Jeg blir direkte provosert over at Alan Shearer får så mye pepper som han gjør.
Alan Shearer er vår kaptein, og det er en stor selvfølge!
Han jobber og sliter i dag, og er soleklart bedre enn Ameobi, selv om det er Shola som kommer til sjansene. Det er egentlig ren tilfeldighet som gjør det, men alle skal være klar over følgende:
Ja, jeg er tilhenger av Ameobi, men Alan Shearer hadde GARANTERT scoret to mål på de tre-fire sjansene Ameobi fikk i dag. Og det hjelper ikke Shearer at Solano blir ofret når Dyer skal inn. Dyer går inn som spiss. Hvorfor tar vi da ut høyrevingen vår?
Hvorfor ikke ta ut den spissen som gang på gang har hindret oss i å komme til gode sjanser, og som flere ganger ga Charlton overgangsmuligheter? Den mannen heter Shola Ameobi, og har en KATASTROFAL førstetouch, som hvis motstanderen er nære nok, kan åpne for enorme kontringssjanser. Som Charlton i dag visste å benytte seg av.
Alan Shearer fungerte som targetman, og gjorde sine saker bra. Han kjemper til seg ballen. Gir den til en medspiller, som veldig ofte mistet den i neste trekk. Det er det ikke Shearer som skal ha skylda for. Shearer jobber og sliter hele forbanna tida. Han kjefter og smeller og forventer mer av sine medspillere.
Ja, Shearer er dårligere enn han en gang var. Det er helt riktig. Og alle vet at han aldri har vært en del av klubbens fremtidsplaner (derimot en del av Souness' fremtidsplaner. Merkelig nok), og det er ingenting å kritisere ham for. Jeg er veldig glad for at Shearer tok en sesong til. Hva skulle vi da ellers ha gjort i år? Det er vel ingen som er gale nok til å tro at vi hadde hatt en erstatter til Alan Shearer som herjet angrepet vårt nå, er det vel?
Vi kjøpte Owen og Luque i sommer. Planen var at Owen skulle spille sammen med Shearer, og i de få kampene de har fått spille sammen, så har vel begge scoret mål i flertallet av dem, såvidt jeg greier å huske. De to gjør hverandre bedre.
Alan Shearer sammen med Shola Ameobi har aldri fungert i år, og fungerer ikke nå heller. Ameobi har ikke hatt ønsket utvikling siden Robsons to siste sesonger, hvor han egentlig var ganske god, og bør forbedre seg KRAFTIG til neste sesong. Om den nye manageren lar ham fortsette. Jeg vil i alle fall garantere at hvis vi får inn en ordentlig manager neste sesong, så er ikke Shola Ameobi førstevalg.
Så over til resten av kampen.
Peter Ramage kan ikke få lov å spille neste kamp. Han er et nervevrak, og har ikke den mentale styrken til å bare tusle ufortrødent videre, og gjøre jobben sin som vanlig. Han er sterkt preget av tabbene mot manu og liverpool. Det førte til en generaltabbe mot chelsea, og det førte til en enda større generaltabbe i dag. Jeg synes direkte synd på Moore, som forgjeves prøvde å få tak i ballen Ramage hadde sparket i beina på en charlton-spiller, og som endte opp med å forårsake straffespark.
Moore lider riktignok litt av å ha en så nervøs partner som Boumsong, som gjør så mange elementære feil at jeg blir mørkredd. Boumsong taper i lufta, mister ballen enkelt, slår feilpasninger, plasserer seg feil og glemmer å markere motspillere.
Moore prøver så godt han kan, men det er særdeles vanskelig når han har så dårlige folk rundt seg.
Stephen Carr er en FRYD å ha tilbake. Han er en meget god høyreback, og jeg synes han gjorde en, etter forholdene, god kamp.
Emre misser på vår største sjanse i kampen i dag. Hvordan han greier det, er en gåte. Jeg må dessverre blame Emre for at vi ikke scorer to mål i første omgang. Han har kampens største sjanse, og bommer TOTALT! Shay Given hadde satt den i mål!
Ellers prøver jo Emre å nå medspillerne med gode gjennombruddspasninger, men Charlton forsvarer seg veldig høyt, og vinner svært ofte ballen når Emre prøver å vise frem pasningsfoten. Vi har INGEN til å ta imot krempasningene til Emre (Owen! Skynd deg!).
Dødballene hans er katastrofalt dårlige. Hvorfor tok vi ut Solano?
Han slår alltid mye bedre dødballer enn Emre.
Bowyer løper, men får ikke ballen da Shola skal drible i to timer først.
Dyer løper og finter, og prøver seg. Utfordrer offsidefella, og blir dessverre tidvis feilaktig avblåst av dommeren.
N'Zogbia kommer inn mot slutten av andre omgang, men greier aldri å markere seg.
Og hva angår Scott Parker! FANTASTISK mål. En meget god kandidat til årets mål!