20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #885 på: 01. Des. 2010, 12:20 »
Jeg tror også at Taylor kan få ut potensiale sitt denne sesongen. Husk at han ikke har hatt en skikkelig makker de siste 3-4 sesongene. Det er vanskelig å være limet i forsvaret når du er så ung.

Hadde jeg vært Taylor hadde jeg bedt om en 2års kontrakt med samme betingelser, Storspilt i 1,5 sesong og deretter bedt om en bedre kontakt. Merkelig at han tørr be om en bedre kontrakt når han har vært skadet så lenge, og ikke spilt seg til lønnsstigning. Men han har jo samme agent som Rooney. Denne agenten tjener nok penger hvis Taylor bytter klubb...
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 01. Des. 2010, 12:33 »
Skal huske på at Colo var en dårligere PL-stoppper enn Taylor sist gang vi var oppe i PL. Jeg vil gjerne se Taylor spille under et stabilt styre og med en stabil makker. Hadde vært spennende å sett Sol og Tayls få en rekke kamper nå fremover - for helt ærlig mener jeg at det er vårt potensielt beste stopperpar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 01. Des. 2010, 12:34 »
Sorry, men Taylor er ikke i nærheten når det gjelder ballbeherskelse. En av de store styrkene til Colo er at han er i stand til å spille ballen gjennom ledd, ut til back, kant, vinger, til midtbanen sentralt, selv når han er i pressede situasjoner. Det er viktig å ha en slik midtstopper. Dette gjør det mulig å spille seg ut av forvar i stedet for å pole den. Colos tabber i år har først og fremst kommet i løpsdueller, hvor han prøver å holde ballen i stedet for å gjøre det enkelt. Jeg vil ha Colo rett inn på laget igjen når han kommer tilbake, fordi han tilfører laget flere muligheter. Så kan resten av midstopperne kjempe om den siste plassen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #888 på: 01. Des. 2010, 12:40 »
Synes forøvrig det er rart at folk skal begynne å slakte stopperne Colo og Williamson. Etter arsenalkampen var alle i fyr og flamme og mente at de var kanongode. Nå plutselig etter 2 dårlige kamper skal de vrakes.. Colo har hatt to svake kamper, mot Blackburn, og mot Bolton. I den første kampen var absolutt hele laget ræva. Ellers har han vært sammen med Tiote, Carroll og Enrique vår klart beste mann. Vi må ikke glemme at i de siste kampene har nøkkelspillere som Barton og Tiote vært ute. Med den smale stallen vi har, vil det få store konsekvenser når våre beste spillere ikke er med. Guthrie har ikke vært i nærheten av å fylle Bartons sko. Og det sier seg selv at det å spille midstopper med Smith foran seg i en vanskelig bortekamp mot Bolton, gjør jobben litt vanskeligere, for å si det mildt.
« Siste redigering: 01. Des. 2010, 12:43 av InspectorC »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 01. Des. 2010, 12:56 »
Colo har helt klart imponert mest av våre midtstoppere. Williamsnon uttalte at Colo var den beste han hadde spilt med, og skrøt ham i skyene. Jeg sier ikke at Colo er dårlig. Colo sin lønn gjennspeiler vår tidligere løssnpolitikk. Det samme gjør Taylor sin lønn. Med de sentrale spillerne vi har nå med Tiote i spissen kan også Taylor utvikle seg. Tidligere har han ofte hatt Cacapa, Rozenhal, Boumsong m.fl. som makker, og Geremi o.l i Tioterollen.

Blir spennende å se om han godtar tilbudet som har kommet. Hvis ikke blir det nok salg i januar. Ser forøvrig at vi linkes til David Wheater fra boro. i likhet med Taylor går kontrakten hans ut i sommer. Det spekuleres i en pris på 2mp. Det hadde vært en bra erstatter for en rimelig penge, selv om jeg mener Taylor er bedre.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #890 på: 01. Des. 2010, 13:06 »
Ser ingen som slakter Colo her! Jeg har vært veldig imponert over Colo sålangt denne sesongen - men det må da også være lov å ha trua på våre andre stoppere. Før sesongen starta så jeg på kampen om stopperplassene som ekstremt åpen og jevn, og jeg ser fortsatt på den som det. Vi får se hvordan Sol og Tayls tar vare på disse kampene fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #891 på: 01. Des. 2010, 13:07 »
Synes forøvrig det er rart at folk skal begynne å slakte stopperne Colo og Williamson.

Det er ingen som slaktar Colo. Med rette. Men kvalitetsskilnaden mellom vår dårlegaste og vår beste midstoppar (altså blant Colo, Sol, Tayls og Willo) er relativt minimal, så di slakting av Taylor er i beste fall minst like urimeleg.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #892 på: 01. Des. 2010, 13:43 »
Enig med inspektøren om Coloccini, som har vært vår bestemann i forsvaret etter Enrique. Han har en stor spilleforstålse, ro og teknikk som man ikke ofte ser hos midtstoppere i PL. Det han sliter mest med er imidlertid farten og markeringen sin. Det siste der skal det være mulig å forbedre seg på.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #893 på: 01. Des. 2010, 14:05 »
Enig med inspektøren om Coloccini, som har vært vår bestemann i forsvaret etter Enrique. Han har en stor spilleforstålse, ro og teknikk som man ikke ofte ser hos midtstoppere i PL. Det han sliter mest med er imidlertid farten og markeringen sin. Det siste der skal det være mulig å forbedre seg på.

Tykkjer han ikkje sliter med farten eg, men med markering og det at han ofte gjer ting vanskeleg. Han er litt overlegen i spelestilen sin.

Taylor er ein midtstoppar med potensial som er god nok for Nufc per dags dato, men sjølvsagt til ei fornuftig løn.

« Siste redigering: 01. Des. 2010, 14:07 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #894 på: 01. Des. 2010, 14:31 »
Er markeringer han sliter mest med synes jeg også. I tillegg spiller han veldig marginalt. Men det gjør både Tiote og Enrique også. De to førstnevnte har jo blitt straffet for det de siste kampene. Men det må vi nesten tåle. Castle uten Colo, Enrique og Tiote er et vesentlig dprliger lag. Dessuten er det jo utrolig sexy fotball å se på når de får det itl. Blir nesten småkåt av å se de tre gutta der herje på banen når de har dagen.  Men gud så irriterende selvsagt når de feiler.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #895 på: 01. Des. 2010, 15:08 »
Hvorfor i all verden diskuterer vi Colo vs. Taylor?
Det er da vel ingen som har sagt at Taylor skal ta plassen fra Colo, eller at Colo er dårlig. Så hvorfor diskuterer vi disse to opp mot hverandre da?

Å ha tre jevngode stoppere, og en soleklar ener (Colo) mener jeg er svært så fornuftig. Det betyr at vi ikke blir VESENTLIG svekket om vi skulle miste vår beste midtstopper for en kortere periode, fordi vi har så solid backup. Heller det enn at vi har to brukbare stoppere og to svært ustabile ungdommer. Colo og Taylor kan trygt danne et godt par sammen. Det kan også Campbell og Taylor på samme måte som Colo og Willy.

Så hva er egentlig problemet?
Taylor og Colo har begge altfor høy lønn. Ja. Og så? Selger vi Taylor må vi ha inn en erstatter, ettersom Tamas Kadar ikke er klar for Premier League helt ennå. Og etter sesongen må vi sannsynligvis også erstatte Campbell. Er det ikke da bedre å forlenge med Taylor nå - selv om han har altfor høy lønn (dette kan vi heller justere senere) - og bare kjøpe én midtstopper til sommeren, og i større grad fokusere på andre posisjoner. I stedet for å slite for å få igjen særlig med penger for Taylor (som kan skrive kontrakt med andre klubber helt vederlagsfritt fra februar) i vintervinduet, og deretter skulle kjøpe to like gode mids
toppere til sommeren - når vi har stor bruk for å forsterke andre posisjoner også.

Jo flere spillere vi MÅ ha i ett vindu - jo vanskeligere er det å få inn det vi vil ha.
Jeg ønsker at vi gjør sommervinduet betraktelig enklere for oss selv, ved å beholde det vi allerede har, og ha færrest mulig prekære behov til sommeren. Det vanskeligste av alt er å være desperat i et overgangsvindu. Er det det vi vil? Å ikke få inn de spilerne vi ønsker, fordi selgende klubb vet vi er desperate, og dermed kan skru opp prisen så mye de ønsker.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #896 på: 01. Des. 2010, 16:25 »
Coloccini 28 år £80 000 i uka. Steven Taylor 24 år £45-50 000 i uka. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg foretrekker. Å betegne de tre av stopperne våre som jevne og Colo som en klar ener er etter min mening skivebom. Ja, han har vært god i de fleste av våre kamper i år, men minstenivået mot Bolton var skremmende svak. Dessuten har Williamson vært omtrent like god, i noen kamper til og med bedre enn Coloccini. Colo er også den klart svakeste av de tre i lufta defensivt. Ikke er han den raskeste av dem heller. Han er den klart beste teknisk med ball i beina, men langt så fantastisk som noen her vil ha det til. Jeg er helt enig med Kristoffer i at STaylor og Campbell er vårt potensielt beste stopperpar.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #897 på: 01. Des. 2010, 16:32 »
Coloccini 28 år £80 000 i uka. Steven Taylor 24 år £45-50 000 i uka. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg foretrekker. Å betegne de tre av stopperne våre som jevne og Colo som en klar ener er etter min mening skivebom. Ja, han har vært god i de fleste av våre kamper i år, men minstenivået mot Bolton var skremmende svak. Dessuten har Williamson vært omtrent like god, i noen kamper til og med bedre enn Coloccini. Colo er også den klart svakeste av de tre i lufta defensivt. Ikke er han den raskeste av dem heller. Han er den klart beste teknisk med ball i beina, men langt så fantastisk som noen her vil ha det til. Jeg er helt enig med Kristoffer i at STaylor og Campbell er vårt potensielt beste stopperpar.

Veldig enig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 01. Des. 2010, 16:35 »
Det er vanvittig hvor fort folk glemmer, er det fordi Taylor er en lokal spiller??

Høsten 2008, altså den sesongen vi rykket ned. Steven Taylor var en katastrofe den høsten, og hadde flust av kamper hvor han var direkte skyld i mål imot. Colo var også svak den sesongen, men pga Taylor sine gode form etter jul ble han på en måte tilgitt, mens Colo ble stående igjen som den "svakeste".

Denne sesongen har Colo vært fantastisk bortsett fra Bolton-kampen. Spillere må da for faen ha lov til å ha EN dårlig dag på jobben vel??

Colo er vår soleklare ener på stopperplass etter min mening! En god all-round stopper, som er smart, leser spillet godt, tøff i duellene og har en vanvittig teknikk. Jeg har selv nevnt det her på forumet at det kan være en tanke å bruke en annen stopper mot lag som Stoke og Blackburn hvor det er 90 minutter med hodedueller. Bortsett fra det, så er det tullete å mene noe annet enn at Colo ikke har hatt en fantastisk sesong sålangt.

For å avslutte med Taylor, han har aldri vært noe mer enn en average stopper i PL av den enkle grunn at han gjør mye rart og kan være dårlig taktisk. Han har potensiale, men det er snart på tide å få det ut! Hadde han stabilisert seg på sitt toppnivå, hadde han vært på landslaget.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #899 på: 01. Des. 2010, 17:04 »
Så hjertens enig Kyrre! Det er for meg en gåte hvordan Torfinn og Mats klarer å definere Taylor som en bedre midstopper enn Colo. Førstnevnte har som du nevner vært fraværende i 2 sesonger. Colo kom til en klubb i opprør,  uten å snakke språket og ikke vant til PL. Men han har nå vært fantastisk i 2 av 3 sesonger i Castle. Det er hele 2 sesonger flere enn Taylor som ALDRI har vært god i en hel sesong! Folk må også huske på at Tiote var ute mot Bolton. Med ham på banen får endelig castlestopperne en beskyttelse som midstopperene i Chelski, Pool, og Scum har hatt i årevis. Det er mye lettere for Terry å spille godt når han ble beskyttet av klassespillere ala Makelele. Og mot Blackburn var det hele laget som sugde lut, ikke bare Colo.

Synes som sagt det blir helt feil av enkelte som bytte ut et midstopperpar som har levert kjempebra bare pga 2 dårlige kamper.