20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bellamy  (Lest 108679 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #375 på: 28. April 2006, 17:22 »
Sitat fra: "Joakim"
Det dere faktisk prester å si nå, Kristoffer og DanMan, er at Robsons Newcastle ikke var gode nok. Men det laget Souness brukte to uker på å rive ned, var det samme laget som tok en tredje, fjerde og femteplass i PL. Robson greide å gjøre en stall med spillere av ujevn kvalitet til et av ligaens aller aller beste. Souness brukte £50 mill på en stall av jevnt høy kvalitet som ikke greide å spille fotball SAMMEN. Hver og en spilte hver for seg, og på grunn av deres enorme ferdighetsnivå, så greide vi å vinne enkelte kamper, uten at vi skal si at vi spilte bra på noen måte. Men når de aller aller beste var skadet, så greide ikke laget å gjøre noen verdens ting. Vi kollapset totalt. Vi ble dødsavhengige av våre beste menn. Når Roeder overtok, så spilte til og med Lee Clark som han gjorde i glansdagene. Chopra og Ameobi vokste seg store og særs målfarlige. Og Newcastles reserver ble fryktet av motstanderne.  Vi har nå en gjeng på 16-17 spillere som nesten alle er i verdensklasse på sitt beste. Men bak der, har vi en gjeng med gamle, avdankede has beens og unge og isultne spillere.

Vår beste spiller nå heter Michael Owen. Vår beste spiller under Robson var (foruten Woodgate) Craig Bellamy. Men Robson greide å bygge et LAG ut av en relativt beskjeden stall. O'Brien og Hughes er ikke i nærheten av Boumsong og Babayaros høyestenivå. Men Hughes og O'Brien har oppnådd mye mer med Newcastle enn Baba og Boum har gjort. Hvorfor? Ikke på grunn av at spillerne da var bedre enn nå, for det er jo tvert om. Nei, fatkum var at manageren het Sir Bobby Robson, og han bygde et lag av spillere med ulik spisskompetanse, ulik væremåte og ulike ferdigheter.

Å si at Souness bygde opp et spennende lag blir helt feil. Han kjøpte en haug med veldig gode spillere, bare for å se dem kjempe for å holde seg foran Portsmouth og Birmingham på tabellen. Greit nok, alle vet at vi har et spennende lag på gang. Men det laget var det Roeder som bygde, ikke Souness. Det var Souness som hadde sørget for byggeklossene, men han hadde ikke lagt det minste grunnlag. Den grunnmuren vi hadde, var ganske så skjør, og var bygd ene og alene på Alan Shearer, Scott Parker og Shay Given.

Ikke kom her å si at Souness "bygde et spennedne lag". Souness kjøpte byggeklossene og Shepherd sørget for tomta. Resten gjorde Academy Director Glenn Roeder... En mann som ifølge FA, ikke er skikket til å være manager i PL, bare fordi han mangler et teorikurs om regler rundt overganger.

Er rett og slett 100 % enig med deg her :wink: ..
At det i det hele tatt finnes en newcastle supporter med positivt syn på souness er for meg fullstendig paranormalt ... Under Robson hadde vi positiv, underholdende angrepsfotball med spennende spilleryper. Under Souness hadde vi kjedelig fotball, uten engasjement og med en gjeng overbetalte sulikker ! Robson førte oss til Europatoppen, souness fikk oss i selskap med fulham, birmingham, charlton osv
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #376 på: 28. April 2006, 18:13 »
Roeder sa jo senst i dag (en artikkel hos Teamtalk) at han var svært fornøyd med det som Souness hadde fått gjort i Newcastle. Nemlig det som Danman og Kristoffer er inne på, fjerne ukulturen og bygge/kjøpe et svært godt lag.

Men er enig i at Robson var en fantastisk manager! 10 ganger bedre enn Souness.. Men Souness HAR gjort noe riktig mens han var i klubben.

"Souness spent the first phase of his largely unsuccessful spell at St James' Park attempting to clear out what he saw as a disruptive element within the dressing room, and Roeder certainly has no complaints about the squad he has inherited.

"The whole place is bubbling, the dressing room and the training ground," he said. "Everyone is coming in to training with a smile on their faces.

"I've worked with all sorts of squads since I retired from playing, and this bunch of lads as a whole are the best I have ever worked with in terms of motivation to want to train and play, and the understanding when things go wrong.

"They don't look for others to blame and accept criticism, which occasionally I have had to do over the last two months."

Hentet fra Teamtalk. Jeg tror nok ikke garderoben var "bubbling" når vi hadde opptil flere som skapte uro i garderoben før...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #377 på: 28. April 2006, 18:16 »
Sitat fra: "Joakim"
Ikke kom her å si at Souness "bygde et spennedne lag". Souness kjøpte byggeklossene og Shepherd sørget for tomta. Resten gjorde Academy Director Glenn Roeder... En mann som ifølge FA, ikke er skikket til å være manager i PL, bare fordi han mangler et teorikurs om regler rundt overganger.

Jovisst sier jeg det. Fordi jeg mener Souness kjøpte og bygget opp en stall som er bedre enn den han tok over, med enormt spennende og variert spillremateriale jeg har stor tro på. Det var Souness som henta spillerne, og ærlig talt, det ville nok ikke Roeder maktet. Dessverre makter ikke Souness å få det beste ut av laget han har bygget opp, derfor håper og tror jeg at en ny, dyktig manager tar over dette laget og fortsetter med det glimrende grunnlaget som nå er lagt ned på bakgrunn av spillerne som Souness kjøpte.
Nå må du også lære deg å forstå at jeg, og antakeligvis ikke DanMan på noen som helst måte prøver å få det til at Souness gjorde ting bedre enn Sir Bobby, for det føler jeg meg sikker på at vi begge er enige om at ikke er tilfelle. Men jeg mener det var helt på sin plass at Sir Bobby måtte gå, og at det måtte ryddes opp i det jævla sirkuset laget vårt faktisk var. Og det er den andre tingen Souness har klart, rydde vekk ukulturen i laget.
Fremtiden ser lys ut!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #378 på: 28. April 2006, 19:56 »
Sitat fra: "VepsoO"

At det i det hele tatt finnes en newcastle supporter med positivt syn på souness er for meg fullstendig paranormalt ... Under Robson hadde vi positiv, underholdende angrepsfotball med spennende spilleryper. Under Souness hadde vi kjedelig fotball, uten engasjement og med en gjeng overbetalte sulikker ! Robson førte oss til Europatoppen, souness fikk oss i selskap med fulham, birmingham, charlton osv

Som sagt du er ein av det som bare ser verden ut frå terminlista. Hadde du fulgt med frå litt bedre så hadde du forhåpentligvis forstått at Souness har gjort mykje bra for klubben vår.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #379 på: 28. April 2006, 20:18 »
Sitat fra: "Benson"

Som sagt du er ein av det som bare ser verden ut frå terminlista. Hadde du fulgt med frå litt bedre så hadde du forhåpentligvis forstått at Souness har gjort mykje bra for klubben vår.

Fortell meg en ting som betyr mer enn terminlista (resulater) i fotball. EN TING så skal jeg holde kjeft!

Mange av dere tror at f.eks Babayaro er en mye bedre spiller enn Hughes, bare på grunn av omdømme. Vel Hughes spilte venstreback på det 3 beste laget i PL, og på et lag som hevdet seg i CL. Han var profesjonell, han gjorde alltid sitt beste og var anvendelig. Et eksempel på at souness bygde ned laget vårt. Jeg mener og at O'Brien-Dabidzas(feil skrevet sikkert) var et bedre stopperpar enn Bramble-Boumsong. Og kjøpet av Owen som er det mest positive som skjedde "under" souness var ikke souness sitt verk. MEN shepard og shearer.
Istedenfor å bare si "souness var på vei til å bygge opp noe stort .. osv" fortell meg nøyaktiv hva souness gjorde som var så forbanna positivt.,
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #380 på: 28. April 2006, 20:52 »
Hvis de leser noen av de tidligere innleggene så ser du flere argumenter for at Souness gjorde noe bra for oss.

