at Ameobi er spilledyktig på Lørdag.
Dermed vil jeg gjerne at laget ser ca sånn ut:
Given
----------
Carr
Moore
Bramble \ Boumsong
Babayaro
----------
Solano (med kapteinsbindet?)
Faye
Dyer
N'Zogbia
----------
Ameobi
Luque \ Chopra
Og dersom han får klarsignal kanskje Owen den siste halvtimen?
Litt i tvil om Luque og Chopra. Begge tegnet seg på scoringslisten igår, men uten å overbevise. Håper virkelig at den ene scoringen var det som skulle til for at det endelig skal løsne for Luque
Benk:
Harper, Boumsong\Bramble\Ramage, Clark, Owen og Luque\Chopra

WBA er dessverre heldigere enn oss når det gjelder skader og har bare to spillere ute:
- D.Carter (relativt ukjent for meg)
- Chris Kirkland
Alikevel mener jeg at et formsterkt Newcastle skal klare å slå WBA å sørge for at alle 3 poengene blir igjen på St.James Park.

Så en kikk på tabellen:
På 7 plass (og endelig positiv målforskjell) er vi bare en plass unna UEFA cup spill til neste år. Og Blackburn som i øyeblikket ligger på den 6. plassen vi vil ha er bare 3 poeng foran oss, men med en kamp mindere spilt. Det får vi ikke gjort noe med, vi kan derfor bare sørge for å vinne selv.
Nevnte Blackburn spiller allerde på Onsdag borte mot Birmingham og som Newcaslte supportere kan vi bare håpe at Birmingham vinner denne. Da kan vi selv ta inn de 3 poengene på Lørdag. Da vil riktignok Blackburn fortsatt ha en kamp til gode, men muligheten er større for oss!
Videre er det viktig for oss å vinne for å holde andre lag bak oss. Både Bolton og West Ham er kun 2 poeng bak oss, og særlig Bolton kan bli skumle da de har en kamp mindere spilt. I tillegg lurer Wigan etter dem igjen kun 3 poeng bak oss, og en kamp mindere spilt. Det betyr at det skal bli veldig tøft for oss å klare den 6 plassen (7 plass kan også i verste fall bli vanskelig) og Newcastle må derfor sørge for å gjøre jobben selv og vinne sine kamper, og håpe at vi er heldige og at det holder. En spennende serieavlslutning blir det helt sikkert, til tross for en forferdelig høst.

Noreng

• Gjest
« Svar #1 på: 18. April 2006, 14:22 »
Dit skal jeg!! Da MÅ vi vinne!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. April 2006, 14:29 »
Owen er vel ikke klar enda
Han er heldig hvis han rekker de to siste kampene

Steven Taylor derimot skal ifølge physioroom være klar den 22 april, og owen en uke senere...

så kanskje taylor er å finne på benken

satser på dette laget:

given

carr-moore-boumsong-babayaro

solano-faye-dyer-nzogbia

ameobi-luque

benk: harper, chopra, bramble, taylor, elliot

Følgende er da altså fortsatt ute med skader:
shearer, parker, emre, owen (snart klar), bowyer

Mitt tips:

3-0

Ameobi, Luque, Dyer  :twisted:
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 18. April 2006, 14:30 »
Vi vinner denne greit. 2-0 tenker jeg.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. April 2006, 14:39 »
Sitat fra: "Noreng"

Go' tur gausdøl ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 18. April 2006, 14:40 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Vi vinner denne greit. 2-0 tenker jeg.

