20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368859 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2370 på: 19. April 2009, 20:08 »
Det som bekymrer meg mest med Owen er at han blir svakere for hver kamp han spiller. Kan ikke starte som en av to spisser, eneste muligheten er bak to spisser.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2371 på: 19. April 2009, 20:10 »
Ja, en forferdelig formkurve. Trenger rett og slett en wakeup-call gjennom benken nå, for dette er ikke bra nok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2372 på: 19. April 2009, 20:15 »
Helt korrekt! Og det er jo slike spillere som Owen, med all den rutinen, som egentlig bør stå fram når klubben sliter som den gjør. Selvfølgelig er han avhengig av hjelp fra resten av gutta, men Owen som kaptein og stjernespiller burde stå fram og gå foran og vise veg for resten. Det har han på ingen måte gjort, og det er skuffende å se. Derfor er det på sin plass og la han få varme benken litt, tror både Owen og laget hadde hatt godt av det.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2373 på: 19. April 2009, 20:24 »
Sliter med å forstå kvifor han skal være kaptein.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2374 på: 19. April 2009, 20:37 »
Faktum er at vi ikke har noen ekte kapteinsemner, og Owen har tidligere vært det best alternativet ihvertfall.
I fjor på samme tidspunkt under King Kev sto han frem som en kaptein og frontet oss da vi reiste oss. Etter nyttår har han bare vært en skygge av seg selv. Da mener jeg en skygge av den Michael Owen han har vært tidligere denne sesongen for vårs, ikke den Owen som scoret det sinnsyke målet mot Argentina en gang i tiden. Jeg har ikke så jævla mye å utsette på innsatsen, for han jobber bra for laget. Men der er null selvtillit å spore, og han klarer ikke utrette noe som helst. Derfor er det med tungt hjerte jeg som Owen-forsvarer må innse at fyren trenger å benkes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2375 på: 19. April 2009, 20:52 »
Eg meinar han bør spele sammen med Martins og Viduka i 4-3-3. Det redda oss forige sesong, og med same spelarane er det vel ingen grunn til at det ikkje kan bli suksess denne sesongen også.

Forøvrig bør Habib Beye være kaptein.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2376 på: 19. April 2009, 20:55 »
Tror ikke nødvendigvis det å skifte kaptein har så jævlig mye å si - dersom vi skal fortsette med Owen på banen. Jeg er ikke misfornøyd med innsatsen hans, det er rett og slett kvaliteten på det han foretar seg som er alt for dårlig fra den kanten.
Enten bør han benkes, eller så bør vi teste ut den trioen på topp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2377 på: 19. April 2009, 22:43 »
Takk til Kristoffer som sier nøyaktig det jeg tenker, så slipper jeg å skrive det selv.
Det er ikke innsatsen som er problemet. Det er utførelsen.

Han vil, han vil, men han får det ikke til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2378 på: 20. April 2009, 00:01 »
Takk til Kristoffer som sier nøyaktig det jeg tenker, så slipper jeg å skrive det selv.
Det er ikke innsatsen som er problemet. Det er utførelsen.

Han vil, han vil, men han får det ikke til.

Det oppsummerar heile laget då...Viss du spør ein av spelarane: "vil du rykka ned?" , så er svaret garantert: "nei!"
Derav: Dei vil, men dei får det fan ikkje litt til!
« Siste redigering: 20. April 2009, 00:04 av lgrinde »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2379 på: 20. April 2009, 15:41 »
Det er i og for seg riktig. Men det er jo åpenbart for alle og enhver at det er altfor mange spillere på dette laget som ikke reagerer før motstanderen har tatt ledelsen. Først da kan vi begynne å prøve å spille fotball. Og aller helst vil vi vente til andreomgang, slik at vi kun har 45 minutter pluss tillegg på oss, i stedet for at vi har 90 minutter pluss tillegg. Jeg tror ikke Owen er en del av den gjengen. For såvidt jeg greide å se var han en av de få som prøvde å få oss til å etablere et slags spill, og som prøvde å få medspillerne til å få ballen opp i retning seg og Carroll.
Og jeg tror Owen ville ha vært der om vi hadde vært i nærheten av å skape noe som kan ligne på en målsjanse i starten av kampen.

Jeg tror ikke det store flertallet av spillerne innser alvoret i situasjonen, og jeg tror ikke de skjønner at de må være tilstede fra starten av, og ikke først etter å ha blitt møtt med en tordentale fra Shearer i pausen.

Selv om spillerne svarer at de ikke vil rykke ned, så tror jeg likevel det finnes en god del som ikke bryr seg nevneverdig. Selv om de naturligvis er smartere enn at de sier det høyt. Det er dessverre en god del som ikke er i nærheten av å legge ned noe som minner om innsats.
De kan si hva de vil, men jeg tror det er enkelte som egentlig ikke vil.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2380 på: 20. April 2009, 17:37 »
Tragisk! Aldri sett Owen så lite interessert og engasjert som det han har vært de 2 siste kampene. Har faktisk problemer med å huske at han har spilt så dårlig noensinne tidligere i sin karriere.
Skal vi berge plassen er vi avhengig av at han bedrer seg betraktelig og begynner å score mål igjen, om ikke er det bare å benke han!

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2381 på: 20. April 2009, 19:07 »
Har sjelden sett newcastle så dårlig som de 2 siste kampene. Spisse når jo faen nada og jobbe med.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2382 på: 20. April 2009, 19:15 »
Jeg synes ikke det er det at Owen er lite interessert og engasjert, for han står jo på. Men synes rett og slett at han ikke er noe spesielt god lenger.
Han har rutine og erfaring, men det er det. Skadene har ødelagt veldig mye for Owen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2383 på: 20. April 2009, 21:21 »
Hvordan kan vi måle hvorvidt Owen er uinteressert og uengasjert, når det ikke er noe vits i at han går på et eneste løp fremover. Hvordan kan vi måle nivå av engasjement og interesse når Owen ikke har en dritt å jobbe med? Owen må gå dypt i banen, for å hjelpe oss med å opprettholde posession. Det er omtrent den eneste jobben han kan gjøre, om ikke annet, så for å holde seg varm. Stakkaren vil jo fryse ihjel om han bare skal stå og prate skit med midtstopperne til motstanderen. Og hadde ikke Owen gått mye ned i banen mot Spurs, så hadde vi ikke hatt nubbsjans til å opprettholde posession, og vi hadde mistet ballen tusen flere ganger enn vi gjorde.
Og vi mistet ballen ulovlig ofte uansett.

Owen må få sjansen til å vise seg frem der han har ferdigheter, før vi kan be ham skjerpe seg. Ingen blir gode av å spille på en måte de ikke har ferdigheter til. Hvis Viduka utelukkende får baller i bakrom, som han må løpe opp, i kamp med keeper og forsvarer, så vil heller ikke Viduka trives. Da vil også Viduka se jævlig dårlig ut.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2384 på: 20. April 2009, 21:49 »
Selvfølgelig blir Owen også svekket av å spille på ett dårlig lag.   Men en rutinert klassespiller og kaptein skal være blandt dem som står fram og viser innsats og guts, det har Owen overhodet ikke gjort i det siste.    Så ser ingen grunn til å hele tiden frede Owen for kritikk og bare skylde medspillerene.
sunt pueri pueri puerilia tractant