20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #915 på: 02. Des. 2010, 14:49 »
Inspector, Om vi selger Taylor så er det ihvertfall viktig at vi får inn en ny midtstopper. Er krise om vi må stole på Kadar, eller dytte Simpson evt. Perch inn i midtforsvaret. Taylor er langtfra uerstattelig, men selges han så må vi ha inn en ny stopper.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #916 på: 02. Des. 2010, 16:36 »
Kristoffer: Jeg har også sagt at Colo er for høyt lønnet. Ut i fra prestasjoner skulle Colo hatt rundt 50 og Tayls 25-30. Det hadde vært en normal lønnspolitikk. I tillegg mener jeg vår dekning er mer prekær på spiss- enn på midtstopperplass. Vår situasjon er nå at vi har 4 midstoppere. Williamson og Colo er ikke skadeutsatt. Og vi har Campell i bakhånd. Derimot har vi ingen dekning for Carroll eller Shola. Sistnevnte er tvunget til å spille med skade fordi nivåforskjelleen mellom våre førstevalg og reservene er såpass stor. Hvis Carroll blir skadet over lengre tid kommer vi til å slite stort. Derfor blir det for meg en avveining/risikokalkulering. Vi kan  selge Tayls og ha fortsatt ha en god mistopper i dekning. Disse pengene kan da brukes til å delfinansiere en spiss. Men jeg er enig i at vi må få inn en ny stopper Kø. Derimot kan vi gjøre det til sommeren siden dekningen der er bedre enn på topp. Det ideelle for meg hadde vært å selge Tayls og fått inn både ett spisstalent og ett stoppertalent nå i juletider. Det vi sparer i lønn på Tayls kommer alene til å finansiere lønna til begge de talentene vi evnt henter inn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #917 på: 02. Des. 2010, 17:13 »
Du snakker som om det er verdens enkleste ting å få inn noen talenter på fornuftige penger. Slik er ikke nødvendigvis markedet - og samtidig veit vi at ene stopperen vår er eldgammel og ikke varer i mange årene. Vi trenger 4 stoppere i stallen, jeg vil ikke se Kadar i PL, som jeg mener rett og slett ikke holder det nivået. Den kontrakten Taylor eventuelt måtte ha fått på bordet fra ledelsen kommer til å være en fornuftig og rettferdig kontrakt basert på dagens lønnspolitikk, det er jeg helt sikker på. Så får vi et problem mindre frem til eventuelt Sol Campbell skal erstattes i sommer. Om Taylor skriver under på ny kontrakt nå i vinter får vi jo isåfall inn noe i transferfee om ha mot formodning skulle selges til sommeren også.
Vi har okei dekning i form av Løvenkrands, som fungerer som en grei backupspiller i PL, og i form av Nile Ranger som er et stort talent. Best er et ubeskrevet blad, og Nolan vil også kunne betegnes som en angrepsspiller. Og vi har jo til og med Xisco - som vi i langt større grad bør tenke på å få vekk fra klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #918 på: 02. Des. 2010, 17:34 »
Resonnementet ditt om spissplassen er en kraftig overvurdering, Kristoffer.

Løvenkrands er overhodet ikke en spiller som fungerer som et greit back-up i PL. Det han har vist i år er såå syltynt! Shola er en spiller som fungerer som et ok back-up i PL, men han spiller fast. Der har vi problemet. Leon Best får kanskje en ny sjanse i høst som han egentlig ikke fortjener, basert på det han gjorde i fjor. Ranger er et stort talent, men ideelt sett skulle han vært på lån.

Jeg vil likevel ikke ofre en stopper, for å hente en spiss. Vi må hente en spiss i januar uavhengig av hva som skjer med resten av stallen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #919 på: 02. Des. 2010, 17:50 »
Akkurat, dekningen vår på topp er skral. Vi bør egentlig hente inn en spiss uansett. Men hvis nå Taylor signerer, kan det faktisk være ugunstig på lang sikt. Bør vi virkelig ha en som sannsynligvis tjener 45- 50 000 på benken? For det kan være en realitet. Jeg mener slike beløp bør være reservert nøkkelspillere, og ikke en  spiller som potensielt kan bli god. Et salg av Taylor nå, pluss lønna vi sparer frem til sommeren frigjør brukbart med kapital som vi kan bruke på å kjøpe et talent ala Moses eller bedre på topp. For 3-4 mill kan vi velge blant de aller beste talentene i Wanker f.eks. Og med dagens nedangstider i fotball er det klubbene som har fordelen når de skal hente i spillere. Pengene blir ikke kastet etter spillere i så stor grad som før.

