20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 225477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #1110 på: 25. Okt. 2011, 16:46 »
Det er uansett forskjell på å miste ballen på midtbanen og ruse inn i en spiller innenfor 16 meteren.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1111 på: 25. Okt. 2011, 16:53 »
Det er uansett forskjell på å miste ballen på midtbanen og ruse inn i en spiller innenfor 16 meteren.
Det er sant nå har Taylor gjort det to ganger på rad, men vi har fått mange livsfarlige kontringer imot på grunn av Tiote. Laget står høyt og er på vei fram der Tiote ofte skal ta en vending på tvers og motstanderen snapper ballen. Dette skjer for ofte med Tiote. 

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1112 på: 25. Okt. 2011, 16:55 »

Joda, det er klart. Nå vil riktignok Taylor oftere være i en posisjon der han kan gjøre avgjørende feil enn Tiote pga posisjon på banen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1113 på: 25. Okt. 2011, 16:59 »
Og han vil ofte være i de posisjonene på grunn av feil som er kommet på grunn av for eksempel unødvendige balltap på egen halvdel, som mot Tottenham. Uansett så er Taylor flinkt til å være oppe i disse duellene, og det ender mye oftere med en avgjørende blokkering eller takling, enn med en feil. Coloccini er sjelden opp i disse situasjonene i det hele tatt, men det er jo også på grunn av generell forskjell i spillestil og egenskaper.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1114 på: 25. Okt. 2011, 17:08 »
Det kommer ikke som noe sjokk at Inspector gjennomsøker Steven Taylor for den minste feil her inne. Det har du gjort så lenge du har vært inne her. Bruk hodet litt og se bak de situasjonene han har havnet i. Den mot Tottenham skal Cabaye ha 80% skylda for, som slår bort ballen. Men det nevner selvfølgelig ikke du... Håper ikke gidder å høre på de subjektive bajas-analysene dine.

:owned:
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1115 på: 25. Okt. 2011, 17:11 »
 :gp:

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1116 på: 25. Okt. 2011, 22:29 »
Takk, kø1. Takk :thumbu:

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1117 på: 26. Okt. 2011, 06:37 »
Steven Taylor har absolutt forbedringspotensiale i likhet med mange andre spillere i stallen. Jeg er enig at han kunne ha håndtert vanskelige situasjoner annerledes.

Når Cabaye mister ballen mot T'ham, som er en kardinalfeil, ønsker man ikke å se denne tabben følges opp av en ny tabbe. For det var det det var; to feil som ble meget kostbare. Ok, Cabaye driter seg ut og må ta store deler av skylden, men Taylor gjør vondt verre med sin inngripen. Og hva pokker driver han med mot QPR når han på komisk Taylor-vis er nære ved å putte ballen i eget nett? Og mot Wolves når han løper O'Hara ned innenfor sekstenmeteren? Det er helt naturlig å stille seg kritisk til slike hendelser og samtidig forlange bedre av en etterhvert rutinert midtstopper.

Blir egentlig veldig frustrert når jeg ser manglende forståelse av det som blir repetitive feil. Luker han bort disse og klarer å holde konsentrasjonen oppe, skal vi ikke se bort ifra at landslagsspill venter rundt hjørnet.

Han har en tendens til å bli litt heit i toppen som du skriver, Thomas, og det er da man skulle ønske vår midtstopper viste mer kløkt ut ifra de erfaringer han har tilegnet seg opp igjennom åra. La oss innse at han for øyeblikket ikke er noen John Terry, men han har fortsatt alle tiders mulighet til å bli en slik type. Spesielt med Colo som læremester.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1118 på: 26. Okt. 2011, 08:24 »
Mot QPR hadde han redning på streken. Kan ikke huske at han holdt på å score selvmål.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1119 på: 26. Okt. 2011, 08:55 »
Det kommer ikke som noe sjokk at Inspector gjennomsøker Steven Taylor for den minste feil her inne. Det har du gjort så lenge du har vært inne her. Bruk hodet litt og se bak de situasjonene han har havnet i. Den mot Tottenham skal Cabaye ha 80% skylda for, som slår bort ballen. Men det nevner selvfølgelig ikke du... Håper ikke gidder å høre på de subjektive bajas-analysene dine.

