20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223831 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Steven Taylor
« Svar #1095 på: 24. Okt. 2011, 19:44 »
Kan ikke si at jeg har savnet ustabile Williamson og udugelige Perch, så krysser fingrene for at Taylor er klar igjen. Vi er ekstremt avhengige av å ikke få skader på noen av de to foretrukne stopperne våre!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1096 på: 24. Okt. 2011, 19:49 »
Håper Williamson kommer tilbake så fort som overhode mulig jeg fordi vi trenger virkelig konkurranse på den posisjonen også. I en kamp som mot Stoke på mandag skulle jeg gjerne sett Willo i startoppstillingen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1097 på: 24. Okt. 2011, 19:50 »
Kan stemme at han er ute en uke eller to til da, tar jo litt tid å bli klar for kamp. Dette illustrerer jo greit hvor sårbare vi er i de bakre rekker. Tipper (håper) Taylor spiller jeg, i verste fall med maske.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1098 på: 25. Okt. 2011, 09:12 »
Kan ikke si at jeg har savnet ustabile Williamson og udugelige Perch, så krysser fingrene for at Taylor er klar igjen. Vi er ekstremt avhengige av å ikke få skader på noen av de to foretrukne stopperne våre!

Taylor er jo ustabil også, det er der problemet hans ligger. God innsats men sliter med konsentrasjonen. Han har gjort noen grove feil som vi kunne ha blitt straffet for:
* Wolves skulle hatt straffe for en situasjon som i utgangspunktet var ufarlig
* Straffa mot Tham. Adabayor fikk det han var ute etter ved å slå ballen ut til siden.
* Klønete avklaring mot Villa som satte Bent opp i en posisjon som han vanligvis skårer på.
* Grov markeringssvikt på Diabe mot Wigan. Diabe headet rett utenfor rett før kampslutt.

Utrolig nok ble vi bare straffet i en av disse fire situasjonene.Samtidig har han også avverget noen situasjoner med sin kamikazeinnstilling foran mål, og i tillegg er han jo farlig på offensive dødballer.Håper Tayls klarer å kvitte seg med disse konsentrasjonsglippene. Det vil ta spillet hans til et nytt nivå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1099 på: 25. Okt. 2011, 10:04 »
Håper Williamson kommer tilbake så fort som overhode mulig jeg fordi vi trenger virkelig konkurranse på den posisjonen også.

Heilt einig. Det er viktig med konkurranse og viss me skulle få ein skade eller treng å kvile ein stoppar so har me ein med kamptrening som kan komma inn å gjera ein god jobb.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1100 på: 25. Okt. 2011, 12:57 »
4 glipper for en stopper etter 9 serierunder er absolutt akseptabelt etter min mening. Får nok omtrent det samme om du analyserer Colo sine kamper. Og det er jo utvilsomt at Taylor er den (etter Krul  :P ) som redder klart flest baklengs. Synes han har hatt en kjempesesong hittil, noe som blir bekreftet av at han ligger i toppen, og er som regel øverst av våre, på de fleste børser og indekser.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1101 på: 25. Okt. 2011, 13:12 »
4 glipper for en stopper etter 9 serierunder er absolutt akseptabelt etter min mening. Får nok omtrent det samme om du analyserer Colo sine kamper. Og det er jo utvilsomt at Taylor er den (etter Krul  :P ) som redder klart flest baklengs. Synes han har hatt en kjempesesong hittil, noe som blir bekreftet av at han ligger i toppen, og er som regel øverst av våre, på de fleste børser og indekser.

Om det er akseptablet å ha potensielt matchavgjørende glipper i nesten annehver kamp, kan jo diskuteres. Og den optra-statistikken er høyst subjektiv, som tidligere diskutert.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1102 på: 25. Okt. 2011, 13:12 »
Hehe. Kan selvfølgelig gjøre slike analyser av alle spillerne våre. Kan jo starte med de stygge missene Tiote ofte kan ha i løpet av kamper helt unødvendig som gjerne kan bli særs farlige. Men har en bestemt seg for å henge seg opp i en spiller, så har man vel det :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1103 på: 25. Okt. 2011, 13:16 »
Hehe. Kan selvfølgelig gjøre slike analyser av alle spillerne våre. Kan jo starte med de stygge missene Tiote ofte kan ha i løpet av kamper helt unødvendig som gjerne kan bli særs farlige. Men har en bestemt seg for å henge seg opp i en spiller, så har man vel det :P

Hehe! Er klar over den glippen Tiote f.eks hadde mot Wovles ja. Og den var grov. Men konsentrasjonsproblemene til Tayls er jo allmenn kjent. Forskjellen er at Tiote gjør kanskje et par slike feil i løpet av en sesong (blackburn i fjor), mens Tayls har hatt en tendens til å gjøre det litt oftere, rett og slett fordi han blir litt "heit i toppen"

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1104 på: 25. Okt. 2011, 13:19 »
Om det er akseptablet å ha potensielt matchavgjørende glipper i nesten annehver kamp, kan jo diskuteres. Og den optra-statistikken er høyst subjektiv, som tidligere diskutert.

