20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368728 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #765 på: 16. Nov. 2007, 00:58 »
Ja, drøm eller ikke drøm.. Men det er spillerene vi har nå, ikke senere iallefall ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #766 på: 16. Nov. 2007, 07:30 »
Det er helt utrolig hvordan dere klarer å legge skylda på Owen, og jeg gleder meg til den dagen dere skal få bite i dere kommentarene. Må si jeg liker dårlig utviklingen på forumet, dere er ute etter å fordele skyld, skyld, skyld.
an sparker ikke Bobby Robson??

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #767 på: 16. Nov. 2007, 08:47 »
Men vi må ikke glemme hvor god Owen kan være på landslaget :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #768 på: 16. Nov. 2007, 09:10 »
Hvem sier jeg legger skylden på Owen. Owen har vist Litt av hva han kan i Newcastles drakta denne sesongen. Da har man lov til å stille spørsmål??
Jeg mener vi så i de første kampene denne sesongen at 4-3-3 fungerte veldig godt. Da spilte vi bra. Iallefall mye bedre enn hva vi har gjort i 4-4-2 mener jeg.
I en 3er fremme ville jeg prøve med Zoggy-Viduka-Martins til å begynne med, siden det er spillere som sannsynligvis passer bedre enn det Owen gjør, men håper selvfølgelig jeg tar feil da.
Vi kan f.eks spille med Zoggy-Viduka-Owen Med Owen i en litt fri rolle? Da må det bli en Zoggy som tar det defensive arbeide av de 3.. Det kunne også funket utmerket tror jeg..
Jeg håper absolutt min skepsis av hva det Owen har vist i det siste, at jeg ta skammelig feil.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #769 på: 16. Nov. 2007, 13:41 »
SLutning må være at Owen passer ikke inn i Sams planer!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #770 på: 16. Nov. 2007, 13:43 »
jeg håper big sam kjører 4-4-2. ferdig snakka. martins og owen er mye farligere når de ligger i midten, og skal faen ikke kastes ut på kanten, eller i noe fri rolle. owen er spyd spiss, han er ikke noe totti.
lt;3 Newcastle <3

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #771 på: 16. Nov. 2007, 13:47 »
Min optimale oppstilling vil være denne:

Given
Beye-Taylor-Roz-Enrique
Milner-Barton-Emre
Zog-Viduka-Martins

Tror vi blir best med 4-3-3. Laget har rett og slett ikke fungert i 4-4-2 de siste 5 kampene!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #772 på: 16. Nov. 2007, 14:49 »
Hvorfor mener absolutt alle at det er 4-4-2 og Owen som er problemet? Er det ingen som ser at vi har blitt langt dårligere defensivt enn i starten av sesongen? Er det Owen og 4-4-2 som er årsaken til det også? 4-4-2 eller 4-3-3 er i bunn og grunn bare tallkombinasjoner. En oppstilling vi bare bruker når vi ikke har ballen. Straks vi får ballen skal jo vingene løpe fremover, sannsynligvis en av de sentrale midtbanespillerne, minst en av backene, og folk forflytter seg underveis. Når vi har ballen spiller vi ikke lenger 4-4-2 eller 4-3-3.

Det at vi har spilt dårlig i de siste tre kampene er ikke på grunn av formasjonen. Det at vi tapte mot City er ikke pga formasjonen. Det er på grunn av det de 11 utvalgte gjorde ute på banen, med og uten ball. Vi tapte pga laber innsats og slett forsvarsspill i samtlige av de kampene vi har tapt denne sesongen. Vi har vunnet like mange kamper

Og alle vet at Owen er en type som ser "lat" ut, når han ikke har ballen. Men det er fullt mulig å se at Owen er sentral i oppbyggingen av spillet. Det er fullt mulig å observere hvordan Owen beveger seg, uten å være Drillo.

