20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Er Nr.9 Hellig

Ja
23 (65.7%)
Det er bare et nr
12 (34.3%)

Stemmer totalt: 31

Avstemning er avsluttet: 14. Feb. 2006, 19:59

Skrevet av Emne: Nr.9  (Lest 13657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #45 på: 19. Feb. 2006, 21:56 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Jarle"
Nr. 9 Shola Ameobi (hvorfor skal det nummeret på død og liv være synonymt med scoringsrekorder?)
Nr. 10 Michael Owen

DET, folkens, er neste sesongs superpar på topp.

>> Hvorfor i himmelens navn har du denne tilliten til Shola Ameobi, Joakim?

Gutten har hatt sju år på seg å imponere i Newcastle-drakta. I mine øyne har han ikke utrettet en dritt, og er en høyst mediokre spiller.

De siste 15 årene har Newcastles nr. 9 vært Andy Cole, Les Ferdinand og Alan Shearer. På sitt beste scoret disse nesten like mange mål på en sesong som det Shola har gjort på sju ÅR!

Jeg er enig i at nr. 9 ikke må opphøyes til å være noe guddommelig, men til syvende og sist handler dette også om signaleffekt. Jeg syns det er et helt feil signal - et steg i feil retning - om man følger opp megasuksessene Andy Cole, Les Ferdinand og Alan Shearer med en spiller som folk flest uffer seg over: Shola Ameobi.

Newcastle må ut på spissjakt til sommeren. Han, eller Michael Owen (hvis han vil og hvis han blir), bør få nr. 9.

Min tillitt til Ameobi er at jeg ser han har ferdigheter som jeg setter pris på, og jeg synes han har gjort en god jobb de gangene han fikk sjansen av Robson. Og under Roeder har han vist stabilt godt spill. Han var god også i går, selv om han ikke briljerte. Men jeg forventer ikke at han skal briljere i hver kamp. Ameobi er ikke den som skal sette scoringsrekorder, men han er meget sterk og har god ballkontroll, og kan således gjøre en god jobb med å binde opp forsvarsspillere og skape rom for Owen.
Han gjør samme jobb når han spiller sammen Shearer, og den har han gjort glimrende i kampene mot Pompey og Villa. Og det er ikke tilfeldig.
Ameobi blir knallgod, hvis han bare får tillitt.

Helt enig!
Men til Owen; Hvis han mener han har en fremtid i Newcastle takker han ja!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #46 på: 19. Feb. 2006, 22:18 »
Hva er denne innbilningen om at Ameobi har vært god under Robson? Det stemmer jo ikke.
Synd er det, men Jarles oppsummering av spilleren Shola Ameobi er ekstremt treffende, kan vel sies å være perfekt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #47 på: 19. Feb. 2006, 22:32 »
Shola var god i to angrep i går, resten av kampen var ikke god nok!

Lazze87

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #48 på: 19. Feb. 2006, 23:03 »
Hvis Shola Ameobi overtar nr. 9 drakten er det en direkte skandala. nr. 9 drakten er et symbol i Newcastle og hvem som helst burde ikke få ha den drakten. Eneste argumentet for at han kan få den er fordi han kommer fra ungdomsakademiet og har vært trofast i mange år. men jeg mener dette ikke holder. Shola er alt for dårlig og han somler for mye.

Owen vet hva det ligger å få den drakten. jeg tror at hvis han takker ja til dette nr. så erklærer han også at han vil bli i klubben noen år. Owen og fansen vet at nr. 9 betyr noe, så jeg tror fansen vil se på han som en verdig kandidat.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #49 på: 19. Feb. 2006, 23:14 »

Min tillitt til Ameobi er at jeg ser han har ferdigheter som jeg setter pris på, og jeg synes han har gjort en god jobb de gangene han fikk sjansen av Robson. Og under Roeder har han vist stabilt godt spill. Han var god også i går, selv om han ikke briljerte. Men jeg forventer ikke at han skal briljere i hver kamp. Ameobi er ikke den som skal sette scoringsrekorder, men han er meget sterk og har god ballkontroll, og kan således gjøre en god jobb med å binde opp forsvarsspillere og skape rom for Owen.
Han gjør samme jobb når han spiller sammen Shearer, og den har han gjort glimrende i kampene mot Pompey og Villa. Og det er ikke tilfeldig.
Ameobi blir knallgod, hvis han bare får tillitt.

>> Huff da... Der var det ni setninger, og selv når jeg legger godviljen til så forstår jeg ikke tankegangen din i det hele tatt.

Ameobi verken scorer mål, legger opp til mål eller setter flyt i angrepsspillet. I mine øyne er Ameobi en spiller som sinker spillet mer enn han setter fart i det. Den satans armbruken han bruker for å kompensere for manglende fart driver meg i tillegg til vanvidd.

Når han en sjelden gang er i form, er han OK. Utover det har han i sju år holdt en nivå som kun er et Nationwide-lag verdig. Han blir nå 26 år, og i mine øyne har toget nå gått.

Lazze87

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #50 på: 20. Feb. 2006, 12:36 »
Det kommer en tid hvor talenter må begynne å prestere, For Ameobi sin del var denne tiden for 3 år siden. Ameobi er bra som stallfyll, men Newcastle må virkelig skaffe seg en ny spiss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #51 på: 20. Feb. 2006, 13:39 »
Ameobi scorer ikke mange mål, men han scorer noen, og kan fort score flere. Ameobi er utrolig god til å finne rom, han er god til å finne medspillere i rom, og til å lage rom for medspillere. Slik jeg oppfatter ham. Han er sykt god med ryggen mot mål, du dytter ikke Ameobi overende uten å bruke makt og ty til ulovlige midler. Ameobi mangler selvsagt fart, og er overhodet ikke den avslutteren Shearer er.
Men han er fortsatt en meget god spiller, og en meget nyttig mann å ha i laget. Spiller han ved siden av en rask goalgetter som Owen, så vil han utvilsomt bli meget god å ha.

Jeg ser ingen grunn til at toget skal ha gått for Ameobi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #52 på: 20. Feb. 2006, 13:49 »
Du dytter han ikke overende, han faller av seg selv! :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Og så er det jo bare og sette han i offside, for han er alt for treig til å komme seg ut av offsiden i tillegg,.

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Nr.9
« Svar #53 på: 20. Feb. 2006, 14:01 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Du dytter han ikke overende, han faller av seg selv! :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Og så er det jo bare og sette han i offside, for han er alt for treig til å komme seg ut av offsiden i tillegg,.

du glemte å si han ligner litt på en kamell med de lange tynne beina og treg til å løpe/gå.  8)
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #54 på: 20. Feb. 2006, 15:26 »
hehe. skjønner ikke hvorfor folk orker diskuter ameobi ennå! han er ubruklig og ikke god nok for newcastle i det hele tatt med de ambisjonene vi har. B lags spiller og burde bare spilt i ekstreme tilfeller.

Hvis noen mener ameobi har noe på newcastle sitt førstelag og gjøre burde der stikke til legen og sjekke dere for et eller annet;)

btw : håper owen tar nr9 en verdig erstatter!
lt;3 Newcastle <3

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #55 på: 20. Feb. 2006, 17:28 »
Eller så har de for lave ambisjoner for laget!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #56 på: 20. Feb. 2006, 18:01 »
Jeg har verken for lave ambisjoner, og jeg er overhodet ikke syk på noen måte (ihvertfall ikke som jeg vet om - og jeg støttet Ameobi sist jeg sjekket meg også)¨.

Ameobi er overhodet ikke ubrukelig. Han er en god fotballspiller, som med tillitt og tilnærmet fast spill kan bli en meget god spiller.
Jeg vil aldri gå lei av å rose Ameobi for hans fotballferdigheter.
Han har selvsagt sine svakheter, men derfor må han spille sammen med en kar som har de ferdighetene Ameobi mangler. Det har Owen. Owen-Ameobi ville blitt et knallpar.

Om Ameobi ikke får nr. 9 er ikke det noen katastrofe for meg. Han kan godt få beholde nr. 23 for min del.
Så lenge Ameobi viser meg at han har noe å fare med, så mister jeg aldri trua på ham. Og starten under Roeder har vært fantastisk. Og ingen kan vel si at Shola (som har spilt med skade i det siste) var på stigende form når Souness fikk fyken? Var det overhodet noe som tydet på at han skulle være eksepsjonelt god i de to siste seriekampene?
Og selv om han var svak mot Southampton er det ikke dermed sagt at han er dønn elendig?

Og hvor har jeg det fra at Ameobi ikke var god under Robson?
1. God statistikk (18 kamper, 7 mål. Dønn elendig.)
2. Sesongvideoene fra 02/03 og 03/04, som viser at Ameobi var toneangivende i de aller aller fleste kampene han spilte.
At Ameobi var elendig under Souness er ikke hans feil. Selv Shearer er en bedre ving enn Ameobi. Men Shearer plasseres aldri på vingen. Ameobi derimot, er en kasteball. Forbanna tullball. Det er en grunn til at hedersmannen Robson gang på gang foretrakk Ameobi, foran Chopra eller LuaLua.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Nr.9
« Svar #57 på: 20. Feb. 2006, 18:06 »
For og være helt ærlig, Joakim, så tror jeg du kun støtter Ameobi nå grunnet din stolthet og på prinsipper. Tror jeg. Noe annet kan ikke jeg skjønne.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #58 på: 20. Feb. 2006, 19:24 »
haha joakim du ekke sann ;) skal ha for at du står på ditt men jeg må le:)
lt;3 Newcastle <3

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #59 på: 20. Feb. 2006, 20:08 »
Spillte Ameobi bare 18 kamper under Robson?