20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle i oppløsning?  (Lest 4758 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #15 på: 20. Mars 2006, 14:34 »
men jeg tror neppe en god spiss vil komme til Newcastle for å være supersub.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #16 på: 20. Mars 2006, 14:36 »
Selvfølgelig ikke. Men det går ann å ha rotasjonssystem.. Det hadde fungert utmerket med Owen, Torres og Bent som spisser feks. Vi er nødt til å ha konkurranse på alle plasser..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #17 på: 20. Mars 2006, 15:50 »
Jeg mener et rotasjonssystem på topp kan være, om ikke skadelig, så ihvertfall uheldig. Vi ser på Liverpool, som stadig bytter angrepsduo, at de sliter med å få spillerne til å fungere sammen, og dermed blir også målsjansene og målene færre.

Crouch og Cisse kunne sikkert vært et bra spisspar, om de hadde fått spilt sammen regelmessig, slik at de hadde kjent hverandres spillemønster. Det hadde nok også gjort det enklere for de andre spillerne, som skal mate spissene med baller.

Dette kan selvsagt ha noe med å gjøre at jeg som trønder og RBK-supporter er født og oppvokst med ordet samhandling. Men på tross av at det stammer fra Nils Arne Eggen og norsk fotball, har det noe for seg, også internasjonalt.

Morientes-Cissé kunne sikkert også blitt et bra spisspar, om de hadde fått spilt sammen noenlunde regelmessig. Hvis de bare spiller sammen en gang i halvåret, uansett om det er trening eller kamp, så vil de aldri fungere som et PAR. Man får bare nytten av enkeltspillernes ferdigheter, ikke summen av flere spilleres ferdigheter. Av Nils Arne Eggen kalt komplimentære ferdigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #18 på: 20. Mars 2006, 16:02 »
Sitat fra: "kesse"
Selvfølgelig ikke. Men det går ann å ha rotasjonssystem.. Det hadde fungert utmerket med Owen, Torres og Bent som spisser feks. Vi er nødt til å ha konkurranse på alle plasser..
For det første då er det ingen billige spisser du nevner, for det andre så hadde INGEN av de spissen tillatt å bli satt på benken

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #19 på: 20. Mars 2006, 16:49 »
Jeg er faktisk enig med Joakim her, et rotasjonssystem har mange negative sider. Ser man på Manu for eksempel så har de til nylig spilt nesten konsikvent med Rooney-Ruud, og de har vært farlig gode. Vi har ikke råd til å ha 4 toppspisser i stallen, men to burde vi helt klart ha. LuaLua og Ameobi vil fungere som backup. Torres-Owen ville vært en fantastisk kombinasjon. Og ja jeg vet Torres kommer til å bli veldig veldig dyr, men vi trenger en verdig arvtager til Shearer. Owen trenger en skikkelig toppspiss ved siden av seg.

Bridge, Johnson, Woodgate og LuaLua kommer ikke til å bli så veldig dyre, selvfølgelig langt fra gratis. Men vi trenger forsterkninger og jeg tror vi har penger tilgjengelig, men det er påtide å treffe med spillerkjøpene.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #20 på: 20. Mars 2006, 19:16 »
Når jeg nevnte Torres, Owen og Bent så mener jeg ikke at det er de vi skal kjøpe. Men jeg mener vi bør ha 3-4 spisser som kan styrke laget vårt. Det er klart at som Joakim sier at det kan være et problem med at de får for lite spilletid sammen slik at man ikke blir samspilt.. Men jeg mener at det er gode muligheter for at dette ikke skal skje.

Hvis man ser på PL vinnerne de siste 10årene skal jeg banne på at de har minst hatt 3 GODE spisser som slåss om 2 plasser. Det er ikke tilfeldig at Ferguson alltid har sagt han skal ha 4 klasse spisser hver sesong.. Problemet til Newcastle er at når de får en skade så må de sette inn spillere som Ameobi. Det er heller ikke uten grunn at Tottenham gjør det såpass bra i år, de har god dekning på alle plasser. De kan ta ut Keane eller Mido uten at laget blir svekket, den kan man når man har Defoe tilgode.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #21 på: 20. Mars 2006, 20:22 »
Det Nordin nevner her er det som kan kalles et "worst case scenario". Altså i verste tilfelle. Dessverre KAN Nordin få rett her, jeg har selv tenkt det samme som deg Nordin, men jeg HÅPER (for alt det er verdt) at både du og jeg tar grundig feil. Men det er uansett viktig å være oppmerksom på faren.
Emre er for god til å spille på et PL lag som blir nummer 12 eller 14, og det er også spillere som Owen, Given og Parker. Og flere (f.eks. N'Zogbia og Dyer hvis han holder seg skadefri) kan bli det. Alt dette ledes tilbake til at Souness fikk fortsette så lenge som han gjorde med elendigheten sin.

At posten kommer akkurat nå er neppe tilfeldig ettersom vi nettop har tapt 2 kamper, men vi må tross alt huske at det var mot PL's antatt andre og tredje beste lag.
Jeg syns faktisk jeg har sett merkbare fremskritt siden Roeder overtok, men det er fortsatt en stor jobb som gjenstår. Og til den jobben vil jeg gjerne ha inn en ny manager som "er kommet for å bli". Roeder har egentlig gjort sine saker relativt bra, men han arbeider "så lenge han fortsatt er tildelt arbeidet" hvor målrettet og kan det egentlig bli?
Jeg ville neppe begynt å legge langsiktige planer for et foretak som midlertidig leder (et halvt år eller ett helt år), enten det var et større konsern eller en bedrift med la oss si 30 ansatte. Derfor tror jeg heller ikke Roeder kan eller bør gjøre det for Newcastle. Det funket iallfall ikke for RBK i sin tid. Hareide startet målrettet på noe han skulle utvikle og forbedre over tid, men stakk av etter ett år. Det alene er ikke grunnen til RBK's dårlige innsats i Tippeligaen spesielt ifjor men egentlig sessongen før også, men det er en av de viktigste grunnene, tror jeg!

