Gratulerer mine kjære medfans med en meget velsmakende borteseier mot Sun-HAHAHA-der-HAHA-lan-HAHAHAHA-d! Nå slipper vi iallfall med skrekken om å bli eneste tapende lag på Stadium O'Light i år.
Men for å være helt ærlig satt jeg med frykten for det verste en lang stund. Skal ikke sies annet en at vi var dårlige i første omgangen og at Sunderland faktisk NESTEN fortjente den ledelsen de hadde! Noen her ville gi Bramble skylden for scoringen. Jeg er i midlertid uenig. Vi mister ballen lengre fremme og kommer på etterskudd som en følge av flere feil. De forplanter seg nærmest bakover, og til sjuende og sist setter Sunderland ballen i mål. Moore er på etterskudd og Faye også. Hadde imidlertid Babayaro (FØRST) og Bramble deretter ryddet opp, hadde ikke Moore eller Faye havnet i den vanskelige situasjonen. Den som først av alt mistet ballen var vel N'Zogbia.
Problemet for oss ligger nok sentralt på midten hvor verken Faye eller Clark er gode nok, men opptrer kun som nødløsninger. Som en ivrig forsvarer av Babayaro må også jeg innrømme at han var vel rusten idag. Men, dette var det negative kapitlet om dagens kamp fra min side, og nå setter jeg strek for det.
Det positive begynner med en innrømmelse om at vi ikke spilte noen stor kamp, men alikevel en viktig seier, vi må kunne vinne denne typen kamper skal vi ha muligheten til å spille i Europa neste år.
Syns Moore gjorde en bra innsats idag, og kanskje var vår bestemann. Chopra ble redningsmannen som kom inn og snudde kampen for oss. Uten det byttet vet jeg ikke hvordan det ville gått. Dyer er antagelig bedre, men Chopra er vel mer typen goalgetter som er på riktig sted til riktig tid med den ene lille avgjørende touchen. Dyer er en litt annen type, antagelig bedre, men jeg tviler på om han hadde vert der og satt den...
Fra 1-1 og opptil 3-1 fører vi kampen, resten lar vi Sunderland gjøre "det de gjør". Noe som aldri blir veldig farlig! Fornøyd med N'Zogbia i andre omgang som slet litt i første. Var vel han som ble tatt da Shearer sikkert satte straffen også? Og som om ikke det var nok sørget N'Zogbia selv for 3-1 med en fantastisk scoring. Han blir verdifull i fremtiden. Veldig bra at Luque fikk komme inn og at han attpåtil la på til 4-1 på slutten. Veldig hyggelig å se ham løpe bort til Newcastle fansen. Håper dette kan være begynnelsen på en storhetstid for Luque i Newcastle. En tid som starter mot slutten av denne sessongen og bare fortsetter neste sessong. Spennende blir det iallfall.
Har også vært innom å sett på tabellen og nå er vi faktisk oppe på en 7 plass, med 3 poeng opp til Blackburn. Senere i kveld tar WBA imot Bolton, og dette blir en viktig kamp for oss. Bolton er bare 2 fattige poeng bak oss, og 2 kamper mindere spilt, iallfall frem til de har spilt mot WBA i kveld. Sistnevnte er i desperat poengnød i bunnstriden og KAN klare seg og derfor skal undertegnede være WBA fan senere i kveld. Dette blir en spennende sessonginnspurt, lykke til folkens!