20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Er Nr.9 Hellig

Ja
23 (65.7%)
Det er bare et nr
12 (34.3%)

Stemmer totalt: 31

Avstemning er avsluttet: 14. Feb. 2006, 19:59

Skrevet av Emne: Nr.9  (Lest 13646 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #30 på: 18. Feb. 2006, 02:02 »
Michael Owen is "Tha Man". Han oppfyller alle kriterier vi skal ønske oss av en som skal være verdig nr 9 i Newcastle United. Der er faktisk ikke en bedre kandidat i verden. Engelsk, profesjonell til beinmargen, verdensklasse, målgaranti. Bare si klart i fra NÅ at Michael Owen er mannen som skal bære nummer 9 i Newcastle neste sesong om han vil bli.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #31 på: 18. Feb. 2006, 03:05 »
154% enig!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #32 på: 18. Feb. 2006, 23:36 »
Nr. 9 Shola Ameobi (hvorfor skal det nummeret på død og liv være synonymt med scoringsrekorder?)
Nr. 10 Michael Owen

DET, folkens, er neste sesongs superpar på topp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #33 på: 18. Feb. 2006, 23:43 »
Sitat fra: "Joakim"
Nr. 9 Shola Ameobi (hvorfor skal det nummeret på død og liv være synonymt med scoringsrekorder?)
Nr. 10 Michael Owen

Siterer fra X-Files: Tror det ikke før jeg ser det.
iverpool FC

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #34 på: 19. Feb. 2006, 12:54 »
Owen kommer til å bli tilbudt nummer 9. Det føler jeg meg sikker på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #35 på: 19. Feb. 2006, 13:13 »
Owen set for the No 9 shirt

Feb 19 2006

By Neil Farrington, The Sunday Sun

Michael Owen will be asked to inherit the fabled Newcastle No 9 shirt when Alan Shearer hangs up his boots this summer.

United's top brass see Owen as the perfect successor to English football's most iconic jersey, And the England striker, despite believing 10 is his lucky number, is unlikely to refuse.

It will see Owen follow in the footsteps of a succession of legendary goalscorers - and offer the chance to cement his relationship with the fans.

Injury, Sven-Goran Eriksson's indiscreet claim that Owen is unhappy on Tyneside, and hotly-denied talk that he has a get-out clause in his Newcastle contract, have clouded the striker's career at St James's Park.

But success in the shirt of United legends would guarantee Owen greater public adoration than he has ever enjoyed elsewhere.

Albert Shepherd, Hughie Gallacher, Albert Stubbins, Jackie Milburn, Len White, Malcolm Macdonald, Andy Cole, Les Ferdinand and Shearer himself have been among the Magpies' magnificent No 9s.

And the Toon Army will hope that the challenge of matching their exploits will keep Owen at Newcastle in the long-term.

However, Owen is likely to lose the captain's armband to Scott Parker next season despite their being plenty of dressing-room support for him to succeed Shearer as United skipper.

Others - and Newcastle's hierarchy - regard midfielder Parker as the right man in the right position.

Amen for faen!!!
:D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #36 på: 19. Feb. 2006, 14:15 »
Helt enig! Ameobi viste igår hvorfor han ikke fortjener 9'er drakten selv om han var veldig offansiv i media i går
http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_objectid=16718199%26method=full%26siteid=50081%26headline=help%2dme%2dto%2dget%2dnasty%2d%2dalan-name_page.html

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #37 på: 19. Feb. 2006, 14:17 »
Herlig lesning!!:)

Men det har vel egentlig aldri vært noe tvil om at det var Owen som skulle få 9'ern?

Amøba som 9, hhahahaha!!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #38 på: 19. Feb. 2006, 14:41 »
Nr. 10 Michael Owen

>> Hvorfor i himmelens navn har du denne tilliten til Shola Ameobi, Joakim?

Gutten har hatt sju år på seg å imponere i Newcastle-drakta. I mine øyne har han ikke utrettet en dritt, og er en høyst mediokre spiller.

De siste 15 årene har Newcastles nr. 9 vært Andy Cole, Les Ferdinand og Alan Shearer. På sitt beste scoret disse nesten like mange mål på en sesong som det Shola har gjort på sju ÅR!

Jeg er enig i at nr. 9 ikke må opphøyes til å være noe guddommelig, men til syvende og sist handler dette også om signaleffekt. Jeg syns det er et helt feil signal - et steg i feil retning - om man følger opp megasuksessene Andy Cole, Les Ferdinand og Alan Shearer med en spiller som folk flest uffer seg over: Shola Ameobi.

