20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dobbelt glede for norske Newcastle supportere  (Lest 2923 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Dobbelt glede for norske Newcastle supportere
« på: 07. Feb. 2006, 20:22 »
Emre suspendert i seks kamper

Skrevet av Asbjørn, 7 Februar 06

Emre må stå over de neste seks landskampene for Tyrkia, på grunn av bråket etter play-off kampen mot Sveits 16. november i fjor. Newcastle spilleren var en av de involverte da spillere og ledere slo og sparket mot hverandre etter at Sveits hadde sikret VM-plass til tross for 2-4-tap i Istanbul.

Det internasjonale fotballforbundets disiplinærkomité bestemte tirsdag at Tyrkia skal spille seks kamper bak lukkede dører og på nøytral bane, ifølge de tyrkiske TV-kanalene CNN og NTV.

Det betyr at Tyrkia ikke får spille en eneste av sine hjemmekamper i EM-kvaliken på tyrkisk grunn. Kampene må også spilles minst 500 km fra den tyrkiske grensen.

Det betyr at Emre må stå over den kommende EM-kvalifiseringskampen mot Norge. Det samme må Alpay Özalan (tidligere Aston Villa, nå Köln) , som også fikk seks kampers suspensjon. Serkan Balci slapp med to kamper.

Det gikk verst utover den tyrkiske assistenttreneren Mehmet Ozdilek, som ikke får delta i fotballrelaterte aktiviteter de neste 12 månedene.

Det tyrkiske fotballforbundet må betale 1 million kroner i bot etter bråket i Istanbul, mens Emre må ut med 80.000 kroner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 07. Feb. 2006, 20:43 »
Glimrende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Feb. 2006, 20:55 »
hvordan kan du si det om en tyrkisk geordie??? han er jo nufc spiller!!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Feb. 2006, 20:56 »
Fantastiske nyheter!!:)

Det er jo flott, nå er det enda mindre sjans for at han blir skadet også!:)

plebbster

• Gjest
« Svar #4 på: 08. Feb. 2006, 09:32 »
Det er bra for oss. Både at han ikke spiller mot oss, men også at han får spilt flere kamper for oss. Nå blir han ikke sliten eller skadet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 08. Feb. 2006, 09:48 »
Hørte også at Tyrkia måtte spille hjemmekampen sin mot oss på nøytral bane, uten tilskuere. Herlig!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08. Feb. 2006, 10:53 »
Syns det er helt på sin plass uansett hvor mye Newcastle spiller Emre egentlig er. Og som mange påpeker her: mindere kamper, mindere sjanser til å bli skadet, og mer fokus på klubbfotballen. Litt egoistisk overfor Emre, men etter den oppførselen han og tyrkerne viste etter den Sveits kampen har de ingen andre enn seg selv å takke!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08. Feb. 2006, 13:00 »
Det er helt horribel oppførsel av Emre, og straffen er vel fortjent
Who else...... Alan Shearer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 08. Feb. 2006, 13:26 »
Helt enig.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 08. Feb. 2006, 14:50 »
Kjempemessig. Måtte ikke kampen mot Norge spilles 50 mil utenfor Tyrkias grense?

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 08. Feb. 2006, 15:29 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Kjempemessig. Måtte ikke kampen mot Norge spilles 50 mil utenfor Tyrkias grense?

Ja, mener det var i avisa i går
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 08. Feb. 2006, 16:52 »
Det er både glede og sorg hos meg. Det er selvsagt gledelig for Newcastle med Emres karantene. Det som ikke er gledelig, er at han ikke kan spille mot Norge. Jeg skulle gjerne sett et Tyrkia med Emre i begge kampene mot Norge. Jeg tror ikke Emres fravær vil bety så altfor mye fra eller til, for verken Norge eller Tyrkia. Jeg tror ikke Tyrkia blir vesentlig svekket, og jeg tror ikke Norges sjanser er vesentlig styrket.

Det gjelder heller ikke pga straffen Tyrkia er pålagt, om å spille hjemmekampene sine på nøytral bane, uten tilskuere. En kamp uten tilskuere kan fort bli litt kjedelig. Begge lag har nytte av at det er stor stemning på stadion, og jeg tror Norge ville blitt ekstra inspirert av å spille i heksegryta i Istanbul. Selv om det ville vært et fiendtlig innsstilt publikum, så ville Norge uansett blitt mer tent av det, enn av tomme tribuner. Det blir som å spille en treningskamp en eller annen plass i verden. Totalt uten mål og mening. Eneste som kan tenne litt er at det står poeng på spill. Men jeg tror bortekampen mot Tyrkia kan bli en slapp affære, hvor begge lag spiller litt som om det var en treningskamp.

Dobbel sorg, og en glede, med andre ord.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 08. Feb. 2006, 19:20 »
Jeg trodde det var slik at Norge kunne ha med sine tilskuere jeg??

I Serie A har det ved noen anledninger at en klubb sine tilskuere er blitt nektet i så og så mange kamper, trodde det var tilfellet her også. Det ville jo helt klart gitt Norge en liten fordel..

Noreng

• Gjest
« Svar #13 på: 08. Feb. 2006, 19:21 »
Sitat fra: "kesse"
Jeg trodde det var slik at Norge kunne ha med sine tilskuere jeg??

Da kan vel en Tyrkisisk supporter "bli" norsk til kampen!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 08. Feb. 2006, 19:31 »
hehe. Tror nok ikke det så vanskelig å finne ut hvilke supportere som er hvem... Da kunne jo en Lazio supporter "bli" Juventus supporter i Serie A også.