Kom hjem fra Newcastle i går etter å ha sett 2 kamper med 6p og 7-2 som resultat. Satt på rad 9 midt bak ene målet på Stadium of Shite - midt i supporterskaren fra Newcastle. (Morsomt innslag: Newcastlefansen hadde klistret klistremerker med "SHITE" i rette fargen over "Light" på nesten alle trafikkskiltene inn mot Sunderland...)
Må nok si at denne opplevelsen kommer svært høyt på listen over fotballøyeblikk i mitt liv.
Virker nok rart at dette innlegget kommer fra en Arsenal-supporter, men dere som kjenner meg, vet at jeg støtter NUFC i 36 av 38 kamper i sesongen - unntaket blir jo nettopp i de to oppgjørene mellom AFC og NUFC :lol: Sånn går det når man er gift med ei NUFC-jente!
Jeg og Beate troppet opp utenfor St.James' kl 1200 for å være med 70 busser til mackem-land. Hadde politieskorte hele veien.
På bussen fikk vi utdelt A4-ark med påskriften "Murray IN". (Disse holdt alle NUFC'ere opp for å håne mackems inne på stadion.)
Vel inne på stadion var det stor stemning, og sanger som "We'll meet again...", "You're the worst team in history", "You're even worse than the last time" og "You're going down with the river" ga gjenlyd på stadion.
Førsteomgang er bare å forbigå i stillhet. For en enorm nedtur etter Wigankampen!
Over til andre omgang. Six minutes of magic. En helt sinnsyk opplevelse.
Jeg sa til Beate i pausen at Chopra kommer inn og scorer 2. Ble bare med ett, men at Rocky snart bør starte foran Ameobi er jeg sikker på etter å ha sett hvordan innhoppene hans bidro til å snu både Wigan og S'land-kampene. Og ingen av oss kan vel fatte hvor mye det betyr for en local-lad som Chopra å score sitt første PL-mål for NUFC mot sine egne supportere i dette lokaloppgjøret. Feiringen hans ga iallefall et innblikk i det....
Helt av tok det da Shearer banket inn straffen. Trist om det var hans siste bidrag til fotballen (som spiller anyway...), men litt av en måte å avslutte karrieren sin på.
Og jeg følte virkelig med Luque (som jeg har forsvart tidligere her inne) da han scorte, og sto foran fansen og takket dem for hyllesten. Han har nok ikke hatt det lett, og hvor mye det målet betyr for ham, sto skrevet med store bokstaver i ansiktet hans.
Nei, folkens, dere skulle vært der!
La oss håpe dere klarer å snike dere opp på UEFA-plass!
Målene:
http://latestgoals.net/detail.php?id=1640&league=23