20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368756 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Sv: Michael Owen
« Svar #345 på: 10. Juni 2007, 22:18 »
Stikker han Owen er han en mann jeg vil hate resten av livet mitt.
Da vil jeg sitte på gamlehjemmet og tenke at "fy faen, jeg hater Owen"
Tenk å skylde en klubb så mye, og så bare stikke?

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 10. Juni 2007, 22:37 »
Drar Owen.Som er mest trolig.Så har jeg snart gitt opp han,men jeg vil stemple han som en slags judas uansett. :D

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #347 på: 10. Juni 2007, 23:22 »
Owen kostet oss 200 millioner norske kroner.
Han har hevet over 100 millioner norske kroner i lønn.
Hva har vi fått for dette? 7 mål og 11 kamper? Han har jo spillt flere kamper for landslaget.
Dette er nok den mest tragiske invisteringen i Newcastles historie.

Luque kostet oss omlag halvparten og tjener under halvparten. Strengt tatt har han vært en mye bedre invistering enn Owen, det samme kan vel og sies om Boumsong!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 11. Juni 2007, 16:57 »
Så når vi vurderer hvor gode invisteringer vi har gjort skal vi tenke økonomi? Hvem har vært best for klubbens økonomi?

Jeg tror Owen har solgt langt flere drakter enn Luque. Det tjener vi på. Owen har scoret sju mål på 11 kamper, og vært en langt større suksess sportslig sett. Sportslige prestasjoner innvirker også på klubbens økonomi. Vi vet også at Luque i langt mindre grad har bidratt med gode, sportslige prestasjoner, og at han har scoret færre mål enn Owen. Selv om Luque ikke var en like dyr investering, så har han likevel på langt nær betalt tilbake noe som helst av det vi betalte Depo, og det vi betaler ham.

Owen har vært skadet. Det er ikke hans feil. Luque har spilt drit elendig, og vært direkte umotivert. Det ER hans feil.

Jeg mener Owen har gitt oss mye mer glede enn Luque, og til tross for skadene og den høye lønna mener jeg han således har vært en bedre investering enn Luque.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #349 på: 11. Juni 2007, 17:17 »
Synes vi skal gi Owen tilbud om ny kontrakt, om han ikke signerer bør vi selge han før han går gratis.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #350 på: 11. Juni 2007, 20:04 »
Der er jeg enig med deg, Åsmund.

Å la Michael Owen gå gratis ville vært skandaløst. Jeg tviler ikke et sekund på at Owen er ønsket av en viss Merseyside-klubb heller. For er det en spiller Liverpool-fansen sikler mer etter enn noen annen, så må det være nettopp Michael Owen. Og jeg er sikker på at Rafael Benitez vet dette så inderlig godt. Han vet også veldig godt at han selv ville blitt betydligere populær selv om han klarte å hente Owen. Jeg tror at folket på Anfield har en liten drøm om å kvitte seg med Bellamy, for så å erstatte ham med Owen.

Og når alt kommer til stykket, så lengter nok også Owen hjem til sin gamle klubb. Etter at han forlot Liverpool ble på en måte karrieren hans lagt i ruiner. Han fikk nokså lite med spilletid i Real Madrid, og som vi alle vet, har han vært uheldig i Newcastle med så mange skader. At han angret på at han forlot Liverpool er det liten tvil om, og jeg tror at han fortsatt angrer på det han gjorde.

Men nå vet han at han står i gjeld til Newcastle og deres tilhengere, og med mindre Sam Allardyce presser han ut av klubben (som er mindre sannsynlig), så tror jeg at det skal mye til for at han forlater oss sånn helt uten videre nå, med mindre fristelsen for å dra til Liverpool blir for stor, om de skulle ønske å kjøpe ham.

Kanskje Owen nå tenker: "Jeg får ta en sesong til i Newcastle, blidgjøre fansen, nedbetale denne gjelden de føler at jeg har til dem, før jeg eventuelt kan dra videre."

Men om vi gjør kjempesuksess neste sesong, kan det godt hende at han selv blir så glad i klubben at han ombestemmer seg.

For øyeblikket tror jeg at han i hvert fall er innstilt på en ny sesong med Newcastle. Og det er nok bare en klubb som kan få ham til å bytte mening, tror jeg da. Og det er nok Liverpool.

Jeg er 100% sikker på at Owen enten blir Liverpoolspiller eller blir i Newcastle. Tiden vil vise.
« Siste redigering: 11. Juni 2007, 20:05 av geordie-olav »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 11. Juni 2007, 20:25 »
Jeg tror Owen bruker sommeren til å diskutere mulighetene med kona, og samtidig tygge på ordene fra Allardyce. Jeg tror nok han kommer til å komme til den slutningen at han bør ta minimum en sesong til i Newcastle.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 12. Juni 2007, 00:25 »
Jeg tror Michael Owen er ei ussel lita fitte vi bør kvitte oss med fortest mulig, med mindre han signerer en ny kontrakt da... Det er en god grunn til at Owen ikke har sagt at han vil fortsette i Newcastle, og det er fordi han håper han kan bli solgt i løpet av sommeren.

Jeg tviler veldig sterkt på at noen lag er villige til å punge ut 9 millioner pund for Owen pr. dags dato. Han har knapt spilt fotball på to år, og han har fortsatt ikke vist at han er tilbake for fullt. Jeg er nesten helt sikker på at ingen kommer til å legge inn bud på Owen i sommer. Ser på det som mye mer sannsynlig at han velger å forlate Newcastle i januar, hvis han klarer å overbevise noen av de fire store at han er tilbake i godt gammelt slag. Har hørt rykter om at han har en klausul som sier at verdien get out clausen synker med 25 prosent i året. Det vil si at han kan gå for 6,75 mill neste sommer.

Min mening er at vi bør kvitte oss med Owen med en gang hvis han ikke skriver ny kontrakt, eller i det minste går ut i media og sier at han ønsker å bli værende i klubben. Og det bør han gjøre så fort som mulig, før det er helt klart at ingen vil ha ham. Liverpool har gått ut og sagt at kjøp er uaktuelt, interessen fra Chelsea og Man U har kjølnet. Da har vi bare Arsenal igjen. Selger de Henry i sommer kan de fort gå til Owen. Det er vel den eneste muligheten i mine øyne.  Det er på ingen måte positivt for Newcastle at Owen drøyer så jævli med å komme med svar. Hvis han vil forlate klubben bør han si det, slik at Sam kan begynne å lete etter erstattere. Tror vi kan finne minst like gode spisser for 9 mill, så det bekymrer meg ikke...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 13. Juni 2007, 16:33 »
Ville ikke du vært litt skeptisk etter å ha vært i klubben i to år, og mens du har tilbringt mesteparten av tiden på sidelinjen har den ene manageren etter den andre måttet forlate jobben, mer eller mindre ufrivillig, på grunn av ELENDIGE resultater. Synes du ikke det er naturlig om Owen er skeptisk, og kanskje ønsker å komme på tryggere farvann?

Når det er sagt, så må Owen vise at det han har sagt mens han har vært skadet ikke bare var svada, og at han faktisk ØNSKER å betale tilbake til klubben som har gitt ham penger og pleiet ham mens han har vært skadet, og kanskje spesielt fansen, som på mange måter betaler lønna hans.

Jeg er ganske sikker på at Owen blir, og jeg håper han kan fastslå det en gang for alle så snart som mulig, slik at vi slipper en hel sommer i uvisshet, men jeg tviler på at en slik bekreftelse kommer før han er tilbake fra ferie.

Forøvrig, så har jeg forstått det som at klausulen hans er på 11 mill, og at den neste år igjen blir 9 mill.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 13. Juni 2007, 16:37 »
Men den klausulen er vel berre om vi ikkje kvalifiserar oss til Europa?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 13. Juni 2007, 16:41 »
Sannsynligvis ja.
Med andre ord den er forhåpentligvis ikke gyldig neste sesong.

Problemet med denne klausulen er jo ikke Owen. Det er jo Souness, Shepherd og den gjengen som var så inn i hampen desperate etter Owens underskrift at de gamblet på at klubben aldri kom til å havne utenfor topp 10. Selv om det ikke akkurat var urealistisk på det tidspunktet Owen ble kjøpt.