Martins har scoret flere mål enn Owen i år, og det er vel og bra. Men er han egentlig bedre enn Owen? Hva er det som i såfall gjør at Martins er bedre enn Owen? At han scoret 17 ganger så mange mål som Owen i fjor? At han har teknikken og farten til å løpe forbi hvem det måtte være? At han kan score når vi minst venter det, på noe som overhodet ikke kan kalles en målsjanse?
Så hva kan vi da bruke som argumenter for Owen? Teller det ikke at Owen er verdensmester i å få to meters forsprang i de tetteste situasjoner? Er det en ulempe at Owen er ekstremt dyktig til å sette sjanser som er skapt av medspillerne? Er det en ulempe å være en tvers gjennom goalgetter, som presterer stabilt godt foran mål. Riktignok har han ikke scoret siden Everton-kampen, men hei, det er ikke så lenge siden. Owen er rask han også, lukter på offsidefella så ofte som mulig. Mot sunderland var han litt for ivrig, og startet et tiendels sekund for tidlig, og det fikk han enorm kjeft for her på forumet. Hvorfor det? Owen er bare et menneske, til tross for hva engelsk presse skal ha oss til å tro, og han er ikke i 100% form. Hadde Owen prestert helt ræva elendig i samtlige kamper han hadde spilt, og ikke hadde vært kapabel til å sette store sjanser i mål, så hadde han aldri spilt. Owen var en stor helt da Souness kjøpte ham. De aller aller fleste ropte et stort, unisont HURRA, og hyllet Souness som et geni på transfermarkedet. Men så ble Owen skadet i VM, og plutselig var han hatobjekt nr. 1!

Det er direkte latterlig. Det er engelsk presse, og ikke Owen selv, som har skapt ryktene rundt hans egen fremtid. At hans tilstedeværelse i Gerrards bryllup får han til å bli aktuell for Liverpool sier det meste om hvor flinke britisk sportspresse er til å koke suppe på syltynn spiker. Er det Owens feil? Gjør det Owen til en dårligere spiller?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #773 på: 16. Nov. 2007, 15:06 »
Owen har vel hatt tilsammen 15 gode minutter for Newcastle i år, ellers så har han vært usynlig og ikke fungert i LAGET. Laget klarer ikke å skape noe for Owen og det som har blitt skapt har ofte blitt skuslet bort. Det fine med Martins er at han kan skape mye på egenhånd og er en mye mer uforutsigbar spiller.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #774 på: 16. Nov. 2007, 15:25 »
Vi har vært bedre defensivt i de kampene vi har spilt 4-3-3 kontra 4-4-2, fordi vi får en ekstra sentral midtbanespiller..synes jeg.....Men jeg vil ikke si at det er grunnen til at vi sliter defensivt....Problemet er ikke fordmasjonen vi har spilt i det siste, problemet er at vi ligger så jævli lavt i banen(spes. på bortebane)..Dessuten hjelper det heller ikke at vi omtrent aldri kjører kontringer, og når vår beste kontringsspiller sitter på benken(Martins)..så blir ikke saken noe bedre! Skal vi ligge lavt MÅ vi kjøre hurtige kontringer, men det gjør vi ikke..

Owen vs Martins.....må vi diskutere det noe mer? Owen er ikke i form, Martins er i form...

Owen klarer ikke å prestere på det nivået han gjorde før, han scorer færre mål, han er elendig i spillet, han har mistet fart......Dog er han  smart, blitt sterkere og bedre feilvendt enn før, han er goalgetter-typen fortsatt når han er i form(noe han IKKE er nå).....Owen har gått fra å være en spiss med EKSTREME spissferdigheter til å bli en ordinær spiss som KUN har styrken sin foran kassa...

Martins ER en spiller med EKSTREM ferdigheter..En av PL's raskeste, god tiil å drible, han gjør det utroligste både driblinger og scoringer, flink til å bevege seg, han er råsterk og spenstig,  han er god foran kassa selv om han ikke er god nok, han kan senke motstandern alene når laget ikke fungerer og slike spillere finnes det få av i verden, vi har en sånn spiller i Oba og det er helt ufattelig at han ikke er fast på laget.....Når det gjelder svakhetene til Oba går det på stabiltet og konsentrasjon, trenger noe flere sjanser for å score enn Owen, men han skaper og kommer til dobbelt så mange sjanser som Owen også...

Jeg hadde sett VELDIG frem til at Owen kom tilbake, og at han og Martins skulle danne spisspar....men i den formen Owen er i øyeblikket er han ikke god nok...Du overdriver så jævli i disse teite innleggene dine Joakim, det er ikke snakk om at Owen er noe hatobjekt, derimot er det URETTFERDIGHET ovenfor Oba Martins jeg/vi reagerer på og ikke minst lagets beste!!!! Han fortjener bedre enn å bli benket til fordel Owen.....Det er bare å spisse ørene når du ser kamper på TV, toon army synger Oba Oba Obafemi Martins så det runger over hele SJP når han sitter på benken..Når Martins blir tatt av banen bues det voldsomt...Det tyder vel på at det er flere som er enig med meg enn deg Joakim....Innse det Owen er ikke det han engang var!!! Men for all del, jeg håper selvsagt han kommer tilbake til gammelt nivå, men jeg tviler......

« Siste redigering: 16. Nov. 2007, 15:31 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #775 på: 16. Nov. 2007, 16:48 »
SLutning må være at Owen passer ikke inn i Sams planer!
Det er nok derfor Sam Allardyce bruker han såpass mye også............

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #776 på: 16. Nov. 2007, 16:54 »
Veit ikke hvem som overdriver mest her, jeg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 16. Nov. 2007, 17:12 »
Vi har vært bedre defensivt i de kampene vi har spilt 4-3-3 kontra 4-4-2, fordi vi får en ekstra sentral midtbanespiller..synes jeg.....Men jeg vil ikke si at det er grunnen til at vi sliter defensivt....Problemet er ikke fordmasjonen vi har spilt i det siste, problemet er at vi ligger så jævli lavt i banen(spes. på bortebane)..Dessuten hjelper det heller ikke at vi omtrent aldri kjører kontringer, og når vår beste kontringsspiller sitter på benken(Martins)..så blir ikke saken noe bedre! Skal vi ligge lavt MÅ vi kjøre hurtige kontringer, men det gjør vi ikke..

Kontringsfotball er jo nemlig det som passer Owen helt perfekt! Han ligger å lurer på offsidegrensen og har rykket og farten som gir han stort nok rom til å forsere i bane å putte alene med keeper, eller bare være der i boksen. Er jo slik vi har sett Owen bøtte på med mål for klubb og landslag.

Martins er jo ikke den beste kontringsspilleren heller synes jeg. Han kan til tider holde litt lenge på ballen eller forsøke å drible av et par mann, men det er ikke slik lynkjappe kontringer skal spilles. Martins er rask og har fint driv med ballen i bena, men i gode kontringsmuligheter mener jeg at ballen skal spilles/sentres raskt i lenderetningen fremfor å gå med den selv, da blir man ofte raskt løpt opp eller stoppet og motstanderen kommer på riktig side av ballen.

Jeg synes Martins er en knallgod spiller, men at han heller kommer til sin rett i kamper vi styrer spillet, der vi har tid til mer enkeltmannsprestasjoner og individuelle ferdigheter, og der disse kommer mer til sin rett.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #778 på: 16. Nov. 2007, 17:13 »
Tror heller ikke det er formasjonen som er problemet. Vi må være fult kosentrerte i forvsar og mål som det Sunderland scoret på har igen ting med formasjon å gjøre.

Michael Owen er en spiller som er mer avhening av at laget spiller godt enn det Martins er for å score mål. Owen gjør en bra jobb for laget og er god til å bevege seg, men kan ikke sammenlignes med Martins her. Oba kan gjøre fantastiske ting helt på egen hånd og derfor kan man si i ettertid at det hadde vært smartere av Sam å starte med Martins istedenfor Owen. For at Owen skal score må han få de rikitige passningene og inleggene og de har de vært få av i de siste kampene. Vi har spilt dårlig og skapt få sjanser når en spiller som Owen spiller for et lag som spiller slikt scorer han også få mål, og dette tror jeg er noe av grunnen til at Owen ikke har greid å score eller komme til store sjanser. Dette kan betraktes som en svakhet, men hvis Owen får sjansene setter han dem som oftest og dette er en stor styrke i forhold til Martins. Å si hvem som skal starte mot Liverpool er et vanskelig spørsmål. Hvis prestasjonene blir bedre og vi skaper mange store sjanser bør Owen starte og hvis vi sliter med spillet og spiller slik vi har gjort i de siste kampene tror jeg Martins er det riktige valget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #779 på: 16. Nov. 2007, 17:25 »
Vanskelig å si det, for når vi slet i fjor var Martins også helt borte. Det merkedet vi blant annet i sesongavslutninga i fjor, da var Martins helt vekke og fikk ingenting til.
Syns vinklingen på diskusjonen blir feil, og syns alt for mange skylder på Owen helt uberettiget. Vi må få forsvaret på gli igjen og trygghet i laget, og målene vil komme fra Owen. Om vi fortsetter å stresse under kampene og ikke får satt spillet og forsvaret hjelper det lite.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida