20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: En snikende overbevisning...  (Lest 7228 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

folesvert

• Gjest
En snikende overbevisning...
« Svar #15 på: 13. Mars 2006, 14:37 »
... det vi presterte mot Manchester United i går var langt fra imponerende! Det var en bedrøvelig forestilling fra ende til annen - snakk om å bli rundspilt. Hvor ble det av taktiske endringer og smarte bytter i den kampen. At ikke Luque fikk komme inn før dikvalifiserer i mine øyne Roeder fra jobben (gi Albert Luque sjansen nå - før han forsvinner).

Skjerp deg Roeder!!!!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 13. Mars 2006, 15:14 »
Ja, det er klart. Så lenge han ikke bruker en publikumsfavoritt, så er han diksvalifisert fra jobben. Joda. Tror det.
Jeg er enig i at Luque burde fått mer spilletid i går, men jeg tror ikke han kunne gjort noe som helst fra eller til uansett. Men jeg håper i det lengste han får muligheten mot Liverpool. Shola har vært banens dårligste i to kamper på rad nå. Hvor lenge skal det fortsette?
Virker som han ikke tåler tillit. Gi Luque sjansen! Det har vi ingenting å tape på. Er det noe Liverpools forsvarsspillere har, er det duellstyrke. Er det noe de ikke har, så er det hurtighet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 13. Mars 2006, 15:36 »
Sitat
Shola har vært banens dårligste i to kamper på rad nå. Hvor lenge skal det fortsette?

Trodde du hadde evig med tilitt til denne mannen jeg.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 13. Mars 2006, 20:28 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat
Shola har vært banens dårligste i to kamper på rad nå. Hvor lenge skal det fortsette?

Trodde du hadde evig med tilitt til denne mannen jeg.

Evig tillit? Selvsagt har jeg ikke det. Jeg kan gå lei av ham jeg også, iblant, og jeg kritiserer ham når han fortjener det. Men jeg har likevel troa på at han kan bli til noe. Men nå trenger han et par kamper på benken, så han skjønner at han må prestere for å få spille.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

folesvert

• Gjest
« Svar #19 på: 14. Mars 2006, 15:11 »
Enig Joachim .... inn med Luque og ut med kua ... nei jeg mener Ameobi. Mot Man U slentret han uelegant rundt og var et halvt sekund eller noen meter for sein til alt. Ikke takler han heller ... skulle ikke han finne ut hvordan man ble en kriger da?

... på benken han sitte å guble litt på hva som skal til for å bli en toppspiss i en toppklubb!!!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 16. April 2006, 11:56 »
En måned senere, og jeg er enda mer overbevist enn jeg var for en måned siden.

Ser vi bort fra fadesen mot Charlton, har vi kun tapt mot lag det er "lov" å tape mot. I tillegg har vi knust sterke og/eller formsterke lag som Bolton, Everton, Tottenham, Boro og Wigan. At alle disse skulle ende med seire hadde jeg ikke våget å håpe på forhånd.

Glenn Roeder fortjener jobben. Det som er så jævla synd er at han ikke har et navn i fotballverdenen. I Europa er det knapt noen som har hørt om Roeder, og han vil følgelig neppe være en positiv faktor når storspillere skal velge ny arbeidsgiver.

Ikke bare har Newcastle begynt å spille fotball som kjennetegnet dem under Robson, men det er også helt slutt på unnskyldninger. Souness klaget i en evig runddans: skader, dårlig dommere og lady luck. Roeder har unngått det fullstendig, selv om dårligere dommere har vært et stikkord også under ham.

Jo lengre tid Freddy Shepherd nå bruker på å ansette en ny manager, jo vanskeligere blir det for ham å forsvare at Glenn Roeder ikke er mannen!

folesvert

• Gjest
« Svar #21 på: 16. April 2006, 12:15 »
... men han trenger vel ikke forsvare det? Roeder vil jo ikke ha jobben (det sier han i alle fall). Han vil tilbake til akademiet sitt og trene de unge og håpefulle ... som igjen sikrer a-laget rikelig påfyll av unge, gjerne lokale gutter.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 16. April 2006, 12:31 »
Sitat fra: "folesvert"
... men han trenger vel ikke forsvare det? Roeder vil jo ikke ha jobben (det sier han i alle fall). Han vil tilbake til akademiet sitt og trene de unge og håpefulle ... som igjen sikrer a-laget rikelig påfyll av unge, gjerne lokale gutter.

- Og det er selvsagt bullshit. Glenn Roeder viser nå hva han er god for, og vil garantert bli en kandidat når lag på nedre tabellhalvdel bestemmer seg for å skifte manager.

Det er naivt å tro at Roeder vil slå seg til ro med akademiet når han nå har fått smaken på å lede et PL-lag. Jeg har også lest hva han har sagt, men til det har jeg bare en eneste kommentar: spill for galleriet!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
NÅ ER DET NOK!!
« Svar #23 på: 22. April 2006, 16:46 »
Uten Shearer, Owen, Dyer, Emre, Parker, Bowyer og Taylor... Newcastle rundspiller WBA og leder 2-0 etter 40 minutter.

Roeder har de to siste kampene hatt større skadeproblemer enn sin forgjenger Graeme Souness. Forskjellen er at han ikke har klagd seg, eller nevnt det, med ett eneste ord. Men resultatene ruller inn. Slikt får jeg - som supporter - respekt for en manager. En respekt jeg aldri noensinne hadde for Souness.

Det fins ingen grunner til at Glenn Roeder ikke skal få bygge videre på dette fenomenale arbeidet han har lagt til grunn.

Jeg er i risikosonen for å bli skuffet dersom Roeder ikke blir Newcastles nye manager.

GI DEN MANNEN JOBBEN!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #24 på: 22. April 2006, 16:53 »
ROEDER MÅ BLI PERMAMENT MANAGER!!!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 22. April 2006, 18:04 »
Han MÅ ikke bli ny manager... Jeg vil heller ha blant annet O`Neil. Skal det allikevel bli Roeder vil jeg ikke miste nattesøvnen av den grunn...

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 22. April 2006, 19:12 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Han MÅ ikke bli ny manager... Jeg vil heller ha blant annet O`Neil. Skal det allikevel bli Roeder vil jeg ikke miste nattesøvnen av den grunn...

>> O'Neill har sannsynligvis hatt liggende et tilbud om å bli Newcastle-manager i over en måned. Det er et elendig tegn at han ikke har svart enda. Det betyr nemlig med all sannsynlighet at han sitter og venter på FA i stedet. Ergo er Newcastle reserveløsningen hans bak England-jobben.

Roeder har på sin side vært kaptein i Newcastle, og viser i disse dager hva han er god for. Og for å gjenta meg selv: de siste 15 årene er det kun managere med en eller annen form for tilknytning til Newcastle som har lykkes her som manager!

Igjen: gi den mannen jobben!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 22. April 2006, 19:35 »
Jeg skjønner O'neill veldig godt. Er det rart at han prioriterer England jobben fremfor Newcastle? Det tror jeg 99% av alle managerne i verden ville gjort. Hadde det vært et annet klubblag og Newcastle valget hans hadde vært mellom hadde jeg delt ditt syn...

Jeg håper O'neill tar over Newcastle, men det kan gjerne også bli Roeder.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 22. April 2006, 19:45 »
Sitat fra: "kesse"
Jeg skjønner O'neill veldig godt. Er det rart at han prioriterer England jobben fremfor Newcastle? Det tror jeg 99% av alle managerne i verden ville gjort. Hadde det vært et annet klubblag og Newcastle valget hans hadde vært mellom hadde jeg delt ditt syn...

>> Langt i fra alle managere kunne tenkt seg å være manager for England: det kanskje mest oppskrytte landslaget i Europa. Å være landslagstrener er i det hele tatt spesielt, og på ingen måte sammenliknbart med å være klubbmanager. På bakgrunn av det er jeg helt sikker på at mange managere ville valgt Newcastle fremfor England-posten.

Når det er sagt kan det godt hende at O'Neill er av typen som foretrekker landslagsfotball...

Det eneste som nå er sikkert er at jeg - uansett hvem som blir ansatt - kommer til å føle vemod den dagen Glenn Roeder trer av. For jobben han har gjort har vært formidabel, og på sine 13 kamper med Newcastle har han i mine øyne ikke vist svakheter: Han er helvetes god med pressen, han har vært meget god til å håndtere potensielle konflikter (Boumsong og Luque), han har tilpasset et spillesystem som lar spillernes styrker komme for en dag (se bare hvordan Solano har blomstret!). I tillegg er han god på coaching! (Han er jo opprinnelig akademidirektør).

Den største feilen til Souness var at han forsøkte å tilpasse spillerne til et spillesystem. Roeder har gjort det stikk motsatte; nettopp derfor har han lykkes!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 22. April 2006, 19:58 »
Er veldig enig i det du sier om Roeder. Han har vært fantastisk, ikke bare har han hatt gode resultater, men han har vist at han er en kvalitetsmanager.

Som landslag trener for England har du kanskje mest presisjefylte jobb innenfor fotballverdenen. Men du har i tillegg en svært utsatt jobb med tanke på press fra media og fans, det kan jo være en grunn til at noen ikke vil lede de. Men når man ser på hvilke managere som kaster navnene sine inn i kampen om å lede England så skjønner jeg godt at O'neill gjør det samme.