20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tanker for sommeren  (Lest 7383 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Knoll

• Gjest
Tanker for sommeren
« på: 22. Mars 2006, 23:48 »
Newcastle har akkurat gjennomført en brukbar kamp men desverre endte det med tap og exit FA cup. Det var både positive og negative ting fra den kampen. I løpet av kampen tenkte jeg en del på hva som bør gjøres og hva nytt vi trenger og hva vi bør kvitte oss med.

Keeper: Given, Harper. Her trengs det ingen forandringer.

Forsvar: Carr, Ramge, Bramble, Taylor, Boumsong, More, Elliot, Babayaro.
Her mener jeg det trengs litt forandringer. Vi trenger en stabil god stopper, helst med litt rutine til å spille sammen med Taylor. Muligens har allerede er i klubben (Bramble, Boum) men jeg har mine tvil. På venstrebacken bør vi forsterke med en ny som kan gå rett inn i startelveren.
Forslag til endring:
Ut: Boumsong 40 - 50 mill
               Elliot - 10 mill
Inn: Bridge eller Baines 60-70 mill
                 Woodgate - bytte med Luque

Midtbane: Solano, Milner, Parker, Dyer, Zogbia, Luque, Bowyer, Emre, Faye.                                  
Etter dagens kamp mener jeg faktisk at Emre ikke er god nok for startelveren til et skadefritt Newcastle. Dyer er etter min mening en del hakk bedre både sentralt og på ving. Milner mener jeg vi bør beholde. Bowyer gir alt, men har høy lønn og er ikke like god som han en gang var. Emre vil jeg gjerne beholde, men han er ikke god nok for start 11 og vil neppe sitt på benken her. Luque er jeg sikker på går.
Forslag til endring:
Ut:  Emre - 60 mill
                Luque - bytte mot Woody
                Bowyer- 25 mill
                Faye - 10 mill
Inn: Defensivt anker (Doffen eller Toure) 30 mill
                 Offensiv midtbane: Kevin Nolan - 100 mill

Angrep: Shearer legger opp, og han MÅ erstattes best mulig. Owen må vi gjøre alt for å beholde og jeg mener også vi bør beholde Ameobi. Inn bør det komme en klassespiss, samt en hurtig reserve.
Forslag til endring:
Ut: Shearer - gratis
               Chopra - 10 mill
Inn: Kuyt, Nistelrooy, Gudjohnsen, Yakubu, Bent, flere forslag? - 100 - 140 mill. Lua Lua - 20 mill

Innkjøpene ville da kostet ca: 310- 360 mill kroner.
Salg vil gi ca: 150 mill.
Totalt vil vi da gå ut med ca 200 i minus, noe som en ny manager garantert kommer til å få. O`Neill skulle jo få 30 mill £ noe som er ca 350 mill kroner. Så vi kan kjøpe dyrere enn det  jeg har lagt fram.

Troppen blir da: Given, Harper
Carr, Ramage, Taylor, Woody, Bridge/Baines, Babayaro, More, Bramble.
Solano, Milner, Parker, Dyer, Nolan, Doffen/Toure, Zogbia
Owen, Ameobi, Lua Lua, Kuyt/Nistelrooy/Gudjohnsen/Yakubu/Bent

Kanskje vi bør ha en ny venstreving (Downing) i tillegg slik jeg ser det nå. Chelsea kommer jo til å selge noen i sommer garantert. Med en god manager bør vi da kjempe om CL plass med denne troppen. Fikk ikke tid til å sette opp laget no. Kommentarer?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #1 på: 23. Mars 2006, 00:04 »
Skulle likt å sett den manageren som går til styreformannen og ber om 10 mill for å kjøpe Robbie Elliott :D

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #2 på: 23. Mars 2006, 00:28 »
Hva med han her?

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article591366.ece

Kunne gjerne holdt koken i 2år til. sikkert ikke så dyr heller.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #3 på: 23. Mars 2006, 14:35 »
Både Elliott og Chopra er kontraktsløse i sommer og vi får følgelig ingen penger for dem da.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #4 på: 23. Mars 2006, 16:56 »
Nei nei og atter nei....Ikke Del Piero, orker ikke enda en fallen stjerne som sliter med tempoforandringene i PL. Han er fortsatt god, men har liten tro på han i Newcastle !

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tanker for sommeren
« Svar #5 på: 23. Mars 2006, 19:25 »
Hadde Del Piero kommet hadde Lassegutten blitt G L A D  :D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

DanMan

• Gjest
Tanker for sommeren
« Svar #6 på: 24. Mars 2006, 09:34 »
Sitat fra: "Chrisnr.9"
Nei nei og atter nei....Ikke Del Piero, orker ikke enda en fallen stjerne som sliter med tempoforandringene i PL. Han er fortsatt god, men har liten tro på han i Newcastle !

Helt enig.

Og seriøst, SELGE Emre??? EMRE?

Og hvorfor hente inn et midtbaneanker som garantert vil kreve mer spilletid enn Faye, for så å selge Faye? La gå, Faye er ikke verens beste, men han duger vitterlig som stallfyll, og gjør seg ikke bort i de kampene han får spille (som åpenbart ikke blir under Roeder).

Og 100 mill for Kevin Nolan?

Hadde derimot vært ypperlig med en retur for både Lua-Lua og Woodgate!  :D

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #7 på: 24. Mars 2006, 15:10 »
Piero kan også brukes som spiss.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #8 på: 24. Mars 2006, 15:18 »
Kevin Nolan er nesten verd 100 mill. Han er i allefall god...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #9 på: 25. Mars 2006, 14:08 »
EMRE? Ja, har du kontroll på hvor mange pils du har drukket eller? he he. Han er perfekt for oss!
Who else...... Alan Shearer

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Tanker for sommeren
« Svar #10 på: 25. Mars 2006, 15:48 »
Chopra og Emre håper jeg blir. Van Nistelrooy og Bridge må vi storsatse på til sommeren!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tanker for sommeren
« Svar #11 på: 25. Mars 2006, 16:08 »
IKKE Van Nistelrooy. ALDRI!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #12 på: 25. Mars 2006, 16:18 »
TORRES...hvis han blir en luque flopp har han mange år til å bli vandt til englands spillestil

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #13 på: 25. Mars 2006, 20:53 »
Dyer advarsel til newcastle stjerner..
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1109926,00.html

Dyer sier ting som: vi har fortsatt mye å spille for. Kandidatene for jobben som manager følger nokk med på spillernes prestasjoner, og enkelte spiller kansje for å få fortsette i newcastle

Fin holdning, og samtidig setter han press på lagkameratene.
Jeg liker det=)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #14 på: 25. Mars 2006, 23:15 »
Det er sjelden jeg har hørt Dyer så klok og full av visdomsord som dette året. Noen som har noen gode forklaringer på akkurat det?

Jeg er forøvrig helt enig med Dyer. Det er mye å spille for, og enkelte spiller helt klart for sin fremtid på St. James' Park.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon