20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368340 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1230 på: 04. Mai 2008, 11:11 »
http://nufcblog.com/2008/05/04/newcastle-news/keegan-concerned-that-newcastle-not-talking-to-owen/

Hva faen er det dem lurer på? Er det ikke bare å gi han et bra kontraktsforslag asap?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 04. Mai 2008, 23:24 »
Skjønner ikke hvorfor Keegan er bekymret for det der, Chris Mort har jo sagt at de vil ha Owen der. Han har ett år igjen av kontrakten, det der blir sikkert ordnet så fort sesongen er ferdig.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 05. Mai 2008, 00:03 »
Kan vere lurt og vente til sesongen er over.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 05. Mai 2008, 14:57 »
Hadde det vært opp til Keegan, hadde dette vært gjort for lenge siden. Men tror ikke Mort ser på det som noe hastverk. Så lenge Owen har signert ny kontrakt før 1. september skal jeg ikke klage på noe som helst. Og hvis vi må vente til januar før Owen setter penn til papir, så tåler jeg det også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 05. Mai 2008, 15:16 »
Hadde det vært opp til Keegan, hadde dette vært gjort for lenge siden. Men tror ikke Mort ser på det som noe hastverk. Så lenge Owen har signert ny kontrakt før 1. september skal jeg ikke klage på noe som helst. Og hvis vi må vente til januar før Owen setter penn til papir, så tåler jeg det også.

Mort driver en business, han kommer til å legge frem et tilbud til Owen i sommer. Avslår Owen dette tilbudet, så kommer klubben til å aktivt prøve å selge Owen i sommer. Dette er business, og aldri i verden om det ikke har skjedd noe før 1.sept. Det er galskap å la Owen gå gratis til en annen klubb....og Mort vil heller aldri tillate det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1235 på: 07. Mai 2008, 11:33 »

Mort driver en business, han kommer til å legge frem et tilbud til Owen i sommer. Avslår Owen dette tilbudet, så kommer klubben til å aktivt prøve å selge Owen i sommer. Dette er business, og aldri i verden om det ikke har skjedd noe før 1.sept. Det er galskap å la Owen gå gratis til en annen klubb....og Mort vil heller aldri tillate det.

Uten tvil!.Siste han gjør er å riske å la Owen gå gratis.Da velger han såklart å selge han og få cash isteden om så Owen bestemmer seg for å avslå kontrakt forslaget og bestemmer seg for å flytte.
« Siste redigering: 07. Mai 2008, 11:35 av BallaJazz »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 07. Mai 2008, 12:25 »
Håper Owen innser han bør trene EKSTRA på avslutinger i pre season for ellers blir det mange frusterende kamper neste sesong om han er skadfri og forsatt er her.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 07. Mai 2008, 13:46 »
så utrolig ening :P det gjelder forøvrig med martins og :P

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 07. Mai 2008, 15:29 »
Vel, bortsett fra i den siste kampen mot Chelsea så har da Owen vært veldig effektiv foran mål siden Birmingham-kampen, han er en naturlig målscorer og trenger vel ikke å trene mer på avslutninger enn det han allerede gjør. Martins derimot...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 07. Mai 2008, 15:33 »
Er vel Owen som bør trena Martins på avslutningar!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 07. Mai 2008, 15:38 »
Jeg tror ikke jeg kan nevne en eneste spiss i hele verden som aldri bommer. Greit Owen var ikke veldig effektiv mot Chelsea, men han er usedvanlig kald foran mål og er en spiller som blant annet hadde færrest minutter mellom hvert mål i Real Madrid, som det krisemaksimeres når en spiller har en dårlig kamp eller vi taper en kamp eller enda verre at vi både taper og en spiller spiller dårlig.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 07. Mai 2008, 15:56 »
Han hadde jo scort mot Chelsea om ikke han feite John Terje hadde stått på streken og redda... Burde imlertidig gjort det bedre på de to lobbene som kom inn i feltet og han bomma på...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 07. Mai 2008, 16:11 »
John Terje, hahahaha, ler meg i hjel!
Den ene lobben rakk han jo rett og slett akkurat ikke, hadde han fått en fot på den ville det jo etter alle solemerker havna i buret. Den utsøkte lobben fra den lobotomerte Nicky Butt derimot kunne han kanskje utnytta bedre, men igjen, det er vanskelig å presse den ned der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 07. Mai 2008, 16:12 »
Er det noen her som tror de kunne gjort en bedre jobb enn det Owen gjorde på de sjansene han fikk mot Chelsea?
Den første sjansen til Owen, som går like over mål, er ikke en ordinær avslutning eller skudd. På den største sjansen vår i kampen er det rett og slett imponerende forsvarsspill av Chelsea, som først går i kroppen på Martins, før Terry står der han skal stå, og redder Owens skudd på streken. Jeg kan ikke se hva Michael Owen skulle gjort annerledes der, og jeg ser ikke hvordan han på noen måte kunne ha sendt skuddet i motsatt hjørne, uten at det hadde blitt blokkert på et langt tidligere tidspunkt, enn på streken. Så har Owen en sjanse i andreomgang hvor han akkurat ikke rekker frem til ballen. Kanskje kunne han satset liv og helse, og stupt med hodet først. Men det er ikke sikkert det hadde gjort noen forskjell fra eller til. Hver eneste gang Owen går av banen uten å score mål, etter en periode med mange mål på få kamper, så får han kritikk. Man forventer at Owen skal score på hver eneste sjanse han får.

Odd Iversen scoret over 30 mål i norsk serie i sin tid, en prestajson som ingen senere har vært i nærheten av å gjenta, bortsett fra Rushfeldt og Brattbakk som hadde rundt 25 mål hver eller noe sånt, jeg tror det var i 97-sesongen. Men både Iversen, Rushfeldt og Brattbakk bommet vel omtrent like mye som de traff. Men det var fordi de kom til såpass mange sjanser. Og selv de gikk av banen i enkelte kamper uten å score.

I Iversens dager var det mulig å love et hattrick, og holde løftet. Vi må tåle at Michael Owen ikke ALLTID lykkes. Michael Owen er vår suverent mest presise spiller foran mål, men selv ikke han scorer på absolutt alle sjansene han får. Det kan vi bare ikke forvente. Og jeg vet ikke helt om jeg vil forvente at Michael Owen skal score på de sjansene han fikk mot Chelsea.

Jeg synes Owen og Martins skal trene på det de er best på, jeg. Martins skal trene på å utfordre rettvendt, og gå for skudd. Owen skal trene på å løpe riktig, slik at han kommer seg foran forsvareren, og får avlsuttet på mål. Det er vanskelig å trene på flyvere, som jeg vil kalle den første sjansen til Owen. Fortell meg hvordan han skal få til å trene på sånt? Og hvordan skal han trene på avslutninger i såpass vanskelige posisjoner som den sjansen Terry reddet på streken, og hvordan skal han trene på å unngå at Terry greier å redde på strek? Jeg synes dette er direkte latterlig.

Vi må tåle at Michael Owen ikke ALLTID scorer mål. Vi må tåle at Michael Owen bommer på opplagte sjanser, han som så mange andre.

Michael Owen skal trene på det han er god til, og vi skal ikke presse Obafemi Martins til å bli en toppscorer-type, når han åpenbart ikke har anlegg for det. Martns må få være den han er, på godt og vondt. Han kan trene mer på avslutninger, ja. Men først og fremst tror jeg Martins vil score flere mål ved oftere å havne i scoringsposisjoner i trening og kamp, og ved oftere å få følelsen av å lykkes. Og med erfaringen kommer stabiliteten.
Vi kan ikke forvente at Michael Owen skal gjøre tryllekunster. Han har aldri vært noen tryllekunstner, og kommer aldri til å bli det heller. Owen skal spille fotball på sin måte, og score mål på sin måte. Han kommer til å score 15-20 mål neste sesong, så lenge han holder seg skadefri og laget presterer. Hvis forholdene legges til rette for det, kommer Martins til å score 10-15 mål. Noen ganger vil de gå målløse av banen. Og noen ganger vil de ha bommet på store sjanser. Men de kommer til å score et høyt antall mål, hvis forholdene legges til rette for det. Og det er sluttresultatet vi må fokusere på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 07. Mai 2008, 16:36 »
Er ikkje bare mot Chelsea Owen har brennt store sjangser. Synes det er rart ingen ser det :P Han har  iafall vert langt unna verdensklasse i avslutningene denne sesongen. Han er derimot veldig dyktig til og komme seg til målsjangser.