Derfor må Fat Fred få ut finger'n og foreta seg noe i forhold til situasjonen i klubben. Om ikke den nye manageren tar over "umiddelbart" bør han være klar iallfall da sessongen er over, hvis ikke før. Og vedkommende må få tid og ressureser (noe det kan virker som Fat Fred er villig til å gi ham) til å sette sammen og bygge en bra stall og et slagkraftig lag. Dette vil ta tid, og det ville nok vært litt for optimistisk og tro at Roeder allerede hadde klart dette. Men han har oppnådd resultater den lille tiden han har holdt på, og det skal han ha kreditt for!

Hva spiss-situasjonen angår er jeg ikke i tvil om at vi har en jobb å gjøre i sommer. Shearer legger opp, og selv om jeg er glad han tok denne sessongen ser jeg nå at det er det riktige for ham å gjøre. Det er hardt å innrømme det, men dumt å la være. Det tror jeg Kong Alan skjønner også. Vi trenger minst to spisser i sommer. Og da mener jeg to som er bedre enn Ameobi. Han kan være en backup, men ikke en som er tiltenkt så mye spilletid som det Shola har fått denne sessongen, det er han rett og slett ikke god nok til, og undertegnede tviler også på at han kommer til å bli det. Og ettersom vi vet at Owen er mye plaget av skader trenger vi ganske enkelt et bedre tredjevalg enn det vi har pr idag. Altså en som kan overta som Owens makker (sier det sånn fordi vedkommende ikke skal "overta for Shearer", les "hoppe etter Wirkola"). Også trenger vi en som er backup etter dem, men før Ameobi. Går Owen trenger vi kanskje enda en spiss, men et salg av Owen vil gi oss en god slump også tror jeg. Hvor gode backuper vi har avhenger egentlig litt av hvor stabile og hvor mye skadet de som er tiltenkt en plass i start ellevern er!

Når det gjelder andre plasser på banen er jeg litt i tvil. En kvalitetsstopper tror jeg vi trenger, videre er jeg litt usikker. Kanskje en venstreving dersom Luque forsvinner. N'Zogbia er knallgod og pr idag en personlig favouritt, men fortsatt ung og kan ta skade av å bli "drevet for hardt". Heldigivis er det ikke opp til meg å vurdere.
Ellers er det noen spillere som ser ut til å få kritikk her inne uansett som jeg faktisk vil tillate meg å forsvare:
- Elliott
- Babayaro
- Clark.
Nummer 1 og 3 er ikke annet enn nødløsninger og er fornøyde med det. Sålenge de er fornøyd med det og ikke krever altfor høy lønning bør vi ta vare på de. Det henger også sammen med at vi neppe vil tjene noe særlig på et salg av noen av dem. At de er lokale er veldig viktig for meg, de trenger vi noen av, lik det eller ikke! Det skal også nevnes i Elliotts forsvar at han ser ut til å kle rollen som stopper bedre enn rollen som venstreback på sine gamle dager. Det overrasker meg egentlig ikke i det hele tatt.
Babayaro syns jeg faktisk tidvis spiller bra og gjør jobben, men han kan helt klart ha godt av konkurranse av en bedre spiller enn Elliott! Men selge ham? Litt drastisk, god nok som backup.
Moore er et eneste stort spørsmålstegn for meg. Rett og slett fordi jeg ikke har sett ham i aksjon for Newcastle. Noe jeg vil før jeg dømmer ham. Sjansen er vel også stor nå med tanke på alle skadene og Boumsongs suspensjon som følge av det røde kortet...

Er det noen jeg heller vil kvitte meg med er det Bramble (dersom vi henter en ny midtstopper i sommer) og Faye (ikke god nok, og dessuten har vi bra dekning på midten).

Nye spillere må nok hentes inn i sommer, men jeg vil ikke sette ett tall på hvor mange.
Men mest av alt må vi ha en manager som er her på permanent basis. Og da skal ikke vedkommende hete Steve Bruce, Glen Hoddle, Graeme Souness eller "noen av de". Vi skal ha en dyktig, slu taktiker som har en plan og vil oppnå noe og som har evnen til å få det beste ut av spillerne sine og få til et lag som igjen kan nærme seg toppen av PL. Det er en helsikes jobb (unnskyld uttrykket), men ingen uoverkommelig oppgave for den rette personen med de ressursene Newcastle United Football Club har!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #22 på: 20. Mars 2006, 20:42 »
je mange ønsker forskjellige løsninger og bla bla, men alle er enige om at vi må ha En stor forandring i sommer. vi må håpe at vi får en klasse manager som kan løse du problemene vi har ved og hente riktige spillere til riktig pris, og så er det lov og håpe at sheperd blar opp noen millioner foran sesongen.

det skal bli artig og følge overgangsvinduet.
Håper så inderlig owen blir, da kan vi bygge laget rundt stammen

given, taylor, parker og owen!
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle i oppløsning?
« Svar #23 på: 31. Mars 2006, 16:11 »
Tror nok det viktigste for Newcastle er å ha en stabil og god sentrallinje. Det har vi ikke hatt på en stund....

folesvert

• Gjest
Newcastle i oppløsning?
« Svar #24 på: 02. April 2006, 11:52 »
... fornøyd med tingenes tilstand ut i fra alle odds vi har hatt mot oss i det siste jeg - vi rykker ikke ned, og med en ny topptrener på plass innen en måneds tid tror jeg vi avskriver dine dommedagsprofetier.