Dette blir ganske hypotetisk, men hvis det skulle oppstå skade på enten Taylor eller carroll, og dere fikk velge hvilke spiller som måtte bli skadet, så tror jeg samtlige her inne på forumet hadde valgt Taylor, hvilket reflketerer a)carroll er mye viktigere for Castle enn Taylor og b) dekiningen på topp er enda dårligere enn på midstopperplass. Derfor trenger vi en spiss bedre enn Shola i dette julevinduet. Og en slik spiss koster 3-4 mill, hvilket Taylor kan finansiere. Hvis Tayls signerer ny kontrakt, tror jeg faktisk vi ikke kommer til å hente noen i dette vinduet, så fremt vi ikke får en langtidsskade på Carroll før vinduet åpner.
« Siste redigering: 02. Des. 2010, 17:52 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #920 på: 02. Des. 2010, 18:42 »
Resonnementet ditt om spissplassen er en kraftig overvurdering, Kristoffer.

Løvenkrands er overhodet ikke en spiller som fungerer som et greit back-up i PL. Det han har vist i år er såå syltynt! Shola er en spiller som fungerer som et ok back-up i PL, men han spiller fast. Der har vi problemet. Leon Best får kanskje en ny sjanse i høst som han egentlig ikke fortjener, basert på det han gjorde i fjor. Ranger er et stort talent, men ideelt sett skulle han vært på lån.

Jeg vil likevel ikke ofre en stopper, for å hente en spiss. Vi må hente en spiss i januar uavhengig av hva som skjer med resten av stallen.

Okei - jeg innrømmer at jeg la godvilja til hva spissene angår. Løvenkrands holder selvfølgelig aldri noe nivå som tilsier at han skal starte spesielt mange kamper, og Ranger er selvfølgelig veldig uferdig. Men som nødbackup er det greit. Jeg har selvfølgelig også ytret ønske om bakromsspiss i januar ;)

Fortsatt - jeg mener det er uansvarlig å skal gjøre oss tynt besatt på stopperplass for å skulle hente inn spiss. Vi bør ha 4 stoppere som nå. Kadar mener jeg at ikke har noe i PL å gjøre - han må lånes ut til en nPC-klubb dersom han skal ha noen som helst fremtid i denne klubben. Et annet moment - vi får neppe noen store summer for Taylor dersom vi skulle ønske selge ham i januar. Det vil da nesten være mer lønnsomt å signere han på ny kontrakt og selge han til sommeren dersom han ikke skulle være en spiller i førsteelleveren. Jeg tror uansett at Taylor stiller ganske sterkt i den diskusjonen - Chris Hughton vet hva han driver med, og ville ikke ønsket Taylor så sterkt med videre dersom han ikke hadde planer om dette. Jeg mener fortsatt han står ganske likt med sine rivaler hva førstelagsplass gjelder.

I forhold til løsningen på spissproblemet har Hughton flere ganger påpekt at vi ikke skal verken selge eller handle i januar - håpet mitt ligger heller i et lån.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #921 på: 02. Des. 2010, 18:56 »
Er snakk om vi får 2 mill for ham, i tillegg kommer vi ca til å spare 1 mill pund i lønn. Ergo 3 mill å kjøpe en spiller for, nesten en hel Tiote.  Gary Hooper som nå spiller for Celtic scora hver 2. kamp i Wanker i snitt. Og nå har han scora 9 mål på like mange kamper. Celtic betalte 2.4 mill for ham. Så et Tayls salg gjør at vi kan velge fra ganske mange gode unge spillere i Wanker.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #922 på: 02. Des. 2010, 19:08 »
Er snakk om vi får 2 mill for ham, i tillegg kommer vi ca til å spare 1 mill pund i lønn. Ergo 3 mill å kjøpe en spiller for

