20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #990 på: 29. Jan. 2008, 19:04 »
http://www.youtube.com/watch?v=i_Us3S4ntUM

Ser man på denne videoen. Så er de meste scoringene fra owen,kommet fra en gjennombruddspassning.
« Siste redigering: 29. Jan. 2008, 19:32 av Tønsberg »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 29. Jan. 2008, 19:28 »
Men herregud da.. for at Owen skal score mål jevnt og trutt, så må vi skape sjanser jevnt og trutt. Og det har vi aldeles ikke gjort i år. Under Keegan vil vi få se mer angrepsorientert fotball, og da vil Owen også score.

Og Owen hjelper ikkje akkurat til med det!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #992 på: 29. Jan. 2008, 19:38 »
Og det må vi jo på død og liv sørge for å kritisere Owen for. En goalgetter av rang må jo også være en playmaker av rang. Det sier seg jo selv. Alan Shearer var jo en fantastisk spilleopplegger han også. Trengte ikke Robert eller Solano til å skape sjanser for Shearer, det gjorde han helt på egenhånd. Ser jo på alle youtube-videoer av Owen, at alle mål han har laget har han skapt helt selv.

Owen trenger jo noen som kan slå en genial gjennombrudsspasning, eller som kan legge lavt inn på første stolpe. Eventuelt noen som kan stusse ballen ned til ham.

Tror ikke Michael Owen visste den dagen han ble presentert på SJP at han skulle slite så voldsomt med skader. Allerede nyttårsaften det året pådro han seg en langvarig skade, som satte ham ute av spill for omtrent resten av vårsesongen. Altså hadde ikke Owen mulighet til å score mål i bøtter og spann sammen Shearer i den fine perioden under Roeder. Ikke kunne Owen vite at han skulle vrikke foten noe så vanvittig etter bare ti sekunder av den siste gruppespillskampen mot Sverige i VM, etter at han hadde slått en pasning. Skjønner ikke hvorfor Owen skal ha skylda for to så maksimalt uheldige skader.
At han har slitt med småskader hele tiden etter det er et resultat av dårlig skadeforebyggende arbeid i Newcastle, og at Owen aldri har fått tilstrekkelig tid til å trene seg ordentlig opp etter hver skade. Synes Allardyce var fornuftig på det feltet, selv om det ikke hjalp så veldig mye. At vi skulle produsere så lite sjanser og spille så dårlig fotball i de årene Michael har vært her er vel nødig hans feil.

Er det noe Michael kunne love da han kom, så var det mål. Dessverre har omstendighetene gjort det særdeles vanskelig for ham. Men under Kevin Keegan er det så avgjort håp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #993 på: 29. Jan. 2008, 20:16 »
Kan faktisk ikke gjøre annet enn å sitte her å nikke for meg selv.
Det du sier her er så riktig, så riktig. Hvis man ser bort i fra det første avsnittet ditt vel og merke ;)
Alle klager over at vi mangler den kreative midtbanespilleren, at vi har liten kreativitet og fremdrift over spillet vårt.
Og da håper jeg virkelig at mange ser sammenhengen med få mål.
Det har vært mye rusk i laget de siste årene. Noe som gjør at det ikke har gått vår vei.
Noen spillere har hatt meget dårlig form, mange har vært skadet, mens andre spillertyper (typer, ikke konkrete spillere) har vært totalt fraværende.

At Owen ikke klarer 20-25 mål i året pga dette, synes jeg er helt normalt. Ikke Michael Owens feil at midtbaneleddet vårt har slitt med dårlig treffprosent på pasningene, manglende fremgang i spillet og ikke utnytter de overgangsmulighetene vi har til det fulle.
Jeg vil heller ikke skylde på Owen for skadene sine. Hvis man vil være en komplett idiot mot Owen, så kan man vel på en helt utrolig latterlig måte klare å skylde skadene på Owen. Sammenstøtet med Robinson kommer av et resultat av at Owen absolutt SKULLE ha den ballen i kassa (hvis jeg ikke tar 100% feil). Man bør beundre han for det, i stedet for å klandre han.

Kampen mot Sverige blir jo litt, bare litt, annerledes. Han skulle sentre fra seg ballen, og klarte på et klønete vis å vri kneet. Men hvis man skulle finne på å bruke dette mot Owen, er det mer klønete, enn å pådra seg den skaden.

Michael Owen var uten tvil en garantist for mål. Om han enda er det, skal ikke jeg uttale meg om. Men han ble toppscorer for Real Madrid uten å ha altfor mange kamper fra start. Og jeg mener det sier sitt!

I mine øyne har både Newcastle og Owen selv vært maks uheldige, og ingen kan lastes for langtidsskadene som Owen har hatt!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 29. Jan. 2008, 23:31 »
Problemene er sammensatte, men hovedsakene for samtlige av våre spisser er følgende - vi skaper ikke sjanser. Starter vi skape sjanser vil Owen score. Garantert. Skaper vi sjanser vil Viduka score. Martins vil score. Også Alan Smith vil kunne score da.
Både Martins og Owen har effektivt denne sesongen bevist at dersom ikke laget fungerer og skaper sjanser, scorer de heller ikke. Så enkelt er det.
Den spissen som er flinkest til å skape ting på egen hånd denne sesongen er jo faktisk Mark Viduka, og han har derfor også vært vår mest målfarlige spiss denne sesongen. Men han ville også bøttet inn mål dersom vi hadde kunne skapt de nødvendige sjanse for han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #995 på: 30. Jan. 2008, 17:29 »
Shearer scoret da nesten ikke mål under Graeme Souness' ledelse han heller. Var ikke det litt av et pengesluk det også?
Eller skal vi unnskylde Shearer med at han over natta var blitt en dårlig fotballspiller?

Godt forsøk på å være morsom, er du derimot seriøs her så er jeg oppriktig bekymret på dine vegne.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 30. Jan. 2008, 17:41 »
Men herregud da.. for at Owen skal score mål jevnt og trutt, så må vi skape sjanser jevnt og trutt. Og det har vi aldeles ikke gjort i år. Under Keegan vil vi få se mer angrepsorientert fotball, og da vil Owen også score.

Ja, det er både riktig og vel og bra det. Men ett av problemene er jo faktisk at de sjansene som laget har klart å skape for Owen har han fortsatt ikke klart å sette! Men det er jo selvfølgelig ikke Owens feil det heller....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 30. Jan. 2008, 18:34 »
Men det handler om ÉN sjanse per kamp. ÉN ENESTE ÉN!
Og da forventer vi at Owen SKAL score? Hadde Owen fått kontroll på ballen bare et par meter før møtet med keeper, så er jeg sikker på at han hadde scoret. Men når han ikke helt er i toppform og ikke helt finner godfølelsen, da har han vanskeligheter med å score på slike sjanser som de mot City og Stoke.
Samtidig scoret Owen i returkampen mot Stoke og husker jeg ikke helt feil scoret han også mot ManU. Et mål som selvfølgelig aldri skulle vært underkjent, hvis mine rapporter stemmer. Er vel ikke Owens feil at dommeren var korrupt? Eller?

Hva angår den Shearer-kommentaren er det ment delvis som spøk og delvis alvorlig. Jeg har alltid vært av den formening at Souness ødela Shearers muligheter til virkelig å knuse Milburns rekord. Vi greide aldri å fore Shearer med de virkelig gode ballene, og Shearer ble nærmest over natta seende ut som en høyst middelmådig tanksenter. Det var han jo selvfølgelig ikke. Det fikk vi et godt bevis for våren 2006.

Nå er det Owen som bare får én til to habile sjanser i løpet av en kamp, uansett motstander. Da sliter Owen med å score. Etter min mening fordi han ikke finner godfølelsen, og fordi han trenger ekstra lang tid på å spille seg i form når laget spiller så dårlig som vi har gjort.

Jeg mener Shearers situasjon fra våren 2005 og høsten 2006 har flere likheter med Owens situasjon denne høsten og vinteren. Jeg mener Shearer var et offer for bedriten fotball under Souness, på samme måte som Owen har vært et offer for bedriten fotball under Allardyce. Jeg tror ikke Owen har hatt så mange gode sjanser at det er en stor skandale at han ikke har scoret mer enn fire mål denne sesongen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 30. Jan. 2008, 19:00 »
Jeg mener Shearers situasjon fra våren 2005 og høsten 2006 har flere likheter med Owens situasjon denne høsten og vinteren. Jeg mener Shearer var et offer for bedriten fotball under Souness, på samme måte som Owen har vært et offer for bedriten fotball under Allardyce. Jeg tror ikke Owen har hatt så mange gode sjanser at det er en stor skandale at han ikke har scoret mer enn fire mål denne sesongen.

Og dette er undertegnede enig i. Men sammenligningen blir etter min mening feil når du ser på helheten her, rett og slett fordi Shearer allerede før våren 2005 hadde bidratt med så forbanna mye mer enn det Owen hadde før Allardyce. Shearer hadde jo selvfølgelig mye lengre fartstid i klubben også, men over samme tidsrom som Owen har vært i klubben har fortsatt Shearer bidratt så utrolig mye mer.

Og nei, med fare for å repetere meg selv i det uendelige: det er ikke Owens skyld at han har vært skadet nesten sammenhengende i to jævla sesonger. Men det hjelper fortsatt ikke om han er uskyldig som et lite lam i denne sammenhengen, faktaene er og forblir de samme!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #999 på: 30. Jan. 2008, 19:52 »
Poenget til Jokke er for meg allikevel jævlig lett å se, du skjønte vel hva han mente!?
Owen er ikke den spissen vi har som klarer å skape alt på egen hånd. Vi har ingen slike spisser per i dag. Det må vi bare innse. Samtlige våre spisser trenger leveranse fra medspillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 31. Jan. 2008, 16:32 »
På Newcastle-Onlineforumet snakkes det nå om at Owen er utelatt fra siste landslagstropp. Da slipper vi forhåpentligvis argumentet om at Owen bare spiller for England i alle fall.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 31. Jan. 2008, 17:46 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1230257,00.html

Nå er han i landslagstroppen igjen, så vi får nok høre det igjen snart ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 31. Jan. 2008, 21:22 »
Vi blir aldri kvitt det, og Michael Owen blir aldri kvitt det. Stempelet som "Englands Michael Owen" slipper ingen unna, før han er ferdig på landslaget for godt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 31. Jan. 2008, 23:38 »
Dette er jo i seg selv ganske sært. Hvor mange spillere takker egentlig nei til å spille for landet sitt? Det er i alle fall flere enn bare Owen. Tviler på at Owen ikke gjør sitt beste i Newcastle uansett, men "sparer" seg til landslaget. Hva har han egentlig å tjene på det?

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 31. Jan. 2008, 23:46 »
Nå er jeg bombesikker på en hattrick for Owen...Det ville vært så utrolig typisk for Newcastle nå for tida :-\