Da er det jammen meg fint at du er så objektiv!  :zzz:

Hvor mange situasjoner er det ikke i en kamp som er "potensielt matchavgjørende"? Du kan godt si at Taylor sørget for at vi ikke vant mot Tottenham, forutsatt at nøyaktig det samme hadde skjedd senere i kampen hvis ikke straffen hadde kommet. Men minst like avgjørende for den situasjonen var Cabayes håpløse ballmist. På samme måte kan du si at Coloccinis meget diskutable inngripen i duell mot Agbonlahor kostet oss to poeng på Villa Park. Og hvor mange poeng hadde vi fått med oss fra Loftus Road, eller fra Molineux om det ikke hadde vært for Taylor og hans håndballkeeper-skills?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1105 på: 25. Okt. 2011, 13:33 »
Torfinn: Forskjellen er grovhet i forseelsene. Colos feil var ikke så stor. Ja han kunne ha gjort bedre, dvs at han kunne forsøkt å stå på føttene, jamfør Claus Lundekvam. Samtidig var Anglabanglahor veldig heldig i og med at ballen spratt inn i foten til Colo og ramlet rett ned på foten til Anglabanglahor. Og ja jeg er enig at balltapet til Cabaye var ugunstig, men igjen, som mot Wolves,  kunne Tayls hatt litt mer is i magen: Adebayor spilte ballen for langt vekk fra seg, og ville ikke vært i stand til å ta den igjen før nærmere dødlinjen. Tayls skulle i begge disse situasjonene ha presset motstanderen utover.

Poenget mitt er at nesten alle  situasjonene var i utgangspunktet ufarlige (bortsett fra den med Adebayor hvor Cabaye må ta på seg delskylden)og  ville ikke  oppstått om Tayls hadde konsentrert seg litt mer. Men siden det utrolig nok ikke ble mål i mot, har folk en tendens til å overse disse feilene. Om de hadde gått inn, tror jeg nok pipa ville hatt en annen lyd-

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1106 på: 25. Okt. 2011, 14:38 »
Hvor grove feilene er mener jeg, i alle fall delvis, bestemmes utifra utfallet. Der har vi Taylors feilberegning av inngrepen mot Adebayor som førte til straffe - og Colos svake involvering mot Agbonlahor som endte i baklengs. 1-1. Jeg ser helst at du ikke trekker inn faktoren "flaks", som tross alt er en gigantisk del av spillet, og som ofte er helt misvisende når man skal evaluere spilleres prestasjoner. Skal vi ta en opptelling av hvor mange inngripener de forskjellige spillerne våre har hatt som DIREKTE har reddet baklengs også?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1107 på: 25. Okt. 2011, 15:15 »
Hehe! Er klar over den glippen Tiote f.eks hadde mot Wovles ja. Og den var grov. Men konsentrasjonsproblemene til Tayls er jo allmenn kjent. Forskjellen er at Tiote gjør kanskje et par slike feil i løpet av en sesong (blackburn i fjor), mens Tayls har hatt en tendens til å gjøre det litt oftere, rett og slett fordi han blir litt "heit i toppen"

Nå har vel Tiote ikke bare hatt den glippen i Wolves kampen, men i flere kamper også. Flere glipper i en og samme kamp også. Dette skjer faktisk veldig ofte med Tiote ikke bare Taylor.
« Siste redigering: 25. Okt. 2011, 15:36 av Thomas »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1108 på: 25. Okt. 2011, 15:34 »
Hvor grove feilene er mener jeg, i alle fall delvis, bestemmes utifra utfallet. Der har vi Taylors feilberegning av inngrepen mot Adebayor som førte til straffe - og Colos svake involvering mot Agbonlahor som endte i baklengs. 1-1. Jeg ser helst at du ikke trekker inn faktoren "flaks", som tross alt er en gigantisk del av spillet, og som ofte er helt misvisende når man skal evaluere spilleres prestasjoner. Skal vi ta en opptelling av hvor mange inngripener de forskjellige spillerne våre har hatt som DIREKTE har reddet baklengs også?

Helt feil: Alvorlighetsgraden vurderes aldri ut i fra utfall, men POTENSIELL SKADE. Man dribler aldri innenfor egen 16m, jamfør Tiote, fordi mister man ballen er sannsynligheten for mål i mot stor, jamfør Blackburn. Og når spilleren står på innenfor  16meteren men helt på kanten med ryggen mot mål skal man heller ikke takle, jamfør taylor. Dette er enkel logikk. Samme prinsippet anvendes også ifht idømmelsen av rødkort: Man unnlater ikke å gi rødt kort fordi det gikk bra med spilleren, til tross for en tofotstakling i knehøyde. Dommere gir rødt fordi skadepotensialet er stort om man treffer spilleren. Derfor fikk f.eks Drogba fortjent rødt kort i helga, og i samme logikk skulle kanskje Best også fått samme farge i kampen mot Wigan.
« Siste redigering: 25. Okt. 2011, 15:37 av Thomas »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1109 på: 25. Okt. 2011, 16:32 »

Nå har vel Tiote ikke bare hatt den glippen i Wolves kampen, men i flere kamper også. Flere glipper i en og samme kamp også. Dette skjer faktisk veldig ofte med Tiote ikke bare Taylor.

Helt sant. Tiote har altfor mange skumle ballmist på midtbanen. Dette forekommer spesielt i situasjoner der han bestemmer seg for å drible istedenfor å sentre sånn halvveis inn i bevegelsen.