Og denne spilleren skal spille uten lønn da eller ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #923 på: 02. Des. 2010, 19:11 »
Om du skal hente en spiss bedre enn Shola for den prisen skal du fortsatt slite. Skal huske på at Shola forrige sesong viste hvordan nivå han lå på i CCC. Sier ikke at det er umulig, men det er ikke slik at du alltid ender opp med en Tiote - det kan meget vel bli en Perch i stedet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #924 på: 02. Des. 2010, 19:14 »
Er snakk om vi får 2 mill for ham, i tillegg kommer vi ca til å spare 1 mill pund i lønn. Ergo 3 mill å kjøpe en spiller for

Og denne spilleren skal spille uten lønn da eller ?

Nei, han skal bare tjene en million pund mindre enn Taylor ;)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #925 på: 02. Des. 2010, 19:35 »
Jeg ser ikke noe grunn til å selge Taylor nå. Det er bare sunt å ha 3 NESTEN jevngode stoppere, siden Campbell kun holder ut sesongen...

Hvorfor ikke heller selge Alan Smith? En spiller som er MYE mer overlønnet enn nevnte Steven.

60 000 i uka, er det ikke det vi snakker? Selg han, og vi trenger ikke engang noen erstatter!
- Barton, Guthrie, Tiote, Nolan og Gosling utgjør flust av bredde...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #926 på: 02. Des. 2010, 19:41 »
Er helt enig i det. Er så mange vi heller kan kvitte oss med enn Taylor. Raylor, Perch, Best, Xisco, Løvenkrands og Smith kan heller dra før for min del. Virker nærmest som InspectorC har noe personlig imot Taylor.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #927 på: 02. Des. 2010, 19:58 »
Som jeg nevnte fire poster tidligere så er den tatt fra en Daily Mail-artikkel fra Februar.
Og ikke er det Daily Mail heller. Det er Daily Mirror.

Jeg har sagt tusen ganger at Taylor vil gå for maks to millioner, sannsynligvis vil han ikke bli solgt i det hele tatt i januar, fordi jeg tviler på at det er noen som er så desperate at de er villig til å betale 2 millioner for en spiller de kan få gratis til sommeren. Da skal de ha VELDIG store defensive problemer, og de skal ha godt med penger. Og de skal spille i Premier League. Nekter å tro at Taylor tar en tur ned en divisjon, når han kan tjene godt med penger i Newcastle. Han får garantert ikke særlig bedre betalt i noen annen klubb.

Det er ikke bare bare å selge en spiller hvis kontrakt går ut om 7 måneder, og kan signere vederlagsfritt om bare en måned. Og det er heller ikke bare bare å bestille en like god spiller til en pris på tre millioner pund. Og særlig ikke i januarvinduet.

Inspektøren får alt til å høres så fryktelig enkelt ut. Realitycheck: Å spille FM er ikke som å være manager IRL!

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #928 på: 02. Des. 2010, 20:40 »
Jeg ser ikke noe grunn til å selge Taylor nå. Det er bare sunt å ha 3 NESTEN jevngode stoppere, siden Campbell kun holder ut sesongen...

Hvorfor ikke heller selge Alan Smith? En spiller som er MYE mer overlønnet enn nevnte Steven.

60 000 i uka, er det ikke det vi snakker? Selg han, og vi trenger ikke engang noen erstatter!
- Barton, Guthrie, Tiote, Nolan og Gosling utgjør flust av bredde...
Spørsmålet er: Hvem vil ha Smith? Spesielt med tanke på den lønnen han sitter med i Newcastle. Vet ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten, men tipper han er rimelig happy med slik situasjonen er nå jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #929 på: 02. Des. 2010, 20:44 »
Smith har jo vært linka til diverse middelhavsfarere i PL. Men jeg tror han blir ut denne sesongen, ettersom vi tilsynelatende ikke har planer om noen salg eller kjøp i januar. Til sommeren bør han selges i likhet med Raylor, Løven og Xisco.