Newcastle har akkurat gjennomført en brukbar kamp men desverre endte det med tap og exit FA cup. Det var både positive og negative ting fra den kampen. I løpet av kampen tenkte jeg en del på hva som bør gjøres og hva nytt vi trenger og hva vi bør kvitte oss med.
Keeper: Given, Harper. Her trengs det ingen forandringer.
Forsvar: Carr, Ramge, Bramble, Taylor, Boumsong, More, Elliot, Babayaro.
Her mener jeg det trengs litt forandringer. Vi trenger en stabil god stopper, helst med litt rutine til å spille sammen med Taylor. Muligens har allerede er i klubben (Bramble, Boum) men jeg har mine tvil. På venstrebacken bør vi forsterke med en ny som kan gå rett inn i startelveren.
Forslag til endring:
Ut: Boumsong 40 - 50 mill
Elliot - 10 mill
Inn: Bridge eller Baines 60-70 mill
Woodgate - bytte med Luque
Midtbane: Solano, Milner, Parker, Dyer, Zogbia, Luque, Bowyer, Emre, Faye.
Etter dagens kamp mener jeg faktisk at Emre ikke er god nok for startelveren til et skadefritt Newcastle. Dyer er etter min mening en del hakk bedre både sentralt og på ving. Milner mener jeg vi bør beholde. Bowyer gir alt, men har høy lønn og er ikke like god som han en gang var. Emre vil jeg gjerne beholde, men han er ikke god nok for start 11 og vil neppe sitt på benken her. Luque er jeg sikker på går.
Forslag til endring:
Ut: Emre - 60 mill
Luque - bytte mot Woody
Bowyer- 25 mill
Faye - 10 mill
Inn: Defensivt anker (Doffen eller Toure) 30 mill
Offensiv midtbane: Kevin Nolan - 100 mill
Angrep: Shearer legger opp, og han MÅ erstattes best mulig. Owen må vi gjøre alt for å beholde og jeg mener også vi bør beholde Ameobi. Inn bør det komme en klassespiss, samt en hurtig reserve.
Forslag til endring:
Ut: Shearer - gratis
Chopra - 10 mill
Inn: Kuyt, Nistelrooy, Gudjohnsen, Yakubu, Bent, flere forslag? - 100 - 140 mill. Lua Lua - 20 mill
Innkjøpene ville da kostet ca: 310- 360 mill kroner.
Salg vil gi ca: 150 mill.
Totalt vil vi da gå ut med ca 200 i minus, noe som en ny manager garantert kommer til å få. O`Neill skulle jo få 30 mill £ noe som er ca 350 mill kroner. Så vi kan kjøpe dyrere enn det jeg har lagt fram.
Troppen blir da: Given, Harper
Carr, Ramage, Taylor, Woody, Bridge/Baines, Babayaro, More, Bramble.
Solano, Milner, Parker, Dyer, Nolan, Doffen/Toure, Zogbia
Owen, Ameobi, Lua Lua, Kuyt/Nistelrooy/Gudjohnsen/Yakubu/Bent
Kanskje vi bør ha en ny venstreving (Downing) i tillegg slik jeg ser det nå. Chelsea kommer jo til å selge noen i sommer garantert. Med en god manager bør vi da kjempe om CL plass med denne troppen. Fikk ikke tid til å sette opp laget no. Kommentarer?