:owned:

Bare fordi han er tayls betyr ikke at han er fri fra kritikk. Jeg føler faktisk at det er du med flere som er subjektive i dette tilfellet.  Ja Cabaye skal ha en del av skylda for målet mot Tham, men det betyr likevel ikke at Tayls involvering var god. Adebayor spilte ballen alt for langt vekk.Derfor var det unødendig å gå inn slik Tayls gjorde. Om det var Ralyor eller Simpson som vartet om med slike involveringer så tror jeg flesteparten på dette forumet ville gått bananas, men siden det er Tayls er det ok? Måten han ruste inn i O'Hara mot Wolves var, enten du liker det eller ikke, barneskolefeil.  Dette er feil jeg forventer av Abeid eller Ferguson, men ikke av Taylor. Jeg forventer heller ikke at Tayls skal drive med ballwatching og dermed glemme Wigans eneste mann innenfor 16m, Diabe, som dermed fikk gå opp og heade upresset på mål rett før kampslutt. I ALLE disse tilfellene er det snakk om konsentrasjon, fotballforståelse og ha is i magen.

Samtidig elsker jeg Tayls oppofrende stil og han gjør også mye godt på banen. Men Coxie nevner (godt innlegg forøvrig), det er disse repetive slurvefeilene Tayls må fjerne. De kommer ca annenhver kamp, og det er faktisk ikke godt nok for en spiller med hans rutine. Det er kun marginer som gjør at vi ikke har blitt straffet hardere for dem. 

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1120 på: 29. Okt. 2011, 12:30 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1121 på: 29. Okt. 2011, 13:03 »
Syns likevel du inspector er for opphengt i kritikken din mot Tayls. Jeg føler du frikjenner andre for samme feil du slakter ham for, men mulig min oppfatning baseres like mye på historikk. Uansett feil at du fokuserer mer på potensiell skade ved en feil enn faktisk konsekvens.

Om Saylor glipper markeringen av Jay Bothroyd eller Rooney er samme feil men neppe samme konsekvens...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1122 på: 29. Okt. 2011, 13:40 »
Syns likevel du inspector er for opphengt i kritikken din mot Tayls. Jeg føler du frikjenner andre for samme feil du slakter ham for, men mulig min oppfatning baseres like mye på historikk. Uansett feil at du fokuserer mer på potensiell skade ved en feil enn faktisk konsekvens.

Om Saylor glipper markeringen av Jay Bothroyd eller Rooney er samme feil men neppe samme konsekvens...

Det er helt sant, og det er kanskje derfor vi alltid taper mot Manu. Men likevel så synes jeg det ikke er småfeil jeg her påpeker. Taylor avviker fra helt elementære forsvarsregler som til og med jeg klarer å praktisere når jeg spiller fotball: ikke takle en spiller innenfor 16m som er på vei vekk fra målet eller som står med ryggen til. Da er det nok med tett markering og presse spilleren utover.  Det samme kan sies om å glemme å markere den eneste motstanderen innefor 16m, som åpenbart var i hans sone.  Akkurat det samme kan sies om driblingene til Tiote innenfor 16m. Forskjellen er at Tiote, til tross for å være like gammel, ikke har samme PL-erfaring. Jeg forventer MER av Taylor rett og slett fordi han har så mye pl-erfaring at han burde visst bedre.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1123 på: 09. Nov. 2011, 19:43 »
http://www.footballfancast.com/2011/11/football-blogs/is-steven-taylor-more-deserving-of-the-nod

Her har vi i alle fall en som er begeistret for Taylos, og ikke så mye for John Terry.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1124 på: 09. Nov. 2011, 19:54 »
Sitat
There is no doubt in my mind whatsoever that Taylor deserves the England recognition that Terry is constantly provided with despite the issues with his performances and personal life. Clearly he is getting by on reputation alone which is utterly wrong and it?s no secret that he is one of Capello?s favoutes. It?s no secret that the Italian avoids travelling to the North East to watch games instead preferring to stay in and around London and the North West. It?s clear that Taylor is currently the better player and at 25-years of age has both the maturity and experience to hold his own on the international stage. Whatever happened to Capello picking players in form?

Syns det siste avsnittet oppsummerte mye. Vanskelig å være Newcastle-spiller og satse på England-kamper. James Milner kunne vel strengt tatt også fortjent en England-sjanse under Roeders ledelse - det skjedde dog ikke før han var solgt. På tross av alle farene med skader og lignende - jeg digger å se Newcastle-spillere på landslaget, og Steven Taylor fortjener en lusen treningskamp etter sesongen sålangt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida