20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 224036 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #420 på: 25. Sep. 2008, 11:10 »
Hadde vi hatt Woody, hadde vi sett Tayls på sitt beste. Eller Campbell for den saks skyld.

Er ikke lett å spille i en senegalesisk forsvarsrekke, heller (sikter til i fjor), og i år har Colo, uten et jævla engelsk ord i ordboka, kommet inn.

Jeg ser den. Men du kan ikke si at Bramble heller spilte med gode spillere rundt seg.. Forsvarsrekken vår for 4-5 år siden er langt dårligere i form av kvalitet enn den vi har i dag, selvom de snakket samme språk.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #421 på: 25. Sep. 2008, 11:30 »
Bramble 105 kamper
Taylor 89

Så ikke voldsomme forskjellen i antall kamper, Taylor skal knote godt for å ta igjen tabbene til Bramble.
Ikke at jeg har tall på tabbene, så det er selvfølgelig utfra min synsing og mening og hukommelse :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 25. Sep. 2008, 11:32 »
Jo, du sjekket vel det på Wiki? Det gjorde jeg også, men mange av de kampene tipper jeg Taylor har kommet inn. Derfor blir det ikke helt riktig :)

Men jeg er enig, Taylor er en bedre spiller. Men likhetstrekkene er for store :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 25. Sep. 2008, 20:25 »
Likhetstrekkene mellom Tayls og Bramble er dessverre mange, ja.
Altfor mange.

Men Taylor er en bedre stopper. Taylor er i større grad i stand til å dominere en kamp. Han er i større grad i stand til å delvis kunne bære et forsvar på sine skuldre. Taylor ligner mye på John Terry og Tony Adams. Dessverre har han i Newcastle vært forhindret fra å gjøre de fremskrittene som han burde ha gjort siden debuten i 2003.

Hadde han spilt i en av toppklubbene, eventuelt Villa eller Everton, så hadde han garantert vært på et langt høyere nivå i dag. Jeg mener Taylor har et langt større potensiale enn det jeg kan huske å ha sett i Bramble da han var på omtrent samme alder.
Men hvis Taylor først gjør en tabbe, så kommer det som regel også flere. Og han er av og til litt vel nonchalant i spillestilen, noe som selvfølgelig koster ham dyrt.

Men når han virkelig er i slag, så er Taylor en særdeles god stopper, som også er en potensiell matchvinner foran motstanderens mål.
Dessverre ikke helt ulikt nevnte Bramble det heller.

Hva angår Coloccini, så har han ikke på noen måte dominert PL på sine fem første kamper. Men mot ManUtd gjorde han en god kamp, og viste hvorfor han spiller fast på Argentinas landslag. Mot Arsenal viste han svakhetstegn og etter den tid så har jo laget vært i fritt fall. I går hadde han én markeringsfeil, og en litt løs pasning til Taylor, men ellers hadde han svært lite å bryne seg på. Spurs var minst like håpløse foran mål som det vi var. Og med unntak av målene var det vel Owen og Duff som sto for kampens største målsjanser.
Totalt sett har Colo klart seg bra i starten av sin karriere i engelsk fotball. Og jeg tror ikke han skal bli noen Boumsong med det første.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #424 på: 25. Sep. 2008, 22:45 »
Men når han virkelig er i slag, så er Taylor en særdeles god stopper, som også er en potensiell matchvinner foran motstanderens mål.
Dessverre ikke helt ulikt nevnte Bramble det heller.

Er Bramble med sine 6 mål på 180 kamper å betegne for en potensiell matchvinner??    Ikke at Taylor har puttet så voldsomt mye mer da!
sunt pueri pueri puerilia tractant

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #425 på: 25. Sep. 2008, 22:46 »
Nå skal jeg passe meg for å utale meg om kampen i går, ettersom jeg ikke såg den, me Tayls er en typisk "hjertet utenpå drakta og hjernen glemt igjen hjemme" spiller. Han er glimrende når ting går etter planen, men når en uventet pasning eller finte kommer, er han ofte fintet ut.

Tayls må få litt mer is i hodet, men ellers tror jeg det retter seg med rutine

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 26. Sep. 2008, 00:26 »
Hadde vi hatt Woody, hadde vi sett Tayls på sitt beste. Eller Campbell for den saks skyld.

Er ikke lett å spille i en senegalesisk forsvarsrekke, heller (sikter til i fjor), og i år har Colo, uten et jævla engelsk ord i ordboka, kommet inn.

Enig der.
Tayls sitt hovedproblem er at han er for naiv i visse situasjoner, mister alle hemninger og peiser rett på. Men for pokker, det blir litt drøyt å påstå at han er like hawaiiaktig som Bramble, for der går da grenser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 27. Sep. 2008, 10:00 »
Hvis ikke Taylor presterer i år, så vet ikke jeg hvor gammel man skal bli for å slutte med ungkalvunnskyldningen...
« Siste redigering: 27. Sep. 2008, 11:18 av thomashaer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 27. Sep. 2008, 16:13 »
Taylor er 22 år.
Da er du fortsatt ung.

Du er ikke ferdig utlært som 18-åring.

Det er etter fylte 25 år du virkelig skal begynne å prestere stabilt på et høyt nivå.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 27. Sep. 2008, 17:06 »
John Terry var ikke verdens beste når han var i begynnelsen av 20 årene han heller. Men med tålmodighet, tillit og gode trenere har han vokst seg bort ifra junior feilene og blitt en av PL`s beste midtstoppere.

Jeg sier ikke at Taylor kommer til å bli like god, men at det er slike gutter som han klubben og ikke minst SUPPORTERNE må være tålmodige med. Det er jo MYE bedre å få frem unge spillere i klubben fremfor å kjøpe C og D stjerner opp i årene som viser seg å være skadeplagede og ubruklige.

Ungdommen er fremtiden, derfor MÅ de satses på!!!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 27. Sep. 2008, 17:08 »
Taylor er 22 år.
Da er du fortsatt ung.

Det er etter fylte 25 år du virkelig skal begynne å prestere stabilt på et høyt nivå.

Det er akkurat denne tankegangen som gjør at Norge står på stedet hvil i internasjonal fotball! En spiller er etter min mening ikke lenger ung og lovende lenger enn til 21 maks 22 år. Nå er Taylor i den fasen hvor han må begynne å prestere stabilt. Så det med alderen skal man ikke bruke som unnskyldning mener jeg, men situasjonen i NUFC er et helvette og det kan brukes til å forsvare ustabile prestasjoner.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 27. Sep. 2008, 17:11 »
Det er ganske soleklart at du som 22-åring skal være langt mer stabil enn som 18-åring. For all del.
Men spillere er forskjellige. Enkelte utvikler seg kjappere enn andre. Det er veldig viktig at man ikke bare tar små steg når man har nådd 22 år. Men jeg forventer ikke at de skal være feilfrie og like stabile i prestasjonene som en 28-åring. Og jeg synes ikke det er noen tåpelig tankegang.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 27. Sep. 2008, 18:47 »
Taylor er 22 år.
Da er du fortsatt ung.

Det er akkurat denne tankegangen som gjør at Norge står på stedet hvil i internasjonal fotball! En spiller er etter min mening ikke lenger ung og lovende lenger enn til 21 maks 22 år. Nå er Taylor i den fasen hvor han må begynne å prestere stabilt. Så det med alderen skal man ikke bruke som unnskyldning mener jeg, men situasjonen i NUFC er et helvette og det kan brukes til å forsvare ustabile prestasjoner.

For det første så er det ikke landslagets oppgave å lære opp unge spillere. Landslaget/landslagsjefen skal plukke ut de han mener til enhver tid er best.
For det andre må jeg spørre deg om du mener at Taylor bør som Ameobi, komme seg på hodet og ræva ut av denne klubben?

Taylor er jo fremdeles på det engelske U21 landslaget, så jeg vil fremdeles si at han er ung og har en lang fotball fremtid foran seg.

Jeg vil også si at å skylde på spillerne i denne turbulente tiden da vi verken har manager og veldig begrensede med trenere i klubben synes jeg blir helt feil, ihvertfall når det er snakk om forholdsvis unge spillere som ikke er de som skal dra lasset i disse tunge tidene.
Jeg både tror og regner med at med litt mer stabilitet i klubben vil også progresjonen spesielt hos de yngre spillerne bli betydlig større, også de eldre og mer rutinerte herrene vil nyte godt av det.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 27. Sep. 2008, 19:33 »
Var det bare tilfeldg at Taylor spela som ei klippe før ashley føkka det til ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 28. Sep. 2008, 10:50 »
Taylor med nye Bramble takter i går? Jeg har ikke sett målene men ut i fra de fleste rapportene jeg har lest virker det som om han var skyldig i minst et av målene.