Newcastle må ut på spissjakt til sommeren. Han, eller Michael Owen (hvis han vil og hvis han blir), bør få nr. 9.

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #39 på: 19. Feb. 2006, 15:25 »
Jeg synes ikke Owen er nr. 9 verdig. Shearer har tillagt det nummeret lang fartstid og maaange gode øyeblikk. Dessuten er han Geordie..
Hvis noen skal ta over nummeret bør det være Foluwashola Ameobi etter min mening. Han er riktignok fra nigeria, men er et produkt av akademiet, og skal være i Newcastle hele sin brilliante karriere og overgå alle tidligere nr. 9.

Det er i alle fall lov å håpe  :D

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #40 på: 19. Feb. 2006, 15:30 »
Nr bør enten brukes av owen neste år, hvis han vil det selv. Hvis ikke bør den holdes av til vi kjøper en nye spiss. Nr er bare et tall for andre klubber. Mens i Newcastle er det på en måte et symbol. Newcastle har hatt mange store spillere i denne drakten, og det bør vi fortsette med. Jeg tror at hvis Owen tar imot denne drakten, binder han seg til klubben i lang tid. Han vet hvor mye denne drakten betyr for fansen. Og som den sympatiske spilleren han er tar hna ikke imot denne drakten for så å forsvinne til en annen klubb et år etter.

Owen er engelsk landslagspiller og alle liker ham. Han leverer heler tiden og spiller en viktig rolle inn i et lag. Man kan alltid stole på Owen. Derfor bør han spille i nr 9 neste sesong.

Selv om Shearer er en legende bør ikke denne drakten fredes. Det ville være latterlig. Det finnes ikke en bedre arvtager en Owen til å ta over denne drakta.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #41 på: 19. Feb. 2006, 20:09 »
faen så typisk!!!jeg har akkurat kjøpt owen 10 drakt!!!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #42 på: 19. Feb. 2006, 20:30 »
Ameobi hadde vært en skam for ni'er drakta! Spesielt med det nivået han har vist generelt i år!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #43 på: 19. Feb. 2006, 20:37 »
Sitat fra: "lucky_luque"
faen så typisk!!!jeg har akkurat kjøpt owen 10 drakt!!!

Det er en grunn til at Owen  kan komme til å beholde 10'er drakta. Er ikke sikkert Newcastle vil irritere på seg mange fans som har kjøpt seg den drakta. Så ser ikke bortifra at hvis Newcastle kjøper en ny spiss så kan han ende opp med 9'ern på ryggen...

Må innrømme at jeg håper på Owen da!:)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Nr.9
« Svar #44 på: 19. Feb. 2006, 21:20 »
Sitat fra: "Jarle"
Nr. 10 Michael Owen

>> Hvorfor i himmelens navn har du denne tilliten til Shola Ameobi, Joakim?

Gutten har hatt sju år på seg å imponere i Newcastle-drakta. I mine øyne har han ikke utrettet en dritt, og er en høyst mediokre spiller.

De siste 15 årene har Newcastles nr. 9 vært Andy Cole, Les Ferdinand og Alan Shearer. På sitt beste scoret disse nesten like mange mål på en sesong som det Shola har gjort på sju ÅR!

Jeg er enig i at nr. 9 ikke må opphøyes til å være noe guddommelig, men til syvende og sist handler dette også om signaleffekt. Jeg syns det er et helt feil signal - et steg i feil retning - om man følger opp megasuksessene Andy Cole, Les Ferdinand og Alan Shearer med en spiller som folk flest uffer seg over: Shola Ameobi.

Newcastle må ut på spissjakt til sommeren. Han, eller Michael Owen (hvis han vil og hvis han blir), bør få nr. 9.

Min tillitt til Ameobi er at jeg ser han har ferdigheter som jeg setter pris på, og jeg synes han har gjort en god jobb de gangene han fikk sjansen av Robson. Og under Roeder har han vist stabilt godt spill. Han var god også i går, selv om han ikke briljerte. Men jeg forventer ikke at han skal briljere i hver kamp. Ameobi er ikke den som skal sette scoringsrekorder, men han er meget sterk og har god ballkontroll, og kan således gjøre en god jobb med å binde opp forsvarsspillere og skape rom for Owen.
Han gjør samme jobb når han spiller sammen Shearer, og den har han gjort glimrende i kampene mot Pompey og Villa. Og det er ikke tilfeldig.
Ameobi blir knallgod, hvis han bare får tillitt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon