20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: En snikende overbevisning...  (Lest 7263 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
En snikende overbevisning...
« på: 11. Mars 2006, 12:48 »
Jeg har den siste uka så smått begynt å overbevise meg selv om at Glenn Roeder kan være mannen for Newcastle. For bare få dager siden ville jeg vært helt fremmed for tanken.

- Han var i sin tid kaptein i Newcastle. Han kjenner klubben og byen. Med andre ord: han kjenner kulturen.

- I følge de som har grunnlag for å uttale seg er han svært god til å analysere og organisere. Taktisk sett har han rykte på seg for å være god.

- På rekordtid har han snudd superpessimisme til optimisme i spillertroppen. Spillerne har fått troen igjen, og flere har uttalt at overalt Roeder dukker opp fører han med seg smil og glede.

- Har et helt annet mediatekke enn Graeme Souness. Ikke med ett eneste ord har han snakket om skader og dårlige dommere. Han gir et inntrykk av at ingenting er umulig, og har åpent snakket om muligheten for 3 poeng på Old Trafford. Alle husker vi kroppsspråket til Graeme Souness: lett hoderystende og bitter, klagende på alt fra skader, dommere og lady luck. Selvsagt påvirket et slikt negativt kroppsspråk spillerne.  

Ja, han presterte å rykke ned med kanskje tidenes West Ham-lag. Men det gjorde han med sensasjonelle 42 poeng!  Vi kommer neppe noen gang til å se at et lag rykker ned med en slik poengsum igjen. Året før trengte han kun 11 poeng mer for å lede West Ham til 7. plass; en av de høyeste ligaplasseringene til West Ham noensinne.

Til slutt skal vi ikke glemme "managerskifte"-effekten som rår på SJP enda. Selv Graeme Souness greide 9 ubeseirede kamper. Forskjellen er at vi på de 9 kampene neppe kan sies å ha spilt bra; til tider stinket det! Under Roeder følger ihvertfall jeg det virker å være langt mer gjennomtenkt og tilpasset spillernes kvaliteter.

La oss heller ikke glemme at Arsene Wenger i sin til ble hentet fra den japanske K-league...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 11. Mars 2006, 13:03 »
Jeg er til dels enig med deg! Har blitt imponert over det vi har prestert i det siste. Men jeg er litt redd for at vi har denne "managerskifte effekten" i laget enda.

Jeg har tenkt til å "dømme" Roeder etter de tre neste kampene våre, siden de vi har spilt tidligere under han er lag som vi skal slå. Nå kommer 3 tøffe kamper, og det blir spennende å se hva vi kan få ut av de. Jeg forventer ikke at vi skal vinne alle 3, men hvis vi er på høyd med Liverpool og United blir jeg imponert. Det er under disse kampene en god manager viser seg for å være god.

uansett, jeg tror Roeder kan være en MYE bedre alternativ enn mange andre hvis vi holder et stabil nivå ut sesongen.  

En annen ting jeg er litt nysgjerrig på er hvilke type spillere Roeder har for vane å kjøpe?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11. Mars 2006, 13:19 »
Enig at de Roeder får testet seg i de 3 neste kampene. Etterpå kommer Charlton. Med tap i disse, eller "sårlige" resultater skal de også bli spennende å se hvor god han er til å reise kjerringa. Roeder er veldig god med unge spillere. Og vi har mange unge. Vi får se de neste kampene. blir iallefall sinnsykt spennende=)

Jeg mener at hvis vi ikke kan få Hirdzfield, O`neil eller Allardyce bør vi beholde Roeder hvis han klarer å fortsette å bevise at han duger.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. Mars 2006, 13:36 »
Roeder var vel sengeliggende i store deler av nedrykkssesongen med en hjernesvulst!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11. Mars 2006, 16:24 »
Tror han fikk et hjerteinnfarkt eller noe i pausa på en kamp...

Lurer litt på om vi har litt av managerbytteeffekten ennå... Som sagt Souness vant jo også mange kamper på rad i starten. Og i de 6 siste kampene burde vi strengt tatt klart å få med oss så mange poeng som vi fikk om vi skal kjempe i toppen. Vi hadde 5 hjemmekamper, hvor vi vant alle utenom den begredelige 0-0 kampen mot Charlton. 2-1 seieren borte mot Villa og 3-1 hjemme mot Bolton må uansett sies å være et sterkt resultat.

Vi må nok gi han litt tid på å bevise hva han står for, men jeg heller for at vi henter inn en annen manager. Helst O`Neill. Står valget derimot mellom Roeder og Paul Jewell for eksempel mener jeg vi bør satse på Roeder...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11. Mars 2006, 17:59 »
Det er mange som kan, men det er ikke dermed sagt at de får det til. Sir Bobby Robson vil jeg også si at mange ganger har vist at han kan ta klubben til topps i et mesterskap. Men det å være manager for Newcastle er ikke akkurat enkelt. Det er ikke bare bare å lede dette laget til en triumf, selv om du har gjort det med dårligere lag før.
Det er alltid et eller annet som hindrer Newcastle i å nå helt til topps. Hva det er må gudene vite, men noe er det, og det er ikke så enkelt som å si at det har med manageren eller spillermaterialet å gjøre.

Når det gjelder Roeder, så har han såvidt meg bekjent slått ManU på Old Trafford før, og han har enda bedre spillere til rådighet nå, og kan fort gjøre det igjen. Han vil få sin ilddåp i de tre neste kampene nå, men om vi skulle tape alle tre, så er det likevel viktig at vi ser bak resultatet. Å slå ManU, Liverpool og Chelsea er ikke nødvendigvis enkelt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11. Mars 2006, 18:01 »
Om Newcastle er i stand til å kapre ett troffe må vurderest etter en hel sesong og ikke etter tre kamper.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12. Mars 2006, 00:32 »
Jeg har tenkt på akkurat det samme, Jarle.
En særdeles viktig faktor er det at han er tilknytta Newcastle fra før av. Han har spilt her i 5 (?) sesonger og vært kaptein på laget, så han kjenner til kulturen. Og det er vel slik at det er de managerene som har vært tilknytta klubben vår fra før av som har klart seg best, da tenker jeg på King Kev og Sir Bobby, mens Gullitt, Souness, og en tilsynelatende dyktig Dalglish ikke fikk det til.
Ellers har han imponert på alle andre måter også, og spillerne er tydelig "revet med", de også.
Så er jeg også redd for at det kan være denne "manager-bytte"-effekten. Det vil vise seg utover sesongen. Også er jeg spent på om han er dyktig på markedet, ettersom han fra før av ikke har noe spesielt stort navn i fotballverdenen. Men jeg er faktisk akkurat nå mye mer hypp på ham enn Allardyce, når jeg ser hvilken fotball det spilles.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Agurksaft

• Gjest
« Svar #8 på: 12. Mars 2006, 08:41 »
Tydeleg at du ikkje såg gårsdagens Bolton kamp då.....

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Mars 2006, 10:47 »
Sitat fra: "Agurksaft"
Tydeleg at du ikkje såg gårsdagens Bolton kamp då.....

Den forsto jeg ikke.
iverpool FC

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Mars 2006, 11:59 »
Bolton rundspilte og knuste WestHam 4-1 i går...

Noreng

• Gjest
« Svar #11 på: 12. Mars 2006, 12:28 »
Mens vi rundspilte Bolton 3-1

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Mars 2006, 12:29 »
Ok, forsto det der.
iverpool FC

Toontastic

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Mars 2006, 12:48 »
Managereffekten eller ikke! Vi spiller uansett bra fotball og det gjorde vi aldri under Souness. Tror aldri vi utspillte et lag med Souness. Owen reddet oss i flere kamper med scoringer mot spillets gang.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12. Mars 2006, 12:59 »
Vi spilte faktisk god fotball de 5-6 første kampene etter at Souness kom. Jeg er spent på de neste 3 kampene, men som Joakim sier kan vi ikke kun se på resultatene i disse kampene. Jeg mener at hvis vi er spillemessig på høyde med motstanderen så har Roeder hevet betraktelig på den lille tiden han har vært her..