20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368805 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1245 på: 07. Mai 2008, 16:43 »
er vel ingen som har sagt at owen burde få bedre utelling på grunnlag av chelsea kampen, eg snakker om tidligere i sesongen, skal vere enig i at han har vert top notch i det siste, men han trenger å få det til i lengre perioder.. men synst fortsatt han er den beste spilleren til newcastle siden keegan tok over, men han har fortsatt et forbedringspotensial
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 07. Mai 2008, 16:53 »
Nå vil jeg først presisere at Owen har gått skadet ganske mye de to foregående sesongene. I tillegg var han plaget med en del skader i starten av denne sesongen. Det har gjort at han ikke har fått trene ordentlig, og ikke fått spilt særlig med kamper. Likevel kom han seg i disse periodene til målsjanser, og scoret et par/tre mål. Brukbart godt gjort det, synes jeg. Så var det i tillegg en periode hvor spillet overhodet ikke fungerte. Vi slo mye langt, i ingenmannsland. Owen fikk ikke spesielt mye å jobbe med, og vi gjorde Owen dårlig. Det går utover selvtilliten til spilleren, enten han er 20 eller 30 år, og selv om han ikke vil innrømme det offentlig. Det har ført til at Owen ikke har fått den "treningen" på avslutninger på mål, og på bakromsløp, som han har trengt. Dette har igjen ført til at Owen ikke har vært fullt så skarp på dette punktet, som tidligere. Men etterhvert som spillet har fungert bedre, har Owen kommet seg til flere målsjanser, og bedre målsjanser, og har fått flere avslutninger på mål i løpet av en kamp. Derfor har Owen i det siste scoret mer og mer, og kommet bedre og bedre til sin rett. Jeg synes rett og slett at sjansene Owen fikk mot Chelsea ikke var spesielt gode, bortsett fra den Terry reddet på strek. Derfor mener jeg også at det ikke er unaturlig at Owen ikke scoret. Tre sjanser kan være nok til å score tre mål mot Fulham, men mot Chelsea, som har et mye bedre forsvar, og en langt bedre keeper, kan tre sjanser være tre sjanser for lite.

Det er ikke nødvendigvis Owens feil. Vi fikk ikke til særlig mange gode innlegg fra kant mot Chelsea, og det er på slike sjanser Owen har scoret flest mål denne sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 08. Mai 2008, 07:37 »
Du er på jordet Benson, Joakim har forøvrig helt rett
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 09. Mai 2008, 19:51 »
Er det noen her som tror de kunne gjort en bedre jobb enn det Owen gjorde på de sjansene han fikk mot Chelsea?

Tror du noen her har de samme forutsetningene som Owen for å gjøre en like bra jobb som han eller bedre? Tror du noen her har den samme lønna som Owen for spille fotball? ;)

Greitt nok å forsvare Owen Joakim, men følte for å kommentere den litt.

Er forøverig litt enig med Benson i at Owen faktisk har brent en del sjanser siden han har begynt å spille jevnlig. Uansett har han scoret bra med mål og er vel vår toppscorer og desidert mest målfarlige spiller. Og det er veldig bra, og jeg som har vært veldig kritisk til Owen er glad for at han endelig begynner å levere. Mener bare at vi ikke trenger å sette på helsvarte skyggelapper og unngå å se at Owen ikke er perfekt! Owen er ikke perfekt, men han er god nok til Newcastle og god nok til flere andre større klubber og Owen er nå en spiller jeg vil ha med videre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 09. Mai 2008, 19:55 »
For min egen del forventer jeg ikke at Owen skal score på akkurat de samme sjansene som han gjorde for 10 år siden. Jeg forventer ikke å se han i spagaten i lufta, jeg forventer ikke brassespark, jeg forventer ikke "Martins-mål" (alle skjønner hva jeg mener med det, right?). Alt jeg forventer av Owen er at han scorer mål ganske jevnlig. Når Owen har kommet seg over 10 mål denne sesongen, er jeg fornøyd med hans bidrag jeg.
Hvis han holder seg skadefri, og vi gjør en god sesong neste år, vil jeg selvsagt ikke være fornøyd med bare ti mål, men da tror jeg også han vil score nærmere 20. Jeg føler meg ganske trygg på det.

Han vil bomme på noen sjanser, som vi alle kunne tenkt oss at han hadde scoret på, men legges forholdene til rette kommer Owen GARANTERT til å bøtte inn med mål, i likhet med Martins.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1250 på: 09. Mai 2008, 22:35 »
Sålenge han har en statistikk på høyde med de han hadde i Liverpool, Real Madrid og på det engelske landslaget kan ingen som er ved sine fulle fem være misfornøyd. Og for de som ikke er klar over det så har han noen sinnsyke mål/kamp statistikker. Nærmere 1 mål pr 2.kamp i snitt er MEGET sterkt! Så holder han seg skadefri vil han LETT score 18-20+ mål. Det samme vil Martins. Så her er jeg enig med Joakim.

TILLEGG:

Ifølge Daily Mail (usikker på seriøsiteten deres) må Owen redusere lønna si med £40,000 i uka, fra dagens £120,000, til "kun" £80,000 for å få en ny kontrakt. Dvs at Ashley strammer inn lønnsnivået og jeg antar at £80,000 da er maks lønn i klubben her etter. I allefall til vi er godt og vel på pluss siden økonomisk. Spennende og se utfallet av dette. Kan gå begge veier dette. Nekter Owen å gå ned i lønn, skal klubben da aktivt prøve å selge for å berge noe penger eller skal vi satse på å holde han ut neste sesong for å evt la han gå gratis...

Kilde Daily Mail
« Siste redigering: 09. Mai 2008, 23:19 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1251 på: 09. Mai 2008, 23:50 »
Håper virkelig at dette er allround crap fra Daily Mail. Ikke hovedsaklig bare pga lønningene, men også de påståtte 20 millionene som er satt av til kjøp for King Kev. Er dette alt han får er vi ikke i nærheten av å konkurrere om noen 5. plass kommende sesong. Da skal vi kjempe for topp 10-plassering.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1252 på: 09. Mai 2008, 23:55 »
Jeg tar INGENTING av det Daily Mail skriver om Newcastle seriøst. Det samme gjelder forsåvidt The Times. Begge de avisene er i stor grad "ute etter" oss. Det er i hvert fall min følelse. Jeg velger å drite i det Daily Mail skriver, så lenge ikke lokalmediene eller mer seriøse riksmedier har meldt det samme.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 10. Mai 2008, 07:35 »
Daily Mail er en latterlig propaganda avis, men at den ellers så seriøse The Times er stygge mot Newcastle synes jeg er dumt.

Vi får heller bare drite i disse avisene.....min mening er at Ashley og Mort må være stokk dumme om de tilbyr Owen en kontrakt hvor lønnen er redusert 20%! Det sier seg jo selv at det er noe Owen ikke kan godta, han har selvsagt en haug med agenter og prinsippielt så vil ingen arbeidstakere gå ned i lønn!!

Det Ashley bør gjør er å tilby Owen to-tre år forlengelse av kontrakten med samme lønn, men med utvidede bonuser basert på prestasjoner. Innerst inne så tror jeg vel de kommer til å tilby noe i den duren der også...Fotballspillere er overbetalt, nå gjelder det bare å henge med i svingene slik at vi kan beholde/anskaffe de kvalitetspillerene som er mulig!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1254 på: 10. Mai 2008, 10:25 »
Jeg velger å tro dette er oppgulp av god gammel årgang.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 10. Mai 2008, 11:22 »
Håper virkelig at dette er allround crap fra Daily Mail. Ikke hovedsaklig bare pga lønningene, men også de påståtte 20 millionene som er satt av til kjøp for King Kev. Er dette alt han får er vi ikke i nærheten av å konkurrere om noen 5. plass kommende sesong. Da skal vi kjempe for topp 10-plassering.
vanskelig å tro dette siden vi var villige til å gi 20 + mill for Luka Modric. Med det laget vi har per dags dato ser vi vel etter flere forsterkninger, med midtbanen som den lagdelen hvor de store summene med penger vil bli brukt.
Angående kontrakten til Owen så kan det hende at dette er en av "kranglene" som ble tatt opp på møtet, siden Mort og King Kev har hatt en annen infallsvinkel i hvordan vi skal håndtere kontrakt givningen på.

RHCP14

• Gjest
« Svar #1256 på: 11. Mai 2008, 11:48 »

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 11. Mai 2008, 11:55 »
Nope, Owen veit kor mykje han skylder oss, og skulle han om formodning dra, ja då ofrer eg ikkje han ein tanke, makan til drittsekk kan man ikkje bli! Owen er og blir Newcastle spiller

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1258 på: 11. Mai 2008, 11:57 »
For å være helt ærlig så tror jeg ikke Owen ofrer en tanke på hva han "skylder" oss...

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 11. Mai 2008, 11:59 »
Hvis Owen må gå ned til 80 000£ i uka, er han nok et tapt kapittel for oss. Han foretrekker nok benketilværelse i manure.