20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2055 på: 19. Des. 2008, 01:00 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2056 på: 19. Des. 2008, 01:06 »
Bruker nå og da den ekstremt utsvetta og utvaska drakta fra 97/98-sesongen, og lukta forsvinner da når den er vaska.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2057 på: 19. Des. 2008, 01:06 »
Mulig det. Synes den sitte i jeg men, hvertfall på den gamle hjemmedrakta Newcastle drakta.. Den nye bortedrakta vår er ikke like ille, tror det er ganske stor forskjell på stoffet.

marius91

• Supersub
    • Vis profil

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2059 på: 19. Des. 2008, 07:58 »
http://www.thefootballshirt.com/productsdetail.php?item_id=428#

Trykk på bildet lengst til høyre der. Bildet av kragen. Der ser man beviset på at den er fake. Men hvis man ikke bryr seg så veldig, er det jo veldig fin drakt da. Selv kjøper jeg bare ekte :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2060 på: 19. Des. 2008, 09:07 »
JOE KINNEAR believes England star Michael Owen will make a decision on his Newcastle future in the next 48 hours.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2052891.ece
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2061 på: 19. Des. 2008, 09:30 »
JOE KINNEAR believes England star Michael Owen will make a decision on his Newcastle future in the next 48 hours.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2052891.ece

Hvis han signerer en langtidskontrakt med en lavere grunnlønn men med bonuser i forhold til antall spilte kamper og antall mål skal ejg jammen meg gå til anskaffelse av en Owendrakt tvert.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2062 på: 19. Des. 2008, 11:21 »
http://www.thefootballshirt.com/productsdetail.php?item_id=428#

Trykk på bildet lengst til høyre der. Bildet av kragen. Der ser man beviset på at den er fake. Men hvis man ikke bryr seg så veldig, er det jo veldig fin drakt da. Selv kjøper jeg bare ekte :P

Klart det er fake, det er jo latterlig billig. 70kr.. :) Men er som jeg sa fin "ekstra" drakt som det ikke er så farlig med. Men jeg kjøper selvsagt et par ekte drakter også.. Som jeg gjør hvert år.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2063 på: 19. Des. 2008, 16:04 »
Litt utenfor det som diskuteres nå. Men, er det noe jeg ikke har fått med meg? At Owen var klar for en overgang til Tottenham med alle papirer m.m i orden men fordi KK gikk så kunne ikke avtalen fullføres? Tottenham skulle på den siste dagen i transfervinduet kunngjøre at Owen var blitt Tottenhamspiller men slik ble det ikke pga KK's avgang.

Har ingen garanti for sannheten i dette men fikk det med meg fra en jeg traff i går som visstnok jobber i staben i Tottenham (Er neppe en vanlig dødelig mtp de han var sammen med) og er oppe for å klargjøre alt før laget kommer opp til helga.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2064 på: 19. Des. 2008, 16:18 »
Det har ikke jeg hørt noe om. Vet ikke helt hva jeg skal tro om det... Skulle ikke forundre meg egentlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2065 på: 19. Des. 2008, 18:04 »
En av grunnene til at KK dro var jo visst at Wise forsøkte å selge Owen på tampen av vinduet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2066 på: 19. Des. 2008, 21:21 »
Kan det vere ein av grunnene for Berbatov avtalen tok så lang tid ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2067 på: 19. Des. 2008, 21:35 »
Kan det vere ein av grunnene for Berbatov avtalen tok så lang tid ?

Absolutt. Tror ikke Frazier Campbell var øverst på lista til Ramos. Luktet jo reserveløsning lang vei.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2068 på: 21. Des. 2008, 12:12 »
Kanskje Owen har begynt å innse at Newcastle ikke er det verste alternativet alikevel?

La oss oppsummere litt:

1: "Storklubbene"
Med det mener jeg "de 4 store". I konkurranse med de spissene "de 4 store" allerede har tilgjengelig vil aldri Michael være garantert en plass i start 11'ern, det passer ham særdeles dårlig hvis han fortsatt har ambisjoner om å spille for England. En ambisjon som er høyst sannsynlig gitt Owens alder og at VM i 2010 nærmer seg. I tillegg har vel ikke noen av "de 4 store" vist den helt store interessen for Owen?

2: Manchester City
Muligens interesserte, og kan antagelig matche lønna som Owen får her hos oss, men har de virkelig så veldig mye mer å tilby? Foreløpig så er City "steinrike" men ikke så forbanna mye bedre enn Newcastle. Ja de har muligens UEFA Cup i år, men de er ikke nærmere Europa til neste år enn det Newcastle er pr dags dato.

3: Everton, Aston Villa og "den slags"
Everton har nok muligens en liten fordel av å ha vært klubben til Owen som guttunge, men de er også naborivalen til Liverpool hvor Owen allerede er en folkehelt eller levende legende, og kan Everton matche den lønna Owen for i Newcastle?
Aston Villa på sin side virker nok som en mer attraktiv klubb enn de fleste pr min vurdering. Spørsmålet er bare om Villa er en attraktiv nok klubb? Klarer de å matche Newcastles lønninger, og er de virkelig på en Champions League plass når vi skriver Mai? Jeg tviler!

4: Utlandet
Dette alternativet virker iallfall veldig lite aktuelt ut ifra det jeg har klart å få med meg.

Så etter oppsummeringen står jeg igjen med følgende spørsmål: Er Newcastle virkelig et så dårlig alternativ?
Kanskje ikke? Mye av oppsummeringen ovenfor er basert på lønn, men jeg vil hevde at selv om Owen må gå ned med disse berømte £25 000 i lønn så har han fortsatt en meget bra lønn! Og hvis Newcastle nå henter 2 eller 3 gode spillere i de riktige posisjonene i Januar så kan vi bli adskillig forsterket til vårparten, og kanskje da er ikke UEFA Cup så urealistisk? Selv om vi er langt nede på tabellen i skrivende stund så er det ikke så mange poeng opp til øvre halvdel av tabellen. Og hvis vi først kommer oss helberget gjennom vårparten og avslutter sesongen i Premier League så ser jeg ikke bort ifra at vi starter neste sesong med både ny eier, ny manager og nye ideer og midler.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2069 på: 21. Des. 2008, 13:00 »
Kanskje Owen har begynt å innse at Newcastle ikke er det verste alternativet alikevel?

La oss oppsummere litt:

1: "Storklubbene"
Med det mener jeg "de 4 store". I konkurranse med de spissene "de 4 store" allerede har tilgjengelig vil aldri Michael være garantert en plass i start 11'ern, det passer ham særdeles dårlig hvis han fortsatt har ambisjoner om å spille for England. En ambisjon som er høyst sannsynlig gitt Owens alder og at VM i 2010 nærmer seg. I tillegg har vel ikke noen av "de 4 store" vist den helt store interessen for Owen?

Jeg kan fint se Owen ende opp hos noen av de 4 store jeg. Manchester United leier fremdeles Tevez og det er ikke sikkert at de vil betale den stive prisen som er satt på han, da er Owen et billigere alternativ og også en annerledes spillertype enn hva de har for øyblikket.
Liverpool er jo en klubb som må lete etter de billigste løsningene av de største klubbene. Robbie Keane har foreløpig ikke slått til og det er allerede spekulert i at han er på vei tilbake til Tottenham da Liverpool foreløpig bare har betalt 5 mill pund av de 20 mill. pund han kostet og Rafa skal ha mistet litt av tålmodigheten med han. Da kan jeg lett se for meg Benitez prøve seg på Owen istedenfor. Torres og Owen som spisspartnere er nok mange LFC fans sin drøm slik det er nå.
Chelsea trenger han nok ikke med mindre de selger flere av sine spisser. Tenker da først og fremst på Drogba og Malouda. Da kan det fort bli litt tynt og Owen vil være et godt alternativ.
Arsenal trenger flere spisser som garanterer mål. De slet veldig da Adebayor var ute med skade og kan virke litt tynt besatt på topp.

I tillegg kan jeg se for meg at flere av disse klubbene kansje vil prøve seg allerede i januar vinduet. Det er jo ikke mange like gode spisser som har en kontrakt som snart går ut og som i tillegg kan spille E-cup (ikke cup tied).