Det er også ille at Shepherd benektet at det i det hele tatt fantes en slik klausul for bare noen måneder siden.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 13. Juni 2007, 17:37 »
Jeg tror Owen holder mest mulig kjeft et par uker til, for å holde dørene oppe. Jeg tror også det er bare Liverpool som kan lokke han vekk. Tror Owen innerst inne er innstilt på å bli hos oss, men vil ikke si det høyt, i tilfelle Rafa er interresert.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 13. Juni 2007, 19:05 »
Ville ikke du vært litt skeptisk etter å ha vært i klubben i to år, og mens du har tilbringt mesteparten av tiden på sidelinjen har den ene manageren etter den andre måttet forlate jobben, mer eller mindre ufrivillig, på grunn av ELENDIGE resultater. Synes du ikke det er naturlig om Owen er skeptisk, og kanskje ønsker å komme på tryggere farvann?

Når det er sagt, så må Owen vise at det han har sagt mens han har vært skadet ikke bare var svada, og at han faktisk ØNSKER å betale tilbake til klubben som har gitt ham penger og pleiet ham mens han har vært skadet, og kanskje spesielt fansen, som på mange måter betaler lønna hans.

Jeg er ganske sikker på at Owen blir, og jeg håper han kan fastslå det en gang for alle så snart som mulig, slik at vi slipper en hel sommer i uvisshet, men jeg tviler på at en slik bekreftelse kommer før han er tilbake fra ferie.

Forøvrig, så har jeg forstått det som at klausulen hans er på 11 mill, og at den neste år igjen blir 9 mill.

Nei. Jeg synes ikke det er merkelig. Jeg synes heller ikke det er merkelig om han ønsker seg bort fra klubben han var så dum å signere for. Men når han først har begått den generaltabben fordi han var desperat etter å spille fotball før VM bør han å holde seg til avtalen. Det er jo en grunn til at han ikke går ut i media og sier han vil spille for Newcastle, og det er fordi han vil holde alle muligheter åpne. Så kommer han garantert til å komme med en uttalelse om hvor lojal han er og hvor mye han skylder Newcastle etter at ingen av de store har kommet med bud på ham.

Jeg mener Sam bør få et svar fra Owen pronto. Sier han at han vil bort kan vi prøve å selge ham, sannsynligvis uten å lykkes. Vil han bli er det ingenting som er bedre enn det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 14. Juni 2007, 15:26 »
Tror Sam har bedre ting å konsentrere seg om, enn å prøve å tvinge Owen til å gi et klart svar. Sam har en tøff jobb foran seg med å sikre oss solide forsvarsspillere, og det er langt, langt viktigere enn å presse et svar ut av Owen. Kan heller presse et svar utav ham, når han er tilbake fra ferie. Jeg ser ikke på Owens manglende klarhet som noe stort problem. Han forsvinner ikke uansett.

Mener du at Owen ikke burde forlatt Real Madrid for enhver pris, og at det var Owen som var desperat etter å bli Newcastle-spiller? Mener du at Owen ikke burde brydd seg om å få spille regelmessig fotball før VM? VM kan seile sin egen sjø, det er jo ikke viktig for en spiller som Michael Owen å bruke det resterende året før VM-start til å spille regelmessig fotball. Det er jo viktigere at han sitter på den stranda som ikke eksisterer i Madrid, og soler seg, mens han tjener store penger, fremfor at han spiller fotball. Det forstår jo alle.

Det er altså i dine øyne Michael Owens feil at Newcastle var så desperate etter hans tjenester at de var dumme nok til å gi spilleren en "get out clause"? Jeg tror ikke Owen spesifikt ba om denne klausulen, jeg tror det var Newcastle som var så desperate etter spillerens tjenester at de ikke skydde noen midler for å få hans underskrift.

Du forstår godt at han er ivrig etter å benytte seg av denne klausulen, men likevel fordømmer du han for at han faktisk tenker tanken på å benytte seg av en klausul som eksisterer i kontrakten hans, på grunn av en idiotisk manager og styreformann som var så desperate at de mer enn gjerne tilbød spilleren en mulighet til å stikke av før kontraktstiden var omme, om vi ikke hadde overveldende suksess.

Er det virkelig Owens egen feil at Souness og Shepherd ikke greide å se hvordan i all verden det var mulig at vi kom til å havne under topp 10 og utenfor europa i løpet av fire år?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #359 på: 15. Juni 2007, 04:05 »
Jeg er helt enig med deg her Joakim, det er alt jeg har å si
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."