20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368405 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #360 på: 15. Juni 2007, 18:30 »
Jeg har aldri sagt noe annet enn at Michael Owen mister all min respekt og støtte dersom det kommer en klubb på banen, og han velger å aktivere klausulen. Da har han pissa på klubben. Det er jeg helt enig i. Men jeg er såpass overbevist om at Owen blir, at jeg gidder ikke bruke tid og krefter på å mase om at han må sverge sin lojalitet til klubben. Den kommer når den kommer, og jeg vil ikke etterlyse den før Owen er tilbake på trening for Newcastle i juli.

Det viktistge er at Owen forsikrer oss om sin fremtid i god tid før 31. august.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #361 på: 16. Juni 2007, 01:51 »
Fikk mail fra en venn i Newcastle. Han kunne fortelle at ryktene i Newcastle ville ha det til at Owen nå i de nærmeste dagene ville gå ut og si at han ville forlate Newcastle. Han skal angivelig ha fått beskjed av klubben om å holde kjeft til etter den 15.Juni siden fristen for å fornye sesongbillettene gikk ut da.. Dette for å hindre stor oppstannelse blant fansen... Håper ryktene hans slår feil denne gangen, men de har hatt en stygg tendens til å stemme tidligere...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 16. Juni 2007, 12:18 »
Dersom dette stemmer, skal Owen ha en jævla god grunn for dette dersom han ikke ønsker se ut som en feig cunt. Skjer dette er han heller ikke verdt beholde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

djmattis

• Gjest
« Svar #363 på: 16. Juni 2007, 12:23 »
Drit i Owen uansett.
Synd bare at vi har brukt så mye energi på han, pluss de som har kjøpt draktene hans kanskje må tenke på å brenne draktene sine, hehe
Men allt i allt så gråter jeg ikke om Owen forlater, sviker ja, men orker ikke bruke mere tanker på han kisen der, la han nå gå.
Så kan vi heller kjøpe inn flere forsvarere for pengene vi får for han i det minste, og kanskje Sam finner en grei erstatter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 16. Juni 2007, 12:26 »
Jeg klarer ikke bare drite i ham. For fakta er at han kan bidra til å få Newcastle opp på nye høyder. Slike klassespisser vokser ikke på trær, og vi vil ikke klare finne en like god målscorer som Owen. Det at Owen forsvinner vil selvsagt også kan ha en stor effekt på om spillere velger oss eller ikke i sommer. Owen er på mange måter et trekkplaster for klubben, og vår største stjerne, like it or not. Så jeg må få lov å leve i håpet om at Owen enda vil bli. Det anser jeg egentlig som hans plikt, han skylder klubben og fansen det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

djmattis

• Gjest
« Svar #365 på: 16. Juni 2007, 12:38 »
Ja men hvis han virkelig ikke vil spille for oss hva er da vitsen å bruke energi på han?
Bare det at han ikke har bekreftet at han vil spille for oss neste år enda er svik nok bare i seg selv.
Derfor sier jeg drit i han, får gå grenser hvor mye man skal gnåle og jåle etter spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 16. Juni 2007, 12:57 »
Han har jo bekrefta at han vil spille for oss, selv om det er noen måneder siden sist. Men iløpet av det siste året er det nok ingen som så ofte har gått ut å sagt at de vil spille for oss som han, nettopp fordi det har vært så jævli mange spekulasjoner. Saken er jo også så enkel at dersom han ikke vil spille for oss, så forsvinner han.

Alan Shearer forteller i dag til Evening Chronicle, som om det var en selvfølge at Owen blir, at Viduka og Owen kan danne et av PLs beste spisspar. Håper Shearer har god kontakt med Owen for tiden.

stiandyre

• Flaskebærer
  • *
  • Stian Andre. En skikkelig ''Magpie''.
    • Vis profil
    • Newcastle United <3
« Svar #367 på: 16. Juni 2007, 23:52 »
Det er en menng med alt som skjer! :) Drar Owen, så får han gjøre det. ikke bruk så mye energi og krefter, ta dagen i dag, drar han, hade bra ! Newcastle har klart seg uen han før. men blir han så er jo det helt topp =D
Stian Andre Dyre <3

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 17. Juni 2007, 10:46 »
Tror Sam har bedre ting å konsentrere seg om, enn å prøve å tvinge Owen til å gi et klart svar. Sam har en tøff jobb foran seg med å sikre oss solide forsvarsspillere, og det er langt, langt viktigere enn å presse et svar ut av Owen. Kan heller presse et svar utav ham, når han er tilbake fra ferie. Jeg ser ikke på Owens manglende klarhet som noe stort problem. Han forsvinner ikke uansett.

Mener du at Owen ikke burde forlatt Real Madrid for enhver pris, og at det var Owen som var desperat etter å bli Newcastle-spiller? Mener du at Owen ikke burde brydd seg om å få spille regelmessig fotball før VM? VM kan seile sin egen sjø, det er jo ikke viktig for en spiller som Michael Owen å bruke det resterende året før VM-start til å spille regelmessig fotball. Det er jo viktigere at han sitter på den stranda som ikke eksisterer i Madrid, og soler seg, mens han tjener store penger, fremfor at han spiller fotball. Det forstår jo alle.

Det er altså i dine øyne Michael Owens feil at Newcastle var så desperate etter hans tjenester at de var dumme nok til å gi spilleren en "get out clause"? Jeg tror ikke Owen spesifikt ba om denne klausulen, jeg tror det var Newcastle som var så desperate etter spillerens tjenester at de ikke skydde noen midler for å få hans underskrift.

Du forstår godt at han er ivrig etter å benytte seg av denne klausulen, men likevel fordømmer du han for at han faktisk tenker tanken på å benytte seg av en klausul som eksisterer i kontrakten hans, på grunn av en idiotisk manager og styreformann som var så desperate at de mer enn gjerne tilbød spilleren en mulighet til å stikke av før kontraktstiden var omme, om vi ikke hadde overveldende suksess.

Er det virkelig Owens egen feil at Souness og Shepherd ikke greide å se hvordan i all verden det var mulig at vi kom til å havne under topp 10 og utenfor europa i løpet av fire år?

Hvordan kan du si at Big Sam har bedre ting å gjøre enn å vente på et klart svar fra Owen? Owen er den beste spissen vi har hatt i klubben siden Shearers storhetsdager. Det vil som du sier være et enormt tap om vi mister ham, og da må han erstattes. Å finne en stjernespiss er ikke gjort over natta. Derfor mener jeg vi bør ha en klarhet i denne situasjonen klarest mulig slik at vi kan konsentrere oss om andre ting enn hvem som skal være vår stjernespiss neste sesong...

Jeg tror også at Michael Owen kommer til å være Newcastlespiller pr. 01.09.2007. Grunnen til at han blir er ikke at han selv har så voldsomt lyst til å bli værende, men at ingen er interessert i å betale 9 millioner pund for å kjøpe ham.

Det eneste argumentet jeg finner for at Owen skal bli ønske å bli værende er at han skylder Newcastle det etter de disse to sesongene. Hvis han velger å forlate Newcastle nå tror jeg han kommer til å bli den mest forhatte spilleren i Newcastles historie, og han vil for alltid bli husket for den spilleren som sviktet Newcastle. For en spiller med Michael Owens "gentleman"rykte er ikke det veldig positvit.

Ja. Jeg mener også at det var feil av Newcastle å være så desperate etter Owen at de ga ham denne get-out-clausen. Jeg mener at vi ikke bør kjøpe spillere fordi vi er den klubben som er villig til å doble andre klubbers tilbud om kjøpssum og lønn. Jeg mener at vi ikke bør tilby spillere slike kontrakter hinsides all fornuft. Jeg mener vi bør kjøpe de spillerne som virkelig vil spille for klubben og er sultne på suksess (Joey Barton for eks.)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 17. Juni 2007, 13:34 »
Mange klubber vil betale £9 millioner pund. Spørsmålet er bare hvilke?
Det virker foreløpig som den eneste av de 4 store som kanskje er villig til det, er Arsenal ettersom Henry forsvinner. Verken Chelski, ManU eller LFC ser per dags dato ut til å være interessert, heldigvis.
Samtidig tror jeg klubber som Spurs, West Ham, Pompey and so on er hyppe. Men dersom han skulle forlate oss til fordel for en slik klubb vil det være stor skam.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #371 på: 17. Juni 2007, 14:30 »
Kilden til denne historien er visst nok alltid "pålitelige" The Sun...
Så dette tar jeg med knusende ro.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #372 på: 17. Juni 2007, 16:17 »
Jeg tror fortsatt at Owen forsvinner i sommer og at Big Sam dermed må ut på markedet for å finne en erstatter. Kanoute er jo således et spennende rykte, men om det er noe særlig sannsynlig at han kommer er jeg mer tvilende til. Kildene som kommer med dette er jo, som påpekt, heller ikke særlig troverdige. Og selv om Kanoute har jo gjort det svært bra i Sevilla, så var han vel ikke en like stor susess da han spilte i West Ham og Spurs? Så kanskje passer han bedre i spania enn i engelsk fotball.

Det beste er uansett at Owen blir, men jeg frykter som sagt at Owen ikke er mann nok til å gi noe tilbake til klubb og supportere, men at han ønsker seg bort og stikker fra Tyneside i løpet av sommeren. I såfall er det en skam fra Owens side.
Jeg håper jeg tar feil.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 17. Juni 2007, 16:53 »
Er også redd Owen forsvinner, men det er berre om det er nokon som VIL ha han. Vi skal iallfall ikkje erstatte vår beste spiss med ein som vil være vår 3. beste spiss etter Viduka og Martins.