O'brien - Dabizas bedre enn Bramble - Boum? Har du fulgt med de siste årene?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Bellamy
« Svar #381 på: 28. April 2006, 21:01 »
Han gjorde noe bra, JA!
Men han gjorde faen mere dumt!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #382 på: 28. April 2006, 21:03 »
Vel Dabizas-O`Brien var midtstoppere på et lag som jeg har nevnt flere ganger kjempet i toppen av PL og var gode i CL. Boum-Titus har Parker foran seg, Nesa-Grekern hadde Speed foran seg.
Faktisk tro det eller ei så hadde vi langt bedre resultater med det dere kaller dårligere spillere, så souness har et problem når han prestererer 10 ganger dårligere med et bedre spillermateriell.

- Og det ingen kan nekte for er at (som er nevnt hundre ganger før på dette forumet) at Souness kom til et storlag med middelmodige spillere, og forlot et middelmodig lag med storspillere.
Da ligger vel kanskje litt av skylden på mannen som hadde ansvaret i denne perioden.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #383 på: 28. April 2006, 21:23 »
Sitat fra: "Lasse"
Han gjorde noe bra, JA!

Akkurat det jeg ville høre!:)

VepsoO: det er mange grunner til at vi var bedre på den tiden, eller, det er ikke sikkert VI var bedre, men de andre var dårligere. Chelsea hadde ikke blitt et kjøpelag feks.

Det er ingen som sier at Souness er et taktisk geni eller at han er en god manager. Men det noen vil frem til er at han gjort noen ting som er bra for klubben. Du sier jo selv at han kjøpte inn storspillere.. Tenk deg når en klassemanager får regjere, DA blir vi storlag igjen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #384 på: 28. April 2006, 21:27 »
Vil si at vi har en stormanager nå jeg :D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #385 på: 28. April 2006, 22:12 »
Sitat fra: "Benson"

Fortell meg en ting som betyr mer enn terminlista (resulater) i fotball. EN TING så skal jeg holde kjeft!

Sitat

Det er jo faen meg ikkje poenget. Men grunnlaget for Resultater er vel litt viktig og elle ?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #386 på: 28. April 2006, 22:38 »
Slik det ser ut i dagens fotball: Penger

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #387 på: 28. April 2006, 22:44 »
Sitat fra: "kesse"
Han gjorde noe bra, JA!

VepsoO: det er mange grunner til at vi var bedre på den tiden, eller, det er ikke sikkert VI var bedre, men de andre var dårligere. Chelsea hadde ikke blitt et kjøpelag feks.

Det er ingen som sier at Souness er et taktisk geni eller at han er en god manager. Men det noen vil frem til er at han gjort noen ting som er bra for klubben. Du sier jo selv at han kjøpte inn storspillere.. Tenk deg når en klassemanager får regjere, DA blir vi storlag igjen.

Ja selvfølgelig kan en god manager skape noe fantastisk ut av det laget vi har nå. MEN Souness skal faen ikke ha en promille av æren for at de spillerne er i Newcastle i dag. Disse spillerne kunne valgt Newcastle uansett hvilken manager som regjerte

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #388 på: 28. April 2006, 22:51 »
Sitat fra: "kesse"
Han gjorde noe bra, JA!

Ja selvfølgelig kan en god manager skape noe fantastisk ut av det laget vi har nå. MEN Souness skal faen ikke ha en promille av æren for at de spillerne er i Newcastle i dag. Disse spillerne kunne valgt Newcastle uansett hvilken manager som regjerte

Idiot. Tror du kem som helst kunne henta Owen Luque og Emre til klubben ? :roll:

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #389 på: 28. April 2006, 22:56 »
Den hvem som helst måtte i så fall være Sheperd...