Normalt sett skal vi vinne denne ganske greitt ja. Men mot slutten av sessongen pleier ofte kampene til mange av bunnlagene å bli litt unormale

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #6 på: 18. April 2006, 16:12 »
Fin analyse! Tror vi vinner denne kampen knepent. Vi har store skadeproblemer og WBA har kniven på strupen til de grader. Blir det nok en snuoperasjon av Roeders mannskap?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. April 2006, 16:41 »
Etter skanningen av LØVEN Alan Shearer på Torsdag så får han nok et klarsignal på at knærne hans tåler mer enn som som en landing av en Sunderland spiller rett på kneet :D

Blir Absolutt en vanskelig kamp, og jeg vet ikke hva som er best?: Et lag som søker Europa eller et lag som er desperate etter poeng? Det som ville ha vært bra er et tidlig mål å ødelegge hele Spirten til West B. EN ting vi hvertfall ikke skal gjøre, og det er å la West B styre kampen fra første minutt og gi dem håp, noe vi gjorde mot Sunderland.

Noen mener dette blir en GREI seier? Ingen kamper i Premier Leauge er GREIE!! Og Hvetfall ikke mot et lag som ØNSKER poeng, og når du selv har mange skader på laget. DETTE blir en jevn kamp, men starter vi med det laget jeg skirver opp nå, så har vi en god sjangs. Foooor første gang så så jeg at LUQUE er faktisk RASK 8)

-----------------Given-------------------------
----Carr Moore Boumsong Babyarro-----
----Solano Dyer Faye Nzogbia-----------
------------Ameobi Luque----------------

Og Btw, Jeg ville ikke ha satt en Klar H på denne kampen på oddsen. Med spillere som Emre,bowyer,taylor,shearer,parker så ville det ha vært 1,10 i ODDS,men thats life.
ax

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. April 2006, 16:44 »
En meget viktig kamp. Der vi må helst vinne. Gjør Luque og ameobi jobben sin. Så kan dette gå bra.Å at  bolton taper. Så har vi gode sjanser til 7.plassen.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18. April 2006, 16:51 »
og rovers.. så har vi ikke minst kjangs til 6 =) håp håp!!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

djmattis

• Gjest
« Svar #10 på: 18. April 2006, 20:22 »
Det morsomme er at vi har mere skader nå enn da vi hadde Souness som trener men allikavel klarer vi å vinne alle disse middles kampene.
Det er utrolig viktig.
Roeder har bygget opp en sinnsyk selvtillitt i laget.
Det står det respekt for.
Tror vi vinner 3-1

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18. April 2006, 20:37 »
Hvis det blir 3-1 ville det i så fall blitt sesongens sjette 3-1 seier...

Håper selvfølgelig på null baklengs
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18. April 2006, 22:50 »
Sitat fra: "Noreng"

Er på stadion den dagen eg og... Shearer skal bli speleklar!!! Injeksjonar for faan!!!  :cry: Min første kamp på St. James' og det ser ut til at det blir reservelaget som speler...

uff...

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #13 på: 18. April 2006, 22:58 »
Jeg tror vi vinner denne kampen, selv uten Shearer. Vi har såpass mange kvalitetsspillere som kan gjøre jobben. Og nå ser det også ut til at Luque har begynt å funnet formen etter et bra innhopp mot Sunderland. Jeg håper virkelig at Luque får sjansen fra start mot WBA, sammen med Ameobi.

Jeg håper og tror på dette laget:

Given
Carr Moore Bramble Babayaro
Solano Dyer Faye N'Zogbia
Ameobi Luque

Det skal være et lag som er mer enn godt nok til å slå et mildt sagt dårlig WBA lag.

Tipper 3-0 til skjærene.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. April 2006, 23:00 »
hehe MortenM, en ting er hvertfall sikkert , du får oppleve en stemning som ingen annen plass har uansett hvem som spiller:) men seff er det jo kjedelig og gå glipp av spillere som taylor, parker, emre , shearer,owen(ikke for og gni det inn men):P lykke til hvertfall :)

jeg tror vi vinner ganske lett, mEN vi slepper inn et mål som vi alltid gjør.
luque er rask, men han er enda raskere i toppform, virker som han har lagt på seg en del siden han spilte for deportivo, eller bare fått mer muskler som gjør at han kan bli litt seinere!
lt;3 Newcastle <3