20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #435 på: 28. Sep. 2008, 11:36 »
Taylor med nye Bramble takter i går? Jeg har ikke sett målene men ut i fra de fleste rapportene jeg har lest virker det som om han var skyldig i minst et av målene.
Syns dessverre Taylor og Bramble er litt for like. Begge kan spille en god kamp (eller flere også) før de plutselig gjør de helt fatalie igjen. Når det er sagt så syns jeg Bramble gjør større\verre(?) tabber enn Taylor, men syns også Bramble's "maks-nivå" er bedre enn Taylors. Konklusjonen er altså at Taylor er litt mer stabil i prestasjonene, men også han har sine feil, men nå er han heldigvis fortsatt bare 22 år. Kanskje er Taylor faktisk blitt påvirket av Bramble. Nå skal jeg ikke prøve å gi Bramble skylda for at Taylor varierer i prestasjonene, men det er en kjent gjerning at vi mennesker lar oss påvirke av våre omgivelser. Og ettersom Taylor og Bramble har ugjort "Newcastle's heart of deffence" en rekke ganger ser jeg ikke bort ifra at Bramble har hatt en del inflytelse på Taylor.

Uansett har jo Mike Ashley og geni-gjengen hans klart å sette Newcastle i et lite helvete av en håpløs situasjon nå, og det er vel dermed neppe rette tidspunktet for å evaluere spillerstallen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 28. Sep. 2008, 11:55 »
Taylor med nye Bramble takter i går? Jeg har ikke sett målene men ut i fra de fleste rapportene jeg har lest virker det som om han var skyldig i minst et av målene.

Hvilket da?

Det første målet var jo Taylor sin mann som puttet, men han var jo i offside og Taylor gjør det riktige ved å ikke falle av å oppheve offsiden. Det er jo uten tvil linjemannen som skal markere for offside og IKKE Taylor.

Det andre målet vet jeg ikke hvem som var skyld i, men var uansett en bra avslutning av Santa Cruz.

Å sammenligne Bramble med Taylor synes jeg også blir for dumt! Bramble forlot klubben som 26 åring og hadde ikke klart å vise den progresjonen vi håpte han ville vise.
Om Taylor viser seg like ustabil i 4 nye sesonger vil han også ha fylt 26 år uten å vise tegn til progresjon, da er det på tide å tenke seg om.
Å begynne å kritisere Taylor for måten vi spiller på nå og slipper inn mål blir for dumt, jeg synes faktisk ikke vi kan kritisere noen spillere i det hele tatt slik ståa er i klubben pr dags dato.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #437 på: 28. Sep. 2008, 12:04 »
Er ikke ofte jeg er enig med Frode, men i denne diskusjonen er jeg helt enig. Taylor spilte meget bra under Keegan men har sammen med resten av laget kolapset totalt etter at Keegan stakk. Det er vel kun Owen og Given som har prestert på et godkjent nivå de siste kampene, likevel velger enkelte å finne EN syndebukk blant spillerne.
an sparker ikke Bobby Robson??

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 28. Sep. 2008, 12:17 »
Det er vel litt feil å si at man ser etter én syndebukk i dette tilfellet. Butt får så hatten passer (han gjør forsåvist alltid det enten han presterer eller ikke), Smith får så hatten passer om han ikke spiller, Geremi og N'Zogbia slaktes for dårlige dødballer og for i det hele tatt å prøve, mens Xisco allerede er dømt som dårligere enn Amøba som forsåvidt allerede er blitt slaktet, og Coloccini nevnes allerede i samme setning som floppen Boumsong. Det er bare tull at Taylor blir uthengt som syndebukk, men dette er nå engang en tråd om Taylor og da må det være lov å komme med meninger i den, selv om de mot formodning kan være negative. Jeg er nok heller mer enige med de som mener at Taylor slipper unna med mer enn de fleste nettop fordi han er en "local lad". Og da snakker jeg på bakgrunn av mer enn bare perioden etter at Keegan fikk sparken.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 28. Sep. 2008, 13:35 »
Som jeg har sagt tidligere er jeg ingen stor fan av Taylor. Noe jeg også har skrevet i poster et par år tilbake i tid.. Han har stort potensialet, men er desverre langt i fra stabil nok til å være vår faste midtstopper.

Og jeg deler samme oppfatning som Chickenman, Bramble gjør langt større/grovere og hyppigere tabber enn Taylor. Men allikevel er begge livsfarlig å ha bak i forsvar da konsentrasjonen glipper støtt og stadig.

Jeg har som sagt ikke sett målene fra i går, men dersom det stemmer at det var Taylor som igjen gjorde en tabbe bak der så vil ha være direkte ansvarlig for baklengsmål i 6 av de siste 8 kampene mener jeg å huske.

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #440 på: 28. Sep. 2008, 16:13 »
Jeg har alltid vært fan av Tayls, men han har på en måte ikke utviklet seg noe nevneverdig de siste årene. Han minner meg om en jeg spiller fotball med selv. Stor, sterk og robust, men dårlig og urent tilslag. Håper fansen har tillit til ham slik at han kan utvikle seg mer og bli mer stabil med ball.

Lauritz

• Gjest
« Svar #441 på: 28. Sep. 2008, 16:13 »
Steven Taylor, er etter min mening, ett soleklart førstevalg på stopperplass sammen med Colo. Taylor gir alt, men jeg kan være enig i at han gjør litt for mye tabber. Men, gutten er bare 22 år, og har ett enormt potensiale. Titus Bramble var en vandrende katastrofe, og er en spiller som gjør mange flere og større tabber enn det Taylor gjør.
Taylor spilte jo konge under KK, men har i det siste kanskje mistet litt av konsentrasjonen. Grunnen til at jeg ikke vil kritisere Taylor for mye, er hans enorme potensiale. Han må få tid til å utvikle seg, og til å føle seg trygg som stopper. Tror Coloccini kan bli en god partner, dersom begge får tid på seg..

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #442 på: 28. Sep. 2008, 17:29 »
Det hjelper ikke for stopperparet at den sentrale midtbanen blir liggende så lavt at stopperne like godt kunne gått i press istedenfor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 28. Sep. 2008, 20:14 »
Taylor er i verst tenkelig klubb med tanke på utvikling. Er ikke uten grunn at han har den posisjonen på U21-landslaget, og det er ikke uten grunn at alle managerene våre har sett potensialet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 29. Sep. 2008, 16:25 »
Taylor er i verst tenkelig klubb med tanke på utvikling. Er ikke uten grunn at han har den posisjonen på U21-landslaget, og det er ikke uten grunn at alle managerene våre har sett potensialet.

Nei da er jeg mer overrasket over at én etter én har sett dette potensialet i Sholadinho.... ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 29. Sep. 2008, 16:42 »

Nei da er jeg mer overrasket over at én etter én har sett dette potensialet i Sholadinho.... ;)

Også Ameobi har nok lidd litt under urolighetene og managerbyttene NUFC har hatt. Det er 4 år siden Souness tok over klubben, da var Ameobi 22 år. Siden Souness var manager leter vi nå etter vår 4. eller er det 5. manager på 4 år!?!? Klart det har MYE å si på utviklingen av unge spillere. Ameobi har også vist tidligere sesonger at han har hatt eller vært et talent.

Hver gang det kommer inn en ny manager i klubben tror jeg han så stresset og presset at dem heller prøver å kjøpe "sine egne spillere" og at derfor talentutviklingen i klubben har godt veldig trått. Fansen skriker jo etter ny manager etter kun noen mnd med middelmådige resultater, dette har nok sitt å si på at managerne foretrekker å "kjøpe navn" fremfor å ta sjansen på et talent. Dette tilfredstiller også fansen mer, ihvertfall på kort sikt. Alltid store forhåpninger da......  ;)

Uansett synes jeg at spillere som Taylor MÅ få sjansen til å vise at han stadig forbedrer seg og lærer av sine feil, og da trenger han spilletid. Det blir ihvertfall feil å hente inn en B eller C stjerne som IKKE er det fnugg bedre og er mye mer kortsiktig tenkt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #446 på: 30. Sep. 2008, 01:33 »
Vettuge poeng Frode.
Spesielt det med at vi ikke får frem talenter pga at managerne føler seg presset til å kjøpe spillere som kan gi manageren litt arbeidsro.
Toon Army er jo veldig kjent for å forvente ting kanskje litt for fort, noe som er litt synd.
Den søla vi er i nå, må vi vekk fra. Da kan det forsvares å kjøpe kortsiktig. Men hvis vi utvikler spillere som Taylor, er det mye billigere enn å kjøpe et nytt stopperpar annenhver sommer. Det er lite lønnsomt, og skaper lite kontinuitet.
Tar vi vare på talentene vi får gjennom akademiet, får vi kontinuitet og jeg vil tro det styrker økonomien i det lange løp.
Men det må jo selvfølgelig være en viss kvalitet på talenten :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 30. Sep. 2008, 20:00 »
Enig Anders28.
Klarer man å få frem egenproduserte talenter (samma hvor de kommer fra) så sparer klubben enormt mye penger i transfer, men også lønnsutgiftene vil mest sannsylig bli billigere. Det vi sparer på dette kan vi bruke på å kjøpe bedre spillere 1 eller 2 prisklasser opp.
De siste årene/sesongene har klubben kjøpt veldig mange i prisklassen £2 mill til £6 mill, det har selvfølgelig vært enkelte gode kjøp, men veldig mye "dritt" også. Med talenter som kommer opp fra akademiet i klubben vil vi slippe å kjøpe så mange og billigere B og C "stjerner", da kan vi heller punge ut litt mer "cash" for 1 eller 2 A stjerner hver sesong.
Altså, å kjøpe litt mindre kvantitet og heller satse på kvalitet. Unggutta utgjør jo til sist den kvantiteten stallen trenger.

F.eks. Hadde klubben tatt bedre vare på talentet til spillere som Ameobi, Chopra og Lomana LuaLua, så hadde vi kansje sluppet å kjøpe eller hente dyrt lønnende spillere som Smith, Viduka og Duff. Da kunne klubben heller hentet èn klassespiller i en posisjon vi virkelig trenger eller trengte er vel mer riktig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 30. Sep. 2008, 23:20 »
Gode poenger her, Frode.
Jeg håper for all del vi fortsetter storsatsingen på akademiet, og at vi fortsetter policyen med å kjøpe inn unge, lovende spillere til reservelaget, som vi forhåpentligvis kan gjøre til våre egne, og utvikle til fremtidige Newcastle-helter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #449 på: 01. Feb. 2009, 18:32 »
Nokon som er enige NO at Taylor er LANGT bedre som høgreback enn midstopper? Han elsker å angripe, synst han bør bli satsa på høgrebacken.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!